dbpreacher.jpg

Scott-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli kavereitten kanssa erilaisia käsityksiä siitä kumpi on suuremmassa roolissa penkkipunnerruksessa , ojenajat vai rinta? Sovitaan, että oteleveys on se normaali eli se missä ne merkit on tangossa. Joku viisas kertokoot!

Älkää ampuko vaikka kyseessä on tälläinen ihana pena kyssäri:rock:

Oli kavereitten kanssa erilaisia käsityksiä siitä kumpi on suuremmassa roolissa penkkipunnerruksessa , ojenajat vai rinta? Sovitaan, että oteleveys on se normaali eli se missä ne merkit on tangossa. Joku viisas kertokoot!

Älkää ampuko vaikka kyseessä on tälläinen ihana pena kyssäri:rock:

rinta

Kannattaako ranskalaista tehä jos aina ku tekee sitä tulee kyynärpäät kipeeks??Ja jos ei kannata ni millä liikkeellä se kannattas korvata?

Kannattaako ranskalaista tehä jos aina ku tekee sitä tulee kyynärpäät kipeeks??Ja jos ei kannata ni millä liikkeellä se kannattas korvata?

Ei mun mielestä kannata tehä jos sattuu... voit korvata sen vaikka dipeillä tai kapeella penkillä. Molemmat on ranskalaisten ohella tosi hyviä raskaita punnerrusliikkeitä ojentajille.

Teen kapeassa penkissä(oteleveys: etusormet karhennuksen sisäreunassa)) ainakin 2x6x80kg puhtaasti. Mikä pitäisi olla penkki ykkönen tulos tässä suhteessa? Kun ei oikein penkki kulje, eli varmaan rinnoille pitäisi tehdä jotain mutta mitä?

Teen kapeassa penkissä(oteleveys: etusormet karhennuksen sisäreunassa)) ainakin 2x6x80kg puhtaasti. Mikä pitäisi olla penkki ykkönen tulos tässä suhteessa? Kun ei oikein penkki kulje, eli varmaan rinnoille pitäisi tehdä jotain mutta mitä?

Varmaan penkkiä. Riippuen sitten ohjelmasta, mutta esim. leveä, keskileveä, leveä, kapea, leveä, keskileveä... Ojentajille vaikka ranskiksia, dippiä yms.

Se selviää kokeilemalla, koska voihan olla ettet "osaa" vaan penkata. Eli tekniikkaa hiomaan vaan ja nostamallahan se tulos paranee.

Riippuu paljon sun ohjelmasta mitä muuta sun kannattaa rinnalle tehdä.

OK. Mitkä on noi hyvät oteleveydet penkissä? Penkkiä olen tehnyt 2 kertaa viikossa, noin 5 sarjaa kerralla leveää, sen lisäksi kapeaa noin 5 sarjaa ja vielä joku vinopenkki sarja käsipainoilla. Ojentajille tuo kapea penkki toimii tosi hyvin ja tulos on kovassa nousussa, mutta ongelma on nuo rinnat, jotka jää ojentajista. Tähän asti olen käyttänyt vain kapeaa oteleveyttä ja leveyttä jossa kyynärvarret ja olkavarret muodostavat 90 asteen kulman, kun kyynärpää-olkapää-olkapää-kyynärpää väli kauttaaltaan on 180 astetta, eli eikö tämä ole se oikea penkin oteleveys?

Treeniohjelma runko on 2-jakoinen neljästi viikossa.

OK. Mitkä on noi hyvät oteleveydet penkissä? Penkkiä olen tehnyt 2 kertaa viikossa, noin 5 sarjaa kerralla leveää, sen lisäksi kapeaa noin 5 sarjaa ja vielä joku vinopenkki sarja käsipainoilla. Ojentajille tuo kapea penkki toimii tosi hyvin ja tulos on kovassa nousussa, mutta ongelma on nuo rinnat, jotka jää ojentajista. Tähän asti olen käyttänyt vain kapeaa oteleveyttä ja leveyttä jossa kyynärvarret ja olkavarret muodostavat 90 asteen kulman, kun kyynärpää-olkapää-olkapää-kyynärpää väli kauttaaltaan on 180 astetta, eli eikö tämä ole se oikea penkin oteleveys?

Treeniohjelma runko on 2-jakoinen neljästi viikossa.

Vaan semmonen ohje mulla, että älä liian leveällä otteella nosta, koska sillä rikkoo vissiin helposti olkapäät, vaikka se ottaakin kai hyvin rintalihaksiin. Ota sellanen leveys, mikä tuntuu hyvältä ( ei tunnu et nostaisit ojentajilla liikaa, vaan et sillai tasaisesti) paha sitä on selittää, mutta millä nousee parhaiten nuo toistot, eikä silti ole mikään ylileveä ote :) Rintalihaksia voit sit vahvistaa rintaprässillä, ja vaikka tekemällä käsipainoilla ihan tavallista penkkiä :)

Taitaa mulla mennä just sarjojen aikana 80 kilolla lankkupenkissä toi kuusi kertaa ja nostin äskettäin 95 kg maksimina :) Eiköhän sullakin sit aika samaa luokkaa, ja 70 kilolla nousee tavallisessa penkissä 9 kertaa :)

Kuten Elasto jo sanoi, ei kannata tehdä ja hän kertoikin jo hyviä liikkeitä. Mutta kokeile tehdä tuo istuen. Itsellä sattuu ihan vitusti kun maaten (eli silleen "perinteisesti") tota tekee, mutta istuen mutkatangolla tai yhdellä isolla käsipainolla tehden ei satu yhtään. Selitystä en tähän tiedä, mutta näin vain on.

Kaipaisisin siis vähän kommenttiä omaan ohjelmaani.

Päivä 1

Penkki, Pulldown/Leuat ja/ tai soutu, alaselkä penkissä, vatsarutistukset ja jalannostot. Syvät vatsat, tai siis Transversusmikälie tulee tulee lämmittelyn yhteydessä.

Päivä 2

Fysioterapeutin ohjeesta eri liikkeitä, mm. "nikama- nikamalta" -selän nostoja ja jumppapalloliikkeitä. Suht kevyttä siis.
Olkapäänkiertäjät ja keski-takahartiat, hauis vaihtelevalla otteella ja lopuksi etu-ja takareidet.
Liikkeet teen yleensä 4-5x 8- 10.

Kyykky/mave ovat toistaiseksi poissuljetut tuoreessa muistissa olevan selkävamman takia.
Nyt mietin lähinnä että onko tuossa liikaa liikkeitä, tai puuttuuko jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom