1-jakoinen

Normaalit geenit omaava ja tavallista kaurapuuroa syövä ei pidemmän päälle pysty palautumaan treeneistä mitkä vedetään aina niin loppuun, että vielä kotonakin on oksettava olo. Ja ei sitä oikein tutkimuksetkaan tue, että sarjat pitää tehdä loppuun asti...paitsi jos haetaan hetkellistä ylikuntotilaa ni sitten tilanne on eri.
Miten niin ei pysty? Kyllä normaalit geenit omaava nuori mies, jos on hyvässä kunnossa ja tottunut treenaamaan paljon, palautuu varmasti tuollaisesta kolme kertaa viikossa tehtynäkin, tai sitten aloittaa ohjelman vähän kevyemmin. Ylikuntoon ei kai ihan helposti pääse, ja se jos välillä tuntuu treenaaminen rankalta tai on vähän paha olo, ei ole sama kuin ylikunto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten niin ei pysty? Kyllä normaalit geenit omaava nuori mies, jos on hyvässä kunnossa ja tottunut treenaamaan paljon, palautuu varmasti tuollaisesta kolme kertaa viikossa tehtynäkin, tai sitten aloittaa ohjelman vähän kevyemmin. Ylikuntoon ei kai ihan helposti pääse, ja se jos välillä tuntuu treenaaminen rankalta tai on vähän paha olo, ei ole sama kuin ylikunto.

No siten niin!! :D Kuten sanoin ni pidemmän päälle joka treeni totaaliseen loppuun asti vedettyine sarjoineen JOHTAA ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN YLIKUNTOTILAAN. Ja kuten myös sanoin TAVALLISEN PULLIAISEN EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TEHDÄ NÄIN. Ja KUN SITÄ EI TUTKIMUKSET EIKÄ KÄYTÄNNÖN KOKEMUS TUE NIIN MIKSI IHMEESSÄ NÄIN PITÄISI TEHDÄ???? Ainoa asia missä olet oikeassa on se, että ohjelma kannatta aloittaa kevyesti :D

Ylikuntoon on mahdollista päästä jo parin viikon treenillä..Jos tämä tehdään tarkoituksellisesti niin hyvä!! Jos tätä ei huomata, niin EI HYVÄ :david:

Toinen asia missä olet myös oikeassa on se, että jos välillä tuntuu treenaaminen rankalta tai on paha olo, EI OLE SAMA ASIA KUIN YLIKUNTO :eek:

Nouki tästä kirjoituksesta se asian ydin ;)

orbs, jos osaat treenata edes vähän sinne päin niin voit kokeilla vapaasti vetää 3 x viikossa koko kropan joka sarjan loppuun asti esim 2x6-12 sarjoilla. ekan kk jälkeen voit jo kaivata lepoa !

No siten niin!! :D Kuten sanoin ni pidemmän päälle joka treeni totaaliseen loppuun asti vedettyine sarjoineen JOHTAA ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN YLIKUNTOTILAAN. Ja kuten myös sanoin TAVALLISEN PULLIAISEN EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TEHDÄ NÄIN. Ja KUN SITÄ EI TUTKIMUKSET EIKÄ KÄYTÄNNÖN KOKEMUS TUE NIIN MIKSI IHMEESSÄ NÄIN PITÄISI TEHDÄ???? Ainoa asia missä olet oikeassa on se, että ohjelma kannatta aloittaa kevyesti :D

Ylikuntoon on mahdollista päästä jo parin viikon treenillä..Jos tämä tehdään tarkoituksellisesti niin hyvä!! Jos tätä ei huomata, niin EI HYVÄ :david:

Toinen asia missä olet myös oikeassa on se, että jos välillä tuntuu treenaaminen rankalta tai on paha olo, EI OLE SAMA ASIA KUIN YLIKUNTO :eek:

Nouki tästä kirjoituksesta se asian ydin ;)

:anssi: Ylikuntoon ei pääse kahdessa viikossa vaikka olis kuin natu ja treenais sen kaks viikkoa 2h treeniä joka päivä.
Itse vedin 4 jakoisella 3vuotta ja aina niin loppuun lihas ettei hilupainotkaan nouse eikä ylikunnosta tietoakaan.

:anssi: Ylikuntoon ei pääse kahdessa viikossa vaikka olis kuin natu ja treenais sen kaks viikkoa 2h treeniä joka päivä.
Itse vedin 4 jakoisella 3vuotta ja aina niin loppuun lihas ettei hilupainotkaan nouse eikä ylikunnosta tietoakaan.

:D :D

niin, nelijakoisellahan se lihas tulee vedettyä loppuun hurjat 1 kertaa viikko.

:D :D

niin, nelijakoisellahan se lihas tulee vedettyä loppuun hurjat 1 kertaa viikko.

Joten? Kun esim selän vetää totaalisen piippuun niin lihas särky ei lähde viikossakaan ja kun se ottaa lisää damagea vielä selkä päivänä...
Eihän ojentajatkaan rasitu vaan silloin kun niitä treenataan vaan melkein kaikissa missä käsiä tarvitaan tarvitaan myös ojentajia.

Jaahas. Taas on se nelijakoisen pauloihin jäänyt Prayer täällä kommentoimassa yksjakoisia ohjelmia..mikä on ihan ok! Asian ydin vaan on se, että KANNATTAA HANKKIA OMAKOHTAISTA KOKEMUSTA ASIOISTA, KANNATTAA MYÖS HANKKIA TIETEELLISTÄ FAKTAA ASIOISTA ENNEN KUIN ALAT LÄHETTELEMÄÄN VIESTEJÄ MISSÄ ON KYLTTEJÄ TYYLIIN :anssi:
Ja sitä en ymmärrä että miten sä olet se oikea henkilö kommentoimaan mitään yksijakosista ohjelmista, kun viimeiset 3 V??? olet vetänyt nelijakoisella..kerro mulle tämä:eek:

Sä voit ihan rauhassa vaikka seuraavat kymmenen vuotta vetää sitä nelijakoista raamattua ja kattoa MITEN ET MENE YLIKUNTOON. Jokainen hyvin suunniteltu ohjelma toimii aikansa. Mut ei sentää kolmea vuotta!! Kai sä tiedät mitkä ovat avaimet kehitykseen...ne ovat vaihtelu, nousujohteisuus ja kaikista tärkeimpänä superkompensaatio :D

Kerropas mulle miten esim monet maailman huiput painonnostossa saavat itsensä tarkoitukselliseen ylikuntoon jo parissa viikossa? Hehän kuitenkin vain treenaavat,lepäävät, syövät ja käyttävät kiellettyjä lääkeaineita. Ja heillä tuo palautumiskyky on valovuosia edellä varmasti jokaista tämän sivun henkilöä!! :hyper:

Ylikunto ja tarkoituksellinen ylikunto ovat kaksi eri asiaa...tämän sä kai jo tiedät;)

Tavallinen jaotelluilla ohjelmilla treenaava saadaan 100 varmasti tarkoitukselliseen ylikuntotilaan jo kahdessa viikossa, kunhan vaan volyymi ja intensiteetti ovat tarpeeksi suuret. Myös yksijakoisella enenkin treenannut saadaan kahdessa viikossa tarkoitukselliseen ylikuntoon. Tätä asiaa tukee niin monet käytännön kokemukset ja tieteeliset faktat vuosien varrelta.

Syy miksi jauhan tosta tarkoituksellisesta ylikunnosta on se, että jos se tehdään oikein ni se on nopein tie kehitykseen..mutta jos siihen ajaudutaan tietämättömyyttään ni se on :david: :david:

Eli sanonkin sulle Prayer: Kannattaa hankkia asioista vähän enemmän tietoa enne kun lauot tollasia ylimalkaisia kommentteja nelijakoisella 3 vuotta treenanneena!!!!!! ja suosittelen että opiskelet ihan voimaharjoittelun perusteita käsitteleviä juttuja ni ehkäpä sitten tiedät vähän enemmän näistä asioista :)

Aloitin 1 jakoisen 3vko sitten ja treenannu oon aina melkein loppuun (vahingossa).
Kokeilen ihan oikesti miten pitkään kroppa kestää.
Lyön vielä ravinnon ja levon päin persettä niin kokeilenpa sitten niin..

Voit mun puolesta tehä ton oman yksijakoisen ohjelmas ihan miten päin vaan haluat :D Sen mitä sulle aikasemmin sanoin...Älä puhu ku tietäisit asioista jotain, KUN ET NÄKÖJÄÄN TODELLAKAAN TIEDÄ VOIMAHARJOITTELUSTA PALJON MITÄÄN :D

Aloitin 1 jakoisen 3vko sitten ja treenannu oon aina melkein loppuun (vahingossa).
Kokeilen ihan oikesti miten pitkään kroppa kestää.
Lyön vielä ravinnon ja levon päin persettä niin kokeilenpa sitten niin..

ei mulle tule mieleen mitään muuta kun että oot niin alottelija ettet osaa lihaa treenata kunnolla loppuun. tosin luulis että 3 v ( vähintään ) salilla käyny jamppa jo vähän osais ottaa tehoja irti.

Siis 3v oon vetäny "kovaa" 12v alko se rinta hauis homma jota kesti noin 2v...
Se olis saanu jäädä pois..

Ps. 1 jakoinen on syvältä 2 jakoinen rokkaa:D

Prayer sanoi:
Ylikuntoon ei pääse kahdessa viikossa vaikka olis kuin natu ja treenais sen kaks viikkoa 2h treeniä joka päivä.

Siis 3v oon vetäny "kovaa" 12v alko se rinta hauis homma jota kesti noin 2v...
Se olis saanu jäädä pois..

Ps. 1 jakoinen on syvältä 2 jakoinen rokkaa:D

Just tällaiset hyvin perustellut ja syvääluotaavat analyysit treenistä ja ohjelmista on näiden keskustelujen suola. Näistä kuultaa pitkän treenihistorian ja iänkin tuoma kokemus ja tuntemus omasta kehosta, treenimenetelmistä ja ihmisen fysiologiasta :worship:

Täytyy ilmeisesti heti vaihtaa siihen 2-jakoiseen treeniin. Tuo yksi ja ainoa olemassa oleva 1-jakoinen kun nyt on todettu olevan arsesta :david:

Nyt kun vaan jostain löytäis bodaus-lehden missä kerrotaan mikä tuo 2-jakoinen ohjelma on... Kenties penkki 1. rinta ja hauis 2. päivänä...

On se perkele kun jotain sanoo niin heti siitä on kauhea vittuilu.
Tehkää ihan niinku tykkäätte.<---PISTE!!!

ei kyse ole siitä että halutaan vittuilla, mutta et näettävästi ymmärrä 1-jakoisen treenin päälle vain yhtään mitään. johtuu melko varmasti kokemuksen puutteesta tähän treeni tyyliin. siksi voisi olla ihan viisasta olla heittämättä "faktojasi" tiskiin.

Fakta on oikeaksi todistettu asia ja mielipide on....no se on vaan mielipide.

Tässä asian ydin. En oo koskaan mielipiteitäni faktaks väittäny ja miten voi kirjoittaa niin että se kuulostaa faktalta???
Mutta hei oikeesti, tää asia saa minun osalta olla tässä.
Valitettavasti tästä nyt tuli riitely..

Jos sanoo että jokin systeemi on paska niin voishan sitä vähän perustellakin. Millä perusteilla ohjelma on paska? Ei tule kehitystä? Minkä ajanjakson aikana kehitystä ei tullut? 1-jakoinenkaan ei ole mikään yksi ainoa ohjelma vaan siitä löytyy kasa eri sovelluksia, ihan kuten 4-jakoisistakin. Millaista ohjelmaa kokeilit? Mikä oli mielestäsi huonoa?

Vitsillä heitin silloin sen 1-jakoinen on syvältä. En vaan tykänny siitä, ei jotenkin sopinu mulle. Nyt ajattelin kokeilla sellaista modattua 1 jakoista että vedetään vaan 2 treeniä viikossa ja molemmilla kerroilla keho ihan loppuun. Niinä päivinä treenataan aamulla ja illalla..
Se on vasta vaiheessa mutta silti..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom