120kg tavoitteena penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en tajua mitä teette siellä salilla ? Vuoden treenillä natuna jos asioita tehdään edes sinne päin niin penkkitulos pitäisi olla lähempänä 150kg tolla ikää. Tsemppiä !
Mulle penkki on suhteessa muihin liikkeisiin helppo, eikä sitä 150kg ole siltikään nostettu. Toki eipä siihen ole vuosiin suuremmin panostettukaan. Parhaimmillaan penkki on itselläni ollut sarjapainoista laskettuna 140kg. Nyt 82-kiloisena pyöritään lähempänä 130 kiloa. Todella vähän olen nähnyt alle satakiloisilta yli 150 kilon penkkejä salilla. Muutama tapaus toki löytyy, mutta ei se nyt mikään arkipäiväinen näky ole.

jos on ite kauheen lahjakas, on aika naurettavaa yleistää se kaikille perustotuutena. onhan noita tiedossa ja kaikenlaisia friikkejä on, mutta ei tollasella kommentilla oo oikein mitään pohjaa keskusteluun. good for you, mutta menee enempi brassailun piikkiin ;)
Musta tää menee samaan sarjaan, kun joku totesi käsien treenaamisesta ettei kellään geenit rajoita 45cm käsien saamista..

No tää on Pakkotoisto. Näitähän kuulee joka ketjussa, että kaikki vetää 200+ maasta, 150 penkistä jne. Sit kun menee pyörimään tonne saleille, niin huomaa, että ehkä se ei olekaan ihan niin, että joka jamppa niitä kiskoisi.

lähinnä on kyse yleistämisen ongelmasta. sama koskee mm. treeni"neuvoja". joku on hakannu päätään seinään vuosia ja tulokset nousee hitaasti. sitten vastauksena paremman kehityksen kysymykseen tulee juurikin jotakin "mulla nousi ihan helpolla ku tein penkissä vaan aina 5x5" ja vastaavaa. tai vielä hölmömmin "en mä oikeestaan tiedä tästä mitään, mutta sun kannattas tehdä..." no juu... joillakin on tarve sanoa jotakin, vaikkei sisältö oo tarpeellista, fiksua tms. kivahan se on jutella, mutta ite oon aina ajatellu, että jos vaikka asiaa...

Harvemmin tänne nyt itse on kirjoitellut, mutta nyt ketju osui omaankiin treeniin kohdistuviin hommiin. Eli itsellä juurikin penkki laahaa perässä, vaikka muita on saanut kehitettyä.
On tullut kokeiltua 2x6, 3x3-10 välillä, 5x5 jnejne. Tuntuu että nyt on järjetöntä taistelua saada se 2,5kg lisää, tällä hetkellä 3x3 menee sillä 87,5kg. Toimisiko juuri tuo jto:n aiemmin mainitsema useamman muuttujan systeemi raudan lisäämiseksi?
Penkin vedän kerran viikkoon, yleensä jokin "apuliikepäivä" lisänä. Eli vaihtelua joka viikko jollakin tapaa, vaiko vain hinkkaan samoilla seteillä eteenpäin?

Kommentoin itse vielä sen verran, että mullahan lähti todennäköisesti penkki nousuun ensisijaisesti siksi, että lopetin ikidieetin ja aloin oikeasti syömään. Korjasin kyllä sen jälkeen treeniäkin paljon fiksummaksi, mutta tota safkapuoltakin voi miettiä, että syökö oikeasti riittävästi, jos tulokset junnaa paikallaan. Safkapuolta ei ole tässä ketjussa tainnut vielä tulla esillekään.

Ketään ei tietenkään voi kehoittaa treenaamaan sinne päin, mutta melkein uskaltaisin väittää, että jos safkapuoli on kondiksessa, niin silloin kestää tehdä pieniä kompromisseja treeneissäkin ja silti pitäisi tulla kehitystä, mutta jos molemmat noista on retuperällä, niin todennäköisesti ei tapahdu hirveästi mitään. Kunnolla sapuskaa ja tota fiksua treeniä, mitä ketjussa on jo käsiteltykin, niin ei pitäs junnata enää paikallaan.

Mä en tajuu mitää, mutta, mun mielestä pitäisi saada sitä voluumia tehtyä, eli lihas työskentelyä kuorman alla. Ihan sama miten, kunhan niitä kiloja nousee viikko viikolta enemmän, ja lihaksella, ei rytkimällä, niin kehitystä tulee ajanmittaan. Mitään epäonnistumisen vaaraa ei ole, se riittää pienemmillä painoilla varsinkin, kun pitää vaan hiukan pidemmän tauon sarjojen välillä jos meinaa alkaa tökkimään.
Tekniikka pitää olla kunnossa, että paikat säilyy ehjänä. Ne etuolkapäillä nostetut penkit jää just siihen mihin ne nyt sattuu jäämään. 100-120kg.

ekud: penkkaa useemmin. pidempää sarjaa pääasiassa ja ei liian tiukkaa sarjaa. turhautumisen tason määrittelet sä ite, mutta kyllä sullekin voimaa saadaan. jos kuitenki ite haluut ongelmia ratkoa jatkossakin, noilla ohjeilla se menee.

No tää on Pakkotoisto. Näitähän kuulee joka ketjussa, että kaikki vetää 200+ maasta, 150 penkistä jne. Sit kun menee pyörimään tonne saleille, niin huomaa, että ehkä se ei olekaan ihan niin, että joka jamppa niitä kiskoisi.
Pääpointti siinä "No tää on Pakkotoisto." fraasissa lienee siinä, että Ainoa Oikea Totuus ja vastaus kaikkeen on yleensä jonkunlainen kehonrakennus, myös voimailun osalta. :rolleyes: Huomaahan sen tästäkin ketjusta. Aika moni kysymys ja vastaus (poislukien mm. jto:n kommentit) perustuu perusvoimaharjoitteluun, eli kehonrakennukseen, eikä jakseta sen vertaa itse tehdä, että hakukoneella etsittäisiin ihan perustiedot maksimivoimaa kehittävästä harjoittelusta ja siitä, miten se eroaa kehonrakennustyylisestä harjoittelusta.

Pääpointti siinä "No tää on Pakkotoisto." fraasissa lienee siinä, että Ainoa Oikea Totuus ja vastaus kaikkeen on yleensä jonkunlainen kehonrakennus, myös voimailun osalta. :rolleyes: Huomaahan sen tästäkin ketjusta. Aika moni kysymys ja vastaus (poislukien mm. jto:n kommentit) perustuu perusvoimaharjoitteluun, eli kehonrakennukseen, eikä jakseta sen vertaa itse tehdä, että hakukoneella etsittäisiin ihan perustiedot maksimivoimaa kehittävästä harjoittelusta ja siitä, miten se eroaa kehonrakennustyylisestä harjoittelusta.

Ei ole kyllä perusvoimaharjoittelu ja kehonrakennusharjoittelu lähellekään sama asia. Suomessa tämä voimabodaus ja kehonrakennushrjoittelu vaan jostain syystä mielletään samaksi..

no kyllähän se normaali perusvoimaharjoittelu lihasta kasvattaa hieman eri tavalla kuin maksimivoimaharjoittelu. ei bodaustakaan voi tiukasti määritellä millasta se on ja miten pitää tehdä. hyvin laajasti on silläkin saralla vaihtelua treenisisällöissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinkahan paljon on arviolta eroa stoppipenkillä ja salipenkillä? En tarkoita salipenkkiä runkkupenkkinä tai pompun kanssa, vaan eroa stopilla ja pelkkä rinnalla kosketuksella. Olisiko jotain 5% luokkaa?

Yksilöllistä se on riippuen heikkouksista ja vahvuuksista. Keskiarvoa tuskin kukaan tietää, mutta kyllä tuo 5% on todella paljon.

Mulla oli joskus salipenkki perse snadisti ilmassa mutta ihan hallittu nosto 200kg ja sotilaspenkki stopilla 150kg :D Tota yritetään tosin korjata nyt.

riippuu harjotustyylistä täysin. jos tekee kovasti dynaamisena sen alaosan, ei se stoppi niin kehity. jos se laskuvaihe taas on selkeen kontrolloitu ja suunnanvaihto rauhallinen jopa, se alaosa kehittyy paremmin.

riippuu harjotustyylistä täysin. jos tekee kovasti dynaamisena sen alaosan, ei se stoppi niin kehity. jos se laskuvaihe taas on selkeen kontrolloitu ja suunnanvaihto rauhallinen jopa, se alaosa kehittyy paremmin.

Sitä olen monesti ihmetellyt kun teen todella dynaamisesti penkkiä, en nyt pompulla mutta alas tullaan eikä meinata, ja silti stoppi ei syö juuri yhtään tulosta. Heikot ojentajat ja vahva rinta? Toki tuo voi juontaa juurensa siitä että se sarjan vika toisto tulee otettua usein silti stopista, osittain juuri siksi että se nousee niinkin jos on noustakseen ilman. Se sinunkin mainostama leijustoppi sitten on ihan kuolemaa, hyytyy täysin tosi nopeasti jo selvästi pienemmillä painoilla.

suhteessa vahva rinta juu. toisaalta se vipan toiston stoppi on kuitenki stoppi. ei näitä voi ollenkaan noin vain yleistää. on tässä niin monta vuotta katella kaikenlaisia ihmeellisyyksiä tällä alalla. leijuttelut tuo kyl jämäkkyyttä alaosaan.

Kolmena viimesenä treenikertana oon tehny penkissä 3x5x82,5kg, 3x10x75kg ja 4x90,6x82,5,8x77,5 ja 10x72,5kg. Alkaako nyt olla vaihtelua tarpeeksi? Olisiko hyvä että melkein joka treenikerralla olisi eri sarjat ja toistot, ettei melkein koskaan tekisi samoja mitä aiemmin?

Oma villi veikkaus on että ei kyllä riitä 3 x 5 90 kg. Vaikkakin on niin yksilöllisiä juttuja, mutta on tuossa kyllä vielä paljon matkaa. Itsellä (olen todella paska penkkaamaan) meni aikanaan 4*100 ja ykkönen oli silloinkin vain 112.5 kg.. niistä ajoista on sitten tultukin alas ja vauhdilla :D
On meissä eroja. Itte sain hädin tuskin 2*100 ja ykkönen oli silloin kevyt 110 stopilla. Asento on todella ratkaiseva tekijä...selän kun saa penkkiin millin tarkasti paikalleen niin penkki kulkee kevyesti.

Kaikille ihan vaan että kokeilkaas penkkaamista selkätreenin jälkeen. Lavat kun saa kunnolla lämpöseks niin on asennon ottaminen penkissä aika helvetin paljon helpompaa :)

kriini: no selkälämpän jälkeen varmaan, ei treenin. ei se väsyny selkä pysty pitään asentoo kunnolla. ihan sama, jos lähtis kyykkään kovan keskivartalotreenin perään...

Suositut

Back
Ylös Bottom