Mikä näissä vikana?
Koluttu jo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä näissä vikana?
–– rintalihas supistu ja näin ollen ole venytyksessä ––
Simppeli yksijakoinen ohjelma hakusessa. Ei ss tai g6. Voimaohjelma mielellään
Koluttu jo
Miksi yksijakoinen? Jos ny voimaa haluut ja SS on alkanu tökkiä ni eikö esim. 5-3-1 kävis?
Fools gon be fools. Eikö totta ?![]()
Fools gon be fools. Eikö totta ?![]()
Kannattaa olla kaukaa viisas ja pitää kevyt vko jos et oo säännöllisesti n. 4 vkon välein pitänyt. Ei se hermosto oo vaan siellä tisseissä.Epäilen jonkinlaista ylirasitustilaa hermostossa. Muut liikkeet ovat kuitenkin kehittyneet tänä aikana hyvin, joten riittääkö ensiavuksi, että jätän penkin ja muut rintaliikkeet pois viikoksi ja jatkan muita liikkeitä normaalisti?
Itselläni on penkkituloksessa voimatasot heitelleet viimeisten viikkojen aikoina todella pahasti, tällä hetkellä voimatasot ovat alhaisemmat kuin esim. kuukausi sitten. Epäilen jonkinlaista ylirasitustilaa hermostossa. Muut liikkeet ovat kuitenkin kehittyneet tänä aikana hyvin, joten riittääkö ensiavuksi, että jätän penkin ja muut rintaliikkeet pois viikoksi ja jatkan muita liikkeitä normaalisti?
Simppeli yksijakoinen ohjelma hakusessa. Ei ss tai g6. Voimaohjelma mielellään
Moro! Olen 15-vuotias poika jostain päin suomea.
Ois pari kymysystä!
1. Olen kuullut että nuorena (varsinkin kasvupyrähdyksen aikaan joka minulla on juuri nyt vauhdissa) ei kannata tehdä lyhyitä voimasarjoja (alle 8 toistoa). Onko tämä totta? Kannattaako myöskään tehdä pidempiä sarjoja (yli 15 toistoa) ?
2. Kannattaako myöskään tehdä MaVea, kyykkyä tai kulmasoutua tangolla kasvupyrähdyksen aikana?
3. Onko siitä kovinkaan paljon haittaa massan kasvatukseen, jos juoksen juoksumatolla 5-15 minuuttia pari kertaa viikossa? (yleensä teen tämän ennen jalkatreeniä) ?
G6 vähän turhan yliarvostettu. Simppeli, muttei mikään tasapainoinen ohjelma kylläkään... Elaston 2-jakoinen on hyvä. Mä sanoisin, että on ihan hyvä, että siellä on ne voimapäivät, koska kun olet vielä suht aloittelija, niin hyödyt voiman harjoittamisessa lihaskasvumielessäkin todella paljon. Suuremmalla voimalla pääset isompiin painoihin ja sit kautta suurempaan lihasmassaan. Myöskin hyvin hermottunut lihas ottaa enemmän myös massaa.Aloittelijan SS mehustamisen jälkeen jos tarkoitus on maksimaalinen lihasten kasvatus kannattaako tehdä
a) Arnold G6 3x viikkoon
b) Arnold G6 1on1off
c) Joku 2 jakoinen massaohjelma esim. vetävät/työntävät jaolla 2on1off (tai elaston 2 jakoinen muokattuna enemmän massanhakuiseksi ohjelmaksi)
Sain tähän jo muualta vastauksen joka nyt jäi hieman ympäripyöreäksi. Eräs lääkäri sanoi että ihminen kehittyy 23-vuotiaaksi vauhdilla ja sen jälkeen on saavuttanut joillain tapaa "aikuisuuden." Onko joku tälläisestä kuullut koskaan mitään?Kyllä mä sen käsitän että miksi on olemassa näitä eri sarjatasoja jne. mutta siis pointti olikin lukemissa, että miksi juuri se 23-vuotta, eikä esim. 20- tai 25-vuotta ole se raja?