Alatalja, rasitusta latseille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysytääs nyt tässä et onko muilla ollu tapana vaihdella alataljassa kahvoja miten paljon ja millasella kahvalla ootte saanu parhaan tuntuman? Ite koitin tuossa huvikseni viime treenissä soutumallia eli tanko jossa kämmenselät jää ylöspäin ja saa leveämmän otteen (hartialeveydeltä koitin ite), tunne oli jotain melko uskomatonta verrattuna normaaliin alataljaan kapealla kahvalla kämmenselät sivuille suunnattuna (vaikka sekin toimii aika hyvin itelle). Varsinki venytys tuntu paljon paremmi ja supistuksessakin jännä tunne kun veti kyynärpäät tuosta ihan kylkien vierestä taakse eikä levittäny sivuille yhtään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
naytaKuva.php

Ite oon saanut tollasella kahvalla parhaan tuntuman!

Zone-sarja -42%
Ite oon saanut tollasella kahvalla parhaan tuntuman!

Tuommosella itekki normaalisti teen, mutta johtuneeko sitten pitkästä selästä suhteessa muuhun kroppaan ettei venytystä tahdo saada tuntumaa selässä ennen ku pakka ottaa pohjaan kii, persettä jos hilaa taaksepäin tarpeeks venytystä varten ni sit on jalat suorana telineissä joka ei vaan tunnu luontevalta. Supistuksen kyllä saa hienosti aikaseks...

Tuommosella itekki normaalisti teen, mutta johtuneeko sitten pitkästä selästä suhteessa muuhun kroppaan ettei venytystä tahdo saada tuntumaa selässä ennen ku pakka ottaa pohjaan kii, persettä jos hilaa taaksepäin tarpeeks venytystä varten ni sit on jalat suorana telineissä joka ei vaan tunnu luontevalta. Supistuksen kyllä saa hienosti aikaseks...

Ei sillä venytyksellä ole mitää väliä selkäliikkeissä, venyttää tai ei sillä ei merkitystä, ainoastaa supistuksella on väliä !

Oon kanssa vähän hieronut taas alataljan tekniikkaa kun ylipäätään pitkästä aikaa teen koko liikettä. Hyvästä venytyksestä maksimaaliseen supistukseen. Tuohon kun vähän panostaa aikaa ja ajattelua ja ihan oikeasti liikuttaa lapoja, niin ei sitä kahvaa juuri käsillä vedetä. Kädet on kirjaimellisesti koukut jotka pitää kiinni kahvoista. Vetoremmit vielä käyttöön niin ei tartte keskiyttyä puristamaankaan.

Oon nyt tätä koittanu pari kertaa hieroa tän threadin ja gymlogin neuvoilla, mutta tuntuu, että ainoastaan olkapäitten takaosa on liekeissä. Käsissä tai latseissa ei tunnu mitään. Tommosella kahvalla olen tehnyt ja pyrkinyt tuomaan sen tonne alas niinkun videossa ja peilistä katsoen liike näyttää ihan hyvältä.

Onkohan tässä suoritusvirhe vai onko takaolat vaan suhteessa niin heikot?

Mun mielestä tässä liikkeessä on tärkeää vetää siinä loppu vaiheessa rinta kunnolla rottingille niin saa sen viimeisen puristuksen ja lavat menee paljon paremmin kiinni. Oletko kokeillu erilaisilla kahvoilla, että meneekö liike siltikin epäkkäille/takaolkapäille? Ensimmäisenä kuitenkin tulee mieleen, että vedät kahvan liian ylös ja siksi se puristus kohdistuu sinne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jalkoja vaan senverran leveelle että saa vedettyä sen kahvan sinne lähelle munia, silleen se ainakin pysyy latseilla ja saa rutistettua kunnolla. Eli tosiaan niin alas kun vaan mahdollista.

Täytyy yrittää saada vielä alemmas. Jalat on kyllä niin leveellä, kun ne siihen taljaan saa. Penkkiosa tuntuu olevan aika alhaalla, että jalkojen välistä olen vetäny tonne vatsan seuduille.

Kokeile erilaisia kahvoja, ite en saa sillä normaalilla kapealla kahvalla tuntumaa latseihin, mutta vaihtamalla melkein samanlaiseen, hieman V-muotoiseen alkaa rasitus mennä sinne minne pitääkin :) Tolla siis kädet ei oo enää pystysuorassa vaan kääntyy pikkasen ulospäin peukalonpuoleiselta syrjältä. Toinen on soutumainen tyyli eli tekee tangolla leveällä otteella jolla sit vetää tuonne alavatsaa kohti...

Taka peck-deckissä rastittuu hartialihas, pieni liereä lihas, alempi lapalihas ja iso suunnikas lihas, ei leveä selkälihas.

Katsos, kiitos tästä! Eli onko niin, että peck deckillä taakse voisikin korvata viparit taakse?

Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla alataljaa pitkällä tangolla.

Ensimmäistä kertaa sain tämänkin liikkeen tuntumaan siellä missä pitääkin :thumbs: mutta tämän jälkeen kun koitti ylätaljaa vääntää niin meni täysin hauiksille koko liike. Jos taas teen toistepäin, että ensin ylätalja, sitten alatalja, niin sitten liike menee alataljassa hauiksille... :jahas:

Back
Ylös Bottom