Ärsyttääkö läskit?

Status
Viestiketju on suljettu.
En yleensä ylipainoisista niinkään ärsyynny, yleensä ovat vielä suht hyviä tyyppejä. Tänään kuitenkin luokkakaveri(ylipainoa niin paljon, ettei viitsi uimaan tulla ym.) rupesi arvostelemaan meikan rintalihaksia. Se vasta ärsyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Re: Ärsyttääkö läskit?

Originally posted by iivili
Näin! Typerä käytös ja/tai puheet ärsyttävät, ei vielä pelkkä olemus. Lihava ihminen voi kumminkin olla huumorintajuinen, älykäs, luotettava ja ahkera, eli ansaitsee minun kunnioituksen

Juuri näin, yllättäen esim. töissä pari todella ylipainoista henkilöä ovat juuri ne mukavimmat, tunnollisimmat ja ahkerimmat.

Kuka olikaan, kun sanoi, että lihavuus käy argumentiksi ihan mihin tahansa väittelyyn tai riitaan:

-Onpas sulla rumat hiukset! Jaa, no sä oot lihava!

-Ethän sä noin voi tehdä! Pää kii läski!

-jne.

Lihavaa on helppo loukata, joten jos ne niin kovasti ärsyttää niin ärsytä toki takaisin.
:thumbs:

Kyllä ärsyttävyyspisteet jaetaan ihan käyttäytymisen ja luonteen mukaan kokoon, koostumukseen ja ulkonäköön katsomatta. Poikkeuksena tietysti ihmiset, joilla on luomi josta kasvaa karvaa. Ne ovat oikeasti ärsyttäviä. :rolleyes:

Originally posted by Tomi
Kyllä se paino menisi alle sataan kiloon, jos tiputtaisit kaiken näkyvän rasvan pois, jolloin rasvaprosenttisi olisi ~5 %. Matematiikka ei tässä tapauksessa ole ihan niin yksinkertaista, sillä täytyy ottaa huomioon se, että noinkin suuresta ylipainosta on nestepöhöä aika iso osa.
Aamen. Louhikarmeksen antamien tietojen perusteella (paino 140 kg, pituus 185 cm, rasvaprosentti 25-28) olisi kaverin rasvaton massa minimissään 0,72 x 140 kg = 100,8 kg. Kun näkyvä rasva olisi dieetattu pois eli rasvaprosentti olisi suurin piirtein 5, olisi kokonaismassa 100,8 kg / 0,95 = 106,1 kg. 185-senttinen, 106-kiloinen mies 5 prosentin rasvoilla olisi ihan näyttävä näky jopa noviisilavalla, saati sitten junioreissa jonne Louhikarmes ikänsä puolesta mahtuisi vielä ensi vuonnakin. Onhan tämä tietysti mahdollista, mutta kuulostaa käytännössä hiukan liian kovalta.

Originally posted by Hulkki
185-senttinen, 106-kiloinen mies 5 prosentin rasvoilla olisi ihan näyttävä näky jopa noviisilavalla
Eiköhän tuollainen möhkäle tekisi selvää jälkeä äijissäkin. :lol2:

Eivät läskit sinänsä ärsytä... ...mutta joku siinä on kun 90% tapaamistani lihavista naisista on ihan tajuttoman vittumaisia ja ruikuttavat ihan kokoajan ja jokaisesta mahdollisesta asiasta.

Originally posted by Tomi
Eiköhän tuollainen möhkäle tekisi selvää jälkeä äijissäkin. :lol2:
En menisi sanomaan. Godzilla Kokkonen ~ 185 cm, 114 kg ja Vellu Niskanen ~ 188 cm, 110 kg.

Mutta noviisien raskaassa noilla massoilla olisi melko kotonaan.

En menisi sanomaan. Godzilla Kokkonen ~ 185 cm, 114 kg ja Vellu Niskanen ~ 188 cm, 110 kg.

Mutta noviisien raskaassa noilla massoilla olisi melko kotonaan.
En usko että kummallakaan silti on rasvat vitosessa.

Vellu Niskanen ~ 188 cm, 110 kg.

Siinähän onkin sulle vertailukohtaa. Taitaa olla jo yli 15 vuotta aikaa siitä, kun Vellu oli ensimmäisissä bodikisoissaan, mitähän lie painanut silloin. Puolitoista kiloa lihasta per vuosi ja Hulkkihan on v. 2018 raskaassa sarjassa mitaleilla. Vai malttaako hidastella noin? :)

No täytyy kyllä olla aika ahdistava elämä jos toisten läskitkin ärsyttää.. Mulle on ihan sama millanen ihminen niinku noin vartalollisesti on, jokainenhan omat läskinsä kantaa. Ja se että on olemassa vittumaisia ihmisiä ja osa niistä vittumaisista sattuu olemaan ylipainoisia nii ei silti ehkä kantsi yleistää että läskit on vittumaisia. Lähes kaikki tuntemani lihavat ihmiset ovat äärimmäisen mukavia ja persoonallisia, aitoja ihmisiä. Ainoa piirre mikä joissakin ylipainoisissa henkilöissä pistää veret kiertään on se itsesääli ja valitus..Mun mielestä jos ei ole tyytyväinen itseensä, pitää asialle tehdä jotain, eikä ruikuttaa. Mutta on paljon lihavia ihmisiä, jotka hyväksyvät itsensä ja ovat tyytyväisiä elämäänsä hieman ylipainoisenkin, ja mun mielestä ko. henkilöt ovat loistavia persoonia. Eipä koskaan kukaan lihavempi ihminen oo tullu mussuttaan mulle mun ruoasta ja reenistä, päin vastoin ne on kannustanu ja kunnioittanut. Enemmän valitusta on kuulunut ns.normaaleilta..
Ja on tosiaan sellaisiakin, jotka eivät voi itse asialle mitään. Monet sairaudet ja niiden kautta lääkitykset aiheuttavat lihomista. Kyllä vielä jonkun 15 vuotiaan ajatusmaailmaan voi kuulua tollanen ahdasmielisyys erilaisuutta kohtaan mutta voi herran perkele ku tääl isot äijät valittaa toisten ihmisten ulkonäöstä.

Itse olen aina ollu laiheliini, paitsi lukioaikana, jonkin hormonihärön takia lihoin ~10kiloa lyhyessä ajassa. Tajuttuani läskieni määrän, jätin kaikki ylimääräiset (lue: pullat ja rasvat) pois, jolloin paino putosi ylimääräisen nopeasti kun oma hormonitoimintakin tasoittui (meni alle 50). Nykyään painan tuon ~51kg.
Omat läskit ärsytti :jahas:, mutta niistä pääsi ruokatottumuksia vaihtamalla eroon. Nykyään puntilla käymisen vuoksi täytyy huolehtia erilailla syömisestään, mutta takaisin en vaihtaisi.
Muiden läskit ärsyttää tietyllä lailla: Kuinka ihminen voi päästää itsensä siihen kuntoon, että liikkuminenkin on jo hankalaa ? Kun vatsa ottaa vastaan kävellessäkin, eikö yhtään tule mieleen että mitähän voisi asialle tehdä. Pieni ylipaino ei ole mitään mutta tuollainen sairaalloinen...
Joskus pienenä olin Hesassa junassa, ja vastapäätä istui järkyttävän kokoinen jokinorsu ja söi jäätelötötteröä maiskutellen. Ahteri mahtui juuri ja juuri kahdelle istuimelle. Kun tötterö oli syöty, ko. hlö vielä nuoli sormensa, ettei ainutkaan keksimurukaan menisi hukkaan ! :lol2:
Parisen viikkoa sitten yhteen harrastukseeni mennessäni, rappusissa lyllersi vastaan lähes vastaavakokoinen jokinorsu. Oli tulossa samassa talossa kokoontuvasta painonvartijoiden tapaamisesta. Tämä pullero ahtoi kaksin käsin jotain, taisi olla leipää, naamaansa (kirjaimellisesti, molemmissa käsissä oli syötävää). Pakkopunnitus oli ohi, ja sen jälkeen sai (?) syödä kuin ennenkin.
Ja mikä ylipainoisissa ihmisissä ärsyttää meikäläisen solakka olemus ? (Tämä on kyllä vähän yleistystä, mutta ei ole todellakaan jäänyt yhteen tapaukseen.) Yksikin pullero suurinpiirtein "jyrää meitin", tulee kuin veturi kohti ja kolme kertaa pukannut meikäläistä kauemmaksi tanssitunnilla (painoeroa ~100kg, liioittelematta). :curs: Vituttaako tuota henkilöä se että meikäläinen on kuosissaan ja tämän vuoksi pukkii, vai eikö se vain tajua omia ulottuvuuksiaan. Luulee mahtuvansa tästä välistä, mutta ei tajuakaan että vie triplasti senkokoisen tilan ?! Jahka saan lisää lihasta, ehkä en ole niin heiveröisen näköinen että saa tulla tuuppimaan...:evil:

Ei myskään mielestäni voi yleistää, että läskit ovat ärsyttäviä.

Mutta mutta eräällä saunareissulla tässä tapahtui seuraavaa...
Eräs liikuntaa harrastamaton tuttuni istui viereeni saunassa ja kun oli saanut sen kaljamahansa lepäämään reisiäänsävasten alkoi puhumaan seuraavaa:

" Sähän syöt lisäravinteita, niistä suurin osa on pelkkää lumevaikutusta"

" se on kallista ja ei niistä OLE MITÄÄN SELVÄÄ HYÖTYÄ"

Juuri tällähetkelle vielä satun käyttämään runsaasti lisäravinteita osana rasvaprosentin tiputtamista 8% ja nyt vähän päälle 10% rasvoilla...

Vähän aikaa jaksoin kertoa palautumisjuoman merkityksestä ja proteiinin saannin tärkeyttä dietatessa, mutta vastaus oli vaan että " se on pelkkää lumetta"

Nojoo pinnahan siinä meinas palaa tai palo kielenpäässä oli jo,että sinä näytät tolta et syö lisäravinteita minä syön ja näytän tältä... Hillitsin kuitenkin itseni ja jätin tämän "ravintoasiantuntijan" omaan arvoonsa...

:wall: :curs:

Originally posted by Maxu
" Sähän syöt lisäravinteita, niistä suurin osa on pelkkää lumevaikutusta"

" se on kallista ja ei niistä OLE MITÄÄN SELVÄÄ HYÖTYÄ"
Tuohon on hyvä heittää tuplat takaa ja sanoa, että "siinäpäs herralle lumevaikutusta, vassokuu."

läskeistä...

hmm.. juu... ei mua ne mitenkään ärsytä. pari mun tosi hyvää kaveria on vähän pulleita (ei todellakaan paljoa ylipainoa) ja ne on IHAN superkivoja :) . ei tosiaan musta ole oikein että läskin perustella lokeroidaan johonkin "idiootti"-ryhmään tai jotain sellasta. No, ehkä mä oon tottunu jo pienestä pitäen olemaan "läskien" ihmiseten kanssa. Oma äitini on todella ylipainoinen. Ehkä siksi en pidä ylipainoisuutta minään ongelmana. Tai siís saattaa siitä tulla terveydellisiä ongelmia, mutta ihmissuhteisiin ei pitäis vaikuttaa onko läski vai ei...

Amen

Arvostakaa toisianne... Ottakaa selvää luonteista ja tuomitkaa sitten vasta (jos on pakko). Ensin tutkitaan sitten hutkitaan. :piis:

Kun näen lihavan ihmisen, niin ei se ärsytä, mutta vähän häiritsee.
Häiritsee lähinnä se, että hän on päästänyt itsensä niin huonoon kuntoon. En puhu niinkään miehistä, joilla on tuplaleuka tai naisista, jotka näyttävät olevan 8. kuulla raskaana mutta kantavatkin vain keiju-vyölaukkuja.

Lähinnä minua häiritsevät 130-kiloiset ihmiset, joita näyttää tulevan yhä enemmän vastaan katukuvassa -> enkä puhu mistään farmareista 5% rasvoilla, vaan sairaalloisen ylipainoisista ihmisistä. He ovat vuosi vuodelta keränneet lisää rasvaa kehoonsa eikä hälytyskellot ole alkaneet soida.

Minusta edes syntymästä saatu rakennevamma jaloissa, joka estää lenkkeilyn, ei tarkoita, että nyt sitten kuitenkin saan syödä herkkuja 24/7 kuin syöttöporsas. Jos ihminen ei pysty liikkumaan, niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi välttää roskaruokaa.

Joka toinen vuosi tehdään tutkimus, jossa päätetään, että lapsuusikänä saatu ylipainoisuus johtaa aikuisena ylipainoisuuteen ja joka toinen vuosi todetaan, että ei sillä ole väliä, lihoat aikuisena joka tapauksessa.

Minun mielestäni kaikki lähtee kotoa ja perheen ruokakulttuurista. Karkkipäivä kerran viikossa on edelleen hyvä ajatus. Vanhempien pitää jaksaa kantaa huolta siitä, mitä lapsi syö. Mikropitsat ja valmishampurilaiset K-kaupan jääkaapista ovat helppoja ja nopeita ja 10-vuotiaskin osaa valmistaa ne, mutta mitään muuta hienoa niissä muoviin pakatuissa hiilihydraattiklönteissä ei olekaan.

Karkki- ja limuautomaatteja koulujen käytäville, pitserioita ja pikaruokaloita koulujen ympäristöihin, lapset ei enää edes viitsi syödä koulussa, vaan mennään 200m MacDonaldsiin. Entisen ala-asteeni viereen tuli pari kk sitten uusi pitseria, jonka asiakaskunta on 80% alle 16-vuotiaita... :curs: :(

Jos lapsi saa terveen ravintokasvatuksen ja mallin kotoa, niin todennäköisyys aikuisiän ylipainolle pienenee - tämä on mielipiteeni.

Edit. Threadissa on otsikko "Ärsyttääkö läskit?". Jokainen vastaa tähän oman mielipiteensä mukaisesti. Ei ole asianmukaista, että muut sitten kirjoittavat, että "sinun mielipiteesi on väärin, ei tässä threadissa saa lihavia kritisoida."

Originally posted by TylerDu®den
Tuomittakoon minut ikuiseen helvetintuleen, mutta täytyy todeta että lihavat ihmiset ärsyttävät minua.
Duunissani on yksi tyyppi, joka aukoo päätään jatkuvasti harrastuksistani. Tottakai tiedän että pohjalla on kateus, mutta tämä kebabgeenin omaava "ystäväni" ei ole ainut vituksen aihe.
Kaupassa makkaratiskin tyhjentävä fatso läskeine perheineen nostaa vitutuskynnykseni melkein sille tasolle että tekisi mieli sanoa jotain.
Onkohan tämä alitajuista kateutta, vai yhteiskunnallista huolestuneisuutta?

Nim. Nazi

Lihavat ihmiset edustavat mulle monesti: saamattomuutta, laiskuutta ja itsekurin puutetta.

Ei aina.

Ei ärsytä läskit ihmiset sen enempää kuin anorektikotkaan. Kyllä se on 99% persoonasta ja jutuista kiinni miten ihminen ärsyttää. Haisevat ihmiset ärsyttävät, heitä on se loput 1%.

Harvemmin kukaan fläsä tai anorektikko uskaltaa mitään kenenkään ulkonäöstä sanoa, siinä kun kalahtaa kalikka vähän liian helposti omaan nilkkaan. Ja minä kun olen sen verta paha suustani, saatan kalauttaa kovastikin.. :D

Omalla salilla käy myös erittäin ylipainoisia, yksikin gubbe on juttujensa mukaan liki 130 kiloinen, mutta hyvin tullaan juttuun. Heppu treenaa paljon enemmän ja kovemmin kuin minä. :worship:

Originally posted by Mixu
Joka toinen vuosi tehdään tutkimus, jossa päätetään, että lapsuusikänä saatu ylipainoisuus johtaa aikuisena ylipainoisuuteen ja joka toinen vuosi todetaan, että ei sillä ole väliä, lihoat aikuisena joka tapauksessa.

Tuosta lapsuusiän ylipainoisuudesta voi toki tehdä tutkimuksia, mutta kunhan ei yleistetä.
Perheessäni molemmat vanhempani ovat reilusti ylipainoisia, mikä tietysti heijastui lapsienkin ruokailuun(ylipaino) .
Se ei kylläkään tarkoita, että lapset olisi tuomittu lihavuuteen loppuiäksi.On se meistä jokaisesta itsestä kiinni. Me molemmat aloimme pitää huolta itsestämme, ja katsoimme mitä suuhumme pistetään.Nyt olemme kumpikin treenanneet pari vuotta, ja entinen elämäntapa on ikuisesti historiaa. Esimerkit entisen elämän tulevaisuudesta näkyy täällä kotona.
Toki aluksi oli vaikeaa,onhan täällä edelleen samat mössöt tarjolla, mutta lujalla tahdonvoimalla elämä saatiin uuteen malliin.
juu, voihan sitä mussuttaa huonoista geeneistä, kun koko muu suku on lihavia, mutta ketä siinä sitten yrittää kusettaa? Hyvät tai huonot geenit, silti jokainen pystyy terveelliseen elämään.

Originally posted by Mixu
Karkki- ja limuautomaatteja koulujen käytäville, pitserioita ja pikaruokaloita koulujen ympäristöihin, lapset ei enää edes viitsi syödä koulussa, vaan mennään 200m MacDonaldsiin. Entisen ala-asteeni viereen tuli pari kk sitten uusi pitseria, jonka asiakaskunta on 80% alle 16-vuotiaita... :curs: :(

Näinhän se on..Tuli juuri kolusta mieleen.mietitään nyt normaaliopiskelijan päivää klo.8.00-15.35 josta ruokailu sijoittuu 11-12 välille.
Aamupala 6-7aikaan, lounas tuolloin, mutta entäpä seuraava ruoka? Nälkä ehtii tulla kenellä tahansa, mutta mitkä ovat vaihtoehtona? Kauppaan on liian pitkä matka ehtiä, ja koulu tarjoaa "vain" 3 suklaa-automaattia ja 2 limuautomaattia+kahvila karkkipusseineen ja pullineen? Ja jos koulun jälkeen vielä menee salille, kotiin pääsee usein vasta 18.00 jälkeen.
Terveellistä ruokaa jos haluaa, on omat eväät pakolliset.
Moni ei tietysti näe tätä vaivaa, vaan ostaa suklaan ja limun.
Se on helpoin vaihtoehto...Ehkä koulutkin voisivat hiukan panostaa ruokapuoleen ja vaikkapa valistaa miten kuuluisi syödä.
Itse en muista 11 vuode koulunkäynnin aikana että olisi kertaakaan puhuttu oikeaoppisesta ravinnosta.(paitsi paljon kasviksia, rasvat minimiin)

Kyllä se lihavuus on lisääntymään päin.

Lehdestä luettua ja juttu meni suunnilleen näin:
Jenkeissä lapset ovat niin lihavia ja ylipaino niin vakava ja laaja terveysriski, että ensimmäistä kertaa uudella sukupolvella on edellistä sukupolvea lyhyempi oletettu keskimääräinen elinikä.

Jengi lihoo siis nopeammin, mitä lääketiede kehittyy.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom