20 toiston kyykyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Etkö sä vähän niinkun tuhoa koko idean kun et saa sitä hermostollista shokkia tolla tavalla? :o tai käsittääkseni se on yksi suuri osa tätä ohjelmaa..

Osittain olet oikeassa. Mutta toisaalta itsellä tuonkaltainen "alkuohjelma" auttoi suuresti saamaan 20 toiston painot ylös sinne sataan kiloon, mitä en koskaan aiemmin ole kyennyt tekemään. Siinä mielessä olet oikeassa, että kyllä yksi kunnon tapposarja 20 toistoa on parempi kuin tuo pyramidin tyylinen. Mutta sitten taas toisaalta ja sitten taas toisaalta....

Varovainen aloitus on siksi hyvä, että ne pakolliset epäonnistumiset jää syklin loppuvaiheeseen... luottamus omaan fyysiseen ja henkiseen kapasiteettiin kasvaa, kun onnistuneita treenejä paljon kasassa.
Minulla oli aiemmin tapana tehdä lämmittelyt seuraavasti:
puukepillä 20 toistoa, pelkällä tangolla 20 toistoa, 20 toiston sarjapainosta 25%, 50% ja 75% painolla kasit. Nyt on jo vuosia mennyt syklit siten että teen puukepillä 20 toistoa, pelkällä tangolla 20 toistoa ja sitten sarjapainot tankoon. Tämä on toiminut hyvin, tosin sarjapainot on ns. hallinnassa. 3-5 ensimmäistä toistoa käy lämmittelystä.

Itse lämmittelen 59 kilolla pari sarjaa ja toistot on 10. Paras sarja on ollut tähän mennessä 87 kilolla 8 toistoa. Rupean nyt kasvattamaan toistoja vähän pienemmällä painolla.

No niin, miksei se nyt alkanu kyykkään kun noin huolella lämmittelikin jo :D

Mitä sanotte, onko hyvä suoritus, kun sain 20 syväkyykkyä 75:kilolla. Painoa on itsellä 66kg. Ensi kerralla meinasin nostaa jo 80 kiloon, koska tuo 75kg:n aikana tarvinut kovia rest/pause taukoja tehdä.

Vähän off-topicia, mutta onko kenelläkään tietoa siitä, minkälainen vaikutus näillä toistomäärillä on ponnistusvoimaan? Päälajina on itselläni lentopallo ja olen lukenut joltain muulta threatilta Hulkin mainintoja asiasta. Mielipiteitä kaipaisin, ja perusteluita!

Mitä sanotte, onko hyvä suoritus, kun sain 20 syväkyykkyä 75:kilolla. Painoa on itsellä 66kg. Ensi kerralla meinasin nostaa jo 80 kiloon, koska tuo 75kg:n aikana tarvinut kovia rest/pause taukoja tehdä.

Onhan tuo aika hyvä painoosi nähden. Itse painan 84 ja en sais ihan kahtakymmentä toistoa. Ja voit toki lisätä jo painoa siihen 80 kiloon. Tsemppiä treeneihin.:rolleyes:

Vähän off-topicia, mutta onko kenelläkään tietoa siitä, minkälainen vaikutus näillä toistomäärillä on ponnistusvoimaan? Päälajina on itselläni lentopallo ja olen lukenut joltain muulta threatilta Hulkin mainintoja asiasta. Mielipiteitä kaipaisin, ja perusteluita!

En tiedä, mutta itse olen jotain 12 kyykyn sarjoja tehnyt. Tänään pääsin aikuisten korirenkaaseen kunnolla ylhäältä päin. Eli sormet osuivat koriraudan päälle. Pituutta itsellä 182, oikea käsi yläasennossa venytettynä 230cm. Eli 75 cm on pomppu nyt. Vauhtia en ottanut yhtä kahta askelta enempää. Lokakuusta olen enemmän tai vähemmän säännöllisesti puntannut. Sinänsä tuntuisi, että raskaat ja lyhyet sarjat antaisivat sitä räjähtävää voimaa, mutta tiedä sitten. Maastaveto on tärkeä liike kanssa. Ainakin Hulkki sitä mainostaa ja myönnettävä on, että kyllähän siinä melkolailla sama tuntuma tulee kuin hypätessä.

Mielenkiinnosta: mihin korkeuksiin itse hyppäät ja mitä esimerkiksi joukkuekaverit? Kovimmat? Keskimäärin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä, mutta itse olen jotain 12 kyykyn sarjoja tehnyt. Tänään pääsin aikuisten korirenkaaseen kunnolla ylhäältä päin. Eli sormet osuivat koriraudan päälle. Pituutta itsellä 182, oikea käsi yläasennossa venytettynä 230cm. Eli 75 cm on pomppu nyt. Vauhtia en ottanut yhtä kahta askelta enempää. Lokakuusta olen enemmän tai vähemmän säännöllisesti puntannut. Sinänsä tuntuisi, että raskaat ja lyhyet sarjat antaisivat sitä räjähtävää voimaa, mutta tiedä sitten. Maastaveto on tärkeä liike kanssa. Ainakin Hulkki sitä mainostaa ja myönnettävä on, että kyllähän siinä melkolailla sama tuntuma tulee kuin hypätessä.

Mielenkiinnosta: mihin korkeuksiin itse hyppäät ja mitä esimerkiksi joukkuekaverit? Kovimmat? Keskimäärin?

Joo itellä on pituutta 180cm ja sisäpelikengät jalassa venytettynä ulottuvuus n.235cm. iskulyöntivauhdin kanssa ulottuvuus on 320cm luokkaa, eli pomppu lähemmäs 85cm. Kyllä tämä minun tulokseni on parhaiden joukossa joukkueessani, ellei jopa paras. Mietin vain ,että jos tällä 20 toiston toisto rumballa saisi sitä "jerkkua" jalkoihin ja suuntaisi sen lajikohtaiseksi voimaksi vain vetämällä omat treenit 100 lasissa,vaikka suoritukset olisivatkin vähän alakanttiin kovan punttitreenin jälkeen. Oletkos valdemart itse saanut kuinka hyviä tuloksia noilla lyhyillä sarjoilla? Harjoitin noita itsekkin ennen, mutta vain vähän aikaa, tietysti rinnalleveto kuuluu edelleen punttitreeneihin räjähtävänä ominaisuutena. Toivon saavani samanlaisen pompun kuin Hulkki aikoinaan eli noin 20 sentin korotusta :D

Eilen testattu eka 20 kyykyn sarja. Rauhallinen aloitus 1x20x95kg ja kyykyt SYVÄLTÄ. Kyllähän tuo laittoi puuskuttaan, mutta vasta kyykyn jälkeen tehty 3x10x120kg mave sarja sai olon todella heikoks. EN ole koskaan joutunut salitreenin jälkeen/aikana oksentamaan, eikä sitä tapahtunut eilenkään, mutta lähellä oli jo. MAVE sarjojen jälkeen koko kroppa meni ihan veteläks, heikotti, huimas ja oli huono olo. VARSIN ONNISTUNUT TREENI SIIS! :evil: :thumbs:

HUH. Toissapäivänä tein toista kertaa ton 20 kyykyn sarjan, voin kertoa, että 20x100kg alko oleen jo aika tuskainen. Aikaa en ottanut, mutta kyllä siinä varmaan useampi minuutti meni. Ekat kymmenen tekee vielä aika lailla ripeasti, mutta siitä eteenpäin vaatii puuskuttelua oikeastaan joka toiston välissä vaikka kuinka päättäis, että nyt teen kaksi tai kolme toistoa putkeen. Mutta kyllä se tästä. Nyt kun jalat ei ole tällä hetkellä mikään ykköspriooriteetti niin tuntuu just hyvältä treenityyliltä ottaa kerran viikkoon yks kova 20 toiston sarja SYVÄkyykkyä.

SUOSITTELEN kokeilemaan.

Joo kyllähän tuo eka sarja oli kohtuu helppo 20x100kg mutta sitten ku mietin että tuliskohan tuo toinen niin 10x toiston kohtalla tuntui siltä että varmaan parempi keskeyttää toinen sarja :D pientä vaikutusta voi olla että dietin aloitin tällä viikolla ja vetoja ei vain yksinkertaisesti oikein ole salilla :S Loppu treenit menikin sitten ihan päin vittua ku hapotti niin paljo :D nii ja paino tosiaan 79kg

Tekeekö tyypit nämä rest-pauseina vai miten? Eli laitetaanko sellainen paino jolla saa ne 20 jokseenkin putkeen vai odotellaanko toistojen välissä tarvittaessa vaikka minuutti?

E: Tarkoitan näitä jotka tekevät sitä 20 toiston ohjelmaa, en mitä tahansa 20 toiston kyykyttelijöitä.

Eiköhän näissä kaikissa 20 toiston kyykkysysteemeissä tule rest pausea käytettyä jos olen nyt oikein ymmärtänyt. Saa aika fakiiri olla jos kyykkää 20 toistoa täysin putkeen edes lähelle 20RPM:llä.

Eiköhän näissä kaikissa 20 toiston kyykkysysteemeissä tule rest pausea käytettyä jos olen nyt oikein ymmärtänyt. Saa aika fakiiri olla jos kyykkää 20 toistoa täysin putkeen edes lähelle 20RPM:llä.

Mietin vain omia kotitreenivirityksiä, jos vetelisi yhdenjalankyykkyjä esim. 8 vasemmalla 8 oikealla, 6v 6o, 4v 4o ja 2v 2o niin siinähän tulisi restpauseteltua aika kätevästi?

Mietin vain omia kotitreenivirityksiä, jos vetelisi yhdenjalankyykkyjä esim. 8 vasemmalla 8 oikealla, 6v 6o, 4v 4o ja 2v 2o niin siinähän tulisi restpauseteltua aika kätevästi?
Ei toi ole mielestäni rest pause ja lisäksi se on ihan eri juttu pidellä sitä tankoa selässä kun jalat on todella väsyneet. Tossahan toinen jalka pääsee ihan kunnolla lepäämään. Vähän sama juttu kun tekisi kulmasoutua käsipainolla molemmat puolet putkeen mikä on ihan normaali systeemi. Mitä ohjelmaa muuten tarkotit kun sanoit, että ne jotka tekee "sitä 20 toiston ohjelmaa"?

Ei toi ole mielestäni rest pause ja lisäksi se on ihan eri juttu pidellä sitä tankoa selässä kun jalat on todella väsyneet. Tossahan toinen jalka pääsee ihan kunnolla lepäämään. Vähän sama juttu kun tekisi kulmasoutua käsipainolla molemmat puolet putkeen mikä on ihan normaali systeemi. Mitä ohjelmaa muuten tarkotit kun sanoit, että ne jotka tekee "sitä 20 toiston ohjelmaa"?

Mietinkin tässä, että mikä se rest/pause tarkalleen ottaen on. Voisitko selventää? En ole ihan perillä asiasta, ja googlella löytyy aika monenlaisiakin käsityksiä. Tosiaan jalka pääsee totaalilepoon, mutta yksi vaihtoehto onkin askelkyykky yhdellä jalalla. Tässä myös "lepäävä" jalka tekee jotakin. 20 toiston ohjelmalla tarkoitin ohjelmatyyppiä, jossa siis tehdään yksi aivan vitun kova 20 toiston sarja, en mitä tahansa perus volyymitreeniä jossa nyt satutaan tekemään 20 toiston sarjoja.

E: Tavallinen askelkyykkyhän on kanssa yksi vaihtoehto, mutta siinä on ongelmansa: minulla on vain kp:t käytössä, ja kun niihin laittaa tarpeeksi painoa, eivät epäkkäät/jotkut yläselän ja hartioiden lihat kestä. Vaikka jaloissa ja hengityskoneistossa riittäisi vielä puhtia, niin hartiaseutuun sattuu niin perkeleesti että pakko lopettaa. Muutenkin aikamoista heilumista tuo askelkyykyttely.

Noita ohjelmia mitkä perustuu yhteen 20 toiston kyykkysarjaan on aika monia esim. milk and squats -ohjelma yms. Eli tarkoitin siis juurikin samoja ohjelmia kuin sinä ja niissä käsittääkseni rest pausea käytetään. Rest pausella tarkoitetaan siis sellasta, että voit "levätä" hetken kuitenkaan laittamatta painoja takaisin telineeseen. Eli kyykyssä odottelet siellä yläasennossa ennen seuraavaa/seuraavia toistoja ja penkissä tanko suorilla käsillä, hauiskäännössä tanko roikkuu käsien varassa jne.

Back
Ylös Bottom