RUOKAVALIOSTA!!!

Eli käyn 3 kertaa vko salilla treenaan ahkerasti ja kovaa . Tuntuu kuitenkin että en saa syömästäni ravinnosta kaikkea mitä tarvitsen. :(

Voisko joku kertoa jonkun päivittäisen ruokavalion josta saisin mm. 300g proteiinia sit hiilihydraatteja ja rasvaa tohon proteiini määrään nähden sopivasti. Sit 3500kcal:whip: . Eli mitä kaikkea pitäis syödä saavuttaakseni noi päivittäin. Minun tapauksessani läskiä ei voi kertyä liikaa. Koitin sillä yhellä sivulla kasailla joillain tuotteita ,joista saisin noi kaikki mutta tuli aika oudon näkösiä ruokalistoja. Noita jauhoja en syö koska ne maistuu paskalta:urjo: .

Kiitos etukäteen jos joku viitsis antaa mulle jotain vinkkejä!

:curs: :curs: :curs: :curs: :curs: MASSAA PERKELE!!!:curs: :curs: :curs: :curs: :curs:

:nolo:

jos massaa haluat niin kertyy sitä läskiäkin. en nyt ala laittaan sulle mitään reseptejä tähän mutta: proteiinia tulee hyvin maitorahkasta, raejuustosta, lihasta/kanasta/kalasta. koitat jakaa päivä vaikka ees viiteen osaan jollon saat tasasesti prodee. esim 35g kerralla. riippuu tietenkin painostas, 2g prodee/läskitön painokilo pitäs saada. hiilareita tulee melkeen väkisinkin normisapuskan mukana, mut vinkin vois antaa et vältä karkkeja, sipsejä yms paskaa joissa saattaa olla paljon hiilareita, mut ne tuppaa olla yleensä sokereista ja nopeita jotka tua vaan sitä läskiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen nyt löytänyt hyvän tavan tehostaa vatsalihaksia, tai ainakin osaa niistä. Olen ruvennut ottamaan painoja mukaan, ja tuloksiakin on heti tullut sen mukaisesti. Nyt uusi ongelma on alavatsa. Otan niskan taakse noin 10kg painon kun vedän ihan normaaleja istumaannousuja, mutta se harjoittaa enimmäkseen ilmeisesti ylävatsalihaksia. Joskus otan vähän kiertoa mukaan jolla myös sivuvatsalihakset tekevät töitä. Millä keinolla voi myös alavatsaa harjoitella painojen kanssa? Pitääkö ettiä jotkut 5kg nilkkapainot ja pistää ne jalkoihin ja nostella jalkoja vai? :P

Laitetaanpa tänne, kun oma aihe ei varmaan ole tarpeellinen.

Eli olin tuossa pari päivää sitten Wolffilla treenaamassa ensimmäistä kertaa. Penkissä oli vuorossa painojen lisääminen 5x10 sarjaan. Täys sarja korotetulla painolla meni oikein mallikkaasti.
Aluksi olin tietenkin vain tyytyväinen, mutta myöhemmin rupesin epäilemään että tais se sittenkin olla vähän turhan helppoa pitkässä sarjassa, verrattuna aikaisempiin korotuksiin. Epäilen että oliko tanko sittenkin mallia "kevyt"(?), eikä se 20kg mitä sen oletin olevan..

Kysymys kuuluukin että vaihteleeko noi penkkitankojen painot paljonkin eri paikkojen välillä, vai onko 20kg jonkin sortin vakio? Joku Wolffilla enemmän treenannut varmaan osaa sanoa sen salin penkkitangoista tarkemmin?

Aloittelija asialla :thumbs:

Kysymys kuuluukin että vaihteleeko noi penkkitankojen painot paljonkin eri paikkojen välillä, vai onko 20kg jonkin sortin vakio? Joku Wolffilla enemmän treenannut varmaan osaa sanoa sen salin penkkitangoista tarkemmin?

Aloittelija asialla :thumbs:

Kyllähän tuo 20kg taitaa olla ihan jonkin sortin vakio noissa kunnon penkkitangoissa.. yleensä salin seinällä on sellainen lista josta voi tarkistaa eri tankojen painot, tai näin ainakin "meillä".

Tota onko sillä mitään väliä et tekeekö isot vai pienet lihasryhmät alkuviikosta,
Ite oon tehny isot (reidet, selkä) alku viikosta ja pienemmät(hauis,ojentaja ym.) loppuviikosta

Olen nyt löytänyt hyvän tavan tehostaa vatsalihaksia, tai ainakin osaa niistä. Olen ruvennut ottamaan painoja mukaan, ja tuloksiakin on heti tullut sen mukaisesti. Nyt uusi ongelma on alavatsa. Otan niskan taakse noin 10kg painon kun vedän ihan normaaleja istumaannousuja, mutta se harjoittaa enimmäkseen ilmeisesti ylävatsalihaksia. Joskus otan vähän kiertoa mukaan jolla myös sivuvatsalihakset tekevät töitä. Millä keinolla voi myös alavatsaa harjoitella painojen kanssa? Pitääkö ettiä jotkut 5kg nilkkapainot ja pistää ne jalkoihin ja nostella jalkoja vai? :P

eikös se ole niin että suorat vatsalihakset toimivat kokonaisuutena eli ei ole ylä tai alavatsalihas treenejä...?:rolleyes:

Crusher sanoi:
Tota onko sillä mitään väliä et tekeekö isot vai pienet lihasryhmät alkuviikosta, Ite oon tehny isot (reidet, selkä) alku viikosta ja pienemmät(hauis,ojentaja ym.) loppuviikosta
Öö, mitähän tarkoitat? Ei sillä tietenkään mitään väliä ole. Riippuu sitten taas siitä, että koska teet ne seuraavaksi.

Hep! Teen tällä hetkellä 2-osaista ohjelmaa 4x viikossa, keskiviikko ja viikonloppu palautuspäivinä. Ohjelma sinänsä toimii oikein hyvin, mutta useimmiten jää fiilis, että jotkut osat yläkropasta vois ottaa kovempaakin rasitusta. Sarjoja teen yleensä 3-4x10+ ja välillä tosiaan tuntuis, että esimerkiksi penkin, taljan tai vipareita voisi helposti heittää lisäksi vielä yhdelle päivälle. Kannattaisikohan tässä vaiheessa miettiä jotain toista ohjelmaa?

Jalat kyllä tuntuu saavan oikeen kunnolla runtua ja joutuu lepuuttamaan sen muutaman päivää tiettyjä lihasryhmiä, mutta niinku sanoin jo ni yläkroppa ainakin palautuu todella hyvin. Vai enkö mä vaan osaa 'lukea' kroppaani? :) Oma treeniohjelma duunattu timban esimerkin pohjalta.

2-jakoiset ohjelmat:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3
-------------------------------------------------------------

Miksi viparit taakse ja eteen eri kerroille? Tulis niinku viikon palautuminen sivu ja takaolkapäille? Vai hä? :david: ( Ohjelma poimittu Faq:sta )...

Onko olemassa jotain tieteellistä "tukimusta" siitä miten voima kannattaisi olla jakaantunut kroppaan.. (Ihannetilanne). Esimerkiksi itselläni on huomattavasti vahvempi selkä kuin rinta, tämä alkaa näkyä jo ihan selvästi lihaksien koossa. (Rintatreeni ei ole ollut kyllä yhtä tehokasta kuin selkä). Kannattaisiko selkää jättää vähemmälle ja panostaa muutama kuukausi rintaan ? eli ns ylläpitotreeniä selälle ja sikaa rinnalle.

ps, salilla käynti aikaa takana parin kuukauden päästä 1 vuosi

Jinx: 2-jakoinen vedetään yleensä 2xvko. Mutta sitä se tarkoittaa, että ne tehdään vuorotellen.

Long John: Vuosi salia takana, eli ei mitään hätää. Treenaat vaan ihan entiseen malliin jos kehitystä kuitenkin tulee.

Jinx: 2-jakoinen vedetään yleensä 2xvko. Mutta sitä se tarkoittaa, että ne tehdään vuorotellen.

Ite vetelen tolla 2 jaolla ja teen viparit sivuille ja taakse kyllä samaan kertaan... Eli 2x viikossa molemmat... Luulis että ei viikon palautusta tarvis?! Yleensä vko palautukset on jossain 4 tai 5 jakosissa?! Ko/kö? :david:

Tuleeko lihasvoimaa hankkiessa lihasmassaa, vai jääkö se vaan siihen voimaan?
Ja onko 8-10 toistoa massan hankintaan tarpeeksi, vai onko se vielä tuohon voiman hankintaan päin kallistunutta?

Tulee. On.

Ei niitä toistoja niin orjallisesti kannata tuijottaa. Eli ei se ole niin nuukaa jos välillä tuleekin "vain" 5:nen.

Onko olemassa tietoa, kuinka paljon lihasmassaa häviää jos on treenaamisessa taukoa esim. puoli vuotta, jos kuitenkin pitää huolen jatkuvasta proteiininsaannista?

Paino ei ole muuttunut juurikaan, mutta lihakset tuntuivat löysiltä ja pienemmiltä. Onko siis lihas vaihtunut läskiksi? Uudelleen aloitetun treenaamisen jälkeen koko ja muoto tuntuvat suhtkoht entisiltä.. kaippa tämä sitä ihmeellistä lihasmuistia?

Tuskin tuohon mitään absoluuttista totuutta voi sanoa.

Lihas ei varmasti ole läskiksi vaihtunut. Ja äkkiä se lihasmuisti "tuo ne vanhat lihat takaisin" treenaamisen alettua uudelleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom