3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kannattaako noita wiiselin suosittelemia venytyksiä nyt siis tehdä vai ei SS ohella, en oikeen jaksais käyttää yli 5min venyttelyyn joten auttaako tua edes jotain vai kannattaako oikeasti tehdä venyttelyt huolellisesti 20minuutissa esim.

- - - Updated - - -

Olen aloittelija joka tehnyt 3 kuukautta SS kaikki liikkeet osaan ja sarjapainot about kyykky 100 penkki 65 mave 125.

Tarkoitus vaihtaa ohjelmaa joten voisiko toimia vetävät-työntävät-jalat 3on1off vai onko toi 6x viikko salilla "liikaa" näin amatöörille? Itsekun ajattelen niin eihän tossa pitäisi olla ongelmaa mennä 3 päivänä peräkkäin treenaamaan eri lihasryhmiä mutta kokeneemmat kertokaa. Vai saisinko samanlaista kehitystä esim 2on1off tyylillä jollain 2 jakoisella? Oman järjen mukaan 6x viikko salilla takaisi paremman kehityksen ku 4,5x viikko mutta enpä oikeastaan mistään mitään tiedäkkään. Ja lisätään vielä se että alan haen massaa en voimaa
bump

Tulipa katottua nyt ajankuluks noi venyttelyvideotkin. Tossa ei kyllä venytyksiä tuu niskalle, rinnalle, olkapäille, hauiksille, ojentajille, lonkankoukistajille, etu- tai takareisille, pohkeille...muuten helvetin hyvät "ohjeet"..

Mä pistin paremmaks ja tein kuten tossa käsketään. Mun mielestä venyttelyn jälkeen pitäis tuntea, että on venytellyt. Liikeratojen pitäisi olla tavallista sulavampia ja liikkuvuuden pitäisi olla parempi – eihän venyttelystä muuten mitään hyötyä ole. Toi ei semmosta saanut valitettavasti aikaseks.

Ehkä sä spidersub joskus ymmärrät ettei se määrä vaan se laatu. Ja tosiaan ei menny se toka sarja failureen, kai mä olisin sen ylös kirjannu, mikä tarve mulla olis kaunistella asioita siihen päivyriin? :lol2:

Ai miten auttaa olkapäihin? Twist holdissa kiertäjäkalvosimet supistuu toisella puolella ja samalla päinvastaisen puolen kiertäjäkalvosimet saa venytystä. Muunmuassa noin. Ja miten pitäs tuntua venyttelyn jälkeen? Toi on vähän sama ku et jos ei tuu domsei ni "treeni ei oo menny perille."

OGnostaja, kannattaa. Kokeile 5 viikkoa kerran päivässä niin tajuat. Ja lue vaikka huvikses bridgeliikkeen hyödyllisyydestä ylipäätään. Eli siis tähtäin on about 20 sec per pito, sen voi jakaa yhteen 20 sec pitoon, 2 x 10 sec, 4 x 5sec, mikä nyt itelle sopii. Sama noissa muissa.

Ai miten auttaa olkapäihin? Twist holdissa kiertäjäkalvosimet supistuu toisella puolella ja samalla päinvastaisen puolen kiertäjäkalvosimet saa venytystä. Muunmuassa noin. Ja miten pitäs tuntua venyttelyn jälkeen? Toi on vähän sama ku et jos ei tuu domsei ni "treeni ei oo menny perille."

OGnostaja, kannattaa. Kokeile 5 viikkoa kerran päivässä niin tajuat. Ja lue vaikka huvikses bridgeliikkeen hyödyllisyydestä ylipäätään. Eli siis tähtäin on about 20 sec per pito, sen voi jakaa yhteen 20 sec pitoon, 2 x 10 sec, 4 x 5sec, mikä nyt itelle sopii. Sama noissa muissa.
Aika typerää verrata treeniä venyttelyyn :I Et siis ole tuntenut mitään venyttelyn jälkeen? Ei ihme jos olet noilla kolmella liikkeellä "venytellyt". Kyllä venyttelyn jälkeen pitää olla semmonen olo, että paikat on auki ja liikkuvuus on parantunut. Ja tolla twist holdilla en kyllä saanut minkäänlaista kunnon venytystä olkapäihin. Kiertäjäkalvosimiin kohdennetulla venyttelyllä saan.

Kai asiat saa sanoa niinkuin ne on eikä hyssytellä? haters gonna hate. Ja tost venyttelyosast viestissäs. Että voi joku olla kujalla. En tiedä ootko jotenkin anatomisesti erilainen ku muut mut jos meet silta-asentoon ni kerro toki mulle miten esim. rinta ei saa venytystä. Onnea valitsemallasi tiellä :hyvä:
Tää on jo komediaa. En tiiä ootko joku elämäntapatrolli vai onko sulla vain mielenvika siinä suhteessa, että et voi hyväksyä mitään, mikä on sun jotain päähänpistoa tai idioottimaista mielipidettä vastaan... Sulla varaa sanoa kuka on kujalla? Sanopa mulle miten se rinta siinä silta-asennossa sitten venyy? Kokeilin asentoa viemällä perseen niin korkeelle kuin pystyin, ja rinnassa ei kyllä tuntunut mitään muuta kuin huvittuneisuutta. Enemmän tommonen käden asento pitäis tuntua etuolkapäissä, mutta sielläkään ei ollut niin minkäänlaista venytyksen tunnetta.

Ja OGnostaja, ei kannata. Jos et jaksa hirveesti nähdä vaivaa venyttelyyn, niin venyttele tärkeimmät lihakset, niin kuin niska, kaula, olkapäät, rinta, lonkankoukistajat, reidet, hauis... Tai ne missä sulla on jumeja eniten.

Ehkä sä spidersub joskus ymmärrät ettei se määrä vaan se laatu. Ja tosiaan ei menny se toka sarja failureen, kai mä olisin sen ylös kirjannu, mikä tarve mulla olis kaunistella asioita siihen päivyriin? :lol2:

Ohhoh. Kuka sut on oikein aivopessyt? Sä höpötät että laatu korvaa määrän ja sun esim. eilinen treeni oli yht. 34 punnerrusta ja 35 oman painon kyykkyä + pohkeita. Väitätkö sä mulle kirkkain silmin että toi on parempi treeni ku jos mä vaikka tekisin esim. 100kg penkkiä 34 toistoa ja kyykkyä 35? :D

Sä olet aikamoinen sohvaperuna jos pitää asettaa tähtäin 20s pitoihin noissa liikkeissä. Missä kohtaa noissa liikkeissä noi muut lihasryhmät venyy? Esim reidet, pohkeet? Tolla twist holdilla ei tosiaankaan olkapäät tai kiertäjäkalvosimet veny ellei ole joku täysi rautakanki.

Ei. En sanoisi, että mikään osa kiertäjästäkään erityisemmin venyttyy siinä. Ja mitä väliä vaikka venyttyiskin? Esimerkissä tavoitteena oli nyt saada käsi suoraksi pään yläpuolelle. Siinä voi kiristää paljon muukin ku vaan kiertäjäkalvosimien lihaksisto. Eikä käsi ole tossa likimainkaan halutussa asennossa eli suorana pään yläpuolella.

Venyttelyn tuntuminen ei ole sama asia ku lihasten kipeytyminen seuraavana päivänä. Venyttelyn pitäisi tuottaa tulosta ja tulos pitäis olla huomattavissa. Jos ikinä ei tunnu mitään muutosta venyttelyn jälkeen niin millon se muutos sitten on tulossa? Ei se oo mikään semmonen, että vuoden venyttelyn jälkeen yhtäkkiä meneekin spagaatti tosta vaan. Semmonen test–retest-tyyli on hyvä. Jos vaikka haluaa yltää varpaisiinsa jalat suorassa niin kokeillaan ennen venytystä miten lähelle pääsee. Sitten venytellään ja katotaan pääseekö lähemmäs. Jos pääsee, oli tehty venytys hyvä. Muutoksen ei tarvii erityisen suuri olla, mutta huomattava kuitenkin.

Millasia kokemuksia sulla on tosta omasta tavastasi? Jotain ihan konkreettista. Mä voin kertoa vaikka että ennen en yltänyt mitenkään edes selkä pyöreänä jalat suorassa koskettamaan varpaitani. Nykyään kämmenet lattiaan ei ole mikään ongelma.

Olen aloittelija joka tehnyt 3 kuukautta SS kaikki liikkeet osaan ja sarjapainot about kyykky 100 penkki 65 mave 125.

Tarkoitus vaihtaa ohjelmaa joten voisiko toimia vetävät-työntävät-jalat 3on1off vai onko toi 6x viikko salilla "liikaa" näin amatöörille? Itsekun ajattelen niin eihän tossa pitäisi olla ongelmaa mennä 3 päivänä peräkkäin treenaamaan eri lihasryhmiä mutta kokeneemmat kertokaa. Vai saisinko samanlaista kehitystä esim 2on1off tyylillä jollain 2 jakoisella? Oman järjen mukaan 6x viikko salilla takaisi paremman kehityksen ku 4,5x viikko mutta enpä oikeastaan mistään mitään tiedäkkään. Ja lisätään vielä se että alan haen massaa en voimaa

nostettu

No eihän siinä kolmijakosessa tarvii olla kaikki eri treenipäivät peräkkäin. Voit sä 3-jakoista tehdä jaksotuksella 2 on 1 off 1 on 1 off. Ja Elaston 2-jakoinen voi olla tutustumisen arvoinen. Itellä ainakin samanlaisessa tilanteessa tuli 2-jakoisella parempaa kehitystä kuin 3-jakoisella.

Joku sanoi, et pitäs tuntua siel mis on jumeja. No siinähän se ydin onkin, ku ei ole jumeja niin ei tuu mitään poltetta yms. Jopalle konkreettista esimerkkiä: 99% ajasta ei ole mitään jumeja, joku hetkellinen jäykkyys jos tulee (yleensä alaselässä johtuen kovasta lapioinnista/piikkauksesta duunis) lähtee melkein heti kun tekee l-sit tai sen variaatioita.

Olen paljon notkeampi sivuttaissuunnassa kuin ennen. Ja oon saanu kämmenet lattiaa seisoma-asennosta niin kauan ku muistan, paljon ennen ku alotin reenaa näillä nykysillä metodeilla. Siinä ny jotain mainitakseni.

Joskus asiat todella voi olla niin simppeleitä ku miltä ne kuulostaa. (tässä tapauksessa nuo kolme pitoa)

@SpiderSUB: Mulle on iha sama jos teet 50 toistoa penkkiä huntilla. Muutenkin se, et lähestyt tällästä toisenkaltasta tapaa harjotella bodausnäkökulmasta vie sut niin kauas siitä missä täs on oikeesti kyse, etten viitsi edes jatkaa. Lue netistä mitä tarkotan tai lopeta vertailu johki "satasen penkkisarjoihin". Mä teen mieluummin normaaleja punnerruksia 2 x 20 vaikka vuosia ku itken sit vuoden, kahden, kymmenen päästä siitä ku o ranteet, olkapäät ja kyynärpäät paskana mut nostin 200 penkistä.

Tässä on monta kymmentä vuotta aikaa kehittyä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tässä hyvä kokonaisvaltainen neliraaja venytys, avaa hyvin myös keskikropan jumit:
Slide1427.jpg

Joku sanoi, et pitäs tuntua siel mis on jumeja. No siinähän se ydin onkin, ku ei ole jumeja niin ei tuu mitään poltetta yms. Jopalle konkreettista esimerkkiä: 99% ajasta ei ole mitään jumeja, joku hetkellinen jäykkyys jos tulee (yleensä alaselässä johtuen kovasta lapioinnista/piikkauksesta duunis) lähtee melkein heti kun tekee l-sit tai sen variaatioita.

Olen paljon notkeampi sivuttaissuunnassa kuin ennen. Ja oon saanu kämmenet lattiaa seisoma-asennosta niin kauan ku muistan, paljon ennen ku alotin reenaa näillä nykysillä metodeilla. Siinä ny jotain mainitakseni.

Joskus asiat todella voi olla niin simppeleitä ku miltä ne kuulostaa. (tässä tapauksessa nuo kolme pitoa)

Vai pitäis tuntua siellä missä on jumeja. No ei se nyt ihan niinkään mene, jos ei venytetä yhtään sen suuntaisesti ku tavoitteena on. Vähän sama ku väittäis että joku perus rintalihaksen venytys tuntuis pohkeessa, jos se on jumissa – nyt aika paljon kärjistäen. Sulla ei nyt oo kauheen vahvoja perusteluja noille jutuilles. Eikä noi nyt niin kovin konkreettisia esimerkkejä ollu. Jotkut asiat todella voivat olla yksinkertaisia, mutta ei kaikki. Eipä oo vielä keksitty mitään ihmepilleriä, joka parantaa minkä tahansa sairauden, koska ei semmonen ole mahdollista. Eri sairaudet vaikuttavat ihan eri tavoilla. Samalla tavalla eri liikkeet tarvitsevat erilaista liikkuvuusharjoittelua – ihmisellä on paljon enemmän kuin kolme liikettä nivelissään.

[emoji38] Tää on kyllä melkoista komediaa. Varo ettet missään nimessä hätiköi progressiosi kanssa. Onhan noi sun nykyiset tulokset melko hyviä jos olis 7-8 vuotias urheileva poika.

Toisena asiana: Kysyn nyt kolmatta kertaa että miten noi kolme liikettä venyttää mitäkin lihasryhmää? Ei tunnu vastausta löytyvän vaikka kuinka kysellään..mistäköhän johtuu...

No eihän siinä kolmijakosessa tarvii olla kaikki eri treenipäivät peräkkäin. Voit sä 3-jakoista tehdä jaksotuksella 2 on 1 off 1 on 1 off. Ja Elaston 2-jakoinen voi olla tutustumisen arvoinen. Itellä ainakin samanlaisessa tilanteessa tuli 2-jakoisella parempaa kehitystä kuin 3-jakoisella.
tiedän mutta kysymykseni pääpointti on 3on1off vs 2on1off, en ymmärrä miksi 2on1off olisi parempi kun eikö noi 3 reeniä peräkkäin pysty vetää ihan hyvin esim. työntävät jalat vetävät jaolla, kumpaa siis suosittelet 3on1off 2on1off oli kyseessä monijakoinen ohjelma tahansa

Tässä kohta alkamassa paremmin syömään, eli kalorit yli 3000. Olen nyt palaillut dieetiltä jo pitkään ja nyt kalorit ovat 2700-2800. Välipäivinä vähemmän. Olen nyt suunnitellut seuraavaa:

Aamupala 7.00:

- 3dl vettä
- 3dl tuoremehua
- Banaani
- 250g Maitorahka
- 3dl Maitoa
- Multivita+omega3

Lounas 10.30 - 11.30:

- Töissä kouluruoka
- Salaatit, leivät
- 4dl vettä

Välipala 13.00 - 14.00:

- 250g Maitorahka
- 25g cashew
- Hedelmä
- 3dl vettä

Puntti 16.00, siellä xtend+0,5dl maltoa, 0.7dl vettä

Palkkari 17.00:

- 1dl Whey 80 + 1dl maltoa, 3dl vettä

Päivällinen 18.00:

- 150-200g Kala/Liha/Kana
- Peruna/Riisi/Pasta
- Yleensä kastikkeena (kevyt ruokakerma) tai joku wok-pohjainen.
- Salaattia, 3dl vettä.

Iltapala 21.00:

- 2 kananmunaa + 2 palaa ruisleipää. (kananmunat päälle ja hieman oivariinia pohjalle)
- 25g cashew
- 250g maitorahka
- 150g vadelmoita
- 3dl Maitoa
- Sinkki+magnesium
- 3dl vettä

--

Ongelmana minusta on nyt tuo aamupala ja iltapala. En ole saanut dieetin jälkeen kunnolla aamuisin syötyä. (en edes viikonloppusin) En siis yksinkertaisesti saa mitään kiinteetä tavaraa alas, siksi tuo aamupala on noin "neste" -painotteinen. Eikä siinä ole hidastahiilaria. Tosin eiköhän noillakin saa täytettyä yön jäljiltä hiilarivarastot. Eikä nuo blenderhommat toimi itsellä, ainakaan jos joutuu laittamaan kaurahiutaleita sinne. Iltapala on mielestäni hieman liian iso. Vai onko? Tai aika paljon päivän kaloreista ajautuu iltapalalle. Syön siinä kaikessa rauhassa :)

Tuossa tulee nyt n. 3200kcal. Tai lasken lämpimät ruoat 500kcal mukaan. Kouluruoasta ei ole tarkkaa tietoa, mutta kyllä sellaisen satsin vedän, että 500kcal varmasti tulee. Hiilareita tulee 300g+ Protskua 200g+ ja rasvaa 80-85g. Välipäivinä mennään sitten n. 2700kcal mukaan. Eli jätän palkkarin, maltot ja välipalalta cashewit pois. Peruskulutus minulla on pieni, ainakin kalorilaskuri näyttää minulle peruskulutukseksi 2381kcal. Sitten 50min treeni siihen päälle, 2738kcal. Eli treenipäivinä n. 500kcal+ ja välipäivinä 250kcal. Välipäivinä oikeastaan on vain viikonloput, eli lauantai ja sunnuntai. Maanantai, tiistai, torstai ja perjantai menee puntilla. Keskiviikko menee sitten lenkin/säbän parissa. Miltä kuulostaa?

Voin sulle sub huomenna kopioida tosta tota tekstiä, nyt en jaksa.

@Joppa, enhän mä ollu sitä mielt et pitäs tuntuu siel mis on jumeja :lol2:. Tarkkuutta nyt.

tiedän mutta kysymykseni pääpointti on 3on1off vs 2on1off, en ymmärrä miksi 2on1off olisi parempi kun eikö noi 3 reeniä peräkkäin pysty vetää ihan hyvin esim. työntävät jalat vetävät jaolla, kumpaa siis suosittelet 3on1off 2on1off oli kyseessä monijakoinen ohjelma tahansa

No siis joo tottakai pystyy, mutta kolmijakoisen ohjelman treeni saattaa olla sun lihaksille liikaa. Kolmijakoisessahan voi olla parhaimmillaan kolme liikettä yhdelle lihasryhmälle ja treenaaminen vaatii lihaksilta siis enemmän kuin 2-jakoisessa. Ne ei välttämättä ota treeniä vastaan lähes ollenkaan, koska rasitus on liian kova. Jos sä vasta siirryt Starting Strengthistä eteenpäin, niin ota ihmeessä Elaston kaksijakoinen. Siitäkin saa ihan helposti tarpeeksi rankan. Eli siis se riippuu mikä sun tilanne on, että onko 2on1off parempi kuin 3on1off. Koska olet vielä suht aloittelija, niin 2on1off on todennäköisesti 2-jakoisella suoritettuna se, millä saat parhaiten kehitystä.

No siis joo tottakai pystyy, mutta kolmijakoisen ohjelman treeni saattaa olla sun lihaksille liikaa. Kolmijakoisessahan voi olla parhaimmillaan kolme liikettä yhdelle lihasryhmälle ja treenaaminen vaatii lihaksilta siis enemmän kuin 2-jakoisessa. Ne ei välttämättä ota treeniä vastaan lähes ollenkaan, koska rasitus on liian kova. Jos sä vasta siirryt Starting Strengthistä eteenpäin, niin ota ihmeessä Elaston kaksijakoinen. Siitäkin saa ihan helposti tarpeeksi rankan. Eli siis se riippuu mikä sun tilanne on, että onko 2on1off parempi kuin 3on1off. Koska olet vielä suht aloittelija, niin 2on1off on todennäköisesti 2-jakoisella suoritettuna se, millä saat parhaiten kehitystä.

Ok kiitos vastaukseesta, suosittelisitteko tota elaston 2 jakoista jos tavoitteena vain maksimaalinen lihaksenkasvatus ei voima, ja siinä on noita voimapainotteisia päiviä. Kannattaisko tässä tapauksessa vaikka vaan muokata vähän tota ohjelmaa ja mennä sillä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom