10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja tosta painojen lisäämisestä loppua kohti sen verran, että itse tekisin mieluusti just toisin päin. Eli ekat sarjat isoilla painoilla. Lämmittelyt tietysti ensin kunnolla. No, syy tähän on se, että jos teet ensin kolme sarjaa puolikovaa, ei sulla riitä enää viimeisessä sarjassa paukkuja kun pitäisi tehdä isoilla painoilla ja loppuun asti. Siksi ekaan sarjaan jo maksimiraudat kun on vielä voimaa jäljellä. Toiseen sarjaan samat painot tai sitten muutama kilo pois, ja taas pää punaisena loppuun asti. Loput sarjat voikin tehdä sitten pienemmillä painoilla pumppaillen. Tällä tyylillä ne suurimmat raudat mitä pystyt treenissä käyttämään, on aika helvetisti isommat kun tolla sun ehdottamalla tyylillä. Ja sehän tarkoittaa melkein suoraan enemmän tulosta.

:thumbs: Hyväpoinnti itsellä käytöss sama tsydeemi

Palautus

Elikkäs mimmoiset tauot olisi hyvä pitää sarjojen välillä haviteltaessa massaa? olen pannut merkille että itse painoinnostajat tuntuvat pitävän pitkiä taukoa, vaikka eivät mitään lihaskörmyjä aina olekkaan. Kuinka pitkät olisivat sopivat?

Elikkäs mimmoiset tauot olisi hyvä pitää sarjojen välillä haviteltaessa massaa? olen pannut merkille että itse painoinnostajat tuntuvat pitävän pitkiä taukoa, vaikka eivät mitään lihaskörmyjä aina olekkaan. Kuinka pitkät olisivat sopivat?

Voimahakuisessa treenissä pidetään pidemmät palautukset, 5 minuuttia ei ole mikään harvinaisuus. Bodarilla 30-120 sek on aika toimiva haarukka palautustaukojen suhteen. Itse suosin minuuttia pääsääntöisesti.

Eikös hyvä nyrkkisääntö ole, että on hengitys tasaantunut :nolo: siis kyllähän minuutissa pitäisi jo hengityksen tasaantua, mut silti

Eikös hyvä nyrkkisääntö ole, että on hengitys tasaantunut :nolo: siis kyllähän minuutissa pitäisi jo hengityksen tasaantua, mut silti

Kannattaa sitä kelloa vähän tsekata kuitenkin. Huono yleiskunto tarkoittaa sitä että hengityksen tasaantuminen kovan sarjan jälkeen voi viedä suht pitkäänkin ja se yleiskunto (hapenottokyky) ei parane jos ei joko tee tarkoituksella lyhyellä palautuksella tai sitten treenaa myös aerobista puntin lisäksi.

Voimahakuisessa treenissä pidetään pidemmät palautukset, 5 minuuttia ei ole mikään harvinaisuus. Bodarilla 30-120 sek on aika toimiva haarukka palautustaukojen suhteen. Itse suosin minuuttia pääsääntöisesti.

eli näitä pitkiä keskusteluja pitäisi varmaan vähentää kavereiden kanssa jos on kun yleensä ne meinaa venyä siihen 3-5min :p

Kannattaa sitä kelloa vähän tsekata kuitenkin. Huono yleiskunto tarkoittaa sitä että hengityksen tasaantuminen kovan sarjan jälkeen voi viedä suht pitkäänkin ja se yleiskunto (hapenottokyky) ei parane jos ei joko tee tarkoituksella lyhyellä palautuksella tai sitten treenaa myös aerobista puntin lisäksi.

Siis juu juu. Ajattelin vaan kun oon nähny monesti salilla ihmisiä, jotka läähättää siis ihan jumalattomasti vielä muutamankin minuutin jälkeen tehdystä sarjasta.
Toisaalta heillähän voi olla esim. sellasta "vikaa" ettei heidän hengitystekniikkansa ole kovinkaan hyvä (rautaa väännetänn naama punasena, eikä muisteta hengittää :D )

Siis juu juu. Ajattelin vaan kun oon nähny monesti salilla ihmisiä, jotka läähättää siis ihan jumalattomasti vielä muutamankin minuutin jälkeen tehdystä sarjasta.
Toisaalta heillähän voi olla esim. sellasta "vikaa" ettei heidän hengitystekniikkansa ole kovinkaan hyvä (rautaa väännetänn naama punasena, eikä muisteta hengittää :D )

Juu ja yleiskunto voi olla aika syvältä vaikka "treenaa"
:kippis1:

Juu, ei se sitä sano että vaikka reenaa, niin myös aerobinen kunto olisi hyvä.

Aerobista kuntoa aliarvioidaan ihan liikaa. Ei se aerobinen harjoittelu mitää lihasta syö jos siinä pidetään järki mukana. Hyvä yleiskunto auttaa kasvattamaan pattia kun jaksaa oikeasti heilua siellä salilla. Älkääkä selittäkö isoista lihaksista ja jaksamisesta tähän mitään. Olen treenannut myös kisailevien miesten ja naisten kanssa ja ihan kisadieetilläkin vedettiin vielä minuutin palautuksilla.

Aerobista kuntoa aliarvioidaan ihan liikaa. Ei se aerobinen harjoittelu mitää lihasta syö jos siinä pidetään järki mukana. Hyvä yleiskunto auttaa kasvattamaan pattia kun jaksaa oikeasti heilua siellä salilla. Älkääkä selittäkö isoista lihaksista ja jaksamisesta tähän mitään. Olen treenannut myös kisailevien miesten ja naisten kanssa ja ihan kisadieetilläkin vedettiin vielä minuutin palautuksilla.

Siis tollastahan tarkoitin (mutta en tainnut sanoa :D ) että hyvä aerobinen kunto on vaan hyvä asia. Ja kun sanoin, että jotkut läähättää vielä parinkin minuutin jälkeen tehdyn sarjan, niin tarkoitin vaan, että heillä on huono kunto.

Siis tollastahan tarkoitin (mutta en tainnut sanoa :D ) että hyvä aerobinen kunto on vaan hyvä asia. Ja kun sanoin, että jotkut läähättää vielä parinkin minuutin jälkeen tehdyn sarjan, niin tarkoitin vaan, että heillä on huono kunto.

Tämä selvä. Ja tuo olikin enemmän yleishuomio vaikka taisin sinua quotata, eli samoilla linjoilla ollaan.

Reeni

Hei! Tyhmä kysymys, mutta vastausta kaipaisin silti! :D Tarviiko aina salilla käynnin jälkeen olla paikat kipeänä jotta se kasvattaisi lihasmassaa tai voimaa?
Tell me!!

Hei! Tyhmä kysymys, mutta vastausta kaipaisin silti! :D Tarviiko aina salilla käynnin jälkeen olla paikat kipeänä jotta se kasvattaisi lihasmassaa tai voimaa?
Tell me!!

Ei tarvitse, tai no määrittele mikä on kipeä? Kyllä sitä pitää tuntua että on treenattu ja ettei nyt illalla uudelleen enää sama treeni onnistuisi. Mutta noin pääsääntöisesti se treeninjälkeinen lihaskipu ei ole mikään kasvun tae.

Nonni kaippa tää kysymys tänne sitten kuuluu...Elikkäs mihinkä toi kreatiini kannattais/pitäis sekoittaa, ja missä suhteessa esim. jos sekoittaa veden kanssa? Vai onko ihan omista mieltymyksistä kiinni?
:arvi:

Sen verran kreatiinia kuin annoskokoon kuuluu, eli vaikka se 5g. Sen verran pistät vettä, että saat sen alas. Mä heitän joskus esim. juuri sen 5g suuhun vaan ja sitten vettä perään.

juu kiitti vinkistä. Eli sillä siis ei ole mitään väliä kuinka paljoon veteen sitä sekoittaa, OK.
BTW. Voi vähän takellella jos koittaa suoraan lusikalla vetästä tota kreatiinia naamariin. Ainakin toi American Pure Creatine mitä hommasin on sellasta perunajauhomaista koostumukseltaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom