Ei tulis mieleen ainakaan pussillista karkkeja ja puolta litraa limuu vetää ennen salia ja enpä paljoo muutenkaan enää syö karkkia... ja en kyllä salin jälkeenkään limpparia ekaks alkas kiskoo mutta ASS u Wish :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka usein pidätte sellaisia rennompia päiviä ettette katso syömistä kovin tarkasti vaan herkuttelette jne? Kerran viikossa vai harvemmin? Mites sitten jos treenipäivänä vaikka pussillisen karkkia syö ja 0,5L limupullon vetää, onko tästä haittaa jos ihan reilusti ennen tai jälkeen treenin ottaa?

Yleensä viikonloput on sellaiset että katson vain proteiinia tulevan tarpeeksi ja muuten syön sitten tasan mitä huvittaa. Ei ehkä paras tapa, mutta ihan hyvin tässä on toimeen tultu.

Voihan limpparin vetää vaikka heran kanssa niinku palkkarina salin jälkeen, niin saa jotain hyötyä niille nopeille hiilareille. Parempiakin lähteitä hiilarille löytyy, mutta tossa siitä limpparista on ees jotain hyötyä.
Ja eiks jossain ollu joku Jay Cutlerin palautusjuoma, jossa oli kokista ja prodee ja jäitä tms?

miten testataan ja paljonko maksaa testosteroni tasojen mittaus ?

Verikokeella, yksityisellä maksaa käsittääkseni jotain väliltä 50€-70€. En ole itse koskaan mittauttanut. Julkisella lähes kai ilmainen, mutta harvoin saa lähetettä tasojen mittaukseen.

Verikokeella, yksityisellä maksaa käsittääkseni jotain väliltä 50€-70€. En ole itse koskaan mittauttanut. Julkisella lähes kai ilmainen, mutta harvoin saa lähetettä tasojen mittaukseen.

Kyllä sinne päässee jos valittaa ettei oikein seksi kiinnosta ja muutenki on mieli maassa koko ajan. Mutta varmasti et pääse jos vain sanot että haluat huviksesi tietää minkälaiset arvot on, eikä pidäkkään päästä, sehän olisi yhteiskunnan varojen haaskauasta. Yksityiselle vaan jos huvikseen haluaa mittauttaa.

Onko liian vähän jos tekee pystypunnerruksessa vain 2x8 sarjat kerran viikkoon? Tavoitteena kasvattaa sarjapainoja tässä liikkeessä.

Penkkiä teen ma ja pe ,niin sen takia pitää vähän vähemmän tehä tuota pystypunnerrusta ,ettei olkapäät mene jumiin.

pystypunnerruksessa nous itellä sarjapainot kovaa kyytiä loppu talvesta 4-jakosella ojentaja-olkapää treenissä ekana liikkeenä 2x6 ja sit viel 1x10-12 vähän kevyemmällä painolla.

Kun puhutaan esimerkiksi siitä paljonko punnertaa penkistä, niin lasketaanko tangonpaino mukaan vai ainoastaan raudan määrä mikä on tangossa ?

Kun puhutaan esimerkiksi siitä paljonko punnertaa penkistä, niin lasketaanko tangonpaino mukaan vai ainoastaan raudan määrä mikä on tangossa ?

Tottakait tangon paino myös lasketaan mukaan. Yleensähän saleilla olevat tangot ovat 20kg.

Mistä löytyy (pakkikselta) lista, jossa on eri treeniliikkeitä? Taisi olla niin että kun klikkasi esim. jalat niin ruutuun pamahti erilaisia jalkaliikkeitä. Olen selannut omasta mielestäni aika tarkasti aloittelijoiden- ja reeni osion läpi, mutta ei ole enää löytynyt, tod. näköisesti ollut liian helpossa paikassa..

Kauhean innokkaasti täällä on tuomittu esim. "ojentajalle 3 liikettä, jokaisessa 3 sarjaa"-tyyliset ohjelmat. Aina kaikki sanoo että "nej nej, tuossa olla aivan liikaa, johan nyt järki sano että ei näi". No perkele, eilen sitten tein teidän ah niin viisaiden oppien mukaan, ja enpä kyllä saanut paikkoja kolottamaan. Ja tein kyllä sata lasissa. Kertokaapas nyt minulle, tyhmälle aloittelijalle, miksi en saa tehdä "liikaa"? Jos teen esim. sivuolkapäitä 9 sarjaa, niin mitä haittaa siitä on? Jos en saa muuten itsestäni kaikkea irti. Selittäkää. Miksi esim. 6 sarjaa, miksi ei 9? Puhutaan siis toistoluokassa 6-10. Mikä logiikkana?

Kauhean innokkaasti täällä on tuomittu esim. "ojentajalle 3 liikettä, jokaisessa 3 sarjaa"-tyyliset ohjelmat. Aina kaikki sanoo että "nej nej, tuossa olla aivan liikaa, johan nyt järki sano että ei näi". No perkele, eilen sitten tein teidän ah niin viisaiden oppien mukaan, ja enpä kyllä saanut paikkoja kolottamaan. Ja tein kyllä sata lasissa. Kertokaapas nyt minulle, tyhmälle aloittelijalle, miksi en saa tehdä "liikaa"? Jos teen esim. sivuolkapäitä 9 sarjaa, niin mitä haittaa siitä on? Jos en saa muuten itsestäni kaikkea irti. Selittäkää. Miksi esim. 6 sarjaa, miksi ei 9? Puhutaan siis toistoluokassa 6-10. Mikä logiikkana?

Vastailen lyhykäisesti.

Tekemällä esim 9 sarjaa niitä ojentajia tippuvat sarjapainot sen verta radikaalisti verrattuna esim 3 sarjaan että viimeisten sarjojen antama kasvuärsyke lihakselle on kyseenalainen. Etenkin jos verrataan annettua rasitusta pidentyneeseen palautumisaikaan.

Otetaan esimerkki (ihan hatusta vedän suuntaa antavat luvut):

1) Kuvitellaan kolmen sarjan treeni joka antaa vaikkapa 60% kasvuärsykkeen ja vaatii palautumiseen kolme vuorokautta ennen uutta vastaavaa treeniä.
2) Lisätään äskeiseen treeniin toiset kolme sarjaa, kasvuärsyke nousee ehkä 80% mutta palautumisaika pitenee viiteen päivään.

Heikommallakin matikkapäällä ymmärtää kumpi noista on se fiksumpi vaihtoehto :)

Se miksi aloittelijalle minun mielestäni joskus sopii isommatkin sarjamäärät on se että heillä ei ole vielä kykyä ottaa tehoa samalla lailla kuin pidempään treenanneella. Toisinsanoen heillä on tuo annettu kasvuärsyke pienempi kuin ym. esimerkin kaverilla tehtäesssä vain sarja taikka pari.
Mitä muuten tulee lihaskipuun, se ei edelleenkään ole takuu eikä vaatimus kehitykseen, lähinnä eri treenityylien ominaisuus. (Ja tarpeeksi kauan kun on hinkannut niin yhdellä/kahdella 6-8 toiston penkkisarjallakin saa lihat ihan julmetun kipeäksi kun sitä tehoa otetaan ulos täsmäraivolla ;) )

Loppuun vielä muistutus, besserwissereiden on turha irrottaa ylläolevasta mitään yksittäisiä lauseita ja alkaa vänkäämään niistä. Kärjistin tarkoituksella ;)

Vastailen lyhykäisesti.. (Necro quottaa lyhyesti)
Okei, kiitos järkeenkäyvästä vastauksesta! Mä jopa ymmärsin tuosta jotain :D Jotenkin vain turhauttaa tehdä "noin vähän", kun jää olo ettei repinyt ihan kaikkea irti. Mä muutenkin piiskaan itseäni henkisesti aika paljon, jos treeni menee huonosti, joten jos jää olo etten antanut kaikkeani = :itku: ja :curs: . Treenaan siis nelijakoisella, tasan viikon välein lihasryhmä. Minun ei siis kannata treenata 9 sarjaa, vaan 6 sarjaa ja olla lihakset palautuneena sitten monta päivää joutilaana..?

Suositut

Back
Ylös Bottom