Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nyrkki
  • Aloitettu Aloitettu
Aika vitun askeettista ja tylsää on elämä, jos ei ikinä sais pitää hauskaa porukalla päihteiden kanssa. Toki ilman päihteitäkin voi olla mukavaa, mutta se nyt sitten taas on jokasen oma asia. Mutta tuntuu että itelläkin alkanut treenit ja kaikki sujuun paremmin kun ottaa sillontällön relasti vaan ja pitää hauskaa. :) Että jos jollain mieli tekee nyt alkoholia, niin ei muutakun juomaan! Eläminen on tehty elämistä varten.

Sitten jos kisaa ihan kehonrakennuksessa, niin voisin sanoa että toki alkoholi ei välttämättä sovi kisakaudelle ja varsinkaan dietille, mutta suurin osa täälläkin turhaa hifistelee vaikka ei lavoille ole menossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niinno ton alkoholin käyttö on vähän sama kuin mättöpäivät diettauksessa. Ei tosiaankaan välttämätöntä mutta auttaa joitakin ihmisiä jaksamaan paremmin työssä/kotona/treenatessa.

[venom];3575147 sanoi:
Melkein joka viikonloppu tulee vedettyä kännit ja aina umpisekasin. Jostain syystä mulle kyllä alkoholi sopii treenin kanssa oikein hyvin: puntti kulkee paremmin kuin aikoina jolloin join harvakseen ja paino pysyy helposti kurissa. Krapuloita ei tule oikeastaan koskaan.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana olen tehnyt sattumalta empiirisen tutkimuksen, jonka mukaan penkki kulkee parhaiten darrapäivän jälkeisenä päivänä. Ei voi näin pitkän tutkimuksen tulosta laittaa sattuman piikkiin.

Jatka tutkimusta vielä 3-4 vuotta ja julkista tulokset vasta sitten. Luulen että krapuloitakin alkaa tulemaan :D

No miks sää sitte juot aina? :D

Nii-i, pitää kai kompensoida menetettyjä teinivuosia :D

Jatka tutkimusta vielä 3-4 vuotta ja julkista tulokset vasta sitten. Luulen että krapuloitakin alkaa tulemaan :D

Aikanaan kärsin pahoistakin krapuloista, nykyään niitä tulee äärimmäisen harvoin, eli niiden osalta ollaan menossa vain parempaan päin. Darrahan on pitkälti nestehukkaa, eli litra-pari vettä ja kunnon safkat, niin pitäis pahimmilta oloilta välttyä.

Vhh dietti kolmannen viikon kohdalla ajattelin pitää 2 päivän hiilaritankkausjakson, josta ensimmäisenä päivänä aattelin juoda oluella itteni mukavaks. Mitä haittaa tuosta ohrapirtelön 1 päivän yliannostuksesta on? Vai onko se vain hyvä kun eikö mättöpäivän tarkotus ole mm. virkistää mieltä ja pistää aineenvaihduntaa liikkeelle niin nehän asiat tuo ainakin hoitaa.

[venom];3575147 sanoi:
Melkein joka viikonloppu tulee vedettyä kännit ja aina umpisekasin. Jostain syystä mulle kyllä alkoholi sopii treenin kanssa oikein hyvin: puntti kulkee paremmin kuin aikoina jolloin join harvakseen ja paino pysyy helposti kurissa. Krapuloita ei tule oikeastaan koskaan.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana olen tehnyt sattumalta empiirisen tutkimuksen, jonka mukaan penkki kulkee parhaiten darrapäivän jälkeisenä päivänä. Ei voi näin pitkän tutkimuksen tulosta laittaa sattuman piikkiin.

Kuulosti varmaan trollilta, mutta ihan totta toi on. Jokusella muullakin urheilijakaverilla juominen toimii tiettyjen ominaisuuksien parantamisessa. Enkä mä nyt kellekään juomista suosittele - helvetin kallista hommaa ja terveys menee.

Joo, alkoholi vaikuttaa hermostoon. Hermosto taas on aika isossa roolissa voimantuotossa. Toivottavasti et myöhemmässä iässä sitten kävele kuin parkinsonintautinen ihmisvibraattori.

Joo, alkoholi vaikuttaa hermostoon. Hermosto taas on aika isossa roolissa voimantuotossa. Toivottavasti et myöhemmässä iässä sitten kävele kuin parkinsonintautinen ihmisvibraattori.

Mutta vaikuttaako se hermostoon hyvällä tavalla? Varmaan joka toinen tässä iässä juo ton kerran viikossa, enkä usko että kovin moni potee vanhempana mitään alkkisten ongelmia, varsinkin kun se juominen rauhottuu useimmilla melkosesti iän myötä.

Mites kun olen tässä ketoosi dieetillä paraikaa mutta alkomahoolia tekis hieman mieli. Tämmönen kysymys et onko Konjakissa tahi viskissä hiilareita? löysin tietoa että ei ole ja on. Löytyiskö keltään absoluuttista tietoa? :)

Nostelen hieman tota vanhaa kysymystä kun en vieläkää oo varma asiasta.
Ihan muutamasta lasillisesta tosiaa kyse etten ny mitää perseitä aatellu.

Nostelen hieman tota vanhaa kysymystä kun en vieläkää oo varma asiasta.
Ihan muutamasta lasillisesta tosiaa kyse etten ny mitää perseitä aatellu.
En osaa vastata itse kysymykseen, mutta taannoin Jutan ohjelmassa oli maininta siitä, että alkoholi pysäyttää rasvan palamisen jopa kahdeksi päiväksi. Sen takia kilpailijat eivät käytä alkoholia ollenkaan.

Häiritseekö muuten itse alkoholi ketoosia?
Kun etanolista metaboloidaan maksassa asetaattia, ja asetaatista saadaan helposti asetyyli-CoA:ta Krebsin sykliin. Ajattelisi, että silloin ketonimuodostus rasvahapoista vähenisi, kun asetyyli-CoA:ta on muutenkin tarjolla??

Pitäisi varmaan kaivaa lääketieteellisen biokemian kirja hyllystä, niin muistuis nämä taas paremmin mieleen... Mut sellainen yleiskäsitys mulla on jäänyt et alkoholi sotkee tyyliin kaikkia mahdollisia aineenvaihduntareittejä.

Edit. Isla, luulen että tuo asetyyli-CoA:n ylitarjonta alkoholin juomisen jälkeen vois juurikin hidastaa tota rasvan palamista merkittävästi, kun rasvoista saadaan fuelia (eli siis sitä asetyyli-CoA:ta) Krebsin sykliin ilman tuota ketonimuodostustakin, jos hiilaria on tarjolla riittävästi.

Onko sillä sitten kuinka paljon väliä, mistä lähteestä tuon alkoholin ottaa? Että vetääkö olutta, siideriä tai jotain paljon vahvempaa?

No jos lärvit lähetään vetämään niin ei todellakaan ole, mut en mä kyllä kovin makeita juomia lähtis juomaan ihan jo sen perusteella että ne maistuu paskalta. :)

mä voisin edelleenki väittää että alkoholi sopivina määrinä saattaa auttaa maksimivoiman kasvatuksessa, esimerkkinä näin, treenaat pari viikkoa homona, vetelet vaikka ke ja pe kunnon hermotustreenit vaikka penkissä, pakkotoistoja muna pystyssä, sitte vetäiset mieluiten lauantaina tai kännit ja maanantaina takas salille jos kykenee niin penkkitulos teoriassa on kasvanut. alkoholi lamaannuttaa hermostoa näinollen vältetään sen loppuunpalamista sekä myös lisätään sen palautumista. ja alkoholi toimii pääsijaisena energianlähteenä joten safka minkä syöt pitäis jäädä hyötykäyttöön, tosin jotain paskaa oon lukenu siitäki kyllä että sitä paskoo ne safkat ulos ku ei imeydy kunnolla. mut miten vaan.

en nyt suosittele kuitenkaan erityisemmin, mut kyllä itellä joskus nuoruudes penkkitulos oli kasvanu viikonlopun rällästämisten jälkeen. nykyään eri homma ku päivänki kännit ottaa niin punttista tai muutakaan urheilua ei uskalla ajatellakkaa kolmeen päivään.

Ei se nyt ihan noin mene. Alkoholista saadaan energiaa, jota käytetään kehossa ensisijaisena lähteenä. Alkoholin energia varastoituu ylimääräisenä ihan samalla tavalla rasvaksi, kuin mikä tahansa muukin makroravinteesta saatava energia. Sen sijaan alkoholi ei esim täytä kehon glykogeenivarastoja, koska se ei hiilihydraattia sisällä. Alkoholia muunnetaan vain rasvaksi. Ja niin kauan kun alkoholia on kehossa, se häiritsee muiden ravintoaineiden imeytymistä, jotka sillä aikaa varastoidaan rasvaksi, kun ne voisivat tehdä kehossa jotain, mihin ne on tarkoitettu.

- Alkoholi hidastaa proteiinisynteesiä, edellä mainituista syistä.
- Alkoholilla ei muuta tehdä kuin rasvaa, ei todellakaan ole hyvä asia bodyharrastajille.
- Alkoholi myös laskee testosteronitasoja.

Alkoholi on täysin hyödytöntä ihan mihin tahansa tarkoitukseen treenin kannalta, koska se on nimenomaan vain tyhjiä kaloreita, joita ei voida käyttää anaboliaan, muuten kuin varastoitumalla rasvaksi.

Se että joku kehittyy kun ryyppää, (no näin tekevät varmasti kaikki, jotka muuten treenaavat ja syövät edes jotain) ei tarkoita sitä, etteikö kehittyisi muutenkin ja 100% enemmän.

jätit kuitenki huomiotta alkoholin vaikutukset hermostoon, sen lamaannuttava vaikutus on oletettavasti hyvinkin palauttavaa itse hermostolle, lihaksetki lepää paremmin. mut lihaskasvun kannalta alkoholi nyt tuskin on millääntapaa hyvästä. mutta edelleenki uskon että pikku tuiterit saattaa hyvinkin auttaa hermoston palautumista.

jätit kuitenki huomiotta alkoholin vaikutukset hermostoon, sen lamaannuttava vaikutus on oletettavasti hyvinkin palauttavaa itse hermostolle, lihaksetki lepää paremmin. mut lihaskasvun kannalta alkoholi nyt tuskin on millääntapaa hyvästä. mutta edelleenki uskon että pikku tuiterit saattaa hyvinkin auttaa hermoston palautumista.

Ootko sä nyt ihan tosissasi? Tämähän on aivan hatusta vedettyä. Alkoholi vaurioittaa hermostoa. Tuollainen "lamaantuminen" kyllä tapahtuu, mutta hermosto reagoi siihen lisäämällä ärtyyyttään säilyttääkseen toimintakykynsä. Lisäksi alkoholin poistuminen elimistöstä aiheuttaa tätä yliärtyvyyttä.

en nyt suosittele kuitenkaan erityisemmin, mut kyllä itellä joskus nuoruudes penkkitulos oli kasvanu viikonlopun rällästämisten jälkeen. nykyään eri homma ku päivänki kännit ottaa niin punttista tai muutakaan urheilua ei uskalla ajatellakkaa kolmeen päivään.

Eiköhän se kasvanut alkoholista huolimatta, ei alkoholin takia..

Eiköhän se kasvanut alkoholista huolimatta, ei alkoholin takia..

jos näin on niin eipähän alkoholista sitten pahemmin haittaakaan ole, ja eipä siitä nuorelle terveelle heebolle paljoa haittaa ole jos ei krapuloita saa vielä. sitte ku ollaan siinä vaiheessa että on kauhujen yöt edessä jos vähäki ottaa niin sit ehkä olis parempi olla juomatta jos tykkää kehittyä.

hermosto pääasias ei koe oikeastaan minkäänlaista vahinkoa itse kännäämisestä, lievää mahdollisesti pitkittyneessä kännissä, alkoholin vieroitusoireet taas tuhoaa aivoja suht tehokkaasti, mut tämäki vältetään sillä että ei alkoholisoiduta.

mut edelleenki oon vähä sitä mieltä että alkoholi ja budi toimii punttaamises vähä samalla tapaa, niillä pystyy rentouttaan hermostoaan sekä lihaksiaan joka saattaa tai ei saata olla +.

mut tietenkihän alkoholi on perseestä ja sopii paremmin puhdistuspuuhiin ku päihteeksi, eikä sen pitäis kuulua kenenkää urheilijan elämään, mutta jos tästä ny jotain hyötyä yritetään kaivella niin väitän että se saattaa auttaa hermostoa palautumaan, olettaen että ollaan vielä niin nuoria ja kokemattomia ettei saada krapulaa.

ja se on sympaattinen hermosto mikä "ärsyyntyy" dokailusta, sillä ei ole paljoa tekemistä voimien kanssa. esim itsellä saattaa jokusesta bissestä nousta leposyke 160 sympaattisen homo hermoston takia, mutta se ei poislaske sitä että silti enemmistö mun hermostosta on lepotilassa.

Itse vetänyt viimeset 3vuotta viinaa yleensä vähintään 2 päivää viikossa,alkuviikon treenithän siinä kärsii hitusen mut maastaveto luistaa paremmin saatikka jos oon pari viikkoo selvinpäin.

Itse en ole ns kaameakapula ihmisiä.

Mä en kyllä tajua tollasta, 3-vuotta ja 2x VÄHINTÄÄN viikossa. Aivan sama kulkeeko noilla määrillä treeni vai ei. Ei tota tahtii jatkamalla kovin vanhaksi eletä terveenä edes. Ja eikös ihmiset juuri siksi treenaa että kunto kohenis, pysyis terveenä ja eläis pitkään.

En ole myöskään mitään kaameakapula ihmisiä, mutta ei se treeni todellakaan muutamaan päivään niin kuin ennen. Tosin oma alkoholikäyttö täysin kohtuutonta, silloin kun tulee otettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom