20 toiston kyykyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän näissä kaikissa 20 toiston kyykkysysteemeissä tule rest pausea käytettyä jos olen nyt oikein ymmärtänyt. Saa aika fakiiri olla jos kyykkää 20 toistoa täysin putkeen edes lähelle 20RPM:llä.
Itsehän kyllä vedin ton putkee. Kai mä sit fagiiri oon :D

Hyvä ketju. 20 toiston kyykyt ovat tulleet tutuksi rikottuani selkäni pari vuotta sitten. Muistan kun loukkaantumisen jälkeen aloittelin pitkiä kyykkysarjoja ja 50 kiloa vei mehut täysin. Nyt paras sarja loukkaantumisen jälkeen on 22 toistoa 105 kilolla, varusteena vyö ja tyyli kapea pystykyykky. Jätin monta toistoa vajaaksi, koska tekniikka huononee sarjan edetessä. Varsin säälittävää kun vertaa joidenkin hirmujen suorituksiin tässä ketjussa, mutta tarkoituksena olisi yrittää parantaa tuota tulosta sikäli miten selkä kestää.

Suosittelen kyllä lämpimästi. Kokeilkaa! Etureidet kehittyvät pitkillä kyykkysarjoilla todella hyvin.

Aloittakaa pienistä painoista, tyyliin 30-40% 1-maksimista ja kasvattakaa siitä pikkuhiljaa.

Itse taidan jättää nämä 20-toiston sarjat pois , ja rupean vääntämään 4x6 kyykkyjä syvältä. Ponnistusvoiman lisäys tavotteena.

Tänään vääntäessäni 20 toiston sarjaa kyykyssä, alkoi yhtäkkiä tulemaan verta nenästä kun oli vielä jotain 5 toistoa matkaa maalin. En vitussakaan lopettanut sarjaa kesken vaan annoin veren valua :evil:
Paita ja naama veressä piti tuupertua lattialle haukkomaan henkeä jalat hyytelönä ja näky oli kyllä vähintäänkin huvittava :D On se vaan kiva rääkätä itteensä henkihieveriin näillä kyykyillä :whip:

Tänään vääntäessäni 20 toiston sarjaa kyykyssä, alkoi yhtäkkiä tulemaan verta nenästä kun oli vielä jotain 5 toistoa matkaa maalin. En vitussakaan lopettanut sarjaa kesken vaan annoin veren valua :evil:
Paita ja naama veressä piti tuupertua lattialle haukkomaan henkeä jalat hyytelönä ja näky oli kyllä vähintäänkin huvittava :D On se vaan kiva rääkätä itteensä henkihieveriin näillä kyykyillä :whip:

Oikia meininki! Vielä kun tuollaiset reenit vetää jossain tissiposkisalilla. :dance: Saa steppaajat siinä sitten kattoa verta, hikeä ja kyyneliä! :rock:

Itse kun kokeilin tätä systeemiä, niin maistoin ja haistoin veren tuolla jossain nenässä ja suussa ja ties missä ja sattuikin sinne, mutta ulos ei tullut mitään. Sisäistä nenäverenvuotoa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä näyttäis hyvin tuovan maksimiykköseenkin lisää nämä. Viis viikkoa tahkonnu 20 toistoja periaatteella ma + pe yhdellä viikolla ja ke toisella. Ennen tätä viiden viikon reeniä oli kyykkymaksimi 135kg. Tänään sitten päätin kokeilla ja repäisin KEVYEN ykkösen 150:llä :hyper::hyper: Maveenkin tuli 5kilon parannus. Ennen 185kg, nut 190 :D

Ens viikolla uutta sykliä tekemään periaatteela ma + pe joka viikko. Kahtotaan kuin sen jälkeen mennöö ku sitä oon tehnyt. Eli 110:llä olis tarkotus alkaa...

toimii varmaan melkein liikkeessä kuin liikkeessä, melkoista vaihtelua 6-12 toiston sarjoihin.
tein melko pitkään 2x8 pääsarjoina, joihin lisäsin aina painoa.
Tuon jälkeen painoa senverran pois että toistoja tuli 15-20.

viimeisin pisempi sarja minkä muistan oli 1x15 150kg, ei mitenkään pohjaan asti mutta reidet tulessa:whip:

Meininki ku Aholalla konsanaan

http://www.youtube.com/watch?v=-1MgbRluFGQ

Tosin Jokke aika nössö kun tekee vaan kolme toistoa.

Ekalla kerralla ku ite tein 20 toistoa, tuli mun treenikaveri että mitä vittua teen, pikainen tsekkaus ympärille; olin nelinkontin ottamassa lattialla happea, ilman muistikuvaa mitä sen jälkeen oli tapahtunu kun laitoin tangon telineelle. Kuulemma kerkesin jotain 5 min olla siinä ennenku tuli juttelemaan :D:D:D

Meinaan hävetti.

Otin sitten minäkin 20 toiston kyykkysarjat taas treeniin mukaan. Viimeksi tein niitä n. 2 vuotta sitten normaalin treenin lisänä tuomaan kunnon poltteen reisiin. Jostain syystä jätin ne pois ohjelmasta, taisi silloin käydä treenit alaselälle liian raskaaksi. Nyt on keskikroppaa saatu vahvistettua ja 20 toiston kyykyt ovat mukana kerran viikossa omana treeninään.

Näin on menty eteenpäin...
Treeni 1: 3x20x120kg
Treeni 2: 2x20x130kg + 1x25x130kg
Treeni 3: 2x20x140kg + 1x22x140kg
Treeni 4: 1x20x150kg (Ensimmäistä kertaa tuli sellainen fiilis, että yksi sarja riittää.)

Kyykky on mukavampi aloittaa jos on taustaa esim. hiihdosta ja juoksusta. Tapasin tehdä joskus täyskyykyt pyramidityylillä:
20x tyhjä tanko+ 20x40+20x60+15x80+10x100+10x80+15x60+20x40.

Jeah, eilen sain jo tuntumaa. Kotona siis yhdenjalan askelkyykkyjä vetelen, niin tänään oli riittävästi painoa pelissä. Huusin perkelettä ja sitten vitutti maata lattialla kun yritin näpertää puristavan painorepun vatsaa kiertävää remmiä auki :D

Siis häh, vedättekö te useita sarjoja näitä kakskymppisiä? :wtf:

Miten mä olen ollut siinä luulossa että sellanen normipaino jolla vedetään tiukat 3x10, sillä 1x20 ja kyykkäykset oli siltäpäivää siinä?

Voishan näitä kokeilla, mietin vaan että miten 1-jakoseen ton voi soveltaa kun joka treeni ei varmaankaa voi tehdä ja jos tekee ihan tappiin (kuten lienee tarkoitus) meikäläisellä kusee kyllä lopputreeni siinä kun meinaa toi peruskyykkäyskin vetää niin hapoille että oksettaa treenin lopussa.

Siis häh, vedättekö te useita sarjoja näitä kakskymppisiä? :wtf:

Miten mä olen ollut siinä luulossa että sellanen normipaino jolla vedetään tiukat 3x10, sillä 1x20 ja kyykkäykset oli siltäpäivää siinä?

Voishan näitä kokeilla, mietin vaan että miten 1-jakoseen ton voi soveltaa kun joka treeni ei varmaankaa voi tehdä ja jos tekee ihan tappiin (kuten lienee tarkoitus) meikäläisellä kusee kyllä lopputreeni siinä kun meinaa toi peruskyykkäyskin vetää niin hapoille että oksettaa treenin lopussa.

Ite tein 3-4x20, kerta viikkoon. Tee esim ma/pe kyykkyä ja ke kevyt prässi. Olettaen että käyt salilla ma/ke/pe.

toimii varmaan melkein liikkeessä kuin liikkeessä, melkoista vaihtelua 6-12 toiston sarjoihin.
tein melko pitkään 2x8 pääsarjoina, joihin lisäsin aina painoa.
Tuon jälkeen painoa senverran pois että toistoja tuli 15-20.

viimeisin pisempi sarja minkä muistan oli 1x15 150kg, ei mitenkään pohjaan asti mutta reidet tulessa:whip:

Ite tein samaa penkissä. syys-toukokuuhun tein 6-12 toistoa ja kesäksi muutin 20 toistoihin ja aina yritin parantaa treeni treeniltä ja maksimi parani 10 kilolla... eli n 2kk nousi tulos.

Back
Ylös Bottom