20 toiston kyykyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toistot tässä treenissä olivat 2-6 ja sarjoja tuli maksimissaan kymmenen. (lämmittelyt mukaanlukien) Lisäkin hack, jossa tehtiin viisi sarjaa ja kuudesta kahdeksaan toistoa. Viikon toinen treeni oli toistopäivä, milloin tehtiin (vertaukselliset Dc:n widowmaker, hengityskyykyt ym.) vain muutama sarja hyvien lämmittelyjen päälle. Kyykky saattoi mennä esim. 1x20, 1x10, 1x5, 1x20, 1x30, 1x40, joista kolme ensimmäistä sarjaa olivat lämmittelyjä. Tähän päälle taas hack kantapäät yhdessä viisi sarjaa ja kuudesta kahdeksaan toistoa. (Takareidet jumpattiin sitten etureisien jälkeen pohkeiden kanssa, mutta ei niistä tässä topicissa enempää.

Herää kysymys pystyykö tähän kukaan ilman roinaa :wtf:

1x20, 1x30, 1x40... Ei ainakaan asenteen puutteesta voi syyttää.

Herää kysymys pystyykö tähän kukaan ilman roinaa :wtf:

1x20, 1x30, 1x40... Ei ainakaan asenteen puutteesta voi syyttää.

Tältäkin palsalta löytyy paljon ihmisiä, jotka natunakin pommittavat järjettömän kovia treenejä ja ei tuo ole mahdoton missään nimessä. Henkisestä puolesta se saattaakin jäädä kiinni sitten.

sorzo, kellotitko koskaan kauanko 20 toiston kyykkysarjassa meni aikaa?
Itse olen nuo 20 toiston sarjat tehnyt varsin nopeasti ja ilman suurempaa hermotusta (onnistuneen 8 toiston syklin jälkeen muutama viikko pyramidiykkösiä) jalkakyykystä meni 200 kg ja maastavedossa korokkeen päällä seisoen 225 kg. Joten tuo 20 toiston harjoituspaino 135 kg oli noin 60-70 % maksimista.
Ja tosiaan omat kerran kokeillut maksimit rakennettiin vain ja ainoastaan pitkillä sarjoilla,
olisi varmaankin ollut helpompaa toisinpäin...
Ken Leistner ym. ovat tehneet pitkiä sarjoja yli 80% maksimipainoilla ja sarjan kestopituudet olivat huomattavan pitkiä toistojen välisen kannattelun ja (syvä)hengittelyn takia.

Kiitos, hyvä huomata että foorumilta löytyy muitakin samantapaisella harjoitussysteemillä pidempään treenanneita.

En ole aikaa ottanut, mutta ei siinä minuuttitolkulla mennyt koska ehkä vasta viiden viimeisen toiston välillä piti hengitellä vähän pidempään. Muutoin tahti aika lähelle sama kuin tuossa Platzin kyykkyvideossa.

Pitkät sarjat yli 80 % maksimipainoilla on jo todella hurjaa touhua, toistojen välillä hengittelyyn menee varmaan monta kertaa enemmän aikaa kuin itse toistoihin. Voisi puhua jo rest-pause kyykkäämisestä.

Ei muuten hävinny Stallion ;)

Itse oon tykästyny myös noihin 20 toiston sarjoihin, on tuo selkä hieman paskana niin joutuu tekemään pitempää sarjaa pienemmällä painolla. Ensin teen normaalit sarjat alle ja vasta viimeisenä viimeistelen kintut 20 sarjalla. Kymppi lisää aina viikossa. 20x100, 110, 120 ja 130 on jo tehty..
Eilen muuten meni 20x140kg ja uskoisin, että ainakin 20x145kg vois tulla. Joutuu kyllä ehkä ottaa välissä 20x142.5kg. Viidentoista toiston kohdalla iski koko kroppaan totaalihappo ja 20 jälkeen oli pakko ottaa vielä yks toisto ja jättää se alarautoihin, koska telineeseen ei olis päässy kaatumatta :D Hienoa touhua, eikä loppujen lopuks niin kauheaa mitä vois kuvitella. Kaikkeen tottuu.

Jos on 2 treeniä viikossa 1 jakoisella, kannattaako kokeilla tätä 20 toiston kyykkyä toisessa ja pitää toinen treeni normitoistoissa(ehkä hieman kevennettynä?), vai keskittyä pelkästään tähän pitkän sarjan kehittämiseen?

Jos on 2 treeniä viikossa 1 jakoisella, kannattaako kokeilla tätä 20 toiston kyykkyä toisessa ja pitää toinen treeni normitoistoissa(ehkä hieman kevennettynä?), vai keskittyä pelkästään tähän pitkän sarjan kehittämiseen?

Ite väittäisin et kyllä ja ei. Jos tuntuu siltä, ettei kerta kaikkiaan pysty suoriutumaan kahdesta 20-toiston sarjasta viikossa, niin tekee sen toisen kerran jotain muuta. Jos voimaa riittää, niin sit vaan rohkeasti 2 kertaa viikossa. Ite teen joka toinen viikko ma ja pe, joka toinen ke.

On muuten aivan h*lv*tin tehokkaita nämä. Parissa viikossa on oma paino noussu sen 1,5kg, vaik mitään muuta muutosta en oo tehny muuhun treenin tai syömiseen.

:offtopic: Enpä olis uskonu et näin hyvää palautetta tää threadi saa ku pari päivää sit aloitin. :hyvä::hyvä::hyvä::hyvä:

Eilen muuten meni 20x140kg ja uskoisin, että ainakin 20x145kg vois tulla. Joutuu kyllä ehkä ottaa välissä 20x142.5kg. Viidentoista toiston kohdalla iski koko kroppaan totaalihappo ja 20 jälkeen oli pakko ottaa vielä yks toisto ja jättää se alarautoihin, koska telineeseen ei olis päässy kaatumatta :D Hienoa touhua, eikä loppujen lopuks niin kauheaa mitä vois kuvitella. Kaikkeen tottuu.
Tulosta näkyy tulevan ja nopeasti. Tuosta vain kasaamaan 150% BW X 20 sarjaa, taitaa jo olla lähellä?

On muuten aivan h*lv*tin tehokkaita nämä. Parissa viikossa on oma paino noussu sen 1,5kg, vaik mitään muuta muutosta en oo tehny muuhun treenin tai syömiseen.

:offtopic: Enpä olis uskonu et näin hyvää palautetta tää threadi saa ku pari päivää sit aloitin. :hyvä::hyvä::hyvä::hyvä:
On aiheesta ollut threadeja aiemminkin, mutta keskustelu kuivanut kasaan nopeasti.
Pitää nyt yrittää pitää keskustelua yllä, tällä treenitavalla on kuitenkin tehty naturaalitreenissä enemmän lihasta ja voimaa kuin kenties millään muulla systeemillä jo yli 70 vuoden ajan.

Golden 6 threadi luettu jo 600 000 kertaa, joten simppeleillä perusohjelmilla on kysyntää.
20-toiston kyykkyohjelman kovimmat puolestapuhujat on jo kuopattu, joten Ison Arskan veroista mainosmiestä ei taida löytyä...
Käytännössä tosin vaihtamalla Golden 6 ohjelman 4x10 toiston kyykkysarjat 1x20 hengityskyykkysarjaan, ollaan hyvin lähellä Peary Raderin alkuperäistä ohjelmaa.

Toki voimailubisneksen kannalta tässä ohjelmassa ei ole mitään myytävää niin palstamillimetrejä ei irtoa. Bisneksen kannalta on parempi, että aloittelija ei saa mitään aikaan, turhautuu ja sen myötä tuhlaa rahansa "kehityksen kannalta välttämättömiin" tuotteisiin.

Mietin, että toimisikohan tällainen systeemi millään muulla lihasryhmällä. Jalat on tietysti iso lihasryhmä verrattuna muihin (poislukien selkä), mutta jos treenaa esim. kaksi kertaa koko kropan viikkoon niin kannattaisikohan kokeilla semmosta systeemiä, että treenaa esimerkiksi joka lihasryhmää joka toinen kerta juuri pidemmillä toistoilla kuten 20 toistoa. Sitten taas joka toinen kerta vetää lyhyempiä sarjoja. En tiedä. Kertokaa te viisaammat

Toki voimailubisneksen kannalta tässä ohjelmassa ei ole mitään myytävää niin palstamillimetrejä ei irtoa. Bisneksen kannalta on parempi, että aloittelija ei saa mitään aikaan, turhautuu ja sen myötä tuhlaa rahansa "kehityksen kannalta välttämättömiin" tuotteisiin.
Erittäin hyvin sanottu.

Mulla kesti vuoden pari ennen kuin pääsin kunnolla aloittamaan nostelua vaikka kiinostusta oli kokoajan. En vaan tiennyt miten syödä ja nostaa ja kun yritin tätä foorumia selailla niin kaikki tuntui puhuvan ristiin. Parin viikon mittaiset salirupeamat lopahti aina siihen kun ei oikeen tiennyt mitä teki, voimataso ei noussut eikä ollut tullut syötyäkään niinkuin pitäis. Pahimmat synnit oli tietty jalkatreenin puuttuminen kokonaan (sillon en vielä osannut arvostaa vahvoja jalkoja eikä kukaan oikeen perustellut niiden tärkeyttä) ja täydellinen tietämättömyys ravintoasioista.

Onneksi luin starting strengthin. Aloin kyykkäämään ja söin rippentoen oppien mukaan aluksi vain kaloreita ja proteiineja, mikä mahdollisti nopean kehityksen ja motivaation säilymisen. Korjasin dieettiä sitä mukaa kun lisää tietoa ja kykyä mättää ruokaa alas karttui. Aikaisemmin olin aina yrittänyt aloittaa kunnon bodisafkaamisen samantien ja se oli sitten lopahtanut aina nopeasti.

siihenhan se on mennyt etta tiedon vahyyden tielta ollaan siirrytty toiseen aaripaahan ts. tietoa on liikaa ja tama patee lahes kaikkeen, tarvii karsia jyvat akanoista ja vaan keskittya siihen omaan juttuun/tavoitteisiin, eika pomppia trendien mukaan, tarpeeksi kauan kun tekee sita omaa juttua niin jo kaytanto pakottaa etta (lahes) kaikkea tulee jossain vaiheessa syklattua, siksi juuri itteeni taa toistokyykky kiinnostaa kun en ole viela(kaan) sita koskaan pistanyt kaytantoon, itse talla hetkella teen painvastoin: 15x1/1' lahdoilla, tama toinen aaripaa 1x20 vetaa jalat liian tukkoon etten pystyisi pyoralemaan/juoksemaan punttipaivina kyykyt oikein tehtyna, tietysti kun massaosastolla ollaan niin asia on ihan eri ja sita juuri haetaan. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyykkyjunkkari.

Miten porukka tekee tuota ''20 toiston kyykkyä''? Teettekö sen 20 toistoa loppuun asti vai jätättekö toistoja vajaaksi? Olis mielenkiintoista kokeilla tuota 20 toiston kyykkysarjaa, kun tähän asti olen tehnyt enintään 12 toistoa kyykyssä.

Tulosta näkyy tulevan ja nopeasti. Tuosta vain kasaamaan 150% BW X 20 sarjaa, taitaa jo olla lähellä?
Näin näyttää olevan. Aika pitkälti tuntuu olevan tuo 20 toiston kyykky myös päästä kiinni. Mulla taitaa muistaakseni olla "pitkien sarjojen" ennätys 15x150kg@93kg parin kolmen vuoden takaa mutta ikinä en oo 20 toiston sarjoja kyykännyt aikaisemmin. Kaksi vuotta sitten tullut välilevyn pullistuma verottaa aika kovasti selän kuormittamista kovilla raudoilla. Välillä pystyy kyykkäämään ihan hyvin, välillä ei edes 100kg:lla. Kunnon kovia kyykkyjä isommilla painoilla ei pysty vieläkään tekemään. Ennätyshän mulla on joulukuulta 2006 245kg vn-syvyydeltä siteillä. Kyllä mulla tähtäin on siinä 20x150kg, saan nähä miten äkkiä tulee.

Miten porukka tekee tuota ''20 toiston kyykkyä''? Teettekö sen 20 toistoa loppuun asti vai jätättekö toistoja vajaaksi? Olis mielenkiintoista kokeilla tuota 20 toiston kyykkysarjaa, kun tähän asti olen tehnyt enintään 12 toistoa kyykyssä.
Mä teen silleen, että ekaks on ne normaalit sarjat alla. Esim. 3x5x150kg ja sitten viimeistelee jalat 20x130kg. Kyllä viimekskin tuli annettua 95% tehoista. Ehkä 1-2 toistoa olis vielä tullut. Kyykyn teen kerran viikkoon ja toisen kerran jalat sitten jotenkin muuten. 2-jakoisella siis treenaan.

edit: tää näyttäis olevan yks antoisimmista ketjuista vähään aikaan :thumbs:

Mietin, että toimisikohan tällainen systeemi millään muulla lihasryhmällä. Jalat on tietysti iso lihasryhmä verrattuna muihin (poislukien selkä), mutta jos treenaa esim. kaksi kertaa koko kropan viikkoon niin kannattaisikohan kokeilla semmosta systeemiä, että treenaa esimerkiksi joka lihasryhmää joka toinen kerta juuri pidemmillä toistoilla kuten 20 toistoa. Sitten taas joka toinen kerta vetää lyhyempiä sarjoja. En tiedä. Kertokaa te viisaammat

en todellakaan ole viisaampi, enkä missään tapauksessa asiantuntija, mutta mulla on näistä pitkistä sarjoista yksi kokemus viime syksyltä, kas näin:

Vedin vuosia pääasiassa aerobista treeniä ja puntteja vain satunnaisesti, jos ei päässy ulos. Salitreenistäkin on kuitenkin vuosien kokemus - 80- ja 90-luvuilta. Mutta asiaan, vedin marraskuussa juoksulenkkejä 2-3 kertaa/vko ja aina lenkin lopuksi leukoja telineissä. Ekat pari viikkoa meni ne samat 16-17 toistoa, kunnes sitten keksin alkaa vetää kaksi sarjaa siten, että eka sarja jäi pari toistoa vajaaksi ja toinen failureen. Parissa viikossa maksimi nousi yli 20:n toistoon ja kahden sarjan tulos meni lähelle 40:tä (tais olla 20+18=38). Toistomäärät nousi joka kerta ja uskon että olisin päässyt kahteen sarjaan reilusti yli 40:n toiston, mutta lenkillä käynti loppu kun tuli jäätä ja liukkaat kelit.

Määrät ei ole mitään ihmeellisiä, mutta kehitys oli jatkuvaa, ja niinpä odotuksetkin olivat suuret kun joulukuussa aloitin 5x5 SF:n. Olin kirjoittanut leuanvetoon testimääriksi joulukuun puolivälissä 7x15 kg:n lisäpainolla ja 5x20kg. SF:ää meni 8 viikkoa kunnes se katkes flunssaan, siinä vaiheessa leuanveto alkoi jo tökkiä tasolla 1x5x25 kg. Ei kovin ihmeellinen kehitys odotuksiin nähden.

Nyt on menossa 5x5 DF ja leuat tökkää viimeistään 5x5x20 kg:n. Ihan ok, mutta sanotaanko että kevään ahkerasta leukojen vedosta lisäpainoilla ei ole jäänyt niin hyvää fiilistä kuin oli syksyllä odotuksissani. DF:n jälkeen ajattelin ilman muuta tehdä 2-jakoista sekoitusta, jossa esim. leukoja teen yhden viikottaisen juoksulenkin yhteydessä kaksi pitkää sarjaa joista toinen failureen sekä toinen yläselkätreeni leukoja lisäpainoilla 5x5 tai 4x6, plus jotain soutua. Ja jalkoja 2x viikko - toinen treeni pitkiä (2x15-20) ja toinen vaikkapa 5x5 tai 4x6. Jne.

Tämmöstä.

Tähän on monta variaatiota, leskentekijä lienee henkisesti vaativin 20 toiston sarjatyyli. Sanotaan että kyykkäät noin kymmenen toiston sarjan satasella. Otetaan tästä "sopivasti" pois, eli n.10kg. Tällä sitten pitäisi puskea se 20 toistoa, aivan sama kuinka kauan kestää ja kuinka paljon koskee/pelottaa/tekee mieli lopettaa.

20 toiston sarjat ovat todella paljon päästä kiinni. Yleensä se luovuttamisen halu tulee siinä kymmenennen toiston kohdalla, kun pääsee viiteentoista niin sitten on jo niin lähellä että ei enää voi lopettaa.

Ite oon "kehittäny" 20-toiston kyykkyihin valmistavan ohjelman... Ainaki mulla toiminu, en tiedä miten muilla.

Oletetaan, että haluat tehdä 20 toiston kyykyn satasella, jolla nyt jaksat juuri ja juuri sen 10 toistoa. Otetaan muutaman viikon valmisteleva treeni 2-3 kertaa viikossa.

Ekalla kerralla näin: 20x50, 15x60, 12x70, 10x80, 8x90 ja 6x100. Sitten lisätään toistoja satasella. Kun jaksat sen 8 kertaa, menee treeni näin: 20x50, 15x60, 12x70, 10x80, 10x90 ja 8x100.

Sit lisätään toistoja taas sillä satasella. Kun jaksat kaikkien noiden sarjojen päälle tehä sen 10 kertaa, niin seuraavalla kerralla kokeile monta menee (ilman noita alkusarjoja tietysti). Ainaki itellä meni 20 kertaa.

Etkö sä vähän niinkun tuhoa koko idean kun et saa sitä hermostollista shokkia tolla tavalla? :o tai käsittääkseni se on yksi suuri osa tätä ohjelmaa..

Itsellä äsken 25. kerta 1x20 kyykkyä. Säälittävät sarjapainot. Naurakaa, halveksikaa, vihatkaa, itseä vastaan jokainen kyykkäilee.:) Aloitin 50kg(13.12), siitä 0,5-1,5kg lisää per kerta. Tänään 78,5kg. Alussa suurinpiirtein joka toinen päivä. Nyt parin viikon tauko kevyen kuumeilun vuoksi. Ei voi kun suu pyöreenä katsella noita 140kg+ sarjapainoja. Jäykkyys estänyt edes kohtuullisen kyykkyasennon. Kakkosnelonen kantapäiden alle, niin homma luonnistuu.

Kyllä voi olettaa, että positiivinen vaikutus yleiseen voimatasoon. Alkoholin käytön minimoimisellakin voi olla osansa. Massaa/massuakin tullut ihan hyvin. Kyllä tuo vaatii päätä, kun melkein eka toiston jälkeen haluaa lopettaa. Se tuossa on positiivista, ettei tarvi tehdä kuin yksi sarja.

Itsellä äsken 25. kerta 1x20 kyykkyä. Säälittävät sarjapainot. Naurakaa, halveksikaa, vihatkaa, itseä vastaan jokainen kyykkäilee.:) Aloitin 50kg(13.12), siitä 0,5-1,5kg lisää per kerta. Tänään 78,5kg. Alussa suurinpiirtein joka toinen päivä.

Mä aloitin ihan samalla painolla (50 kg), vaikka normaalisti teen sarjoja paljon isommilla painoilla. Mun mielestä on tärkeetä uskaltaa aloittaa sellaisilla painoilla, joilla jaksaa tehdä sen 20 toistoa ja syvästä, ettei ohjelma kaadu alussa liian isoihin painoihin.

Jas sun kehityshän on ollut hyvää, joten :thumbs: sulle kun on ollut kovuutta vetää rankkaa ohjelmaa noin pitkälle. 80 kilolla kun vetää syvästä 20 toistoo, niin mun mielestä se on jo hyvä saavutus.

Back
Ylös Bottom