20 toiston kyykyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään tuli taisteltua 90kg:lla 20 toistoa ja täytyy kyllä sanoa että mahtavaa treeniä! Kyseessä siis hieman yläkanttiin pyöristetty oma paino.

Voin sanoa samaa kuin monet tässä ketjussa, että melko paljon päästä kiinni. Mitenkään erityisen raskasta tuo kyykkääminen ei ollut edes lopussa mutta silti teki mieli jättää leikki kesken ku joka paikka helvetillisen kipeänä. Sarjan jälkeen yritin käydä kyykyssä ilman tankoa ja jalat pamahti sellaiseen kramppiin että piti hetki istuskella ihan kiltisti :)

Kestää varmasti oman aikansa kun kroppa tottuu noin pitkiin sarjoihin. Ensi viikolla pakko kokeilla 100kg :evil:

Itse alotan tän rääkin noin kuukauden päästä, kun olen saanut ponnistusvoima -ohjelman loppuun soritettua. Alan treenaamaan Hulkin tyyliin eli 20 syväkyykkyä, 15 suorinjaloin mavea ja 15 pohkeellenousua. Tuon jälkeen pystyssä pysyinen saattaa olla haastavaa :)

Tänään tuli taisteltua 90kg:lla 20 toistoa ja täytyy kyllä sanoa että mahtavaa treeniä! Kyseessä siis hieman yläkanttiin pyöristetty oma paino.

Voin sanoa samaa kuin monet tässä ketjussa, että melko paljon päästä kiinni. Mitenkään erityisen raskasta tuo kyykkääminen ei ollut edes lopussa mutta silti teki mieli jättää leikki kesken ku joka paikka helvetillisen kipeänä. Sarjan jälkeen yritin käydä kyykyssä ilman tankoa ja jalat pamahti sellaiseen kramppiin että piti hetki istuskella ihan kiltisti :)

Kestää varmasti oman aikansa kun kroppa tottuu noin pitkiin sarjoihin. Ensi viikolla pakko kokeilla 100kg :evil:

Voi olla aika kovat kivut jaloissa huomenna :). Itsellä ainakin oli kun oli tottunut vetämään max. viiden toiston sarjoja.

Voi olla aika kovat kivut jaloissa huomenna :). Itsellä ainakin oli kun oli tottunut vetämään max. viiden toiston sarjoja.

Kyllä nyt on jaloissa joku DOMSien maailmanennätys. Onneksi on rentouttava vapaapäivä niin voi rauhassa vedellä kanafilettä ja katsella kun jalat turpoaa :D

Oli kyllä mielenkiintoista nähdä tuossa kyykkysarjassa ne eri vaiheet. Ensimmäiset toistot meni rutiinilla mutta sitte 10 toiston kohdalla iski vitutus kun tajus että on vasta puolivälissä menossa. Keuhkot huutaa happea ja jalatkin alkaa tutista. Toistot 10-15 vaatikin melkoista raivoa ja itsensä voittamista. Sitten tuon 15 jälkeen hoksas että on niin lähellä loppua ettei enää kannata jättää kesken. Eikä noista viimeisistä toistoista juuri muistikuvia jäänytkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rupesi oma kyykky statistiikka vähän tässä huolestuttamaan (4x8 100g) kun porukka on heitellyt paljon noita 20 kybäsiä. Miten on? Pitääkö edetä kaksi numeroisiin toistoihin kyykyssä, jos haluaa etureidet maksimaaliseen kasvuun?

Rupesi oma kyykky statistiikka vähän tässä huolestuttamaan (4x8 100g) kun porukka on heitellyt paljon noita 20 kybäsiä. Miten on? Pitääkö edetä kaksi numeroisiin toistoihin kyykyssä, jos haluaa etureidet maksimaaliseen kasvuun?

Ei se ole missään nimessä pakollinen harrastaa näinkin korkeita toistomääriä saadakseen lihaa tarttumaan, mutta jos maksimaalista reisien kasvua tavoittelisin, niin ottaisin ehdottomasti mukaan ja jaksottasin järkevästi lyhyempien toistojen kanssa. Vaikka eihän ne painonnostajatkaan kovin usein yli kolmosia tee muussa, kuin juomapullon nostossa, mutta silti on paksua lihaa siunaantunut.
Reidet tuntuu itsellä vastaavan yllättävän hyvin suurin toistoalueen vaihteluihin ja 20 toiston painonnostotyyliset syväkyykyt on yksinkertaisesti vain helvetin kehittävää. Etukyykkyyn jos lähdet tätä tekemään, niin suosittelen varaamaan happiviiksiä viereen.:D

kokeilin tänää etukyykkyssä treenin päätteeksi (5*100, 110, 120) tehdä 20*70kg ja hyi helvetti miten hirveää oli. maailman huonoin olo useita minuutteja ton sarjan jälkeen. pumppi oli kylläkin aika hyvä :)

Ehdottomasti pitkät sarjat toimii (etu)reisille erittäin hyvin. Omissa jalkatreeneissä pyrin suorastaan välttelemään "välimallin" sarjoja erureisille... eli joko teen lyhyitä sarjoja -6 toistoa tai sitten 15+ toistoa. Joskus ja joissain liikkeissä tulee poikkeuksia, mutta harvemmin.

(Syvä)kyykyissä ennätys on 20x155kg joka olis tarkoitus rikkoa lähiviikkoina, kun viimeksi meni jo 20x150kg eikä tuntunut edes pahalta.

Joskus tuli kokeiltua sitä tyyliä jossa kyykätään kohtuu pienellä raudalla (70kg) monta minuuttia putkeen eikä edes lasketa toistoja ja sitten vain yritetään kasvattaa sarja-aikaa. Sitä vois taas alkaa seuraavaksi, kun jonkunlainen hetkellinen "kuntohuippu" tulee 20 toistoisissa saavutettua.

Munkin pitäis näitä ruveta soveltamaan, kun on polvi semmosessa kunnossa, ettei isoista romuista, saati maksimeista sovi edes unelmoida. Millasella ohjelmalla suunnilleen kannattais lähteä liikkeelle? Voima kiinnostaa eniten, mutta aika oleellinen osa voimatreeniä jää puuttumaan, kun joudun ottamaan kyykyt kevyinä ja hitaina, sekä varomaan liian syvälle menemistä.

Mave ja raaka rive onnistuu suht normaalisti, kai. Vaikea arvioida kun on pitänyt taukoa ja etenkin jaloista on puhti hävinnyt. Painot on tullut alas rajusti.

Juu pitkät sarjat tekee gutaa reisille ja itse pistäisin osan kehityksestä juuri pitkien sarjojen piikkiin, kun puhutaan etureisistä, (joka on ittellä paras lihasryhmä) mutta muistakaa, että tuntuma ei ole välttämättä sama asia kuin kehitys. Vtr. vaikka 150 toistoa hauiskääntöä jollain lelupainolla. Tuntuma on varmasti infernaalinen, mutta kehitystä ei kyllä tule:).

Onko kukaan tehnyt näitä 20 toiston kyykkysarjoja dietillä? Kuinka toiminut? onko palautunut? Itse olen aina suosinut sitä tyyliä, että dietillä pitää treenata samoin kuin offillakin, mutta nyt kun dietin edetessä oon tehnyt muutenkin enemmän aerobista treeniä (ja salikertoja ei tule viikossa niin paljon kuin offilla), niin ajattelin, että tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto esim. 3-5x6-12toiston kyykkytreenille? Ainakin aikaresurssoidusta taloudellisempi vaihtoeho, mutta entä "kehitys"/dietin eteneminen/palautuminen?

Kokemuksia?

Viimeksi muokattu:
Muutaman kerran olen nyt tehnyt näitä 20 toiston kyykkyjä ja voi helvata että tuntuu jaloissa pahalta! Viimeiset toistot rupeavat olemaan sellaista myrkkyä että huh huh. Kyykkäyksen jälkeen on kuitenkin todella mahtava fiilis, kun taas jaksoi pusertaa.

I like!

Onko kukaan tehnyt näitä 20 toiston kyykkysarjoja dietillä? Kuinka toiminut? onko palautunut? Itse olen aina suosinut sitä tyyliä, että dietillä pitää treenata samoin kuin offillakin, mutta nyt kun dietin edetessä oon tehnyt muutenkin enemmän aerobista treeniä (ja salikertoja ei tule viikossa niin paljon kuin offilla), niin ajattelin, että tämä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto esim. 3-5x6-12toiston kyykkytreenille? Ainakin aikaresurssoidusta taloudellisempi vaihtoeho, mutta entä "kehitys"/dietin eteneminen/palautuminen?

Riippuu varmaan dieetin tyypistä. VHH-/ketoosidieetille en ehkä suosittelis. Itse kokeilin alkuvuodesta kerran ketoilupäissäni vetää megapitkän sarjan prässiä ja helvetti kun vei mehut pois koko alakropasta moneksi päiväksi. Tuollainen rääkki toimii alhaisilla hiilareilla tehokkaana tyhjennystreeninä, jossa lihaksista saadaan viimeisetki glykogeenit käytettyä.

Jos taas dieettailee kohtuullisilla hiilareilla niin ehkäpä vois toimia paremmin. Ehkäpä 20 toiston sarjalla saadaan jo jonkunlaista rasvanpolttovaikutustakin aikaiseksi :D

Täs on poijjaat vähän mallia kyykkimiseen.

216KG X 30

http://www.youtube.com/watch?v=bsW8QXLB5oo

Hieman :offtopic:, anteeksi siitä.

Katsoin tuota videota ja tuo kyykkytekniikka hieman mietityttää. Kaveri päästää polvia eteen alas mennessä. Itse yritän pitää sääret kohtalaisen suorassa, koska lumiot räjähtäisi.

Tekeekö moni vastaavalla tavalla? Tuossa ei syvyys myöskään ole kovin suuri (toki raudat on kovat). Onko tuosta jotain iloa verrattuna "istu reisiesi väliin syvään" -kyykkyyn? En kritisoi, kysyn vain...

Suositut

Back
Ylös Bottom