Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nyrkki
  • Aloitettu Aloitettu
Vklna ois kaveriporukalla mökkiryyppyreissu edessä, pe-su. Saa nähdä mitä siitäkin tulee, mutta voi olla ettei tee mieli salille vielä maanantainakaan.. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos teillä mitään konsteja, jolla saa vähennettyä alkoholin aiheuttamaa kataboliaa? Tai yleensäkkin konsteja lyhentämään krapulaa.

Selvähän se on, että jos perjantaina ryypätään niin ei lauantaina ole menemistä salille. Siinä vaiheessa alkaa vituttaa kun rapula jatkuu sunnuntaihin, ja maanantainkin treenit ovat kehnot..

Omat keinot:
-Nesteytysjauhepussi illan aikana, ennen nukkumaanmenoa, ja aamulla (saa apteekista, tarkoitettu vatsatautsille, palauttaa suolat ja nestetasapainon)
-Yrittäisi juoda sitä vettä myös illan aikana
-Krapulapäivänä paljon vettä, ja jos ei ruoka mene alas niin jostain mass gainerista makroravinteet täyteen

Viime loka-tammikuu meni suht reilusti, mutta nyt oon rajottanu ryyppyretket kerta maksimissaan kaks kuukaudessa. Vaikka punttaamisesta onkin tullut ns "elämäntapa", niin onhan tätä nuoruuttakin elettävä :). 24/7 opiskelua ja töitä on aika rasittavaa. Asun maalla/metsässä jossa ei näe ihmisiä saatika oman ikästä sakkia ylipäätä, joten koen että tällänen harvakseltaan juopottelu on vaan terveellistä :)

Tulee tänä viikonloppuna otettua ekaa kertaa sitten viime heinäkuun, ku on wanhojen tanssien jatkojen jatkot :D Yritän pitää ton alkoholin kolmessa kerrassa vuodessa ihan vain tän bodailu elämäntavan takii vaikka nuori oonki... Ennemmin oon silti omistautunut harrastukselle kuin ryyppäykselle.

Ääh.. Pitkässä juoksussa ei todellakaan tee hyvää terveydelle, mutta ei tuollainen tahti tarkoita mitään alkoholismin puolelle menemistä. Tokihan tuosta tahdista on helpompi livetä oikeasti alkoholismin puolelle.

Ei ole sen kummemmin tarve puolustella dokailua, mutta jotkut vaan oikeasti tykkäävät juoda omaamatta sen ihmeempiä ongelmia. Itsekin tykkään juoda, etenkin tuplia tai joskus useita päiviä putkeen. Rentouttavaa, mukavaa ja kokee kaikkea jännää. Tiedostan sen riskit, ja jos työt tai muu elämä edellyttävät selvänä olemista, niin toki pysyn selvänä.

Samaa mieltä. 1-2 kertaa viikossa ei kyllä mitään alkoholismia vielä ole. Tollaseen tahtiin nyt saa reenitkin ihan hyvin sujumaan vielä.

Toki vanhemmalla iällä voi olla vähän eri juttu jo...

Ääh.. Pitkässä juoksussa ei todellakaan tee hyvää terveydelle, mutta ei tuollainen tahti tarkoita mitään alkoholismin puolelle menemistä. Tokihan tuosta tahdista on helpompi livetä oikeasti alkoholismin puolelle.

Ei ole sen kummemmin tarve puolustella dokailua, mutta jotkut vaan oikeasti tykkäävät juoda omaamatta sen ihmeempiä ongelmia. Itsekin tykkään juoda, etenkin tuplia tai joskus useita päiviä putkeen. Rentouttavaa, mukavaa ja kokee kaikkea jännää. Tiedostan sen riskit, ja jos työt tai muu elämä edellyttävät selvänä olemista, niin toki pysyn selvänä.

Testosteronin eritys loppuu kun seinään ja jos vedetään kaatokännit niin menee pari kuukautta että päästään takaisin samoihin arvoihin kuin ennen ryyppyreissua.
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta tietää sitten miksi treenit ei kulje jos vetää vähän väliä kännit.

Jaa että yhdet kunnon kännit ja testotasot on alhaalla vielä 2kk sen jälkeenki?

Testosteronin eritys loppuu kun seinään ja jos vedetään kaatokännit niin menee pari kuukautta että päästään takaisin samoihin arvoihin kuin ennen ryyppyreissua.
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta tietää sitten miksi treenit ei kulje jos vetää vähän väliä kännit.

Pari kuukautta? Oikeasti? Tämäpä taitaa lopettaa tuon silloin-tällöisen harrastukseni jos asia todella näin. Vaihdan vähäisempään mutta laadukkaampaan kertakäyttöön, viiniä ja konjakkia sit siemailtava ko pikku hiprakassa haluaa olla =)

Tällaiseen väitteeseen pitää kyllä saada jotain faktaa tueksi. Onko jotain lähdettä antaa?

Onko se testo niinku räkää, että sitä erittyy? No mut, kyllä se vaan niin menee, että viikottain ryyppäävät ihmiset ei edes tiedä miltä tuntuu treenata kun dokailee vain pari kertaa vuodessa. Vaikkei tuo kehitys nyt kamalasti siitä hidastuisi, niin siinä tehdään kropalle hallaa ja lyhennetään elämää ja tervettä sellaista ennen kaikkea.

Tasojen palautuminen on varmasti tapauskohtaista, mutta totta, ettei dokailu hyvää tee testotasoille, terveydelle tai yleiselle hyvinvoinnille. Henkiselle hyvinvoinnille tosin voi tehdä hyvää, jos homma pysyy ns. hanskassa.

Mutta kuten miun edellisestä viestistäkin pystyi ymmärtämään, niin olen kyllä puntaroinut haittoja ja hyötyjä, enkä sulje niiltä silmiä. Sitten kun laskut ovat rankempia kuin dokailusta saatavat riemut, niin onkin parempi rajoittaa tai jopa narauttaa korkki kiinni!

Omalla kohalla oon tullu todenneeks kyl et paska lentää paljon paremmin pienen dokaus reissun jälkee. iha vaa vaikka ottais tyyliin 4-10 kaljaa ni joha toimii pakki paremmin. Normaalisti vatsa toimii parin tai 3 pv välei mut heti ku alkaa törpöttelemää ni vatsa ainaki toimii paljon paremmin. näin ainaki meikäläisellä :kippis1:

Piti rekisteröityy ihan tän takii. Mä dokaan 2-3 kertaa viikossa ja silti jaksan treenata 4-jakoisella hyvin tuloksin. Vaikka tuleekin kännättyä oon silti vitun kovassa kunnossa ja mukavahan se on irrotella. :D

Piti rekisteröityy ihan tän takii. Mä dokaan 2-3 kertaa viikossa ja silti jaksan treenata 4-jakoisella hyvin tuloksin. Vaikka tuleekin kännättyä oon silti vitun kovassa kunnossa ja mukavahan se on irrotella. :D

Good Job, jatka samaa rataa. Suosittelen ryyppäykseen samaa jakoa kuin treeneihinkin. Tulee meinaan tulosta eri tavalla kuin jakaa juomat 4:aan eri kategoriaan mistä vetelee. Ja lepopäivähän ei sit ole LEPOpäivä vaan aktiivista palautumista suositellaan.

Jos oikeesti oot -93 ni tossa iässä onki hyvä vetää kunnolla kaali täyteen 2-3 kertaa viikossa. On siinäki valoisa tulevaisuus.

Joo kyllä varmaan kaikki jaksaa käydä salilla 4 kertaa viikossa, mutta tollainen dokaaminen ei voi olla vaikuttamatta kehitykseen.

Ite vähentäny ny juomista aika lailla. Olihan tossa periodi millon join joka vkl. Nyt saanu taas kunnon motivaattoriboostin kunnon kuntokuuriin ku koko kesä tiedossa rankkaa duunia.

Mut kuten joku täällä aiemmi sanonukki ni on se kiva välillä lähtee viihtelle ja ottaa vähän alkoa jos vaihtoehto on istua aina viikonloput himassa kattomassa leffoja tai bodivideoita. Ei siellä salilla ja lenkillä meinaa jatkuvasti voi olla. Toki voihan sitä selvinpäin lähteä ulos kavereiden kanssa mutta esim jos jengi menee johonki kuppilaan ni ois se aika tylsä olla siellä ainoona kokis kädessä. Kohtuus kaikessa.

Käytätkö kehon ulkopuolelta saatavaa testo? Silloin tuolla ryypiskelyllä on varmaan vähemmän vaikutusta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom