3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko normaalia, että korvat menee lukkoon treenatessa? Aika usein käy näin ja mietin, että johtuuko tämä kenties hengitys tekniikasta? Vai missä voisi olla vika?

Päästäthän ilmaa ulos etkä pidätä hengitystä täysin toiston aikana? Kannattaa vähän päästää painetta poiskin ettei kallonsisäinen paine kasva liikaa.

Päästäthän ilmaa ulos etkä pidätä hengitystä täysin toiston aikana? Kannattaa vähän päästää painetta poiskin ettei kallonsisäinen paine kasva liikaa.

Pitääkö muka paikkaansa, että päänsisäinen paine kasvaa jotenkin mainittavasti? Mun mielestä kovassa toistossa kannattaa kyllä pidättää hengitystä ihan kunnolla, koska jos samalla puhaltaa ulospäin, keskivartalon paineet heikkenee ja koko kroppa "löystyy" sen myötä. Mitäs jos vaikka kyykkytoistossa päästää ilmaa ulos ja sitten raskas toisto tuleekin toodella hitaasti ylös? Lopussahan ei ole enää mitään paineita jäljellä.

Okei elikkä aloitin juuri treenauksen uudestaan vuoden tauon jälkeen ja olisi muutama kysymys. Minulla kotona oma kuntosali jossa penkit yms vermeet ja treeniliikkeet valmiiksi suunniteltuna. En siis tosissani hae mitään huikeaa treenattua kroppaa, haluaisin vain kasvaa semmoiset 10 kiloa, koska olen tällä hetkellä niinkin pieni kuin 176cm/61kg. Ja olen muuttomiehen hommissa töissä joten energia ei oikein tahdo riittää siihen että treenaisi joka päivä vapaa-ajalla.

1. Riittääkö viikottaisiksi treenauspäiviksi tiistai, torstai ja sunnuntai jos ei ihan tosissaan kyrpä ruvella kuitenkaan hae mitään mentulakroppaa?
2. Minkäpituiset lepotauot liikkeiden välissä?
3. Lisäaineet/ravinteet? Taloudellinen tilanne sen verran huono etten pelkällä syömisellä saa itseäni kasvatettua ja koska olen läpipaskoja. Massajauhe vai mitä niitä on mitkä auttais saamaan massaa?
4. Saako kerrostaloon minkäännäköistä nyrkkeilysäkkiä, kattoon roikotettava ei tule kysymykseen?

Eli 3on1off? Toimii oikein hyvin.

Mietin sitä tyylii näi?

la:rinta/hauis(etuolkapäät(
su:jalat,vatsat(takaolkapäät)
ma:lepo
ti:selkä,ojentajat(sivuolkapäät)
ke:lepo
to:rinta/hauis(etuolkapäät)
pe:jalat,vatsat(takaolkapäät)
la:lepo
su:selkä,ojentajat(sivuolkapäät)
jne..

olkapäät on ripoteltuna noin eri treeneihin mitkä omasta mielestä ei pitäisi syödä tehoja pois mistään. eli pystypunnerrus 2x on rinta,hauis päivänä, takaolkapäät kp/talja 2x on jalkojen lisäks, sivuviparit 4x on sit selkä,ojentaja treenissä.

Mietin sitä tyylii näi?

la:rinta/hauis(etuolkapäät(
su:jalat,vatsat(takaolkapäät)
ti:selkä,ojentajat(sivuolkapäät)
ke:lepo
to:rinta/hauis(etuolkapäät)
pe:jalat,vatsat(takaolkapäät)
la:lepo
su:selkä,ojentajat(sivuolkapäät)
jne..

olkapäät on ripoteltuna noin eri treeneihin mitkä omasta mielestä ei pitäisi syödä tehoja pois mistään. eli pystypunnerrus 2x on rinta,hauis päivänä, takaolkapäät kp/talja 2x on jalkojen lisäks, sivuviparit 4x on sit selkä,ojentaja treenissä.
Aa eli 2on1off1on1off. Tuossa tietysti tulee jo vähän pidemmät välit lihaksille. Kyllähän tuokin toimii, mutta esim. lauantain rintatreenin proteiinisynteesi on jo viimeistään tiistaina ollut ohi kun torstaina stimuloit sitä vasta uudestaan. Harkitsisin itse tuossa 2-jakoista.

Aa eli 2on1off1on1off. Tuossa tietysti tulee jo vähän pidemmät välit lihaksille. Kyllähän tuokin toimii, mutta esim. lauantain rintatreenin proteiinisynteesi on jo viimeistään tiistaina ollut ohi kun torstaina stimuloit sitä vasta uudestaan. Harkitsisin itse tuossa 2-jakoista.

Aluksi mietin että teenkö 3on1offilla mut kerkeekö siinä palautua tarpeeks nopee? Eli päivät menis näi?
Ma:rinta/hauis
Ti:jalat, vatsat
Ke:selkä/olkapäät
To:lepo
Pe:rinta/hauis
La:jalat/vatsat
Su:selkä/olkapäät
Ma:lepo
Jne..

Moro,

Pituus 189cm ja paino noin 89kg. Oon ollu dieetillä nyt aika pitkään ja tiputtanu vajaa 30kg ja vieläkin on läskiä, mistä pitäisi päästä eroon. En vain haluaisi, että paino laskee tästä enää paljoa (ainakaan alle 85kg), joten mietin, että paljonko pitäisi syödä, että saisi vain läskin muuttumaan lihakseksi pikkuhiljaa? Peruskulutuksen verran? Painonnousu ei haittaa, jos se tapahtuu lihaksen muodossa.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tuskin tulee siinä määrin hyvin onnistumaan, ettetkö saisi huomattavasti nopeampaa kehitystä bulkkaamalla ja kiristelemällä. Ennemmin kannattais varmaan miettiä lyhyitä bulk/cut jaksoja, esim 2kk/1kk. Ei siinä parissa kuukaudessa ehdi läskiä hirveästi tulemaan (kunhan plussakalorit ei oo ihan järjettömät) ja niistä pääsee sit aina eroon tuolla dieettijaksolla.

^^ Kannattaa varmaan nyt hoitaa se kondis siihen kuntoon, että silmää miellyttää ja ruveta sitten nostamaan painoa maltillisesti taas. Tosta ei tuu ku paha mieli pitemmässä juoksussa kun rupeaa säätämään. Ei sillä oo mitään seksuaalista merkitystä mihinkään suuntaan jos käyt siell 70 kilossa hetkellisesti. Sieltä on sitten kivempi rakentaa lihasta kun se näkyy rasvattomassa kondiksessa heti.

Aluksi mietin että teenkö 3on1offilla mut kerkeekö siinä palautua tarpeeks nopee? Eli päivät menis näi?
Ma:rinta/hauis
Ti:jalat, vatsat
Ke:selkä/olkapäät
To:lepo
Pe:rinta/hauis
La:jalat/vatsat
Su:selkä/olkapäät
Ma:lepo
Jne..

Itsellä voi helposti olla tuolleen, sinulla se selviää kokeilemalla parhaiten. Rohkeesti pelaat vaan niiden lepo/treenipäivien kanssa ja etit itselles sen sopivan. :)

Löysin vanhasta bodauslehdestä artikkelin kuinka lasketaan 1TM penkkipunnerruksessa. Kaava menee näin: PAINO x TOISTOT x 0,0333 + OMAPAINO=arvioitu 1TM
Maalaisjärjen mukaan voin tällä kaavalla laskea onko minulla enemmän kestävyyttä kuin voimaa. Joten voiko tällaiseen kaavaan luottaa ja lähteä tämän mukaan rakentamaan itselle
sopivaa treeniohjelmaa?

en tiiä onko oikee paikka mut kysästääs:
Mites ku tullu luettue "useaan" otteeseen et jalkaprässis pitäs tehä aina pohjaan asti se liike, eikä mitään nitkutusta. Onko tällä väliä jos haluaa kohdistaa liikkeen etureisille.
Itellä ainaki prässi tuntuu 100% etureisis liikeen yläasennos ja pohjaan mentäes liike tuntuu menevä kokonaan taka akselille

Löysin vanhasta bodauslehdestä artikkelin kuinka lasketaan 1TM penkkipunnerruksessa. Kaava menee näin: PAINO x TOISTOT x 0,0333 + OMAPAINO=arvioitu 1TM
Maalaisjärjen mukaan voin tällä kaavalla laskea onko minulla enemmän kestävyyttä kuin voimaa. Joten voiko tällaiseen kaavaan luottaa ja lähteä tämän mukaan rakentamaan itselle
sopivaa treeniohjelmaa?

No kokeillaan ja katotaa pitääks yhtään paikkaansa mun tiedoilla:
100×7×0,0333+73=96,31
En sit välttämät ihan sokeesti uskois tohon kaavaan jos kerran satasel saa seiskan mut maksimi on 96,31.

en tiiä onko oikee paikka mut kysästääs:
Mites ku tullu luettue "useaan" otteeseen et jalkaprässis pitäs tehä aina pohjaan asti se liike, eikä mitään nitkutusta. Onko tällä väliä jos haluaa kohdistaa liikkeen etureisille.
Itellä ainaki prässi tuntuu 100% etureisis liikeen yläasennos ja pohjaan mentäes liike tuntuu menevä kokonaan taka akselille

Ehkä prässi on sitten vaan huono liikevalinta etureisitreeniin. Kokeile hackia. En ainakaan ensisijaisesti lähtisi vajaalla liikeradalla nitkuttamaan. Saa vielä ennen pitkää polvet paskaksi. Esiväsytyskin voi olla fiksu idea.

Tein tossa ennen treeniä cardioo juoksumatolla 12 asteen kaltevuudella ja 5km/h nopeudella. Olin aivan hiestä märkä mutta en mitenkään kovin hengästynyt, kokeilin piruuttani sykettä ja se oli 175. Tuntuu jotenkin oudon korkealta vai oonko aivan väärässä? Mulla on normaalistikin suht korkea syke mutta toi 175 kuulostaa aika kovalta

Ja tosiaan 25minuuttia siinä kävelin.

No kokeillaan ja katotaa pitääks yhtään paikkaansa mun tiedoilla:
100×7×0,0333+73=96,31
En sit välttämät ihan sokeesti uskois tohon kaavaan jos kerran satasel saa seiskan mut maksimi on 96,31.

Mun tulokset oli tällaisia: 40x60x0,0333+78=157.92 tai
100x5x0.0333+78=94.65

Näin laskemallla saadaan kestävyyden tulokseksi melkein 1TM 160kg, joten olisiko syytä tehdä voima ohjelmaa välillä?!

Latest posts

Back
Ylös Bottom