Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pituus ja paino tasan samat kuin sulla ja penkistä on noussut 115. 2x110 meni pari viikkoa sitten, niin suunnilleen samoissa lienee maksimi tälläkin hetkellä. Tarkoitus olisi tänä vuonna tuo 120 nostaa. Treenit on yleensä Wendlerin 5/3/1 kaksijakoisena neljällä treenillä viikossa, mutta viime vuonna tein kyykyssä ja penkissä ryssäohjelmat ja siinä nousi kummankin tulos huomattavasti. Semmoinen siis taas jossain välissä tänä vuonna.Jokohan kaikki muut pakkislaiset tuon 120kg pukkaa vai vieläkö löytyy kohtalotovereita jotka tähän ei oo kyennyt? Mulla oli tammikuun tuli alussa 105kg suht kepeästi ja nyt on dietti ollut sen jälkeen päällä eli -5kg ja vielä ainakin 10kg tältä osin matkaa. Tällä hetkellä 176/82. henkisesti varauduttu siihen että tulokset tipahtaa mutta tavoite silti vedetään ylös ja jouluksi viimmeistään ohjelmana on 4 jakoinen joissa voimaprogressio jto:n 3x4-6x6 penkissä, mavessa, kyykyssä sekä pystärissä. Apuliikkeissä on näitä liikkeitä tukevia sekä eristäviä liikkeitä joilla koitan lihaa säilyttää. Joka viides viikko kevyenä ja ensimmäinen kevennys takana, kaksi kiertoa edessä jonka jälkeen piikkaillaan.
Mää tein 7 kiertoa wendleriä viimme kesästä joulukuuhun asti, tänä aikana penkki parani 25kg kesällä vielä jäi 82,5 rinnalle. Tykkäsin systeemistä mutta ei ilmeisesti pelaa dietatessa joten vaihdoin suosiolla tyyliäPituus ja paino tasan samat kuin sulla ja penkistä on noussut 115. 2x110 meni pari viikkoa sitten, niin suunnilleen samoissa lienee maksimi tälläkin hetkellä. Tarkoitus olisi tänä vuonna tuo 120 nostaa. Treenit on yleensä Wendlerin 5/3/1 kaksijakoisena neljällä treenillä viikossa, mutta viime vuonna tein kyykyssä ja penkissä ryssäohjelmat ja siinä nousi kummankin tulos huomattavasti. Semmoinen siis taas jossain välissä tänä vuonna.
Otin pohjan treeneihin ekalta sivulta 3x4-6x6 ketjusta, mutta menen fiiliksen mukaan eli en pidä kiveenkirjoitettuna. Tiedän perusteet miten olet tuon tarkoittanut, mutta sillä kokemuksella mikä minulla on voimapuolelta, on pakko olla jonkinlaiset linjaukset mihin päin mennään, ei toiveitakaan että pystyisin ns. Vapaasti säätämään päivän kunnon mukaan. Vähän tässä on hukassa että kuinka mennään ja mihin suuntaan.nage: mun kirjottama juttu toi bulgaarihomma. en mä näe syytä miksei kaiken ikäisillä vois olla treenaamiseen liittyviä tavoitteita ja selkeesti muuta ku sauvakävelyä tai kevyttä kuntoilua. ite oon 48v pian ja koko ajan oon kehittynyt ja tavoitteita tälle vuodelle on iso pino. iso osa semmosia, mihin junioreilla ei oo mitään jakoja.
tequen kannattaa aikalailla katella avoimemmin treenejään, ellei kulje. tossa mun 3466:ssa ei ole mitään valmista progressiomallia muuten.
Nostelin tuossa hetken aikaa penkkituloksia seuraavanlaisella tyylillä:
(lähtötaso 2x120, 130 failure)
vko1: 3x110kg
vko2: 5x110kg
vko:3 3x115kg
vko4:5x115kg
vko5: 1x120, 1x125, failure 130
vko6: flunssa
vko7: 3x120kg (nihkeästi).
130 oli jo lähtötasossa todella lähellä, varmistaja joutui muutaman kilon kevittämään sormilla noston loppuojennuksessa. Tuon 5x115kg kohdalla olis kalasen mukaan pitänyt tulla 134kg mutta ei ole 130 tullut vieläkään itse ylös, kun sitä nyt viikolla 8 kokeilin uudestaan. Tuon 2kk aikana oon ottanut painoakin vielä 2,5kg lisää (bulkin loppupuolisko, kehopainoa 92kg). Aloitin maanantaina dietin, mutta tekis vielä mieli ottaa tuo 130kg ylös. Se kun näyttää olevan todella lähellä, niin mites tuota varten kannattais vielä yrittää treenata, kun 5x120kg ei enää tule? Muutama viikko esim. 3x2x115kg-117,5kg?