Taitaa mulla mennä just sarjojen aikana 80 kilolla lankkupenkissä toi kuusi kertaa ja nostin äskettäin 95 kg maksimina Eiköhän sullakin sit aika samaa luokkaa, ja 70 kilolla nousee tavallisessa penkissä 9 kertaa

No maksimista en tiedä mutta 12x80kg menee tavallisessa penkissä puhtaasti.
En tiedä mikä on lankkupenkki, mutta kapeassa se 2x6x80kg ainakin menee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä sattuu ihan vitusti kun maaten (eli silleen "perinteisesti") tota tekee, mutta istuen mutkatangolla tai yhdellä isolla käsipainolla tehden ei satu yhtään. Selitystä en tähän tiedä, mutta näin vain on.
Hyi hyi. Ei moderaattori saa kiroilla. :) No joo, mussukkani, yhdyn sinuun (sanallisesti). Oon huomannu saman homman. Eli maaten sattuu, pystyssä ei. Itse asiassa mulla auttaa jo se, kun nostan penkin pieneen kulmaan. Kannattaa siis kokeilla ranskalaisia vinopenkillä. Hyvän tuntuinen liike muutenkin.

Niin no... ite en päästä yhtään alemmas ku tangollakaan. Tuntuu, että loukkaantumisriski kasvaa aikalailla jos päästää. Tangolla oon vaan saanu paremman venytyksen jotenki ku käsipainoilla. Varmaan aika yksilöllistä. Tosin mun penkkitekniikka käsipainoilla on aika surkea. :down:

Kyllä mun mielestä tankopenkki venyttää enemmän ja käsipainoilla tehty supistaa enemmän...

Miten ihmeessä tangolla tehty liike voi venyttää enemmän kuin käsipainot? Tangolla tehdessä tulee rinta vastaan mutta käsipainoilla voi viedä venytyksen vielä pidemmälle.

Et sitten jaksanu tota edellistä viestiä lukea vai...? :rolleyes:

Asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että mulla tuntuu luonnollisemmalta ottaa tangolla tehdyssä penkissä hieman kp-penkkiä leveämpi oteleveys.

EDIT: Lukekaaaps muuten ljp ja Manti78 mitä Mike kirjottaa tosta venytyksestä täällä -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40462

Tosin en sitten tiedä tarkottaako Mike tossa pelkästään tangolla tehtävää penkkipunnerrusta vai myös käsipainoilla tehtävää...

Et sitten jaksanu tota edellistä viestiä lukea vai...? :rolleyes:

Asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että mulla tuntuu luonnollisemmalta ottaa tangolla tehdyssä penkissä hieman kp-penkkiä leveämpi oteleveys.

EDIT: Lukekaaaps muuten ljp ja Manti78 mitä Mike kirjottaa tosta venytyksestä täällä -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40462

Tosin en sitten tiedä tarkottaako Mike tossa pelkästään tangolla tehtävää penkkipunnerrusta vai myös käsipainoilla tehtävää...

Luin kyllä tuon sun edellisen viestin ja siinähän sä sanoit että et käytä käsipainoja kovin alhaalla. Eihän ne käsipainot varmasti kovin paljoa venytä jos niitä ei päästä alas, mutta kysymys oli siitä kummassa saa kovemman venytyksen ja edelleenkin väitän että käsipainoilla koska ne voi viedä alemmas mitä tangon.

treeni yläkropalle??

Mulla ois semmonen ongelma että lääkäri kielsi jalkojen treenamisen erään ikävän onnettomuuden takia :( nyt pitäisi saada hyvä treeni yläkropalle. Käyn salilla mieluiten kolmesti viikossa (ma,ke,pe) olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä yläfropan treenamiseen noille päiville? kiitos jo etukäteen! :)

menin hitto vieköön koittamaan hauiskääntöä ihan kylmiltä, selkä taisi venähtää. tekniikat on hallussa mutta jotain siinä tapahtu. ainakin pirun kipeä on, hengittäessäkin, mitä mahto tapahtua ja kauanko tuommosesta toipuminen vie aikaa suunnilleen?

Kun tuolla sanottiin jossain tredissä, että protskuja pitäs ottaa 2g/painokilolle, niin tarkottaako se sitä, että myös niinä päivinä kun ei käy puntilla, täytys ottaa saman verran? Eli otanko välipäivinäkin vähän jauhetta naamaan?

pistänkö sillon hiilareita sekaan, eli vedänkö tavallaan palautusjuoman? Ja jos käyn välipäivänä lenkillä vedänkö tän setin ennen lenkkiä vai jälkeen?

Ei sun esko jauhoja tartte vetää joka päivä, vaan se 2g/painokilo on kokonaismäärä proteiinia mitä sinun pitäisi syödä. Jos et muuten onnistu saamaan sitä kasaan voit ottaa sen proteiinin jauhona, mutta on monta muuta proteiinilähdettä.

Ja nopeita hiilareita ei kannata ottaa muuta kuin palautusjuomassa.

Mulla ois semmonen ongelma että lääkäri kielsi jalkojen treenamisen erään ikävän onnettomuuden takia :( nyt pitäisi saada hyvä treeni yläkropalle. Käyn salilla mieluiten kolmesti viikossa (ma,ke,pe) olisin kiitollinen jos saisin vinkkejä yläfropan treenamiseen noille päiville? kiitos jo etukäteen! :)

Eipä tässä mitään ongelmaa ole ohjelman suhteen. Otat minkä tahansa ohjelman ja jätät siitä jalkatreenin pois kunnes saat taas luvat niitä treenata.

Olen aloittelija, 2kk salitreeniä takana. Viimeviikon keskiviikkona teloin vasemman olkapääni tehdessäni ranskalaisia punneruksia käsipainolla. Olkapääni ei luultavastikaan mennyt paikoiltaan, sillä sen olisin varmasti huomannut. Puhuin asiasta lääkärin kanssa nopeasti ja hän sanoi että nivel varmasti löystyi ja kielsi tekemästä liikettä viikkoon. Olkapää oli kipeä noin neljä päivää tuon keskiviikon jälkeen. Varsinkin kun nostin sen ylös ja vähän sivulle taivuttaen. Tämän viikon keskiviikkona menin uudelleen salille ja koitin tehdä samaa liikettä pienemmillä painoilla. Särky olkapäässä oli erittäin suuri, joten keskeytin noin viiden liikkeen jälkeen.
Kysyisinkin nyt että onko ranskalaisille punneruksille mitään vaihtoehtoista liikettä? Tai oliko tekniikkani väärä. Pitääkö kyynärpäät osoittaa sivuille vai ylöspäin. Pidän niitä aika sivuilla tietääkseni.

En nyt taas tiedä miten muokata, jotta saisin samaan viestiin, mutta olkapää ei siis satu missään mussa liikkeessä kuin kyseisessä ranskalaisessa punneruksessa.

Itse koetan pitää ranskalaisessa punnerruksessa kyynärpäät edessä, eli en päästä käsiä leviämään. Tuntuu, että näin liike menee parhaiten ojentajille.

Teitkö ranskalaista maaten vai istuen ? Jos teit maaten, suosittelisin kokeilemaan istuen tehtävää versiota. Jos ei tämäkään auta, niin kyllähän noita ojentajaliikkeitä löytyy: penkkipunnerrus kapella otteella, ojentajapunnerrus taljassa, dippi (jos olkapää sitä kestää) ja monia muita.

Suositut

Back
Ylös Bottom