3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Aloitin tuossa maanantaina käymään punttisalilla käytännössä melkein vuoden liikkumattomuuden jälkeen ja tulihan siitä tietenkin paikat kipeäksi, varsinkin etureidet ja kädet. Miten muuten, kolme kertaa viikossa olisi tarkoitus salilla käydä, mutta kannattaako mun huomenna mennä paikat kipeänä salille vai odotanko vielä pari/muutama päivää, että pahin kipu ja jumi lähtee pois? Tekee tiukkaa jo pöntöltä ylös nouseminenkin ja kädet ei meinaa taipua sohvan selkänojaa vasten. :D

mutta kannattaako mun huomenna mennä paikat kipeänä salille vai odotanko vielä pari/muutama päivää, että pahin kipu ja jumi lähtee pois? Tekee tiukkaa jo pöntöltä ylös nouseminenkin ja kädet ei meinaa taipua sohvan selkänojaa vasten. :D

Eli olet heti jättämässä treeniä väliin?! Salille vaan. Ota toki vähän rennommin, ettei paikat enää pahemmin mene jumiin ja muista venytellä, niin helpotat niitä kipuja. Muuten loppuviikosta voi tulla aika tukala ja treenihalut häviää äkkiä... kyllä ne lihakset tuohon äkkiä tottuvat, mutta alku voi olla pieni shokki. Toivottavasti sinulla on joku 1-jakoinen ohjelma käytössäsi.

Eli olet heti jättämässä treeniä väliin?! Salille vaan. Ota toki vähän rennommin, ettei paikat enää pahemmin mene jumiin ja muista venytellä, niin helpotat niitä kipuja. Muuten loppuviikosta voi tulla aika tukala ja treenihalut häviää äkkiä... kyllä ne lihakset tuohon äkkiä tottuvat, mutta alku voi olla pieni shokki. Toivottavasti sinulla on joku 1-jakoinen ohjelma käytössäsi.

Joo okei. :D Ja juu, on 1-jakoinen.

Huomannu rinta/olkapää/ojentaja treenissä että jostain ihmeen syystä Dipin jälkeen kun teen olkapäitä (viparit / pystypunnerrus) niin saan parempia tuloksia verrattuna että tekisin viparit / pystypunnerrus ennen dippiä...
Onko tässä mitään perää miten voimat näyttäs kasvavan olkapääliikkeis dipin jälkeen verrattuna et tekisin olkapäät ennen dippiä

Teen tuota starting strenghtin ohjelmaa ma ke ja pe päivinä ja tuli kysymys mieleen, että onko mitään käytännön väliä jos pitää välillä 2 päivän tauon esim ma treeni , tiistai tauko, keskiviikko tauko, torstai treeni, perjantai tauko, lauantai treeni.
Jos pitää välillä 2 pvn tauon, koituuko siitä mitään käytännön haittoja?

Teen tuota starting strenghtin ohjelmaa ma ke ja pe päivinä ja tuli kysymys mieleen, että onko mitään käytännön väliä jos pitää välillä 2 päivän tauon esim ma treeni , tiistai tauko, keskiviikko tauko, torstai treeni, perjantai tauko, lauantai treeni.
Jos pitää välillä 2 pvn tauon, koituuko siitä mitään käytännön haittoja?

Ei haittaa..

Tervehdys käännyn taas asiantuntijoiden puoleen.

Olen kiinnostunut bodybuildauksesta ja aiemmin olen jonkun verran tuota voimaa harrastanut...
Elikkä tarvitsisin eväitä lihaksen kasvatukseen.
Olen treenannut 2 jakoisella ohjelmalla aikasemmin.
Minkälaisella jaostuksella minun kannattaisi lähteä,mitkä lihasryhmät samoina päivinä?
Toistojen määrä?
Kaikissa treeneissä hampaat irvessä itsensä ylitystä?

Tervehdys käännyn taas asiantuntijoiden puoleen.

Olen kiinnostunut bodybuildauksesta ja aiemmin olen jonkun verran tuota voimaa harrastanut...
Elikkä tarvitsisin eväitä lihaksen kasvatukseen.
Olen treenannut 2 jakoisella ohjelmalla aikasemmin.
Minkälaisella jaostuksella minun kannattaisi lähteä,mitkä lihasryhmät samoina päivinä?
Toistojen määrä?
Kaikissa treeneissä hampaat irvessä itsensä ylitystä?

Jos pidit 2-jakoisesta, niin elaston 2-jakoinen on aivan pätevä palvelemaan myös bodaustavoitteita. Ohjelma löytyy treenipuolelta ja perusprogressio, toistomäärät yms. on siellä kerrottu. 2-jakoisessa ei ole pitkällä tähtäimellä järkeä treenata hampaat irvessä itseään maanrakoon, koska et sä siitä ehdi palautua.

Moi.

Olen ihan uusi ellikkä "nyyppä" täällä ja treenaamisessa.

Kun tuo on pois alta niin olisi tämmönen kysymys. Pitäis päästä tämmöseen kuntoon noin 4kk ajassa; 1500m vaihtelevassa maastossa alle 7min, mieluiten 6min. Ylätaljaa 100kg/ leukoja vähintään 10. Penkkipunneruksia 63kg vähintään 5 kertaa hartia leveydeltä. Lisäksi pitäis saada aerobista kuntoa ylös mahd. paljon sekä painoa tai ainakin vyötäröä kavennettua semmonen 7kg.

Hui..Kuulostaa kamalalta..

Elikkä on hyvin paljon aikaa kun oon viimeksi käynyt salilla testaamassa mikä sujuu mitenkin ja juoksut on samalla lailla jäänyt pois. (En koskaan ollut mikään himo treenaaja) painan noi 90kg ja pituutta löytyy n.190cm

Mitä miten ja kuinka paljon?

Kiitos ja anteeksi.

Hei

Tahtoisin tietää mitkä lisäravinteet olisi hyvä lisätä normaalin ruokavalion päälle. Aikomuksena on kiinteyttää ja poistaa ylimääräinen rasva (-10kg-15kg) menettämättä lihasmassaa/pudotuksen jälkeen lisätä rasvan tilalle(180cm/100kg). Tämän hetkinen kuntoiluohjelma 3-4x kuntosalilla, 2-3x(5km) kävely viikossa.
Ruokavaliosta olen karsinut ylimääräisiä hiilihydraatteja pois ja korvannut -> Kaurapuuro,raejuusto, hedelmät/marjat/vihannekset,kana,salaatti,tonnikala etc.

Katselin Fast Sports Nutrition | FAST on tehokas ravintosarja urheilijoille, kuntoilijoille ja laiduttajille. Tuotteet valmistetaan puhtaista ja turvallisista raaka-aineista. olevia tuotteita mutta en ole varma mitä kannattaisi hankkia, tehostamaan lihasharjoittelua. Tavoiteena olisi 80-90kg jossa saisi rasvan korvattua lihaksella n.2vuoden aikana.
Olen harkinnut; Whey+ tai Whey3. Muscle+ ei varmaan sovellu tilanteeseen jossa halutaan päästä rasvasta eroon samanaikaisesti lihaskiinteytyksen kanssa ?
Tarvitsenko/hyödynkö muista fastin tuotteista, esim; BCAA tai muista ?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Hei

Tahtoisin tietää mitkä lisäravinteet olisi hyvä lisätä normaalin ruokavalion päälle. Aikomuksena on kiinteyttää ja poistaa ylimääräinen rasva (-10kg-15kg) menettämättä lihasmassaa/pudotuksen jälkeen lisätä rasvan tilalle(180cm/100kg). Tämän hetkinen kuntoiluohjelma 3-4x kuntosalilla, 2-3x(5km) kävely viikossa.
Ruokavaliosta olen karsinut ylimääräisiä hiilihydraatteja pois ja korvannut -> Kaurapuuro,raejuusto, hedelmät/marjat/vihannekset,kana,salaatti,tonnikala etc.

Katselin Fast Sports Nutrition | FAST on tehokas ravintosarja urheilijoille, kuntoilijoille ja laiduttajille. Tuotteet valmistetaan puhtaista ja turvallisista raaka-aineista. olevia tuotteita mutta en ole varma mitä kannattaisi hankkia, tehostamaan lihasharjoittelua. Tavoiteena olisi 80-90kg jossa saisi rasvan korvattua lihaksella n.2vuoden aikana.
Olen harkinnut; Whey+ tai Whey3. Muscle+ ei varmaan sovellu tilanteeseen jossa halutaan päästä rasvasta eroon samanaikaisesti lihaskiinteytyksen kanssa ?
Tarvitsenko/hyödynkö muista fastin tuotteista, esim; BCAA tai muista ?

Perus heraproteiini riittää palautusjuomaksi. En kyllä käsitä miksi juuri Fastia ostat. Sehän on tuplahintasta!! Samaa kamaa saa esim. fitnesstukusta tosiaan puoleen hintaan.

onko täällä porukka miten testaillu näitä hydridijakoja? Itteäni kiinnostas tämmönen 2+3 jakoinen ohjelma kun on tullut hakattua nyt vuosi 2 jakoista ohjelmaa.
Kokeilin ekaa kertaa rakentaa itelleni ohjelmaa ku tähän asti menty valmiilla ohjelmalla mutta korjaus ehdotuksia otetaan vastaan. Yritin tehdä ohjelmasta mahdollisimman simppelin eli ma,ti on voimaa missä haetaan sitä sarjaprogressioo ja 3 jakoinen mentäs enempi hakemalla bodireeniä ja tuntumaa lihakseen.

Lauantai: YLÄKROPPA (voima)
Penkki tanko 2x
Leuanveto vastaote 3x
pystypunnerrus 2x
dippi lisäpainoilla 3x
Hauiskääntö tangolla 3x

Sunnuntai: ALAKROPPA (voima)
Etukyykky 5x
Sjmv 3x
Pohkeet seisten 4x
Vatsarutistus 3x
(takaolkapäät 2x)

Tiistai: RINTA/SELKÄ (hypertrofia)
Vinopenkki tanko 3x
Ylätalja 3x
Flyes kp/talja 3x
Alatalja 3x

Keskiviikko: JALAT (hypertrofia)
Jalkaprässi 3x
Reiden ojennukset 3x
Reiden koukistukset 3x
Pohkeet 4x
+Staattiset pidot vatsoille ja kyljille

Torstai: OLKAPÄÄT JA KÄDET (hypertrofia)
Ranskalainen punnerrus 3x
Vipunostot sivuille 4x
Hauiskääntö kp/taljassa 3x
Takaolkapäät taljassa/vipunostot taakse 3x

Tässä mietin allaolevaa asiaa. Omia ajatuksia tietysti on, mutta kysytään tätä ketjua lukevilta viisailta mielipide.

Esimerkkinä tissien treenaaminen, vertauskuvaksi vaikka tuo juuri julkaistun Miken artikkelin kuva, jossa on joku "tissiprässi" tms. viritelmä, jossa saa laitettua tisseille isot painot. Vertauskuvana näille vaikka perus viparit tisseille. Kädet suorina ja vipuvarsi pitkänä on luonnollisesti treenipainoja hitosti vähemmän.

Onko raadilla mielipiteitä / tietoa, miten tuo vaikuttaa lihaksen kehittymiseen? Itse lihaksen kiinnityskohtia ajatellen lihas tekee tehon hyytyessä saman työn (olettaen että toistomäärät ja tuntuma on aika samat), ja mekaniikka ratkaisee, onko käsi lähellä ja iso paino vai kaukana ja pieni paino. Vaikuttaako hermotukseen, saako pumppia / muuta hyötyä hakemalla isoa painoa, tai mitä vaan viisasta? Pääkopalle varmasti ainakin "kovempaa" tehdä isolla painolla, vaikka itse lihaksen tekemä työ ei kauheasti muutu.

Apua voimakuminauhan valintaan.

Tarvitsen apua voimakuminauhan valintaan eli kuinka vahva sen pitää olla jos käytössä on kaksi nauhaa. Pääkäyttö on jalkakyykyissä.
Olen lukenut että tälläinen voisi auttaa saamaan jalkoihin räjähtävyyttä ja haluaisin kokeilla olisiko niistä apua.
Nopeutta haen jalkoihin koska harrastan jääkiekkoa.
Kyykyssä 1tm on n.170-180kg (smith) polvikulman ollessa max. 90astetta huonojen polvien takia.

Mitenkäs palautus juoman saisi taiottua näillä vermeillä (tai enemmänkin mittasuhteet)
itse olen sellanen 167 66 mies, jolla jo noin puolivuotta treeniä takana.

http://www.****************/5/fi/artiklar/whey-80
http://www.****************/5/fi/artiklar/malto-flex-pure-4-kg

Kannattaako muuta noiden lisäksi lisätä? esim pieni ripaus suolaa? tai jotain muuta mitä ostaisi...

edit:

no eihän noi linkit toimi. mut varmaan tiedätte jo noista mitä tarkoitan =)

ps. onko noi mainonnan takia "sensuroitu"

Taitaa olla sensuroitu. Ei mitään taikoja ole noihin mittasuhteisiin, 30-40g heraa ja 40-50g maltoa ja halutessa 5g kreaa niin siinä on palkkari. Tuo vaan esimerkkinä, kunhan nyt tulee sitä proteiinia treenin jälkeen otettua niin asia kunnossa.

Tässä mietin allaolevaa asiaa. Omia ajatuksia tietysti on, mutta kysytään tätä ketjua lukevilta viisailta mielipide.

Esimerkkinä tissien treenaaminen, vertauskuvaksi vaikka tuo juuri julkaistun Miken artikkelin kuva, jossa on joku "tissiprässi" tms. viritelmä, jossa saa laitettua tisseille isot painot. Vertauskuvana näille vaikka perus viparit tisseille. Kädet suorina ja vipuvarsi pitkänä on luonnollisesti treenipainoja hitosti vähemmän.

Onko raadilla mielipiteitä / tietoa, miten tuo vaikuttaa lihaksen kehittymiseen? Itse lihaksen kiinnityskohtia ajatellen lihas tekee tehon hyytyessä saman työn (olettaen että toistomäärät ja tuntuma on aika samat), ja mekaniikka ratkaisee, onko käsi lähellä ja iso paino vai kaukana ja pieni paino. Vaikuttaako hermotukseen, saako pumppia / muuta hyötyä hakemalla isoa painoa, tai mitä vaan viisasta? Pääkopalle varmasti ainakin "kovempaa" tehdä isolla painolla, vaikka itse lihaksen tekemä työ ei kauheasti muutu.
Siis mikä oli kysymys? Onko merkitystä tekeekö flaisseja vai punnerruksia? No onhan sillä kun on eri liikkeet. Kannattaa ennemmin miettiä mikä on minkäkin liikkeen funktio. Flaissit venyttää ja punnerrusliikkeet on enemmän tuollaista mid-range liikettä. Huippusupistusliikkeeksi voi sitten laittaa vielä vaikka ristitaljan.

- - - Updated - - -

Tarvitsen apua voimakuminauhan valintaan eli kuinka vahva sen pitää olla jos käytössä on kaksi nauhaa. Pääkäyttö on jalkakyykyissä.
Olen lukenut että tälläinen voisi auttaa saamaan jalkoihin räjähtävyyttä ja haluaisin kokeilla olisiko niistä apua.
Nopeutta haen jalkoihin koska harrastan jääkiekkoa.
Kyykyssä 1tm on n.170-180kg (smith) polvikulman ollessa max. 90astetta huonojen polvien takia.

Et sä luisteluun saa räjähtävyyttä räjähtävästä kyykystä. Räjähtävyys on liikeratariippuvainen joten ennemmin keskittyisin ihan voiman hakemiseen kyykyssä ja se voima siirtyy lajiharjoittelussa eli luistelussa sitten räjähtäväksi voimaksi.

Mitäs mieltä olette casesta:

30 -vuotias kohtalaisen hyvässä tikissä oleva naishenkilö joka käy 2krt viikossa spinningissä/ bodypumpissa. Viikko-ohjelmaan kuuluu myös kaksi salikertaa.
Kumpi olisi tässä tapauksessa parempi vaihtoehto salille, 1- vai 2 -jakoinen ohjelma?

Onko normaalia, että korvat menee lukkoon treenatessa? Aika usein käy näin ja mietin, että johtuuko tämä kenties hengitys tekniikasta? Vai missä voisi olla vika?

Latest posts

Back
Ylös Bottom