120kg tavoitteena penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiiä mistä tää ajatus ihmisille tulee että voimailu on iisimpää kun bodaus?
Mulle ainakin siitä että se on. Mulle on huomattavasti helpompaa ottaa iso läjä sarjoja missä jää toisto tai pari varastoon kuin muutama sarja ihan tappiin ja vielä erikoistekniikoita päälle. Joku 6x6 mavessa on jo ihan tappoa meikäläiselle, niin kuolen jos toi täytyis tehdä bodytyyliin. Tulee mullakin voimanostossa enemmän sarjoja päivätasolla viikkotasosta puhumattakaan, mutta miellän sen silti huomattavasti iisimmäksi. Mulla on tosin sit taas bodyhommissa muokkautunut voimakestävyys sille tasolle, että jos otan yhden sarjan niin että sinne jää yksi toisto varaa, niin otan niitä yleensä sit vaikka kymmenen samalla vaivalla. Siksi suuri volyymi voimanostotyyliin ei rasita mua ollenkaan niin kuin bodysarjat.

Mulla on tosin sit taas bodyhommissa muokkautunut voimakestävyys sille tasolle, että jos otan yhden sarjan niin että sinne jää yksi toisto varaa, niin otan niitä yleensä sit vaikka kymmenen samalla vaivalla. Siksi suuri volyymi voimanostotyyliin ei rasita mua ollenkaan niin kuin bodysarjat.

Sit oot kyllä tietyllä tapaa erikoinen tapaus, hyvällä tavalla toki. Yleensähän se on nimenomaan näillä heavy duty bodareilla toisin päin, eli sarja kestävyys on todella huono, kun on jauhettu vuosia 1-2 sarjaa / liike loppuun asti, ja jos aletaan vielä ottaan lajiliike 2-3 kertaa viikkoon, niin se shokki voi olla aika isokin. Se heavy duty bodaus ei luonnollisesti ole sitä parasta pohjan rakentamista koville työmäärille, mutta hyvä että se sinulle on toiminut.

Sit oot kyllä tietyllä tapaa erikoinen tapaus, hyvällä tavalla toki. Yleensähän se on nimenomaan näillä heavy duty bodareilla toisin päin, eli sarja kestävyys on todella huono, kun on jauhettu vuosia 1-2 sarjaa / liike loppuun asti, ja jos aletaan vielä ottaan lajiliike 2-3 kertaa viikkoon, niin se shokki voi olla aika isokin. Se heavy duty bodaus ei luonnollisesti ole sitä parasta pohjan rakentamista koville työmäärille, mutta hyvä että se sinulle on toiminut.
Niin en mä tiedä... Ei mulla bodysarjoissa sarjakestävyyttä ole ollenkaan. Ehkä se tuleekin siitä, että kroppa on totutettu meneen aina positiiviseen loppuun ja siitä vielä yli, niin se kokee tuon sarjojen kesken jättämisen kevyempänä kuin sellaisella joka ei ole juuri koskaan vääntänyt loppuun asti ja siksi jää paukkuja varastoon useampaakin sarjaa varten.

Niin en mä tiedä... Ei mulla bodysarjoissa sarjakestävyyttä ole ollenkaan. Ehkä se tuleekin siitä, että kroppa on totutettu meneen aina positiiviseen loppuun ja siitä vielä yli, niin se kokee tuon sarjojen kesken jättämisen kevyempänä kuin sellaisella joka ei ole juuri koskaan vääntänyt loppuun asti ja siksi jää paukkuja varastoon useampaakin sarjaa varten.
Mulla aika sama. Vuosi sitten aloitin voimailutyyppistä ekaa kertaa. Aina tehnyt sarjat failureen ja lyhyillä palautuksilla. Nyt sitten kun jättää 1-2 toistoa varastoon ja tauot 3-4min niin tuntuu että loputtomiin voi tehdä uuden samanlaisen sarjan. Irtiottokykyä ja räjähtävyyttä ei bodailun jäljiltä ole yhtään. Maksimista ei tarvitse paljoa tiputtaa, kun voi jo tehdä helposti vaikka 6*5 treenin.

Meikällä kävi taas toisten päin. Bodaus reenaaminen oli liian iisiä ja kaipasin haasteita niin aloin voimaa nostaa ;)

En tiiä mistä tää ajatus ihmisille tulee että voimailu on iisimpää kun bodaus? En ite väitä kyllä että kumpikaan on kovempaa, joten siksi ihmetyttää tämmöset kommentit. Yhtä helppoja lajeja molemmat, eikä ne vaadi loppujen lopuksi edes paljoa harjoittelu kertoja per viikko.

Sen verran on itse tullut bodattua ja voimailtua ja vielä natuna, että omat rankimmat ja haastavimmat treenit on tehty omien voimailujen perusvoimajaksojen lopulla. Mutta tämä taas miulla näin. Yhteen viikkoon kun kyykkää 12*3*170, 6*6*160 ja vielä 8*5*165, kyykky maksimin ollessa vain 200kg niin meikällä ainakin tuommosen viikon jälkeen joku heavy duty / volyymi reisipumppaus 1-2 kertaa viikkoon on aika tosi leppoista :)

E: tämä kommentti ei ollut powerpöksylle henkilökohtaisesti, vaan ihan yleisesti.
Joo, sama homma itellä. Kehonrakennustyylisen harjoittelun tavoitteista, eli että mikromittakaavalla noin yhdestä reenistä yhteen viikkon tasolla se pumppi, polte, tuntuma ja domsit ja sitten pitemmän aikavälin tavoitteena hypertrofia en saanut mitään, ei tuntunut palkitsevalta, ei ollut hienoa, ei ollut haastetta, sain mielestäni "ihan ok" määrän, eli mulle riittävästi lihasmassaa ihan helposti. Eniten otti pattiin semmoinen helppous kehoilureenissä, että se ei yleensä (kyykkäämistä ehkä lukuunottamatta) haasta motoriikkaa ja tasapainoa mitenkään, varsinkaan laitteilla harjoittelu. Minä kaipaan sitä, että pitää käyttää useampia osia kropasta ja oikealla lailla. Jos silloin olisi ollut painonnostoa saatavilla, niin sitä olisin silloin 2002-2003 paikkeilla jo ryhtynyt harjoittelemaan, mutta kun ei ollut, niin lähdin sen seuraavaksi parhaan vaihtoehdon, eli voimanoston pariin. Siellä se isojen rautojen tuoma haaste isoissa moninivelliikkeissä olikin ihan jees.

lyhyillä palautuksilla.
Tuossa on se pihvi.

Jos on pidempään tehnyt tuon tyylistä treeniä niin voimailutyyppinen 3-5min palautuksilla 1-2 toistoa varaa voi tuntua kevyeltä, mutta todennäköisesti paljon kapasiteettia jää käyttämättä kun ei saa voimaa irti äijästä.

Tuossa on se pihvi.

Jos on pidempään tehnyt tuon tyylistä treeniä niin voimailutyyppinen 3-5min palautuksilla 1-2 toistoa varaa voi tuntua kevyeltä, mutta todennäköisesti paljon kapasiteettia jää käyttämättä kun ei saa voimaa irti äijästä.
Näinpä. Pakko käyttää sekuntikelloa, että tulee pidettyä tarpeeksi taukoa. Jos vaan fiiliksellä menisi, niin jo puolentoista minuutinkohdalla viimeistään alkaisi tehdä uutta sarjaa. Nopeustreenejä ehkä tulisi soveltaa enemmänkin, että saisi jotain räjähtävyyttä kehitettyä.

treeneissähän treenataan ominaisuuksia. sillon ne levotkin pitäs olla siellä riittäviä. jos nopeutta haluaa ja sitä ei koskaan oikein oo ollu, sitä ei myöskään juurikaan tule. silti on olemassa kaikessa rauhassa vääntäviä karmeen vahvoja nostajia. joku räjähtävän olonen sitten kohtaa sen seinän erilailla. voi olla, että neljä nostoo tulee niinku tykin suusta, mutta viides jää välille. toinen sitten näyttää ekasta lähtien kärsivältä, mutta tekee viimeisenki samalla tyylillä.

yks tapa, millä saa sitä tehoo harjoteltua on kontrastitreenit. vuorotellen kovempaa ja kevyempää rautaa ja teho ja nimenomaan tekniikka tosi hyvä ja sama, että siirtyy.
esim 1: 4*(2*90%, 3*75%) eli vuorotellen 8 sarjaa: 2*90, 3*75, 2*90...
esim 2: 3*(2*80%, 1*92%, 3*70%)

Meikällä kävi taas toisten päin. Bodaus reenaaminen oli liian iisiä ja kaipasin haasteita niin aloin voimaa nostaa ;)

En tiiä mistä tää ajatus ihmisille tulee että voimailu on iisimpää kun bodaus? En ite väitä kyllä että kumpikaan on kovempaa, joten siksi ihmetyttää tämmöset kommentit. Yhtä helppoja lajeja molemmat, eikä ne vaadi loppujen lopuksi edes paljoa harjoittelu kertoja per viikko.

Sen verran on itse tullut bodattua ja voimailtua ja vielä natuna, että omat rankimmat ja haastavimmat treenit on tehty omien voimailujen perusvoimajaksojen lopulla. Mutta tämä taas miulla näin. Yhteen viikkoon kun kyykkää 12*3*170, 6*6*160 ja vielä 8*5*165, kyykky maksimin ollessa vain 200kg niin meikällä ainakin tuommosen viikon jälkeen joku heavy duty / volyymi reisipumppaus 1-2 kertaa viikkoon on aika tosi leppoista :)

E: tämä kommentti ei ollut powerpöksylle henkilökohtaisesti, vaan ihan yleisesti.

Täysin samaa mieltä. Osia treenistä tulee tehtyä varsin bodaustyylisesti ja jotkut 10+ toiston sarjat lyhyillä palautuksilla missä yrität tehdä enemmän lihaksella kuin liikuttaa raskaita painoja on lomailua raskaista muutaman toiston voimasarjoista mitä kirjaimellisesti välillä kammoaa ennakkoon. Bodaustreenit harvemmin myöskään kestää 2-3 tuntia.

Ei oo tainnu tässä ketjussa kirjoittelevat ikinä kokea kunnon hackhelvettiä.. Siihen päälle vielä klusterisupersarjana reidenojennuksia ja kyykkyjä kuntopallolle loppuun asti.. Pikkusen helpompaa joku voimaryskääminen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei oo tainnu tässä ketjussa kirjoittelevat ikinä kokea kunnon hackhelvettiä.. Siihen päälle vielä klusterisupersarjana reidenojennuksia ja kyykkyjä kuntopallolle loppuun asti.. Pikkusen helpompaa joku voimaryskääminen..

En voi vasta kun omasta puolestani, että en ole, mutta olen mm tehnyt kaksi sarjaa kyykkyä vapaalla tangolla joissa oli 3 pudotusta ja vikassa pari pakko toistoa. Tuon jälkeen sitten prässiä ja hackiä superina 15-25 toistoa ja 3 sarjaa molempia failureen ja loppuun sitten vielä reisiojennusta 3*max ja viimeiseksi pari sarjaa askelkyykky kävelyä. En tiedä oliko järkeä, kehittävää tms mutta luulin että reenaan vitun kovaa :)

Aika iisiä tuommoinen loppujen lopuksi on. Ainakin miulle. Kuten sanottu, molemmat punttilajit, eli bodaus ja voimailu, on todella helppoja harrastaa. Painonnosto on näistä kolmesta jopa se vaikein, kun siinä tulee vielä se suuri tekninen osaaminen mukaan.

Ei meikällä ole siis mitään tarvetta pönkittää oman lajin kovuutta. Esim eilen kävin kolme kertaa kyykkäämässä ja penkkaamassa noin 7-8 tunnin sisään ja voin sanoa että toissapäivänä tehty 20minuutin juoksulenkki oli vitun paljon kovempaa reeniä.

Se vanha fraasi, kaikki osaa reenata kovaa mutta kuinka moni reenaa kehittävästi, pitää aika hyvin paikkaansa :)

Viimeksi muokattu:
helpompaa pelpompaa... hitto vie. ei tää nyt mikään kilpailu oo. mä pystyn helpolla... ihan järjettömän helpolla kiskoon tekijästä joka treenissä sangollisen oksennusta, jos tarvii ja taatusti pahimmat happotreenit ikinä. ei ole ongelma. ei ollenkaan. tervetuloa vaan. ilmaseksi teetän. se onko semmonen sitten fiksua treenaamista on eri asia. voimapuolella ei.

kumpi on "helpompaa" treeniä on naurettava jo ajatuksenki pohjalta. sama ku vertaillaan urheilulajien kovuutta. ku ei voi verrata ei. yh-äitiys, sota... on siinä ihan hyviä voittajia jos kovuutta aatellaan. tai aja vastakarvaan motarilla ilman valoja.

En voi vasta kun omasta puolestani, että en ole, mutta olen mm tehnyt kaksi sarjaa kyykkyä vapaalla tangolla joissa oli 3 pudotusta ja vikassa pari pakko toistoa. Tuon jälkeen sitten prässiä ja hackiä superina 15-25 toistoa ja 3 sarjaa molempia failureen ja loppuun sitten vielä reisiojennusta 3*max ja viimeiseksi pari sarjaa askelkyykky kävelyä. En tiedä oliko järkeä, kehittävää tms mutta luulin että reenaan vitun kovaa :)

Aika iisiä tuommoinen loppujen lopuksi on. Ainakin miulle. Kuten sanottu, molemmat punttilajit, eli bodaus ja voimailu, on todella helppoja harrastaa. Painonnosto on näistä kolmesta jopa se vaikein, kun siinä tulee vielä se suuri tekninen osaaminen mukaan.

Ei meikällä ole siis mitään tarvetta pönkittää oman lajin kovuutta. Esim eilen kävin kolme kertaa kyykkäämässä ja penkkaamassa noin 7-8 tunnin sisään ja voin sanoa että toissapäivänä tehty 20minuutin juoksulenkki oli vitun paljon kovempaa reeniä.

Se vanha fraasi, kaikki osaa reenata kovaa mutta kuinka moni reenaa kehittävästi, pitää aika hyvin paikkaansa :)

En nyt tiiä rölläätkö takaisin, mutta omalla kommentillani halusin vaan lähinnä heittää provon tohon nopainnogainsuperklustertiputusrestpause-järjettömyyteen, mitä jotkut tuppaa mainostamaan ainoana oikeana tapana harjoitella. Ei sillä etteikö noilla voisi saada kehitystä, mutta aika epätodennäköistä se on natujampalle pitemmällä aikavälillä.

Eiköhän se riitä offtopikista.

En nyt tiiä rölläätkö takaisin, mutta omalla kommentillani halusin vaan lähinnä heittää provon tohon nopainnogainsuperklustertiputusrestpause-järjettömyyteen, mitä jotkut tuppaa mainostamaan ainoana oikeana tapana harjoitella. Ei sillä etteikö noilla voisi saada kehitystä, mutta aika epätodennäköistä se on natujampalle pitemmällä aikavälillä.

Eiköhän se riitä offtopikista.

Joo tuommoiset nopain nogain jumpat on oikein hyviä ärsykevaihtelu treenejä bodarille maltillisesti käytettynä, mutta kuten sanoit, pitkään ne ei SUURIMMALLA osalla toimi, joten jopa bodarille se "keveä" perusvoimatreeni panostaen volyymin kasvuun tuo pitkässä juoksussa parhaat tulokset. Voimailija niillä hcbb treeneillä nyt ei tietenkään mitään tee.

Eiköhän tämä nyt riitä. Hyviä reenejä kaikille. Niin voimajulleille kuin bodaripossuille.

Viimeksi muokattu:
Eli tässä nyt päivitystä. On kulunut melkein 2kk siitä kun viimeksi koitin maksimin. Silloin nousi 125kg. Silloin mun parhaat sarjat oli 4x10x82.5kg ja 4x6x90kg. Nyt ennen tätä 140kg kokeilua meni 4x10x95kg ja 4x6x105kg. Aattelin että 140kg tulee kun sarjapainoihinkin tullut noin paljon lisää.
Kuinkas kävikään kun 140kg oli tangossa? No ei noussut. Sen jälkeen kokeilin 130kg ja se tuli joten kuten. Näiden maksimikokeilujen jälkeen koitin toistomaksimisarjaa 100 kilolla ja tulos oli 10x100kg. Nyt mulla sarjapainot edellä tota maksimia, kun jo pelkkä 10x100kg olisi maksimitoistolaskurin mukaan 133kg. Ja otin tuon vielä noiden maksimien jälkeen, ennen maksimia tulos olisi varmasti ollut 11-12 kertaa.
Tarkottaakohan tää nyt sitä että kannattas pikkuhiljaa alkaa hermottelemaan tai aloittaa jto:n mainitsemat hybriditreenit?

Tosta saa viisaammat analysoida noston heikon lenkin :cool:

En ole viisaampi, mutta mun mielestä näytti, että olisihan toi tullut, kun ei olisi vaan luovuttanut. Hyvin lähti nousemaan, mutta sitten loppui tekeminen. Vai tuleeko toi alku vaan rintalihasten voimalla ja ojentajat suhteessa heikot.

tarkoittaa. ei toi ois tullu millään tsempillä. peruspaikka mihin stoppaa tai jopa alemmas. kapeampia oteleveyksiä pari mukaan ja vaihtelua toistoalueeseen.

Okei. Kun nyt siis oon tehny toistoja väliltä 6-12, niin voisin siirtyä niihin hermottaviin toistoalueisiin. Oisko yks hybriditreeni esim. 3x115, 2x4x110 ja 2x8x97.5? Vai suositteletko siirtymään pelkästään maksimivoimatreeniin?
Kun mulla tossa oli aiemmin treeneissä mukana toi kapee penkki, niin tein sen vain kevyesti. Voisin vaihdella tota treeniohjelmaa sillä tavalla, että penkkiä 2x viikossa, kapea ja normilevyinen, molemmat raskaana.

Back
Ylös Bottom