Alatalja, rasitusta latseille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käyttääkö ihmiset remmejä selkätreenissä? Mulla ainakin näpit hyytyy aika äkkiä, ja forkut menee heti pumppiin kaikista liikkeistä. Toisaalta on kiva, että on edes jotain puristusvoimaa, joten kynnys ottaa remmit käyttöön on aika suuri.

tee vaan ilman remmejä, kyllä ajan kanssa jaksat pitää kiinni.. korkeintaa jossain mavessa remmit sit.. ite en käytä remmejä missään liikkeessä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käyttääkö ihmiset remmejä selkätreenissä? Mulla ainakin näpit hyytyy aika äkkiä, ja forkut menee heti pumppiin kaikista liikkeistä. Toisaalta on kiva, että on edes jotain puristusvoimaa, joten kynnys ottaa remmit käyttöön on aika suuri.

Kannattaa niitä käyttää, jos se auttaa saamaan liikkeen paremmin perille. Ei niitä ainakaan kokonaan kannata sivuuttaa vain sen takia, että on muka äijempää tehdä ilman.

Ja päinvastoin ku tissikeisari, niin justiinsa sen rutistuksen nään tärkeimpänä.

Joo. Se rutistus on kyllä tärkeä, mutta sen jännityksen pitäminen on vielä tärkempää. Se että vedetään selkä sinne vaakatasoon, että saadaan mahd paljon painoa ja joku millisekuntin kestävä rutistus, on turhaa.

Joo. Se rutistus on kyllä tärkeä, mutta sen jännityksen pitäminen on vielä tärkempää. Se että vedetään selkä sinne vaakatasoon, että saadaan mahd paljon painoa ja joku millisekuntin kestävä rutistus, on turhaa.
Joo. Aikalailla samaa mieltä vissiin sitte oltiin, ilmastiin vaan asia erillälailla. Kyllä sen rutistuksen pitää olla ihan kunnollinen joku 0,5-1 sekunnin ja hallittu negatiivinen.

Zone-sarja -42%
Joo. Aikalailla samaa mieltä vissiin sitte oltiin, ilmastiin vaan asia erillälailla. Kyllä sen rutistuksen pitää olla ihan kunnollinen joku 0,5-1 sekunnin ja hallittu negatiivinen.

Katoin jonkun sun videopätkän. Koet olevasi sellaisessa kunnossa lihaksiston osalta että kannattaa neuvoa muita täällä? Pakkiksen ongelmia mielestäni nykyisin...

Jännityksen pitäminen on tärkeintä, ei kannata päästää käsiä suoraksi liikkeessä vaan jättää hieman kulmaa. Ylävartalo enemmän tai vähemmän paikallaan el ei näitä hirveitä selänojennuksia liiallisilla painoilla joissa latsien kasvua ei tapahdu. Vetovaiheen lopussa työnnät rintaa ulos. Kannattaa myös kokeilla niitä remmejä ja tuntuman hakemsta niiden avulla. Kahvojakin on monia ja se yleisin eli kapea ei välttämättä ole latsien kannalta paras. Toki leveämmällä kahvalla painoa joutuu laittamaan vähemmän mikä voi aloittelijalle olla kova paikka.

Katoin jonkun sun videopätkän. Koet olevasi sellaisessa kunnossa lihaksiston osalta että kannattaa neuvoa muita täällä? Pakkiksen ongelmia mielestäni nykyisin...

Jännityksen pitäminen on tärkeintä, ei kannata päästää käsiä suoraksi liikkeessä vaan jättää hieman kulmaa. Ylävartalo enemmän tai vähemmän paikallaan el ei näitä hirveitä selänojennuksia liiallisilla painoilla joissa latsien kasvua ei tapahdu. Vetovaiheen lopussa työnnät rintaa ulos. Kannattaa myös kokeilla niitä remmejä ja tuntuman hakemsta niiden avulla. Kahvojakin on monia ja se yleisin eli kapea ei välttämättä ole latsien kannalta paras. Toki leveämmällä kahvalla painoa joutuu laittamaan vähemmän mikä voi aloittelijalle olla kova paikka.
:offtopic: Eläs ny, neuvominen on mukavaa :D Ja jos tulee toisenlaista mielipidettä, niin hyvä vaan. En minä mikään kaikkitietävä oo. Kertoilen vaan täällä ajankulukseni omia ajatuksiani :)

:offtopic: Eläs ny, neuvominen on mukavaa :D Ja jos tulee toisenlaista mielipidettä, niin hyvä vaan. En minä mikään kaikkitietävä oo. Kertoilen vaan täällä ajankulukseni omia ajatuksiani :)
Ei niitä kuitenkaan totuutena kannata huudella.
Tuossa iässä kysellään vielä, ei neuvota. Sitä kokemusta, kun ei saa pelkästään lukemalla.

Ei niitä kuitenkaan totuutena kannata huudella.
Tuossa iässä kysellään vielä, ei neuvota. Sitä kokemusta, kun ei saa pelkästään lukemalla.
En minä niitä nyt absoluuttisena totuutena huutelekkaan. Kerron miten oon asiat ymmärtäny ja toivon lähinnä, että joku korjais meikän virheelliset jutut ja siinä oppisin samalla. Eli eräänlaisia kysymyksiä esitän vaikken niihin aina kysymysmerkkiä pistäkkään. :) Ja elkäähän aina minun tuloksia yhistäkö tähän, samanlainen tietämätön muksu minä oon ku muutki vaikka tulokset oiski kohtuulliset.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään oli vuorossa selkää. Tein maven jälkee alataljaa ja sain kuin sainkin latseihin tuntumaa, tosin nyt trapsit jäi aika vähälle rasitukselle :D. Tein negatiivisen vaiheen hitaasti niin tuntu latseissa kunnolla poltetta, tosin enempi yläpäässä kuin alhaalla. Teres major tuntu olevan aika liekeissä. Tosin mavessa kipeyty taas alaselkä hieman oudosti :(

Tänään oli vuorossa selkää. Tein maven jälkee alataljaa ja sain kuin sainkin latseihin tuntumaa, tosin nyt trapsit jäi aika vähälle rasitukselle :D. Tein negatiivisen vaiheen hitaasti niin tuntu latseissa kunnolla poltetta, tosin enempi yläpäässä kuin alhaalla. Teres major tuntu olevan aika liekeissä.

Joo, mutta tärkeintä on saada ne latsit kasvuun :D trapsit kasvaa leikiten muillakin liikkeillä.

Miksi näin? Sen takia, kun mave on äijä liike?

Oon tässä huomannu, että se kasvattaa puristusvoimaa aika kiitettävästi ja samalla on forkutki saanu kokoa. Ja onhan se toki sillä tavalla, että se mave jos joku on ÄIJÄ-liike.

Otan tällä hetkellä paljon nopeusvetoa, joten puristusvoima ei joudu kauheille koetuksille, vaan se saa tasaista rasitusta. Esim kova kakkonen ja sen jälkeen 8-6x3 nopeusvetona.

Eri asia olisikin, jos ottaisin jotain monta tiukkaa sarjaa jotain 5-8 toistoa niin se puristusvoima saattais huvetakin. Silloin ne remmit ois varmaa pakko ottaa mukaa.

Mitenkähän mä teen alataljan väärin kun mulla rasittuu hauikset melkosesti sitä tehdessä? Vie sikana tehoja hauisreenistä kun ala -ja ylätaljan jälkeen pitäs alkaa haukkareita reenamaan kun ovat noitten jäliltä jo ihan pumpissa -.- Keskityn molemmissa liikkeissä vetämään kyynärpäillä ja ostin vetoremmit avuksi mutta haukkareissa noi tuntu vieläkin aikalailla. Eli siis latseihin saan poltetta mutta habat rasittuu aivan liikaa samalla..

Mitenkähän mä teen alataljan väärin kun mulla rasittuu hauikset melkosesti sitä tehdessä? Vie sikana tehoja hauisreenistä kun ala -ja ylätaljan jälkeen pitäs alkaa haukkareita reenamaan kun ovat noitten jäliltä jo ihan pumpissa -.- Keskityn molemmissa liikkeissä vetämään kyynärpäillä ja ostin vetoremmit avuksi mutta haukkareissa noi tuntu vieläkin aikalailla. Eli siis latseihin saan poltetta mutta habat rasittuu aivan liikaa samalla..

Oisko mitään jos tekisit etukäteisväsytyksen selälle tekemällä esim. taljassa pulloveria niin että saat kevyen pumpin selkään? Sitten vähä aiempaa pienemmät sarjapainot alataljaan ja tuntumaa hakemaan niin ei hauberit rasitu läheskään entiseen malliin.

Oisko mitään jos tekisit etukäteisväsytyksen selälle tekemällä esim. taljassa pulloveria niin että saat kevyen pumpin selkään? Sitten vähä aiempaa pienemmät sarjapainot alataljaan ja tuntumaa hakemaan niin ei hauberit rasitu läheskään entiseen malliin.

Pullover auttaa myös itselläni. Pari kevyehköä sarjaa ennen varsinaista selkätreeniä auttaa löytämään rasituksen oikeille lihaksille esim sitten alataljaa tehdessä.

Aiheesta löytyy hyvä ketjukin
http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?40443-Pullover-Leveän-selän-salaisuus!

Joo mikä ois hyvä vastaava liike ku meidän salil ei oo tota kunnon alataljaa? Vaihoin 4-jakosesta 2-jakoseen ja otin sen suoraan tuon ohjelman "2-jakoinen ohjelma" ketjun ensimmäisestä viestistä (2-jakoinen ohjelma). Kulmasoutu kp (jonka teen tangolla kun on tullu tehtyy pari kuukautta kp) on jo tiistaina nii ei varmaa sitä kannata.

Äkkiseltään tuli mieleen T-soutu (koneessa tai 'kolmiokahvan' kanssa). Kyse siis tästä.

Back
Ylös Bottom