120kg tavoitteena penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli jos kapean ottais pystärin tilalta niin tulis 3 kertaa viikossa penkkiä... Melkein pakko on sitten joku noista reeneistä ottaa iisimmin, kun muuten ei ehdi palautua jos kaikki kolme vääntää täysillä.

"täysillä".... ootko lainkaan lukenu mun kirjotuksia?

...

useemman 1000x oon tainnu mainita, että jätä varaa sarjoihin (!!!!)...

pystäri sopii sekaan, mutta kolme eri leveyttä penkissäkin sopii kuvaan hyvin.

"täysillä".... ootko lainkaan lukenu mun kirjotuksia?

...

useemman 1000x oon tainnu mainita, että jätä varaa sarjoihin (!!!!)...

pystäri sopii sekaan, mutta kolme eri leveyttä penkissäkin sopii kuvaan hyvin.
:worship: jto:lle kun jaksat edelleen ja jo vuosien ajan laittaa näihin keskusteluihin eforttia, riippumatta siitä onko ohjeistettavana kilpaileva urheilija tai täys aloittelija.

Bisnes tietenkin on taustavaikuttimena mutta ei tällaista ilmaista palvelua täältä saisi ilman todellista omistautumista valmentamiseen. Isot propsit! Oon meinannut tän kirjoittaa jo monesti mutta nyt tuli sellainen olo että on ihan pakko.

Joo vois katella vaikka pari kuukautta tolla volyymityylisellä harjottelulla, nyt ku nousee 105kg penasta, niin on kumma jos ei parin kuukauden päästä nouse 120kg tällä omapainolla.
Mietin vaan että mitäs sitten kun tulee se raja vastaan, etten voi enää nostaa volyymia ilman että sarjat menis tiukille?

Viimeksi muokattu:
yksilöllistä ja jopa treenikohtaista sitten on se, miten tää kaikilla käytännössä menee. joskus kroppa vaan ON enemmän hereillä jo valmiiksi ja ei kaipaa edes kovin pitkällistä valmistelua. toimii myös muissa lajeissa puntin lisäksi.
Tämä on yksi mielenkiintoinen tekijä kanssa. Olen kyllä ollut tietoinen tuosta lämmittelyn jakamisesta aikemmin mainittuun kolmeen osaan, mutta olen toteuttanut tuota liian vähän tietoisesti, eikä tässä voi kuin peiliin katsoa, jos tietäisi paremmin, mutta ei tee.

Ja hienoa kyllä, että näistä saa tällaista keskustelua ja jeesiä täällä. Yksi tämänkin foorumin parhaasta annista.

kiitos vaan. kyllä mulla tässä vahva pedagoginen agenda on mukana, vaikka teen tätä myös työkseni. bisnes ei koskaan kuitenkaan oo ollu se ohjaava voima mun tekemisissäni. varmaan vähä huonoki asia jonku mielestä, mutta tää on mun ajatusmalli.

Mitä mieltä JTO olet, pystynkö nostamaan penkki maksimiani samalla kun tiputan painoa? Vai menenkö vain tukkoon ja tulee takapakkia reilusti?

pystyt. useimmilla kyllä penkki on se eka kärsijä, mutta kyllä tota dieettivoimailua on tullut ohjattua paljonkin. turha noita tukkopeikkoja etukäteen on miettiä.

pystyt. useimmilla kyllä penkki on se eka kärsijä, mutta kyllä tota dieettivoimailua on tullut ohjattua paljonkin. turha noita tukkopeikkoja etukäteen on miettiä.
Mitäs sitten kun tulee se raja vastaan, etten voi enää nostaa volyymia ilman että sarjat menis tiukille (kun sanoit että pitäs pari toistoo jättää varaa)?

no se muuntelu on se juttu. jos ei nouse sit ei väkisin. kevennysjaksot on myös ehdottomia. pelkän volyymin nosto ei oo se juttu kuitenkaa. kiloja pikkuhiljaa lisää ja hyvin menee. semmonen 6 työsarjaa on aika hyvä yläraja täs vaihees. jos nyt menee 105 ja about 5x92 vois olettaa toukokuussa menevän 5x110 ja 1x130.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oliko tuo laskeva pyramidi niin että vaikka 3-5-7-10, otan kolmosella suht tiukan raudan että pari toistoo jää varaa mun tapauksessa ehkä 92.5kg:lla, sitten 5 jollain 87.5kg, 7, 82,5kg ja 10, 77,5kg?

jep. joka sarjassa toisto pari varaa, ku työsarjoja on enemmän. lämpät ja nousu esim. yleislämppä 5min, penkki 2x15xtanko, 2x10x40, 8x55, 6×70, 4×80.

Onkos se ihan ok et tekee kyykyn ja maven kevyenä, ettei puske lähelläkää rajoja kun pääpainona on nyt mulla toi penamaksimin kasvatus?

Mä en tajua mitä teette siellä salilla ? Vuoden treenillä natuna jos asioita tehdään edes sinne päin niin penkkitulos pitäisi olla lähempänä 150kg tolla ikää. Tsemppiä !

Mä en tajua mitä teette siellä salilla ? Vuoden treenillä natuna jos asioita tehdään edes sinne päin niin penkkitulos pitäisi olla lähempänä 150kg tolla ikää. Tsemppiä !

Millainen kehitys itselläsi oli ekana vuotena? Mä en edes tunne ketään henkilökohtaisesti ketä saa 150kg natuna, henkilökohtaisesti tuntemisella en tarkoita että treenataan samalla salilla tai jauhetaan paskaa netissä, vaam omaa kaveripiiriä jotka treenaa. Itellä on sarjapainoista laskettuna käynyt lähimpänä 142kg kohdalla, mitä en ole kylläkään nostanut ykkösenä, eikä tosiaan tullut vuoden treenillä.

Siihen pitää olla keskivertoo enemmän lahjoja jos vuoden treenillä ottaa lähemmäs 150kg penkistä, vaikka tekis kaikki asiat liki optimaalisesti mitä 90% ei tee varsinkaan ekoina treenivuosina. Mulla meni 4 vuotta salia että sain 140kg eka kerran(tosin päin helvettiä tehtynä, penkkiä hinkattiin tuona aikana kuitenkin liikaakin), ja silti pääsin yli 200kg rautoihin natuna myöhemmin. Erityisen lahjakkailta(voimantuotto-ominaisuuksilta) onnistuu kyllä. Jostain muistelen lukeneeni että Timo Hokkanen oli nostanut ~1,5v treenihistorialla 180kg penkistä(90 kilosena), ja eittämättä yksi lahjakkaimpia penkkipunnertajia mitä Suomessa on koskaan ollut.

Tuollasen kommentin heittäjältä nyt unohtuu se tosiasia että meitä on laidasta laitaan. Jollekin ns. lahjattomalle se 150kg voi olla todella työn ja tuskan takana penkata vaikka treenaisi 10-20v säännöllisesti ja nousujohteisesti.

jos on ite kauheen lahjakas, on aika naurettavaa yleistää se kaikille perustotuutena. onhan noita tiedossa ja kaikenlaisia friikkejä on, mutta ei tollasella kommentilla oo oikein mitään pohjaa keskusteluun. good for you, mutta menee enempi brassailun piikkiin ;)

Meitä on erilaisia. Multa meni 3 vuotta että nostin penkistä 65kg (17 vuotiaana) mikä oli myös oma paino, 24v oli mittarissa kun tuli 150kg@100. Kaiketi koko homma meni päin peetä kun meni 10vuotta vuoden sijaan.

Yläasteen 9-luokalla yksi luokkakaveri nosti liikuntatunnilla penkistä täysin lattanana perse penkissä 140kg, ei harrastanut mitään liikuntaa...oli vaan sellainen vajaa pari metrinen viikinkityyppinen hirmukarju.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom