Ärsyttääkö läskit?

Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by mass
samoin tupakoijat, hjormooneilla kroppansa polttaneet ja kolmiloikassa polvensa rikkoneet urheilijat.
:rolleyes:

Mitäs sä tuolla halusit sanoa?...Ettäkö itse aiheutettua...Saada vamma loikassa...:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi parhaista ystävistäni on reilusti ylipainoinen mutta ei kyllä yhtään minua haittaa! Hän on ns. sinut itsensä ja kilojensa kanssa vaikka tietääkin että pitäisi "vähän" laihduttaa.
Toisaalta taas sellaiset ylipainoiset jotka jatkuvasti naputtaa omista ja toisten kiloista ovat rasittavai... siis ne kateelliset ja vittuilevat...

Mua ei läskit ihmiset juurikaan harmittaneet ennen kuin oma isosisko alkoi paisua kuin pullataikina (seurustelee vakituisesti, istumatyössä, perso makealle). Nyt sisko on vaatekokoa 48-50 (Suomessa naisten ka. vissiin 40) ja ylipainoa on varmaan 15-20 kiloa.

Olen pitkään miettinyt että pitäisikö puhua asiasta sen kanssa, vai antaa olla. Varmasti hän itsekin ymmärtää asiantilan, mutta perhana, ei tuollainen ylipaino ole enää terveellistä! En mä halua että oma isosisko saa jonkun elintasotaudin tms. Siis enemmänkin mua pelottaa että missä vaiheessa sen kroppa sanoo stop sille, että joutuu kantamaan (kuvainnollisesti) 15 kappaletta kilon sokeripusseja mukanaan...

Onko joku onnistunut keskustelemaan näin arasta aiheesta itselleen hyvin tärkeän ihmisen kanssa, ja saamaan asiat etenemään parempaan suuntaan?

Mulla oli sama tilanne jonkun aikaa sitten mun erittäin hyvän ystäväni kanssa. Itse suhteellisen paljon enemmän normaali ihmiseen verrattuna tietoa ruokavaliosta ja liikunnasta omaavana ajattelin ottaa asian puheeksi, kun se valitti sitä ku paisuu paisumistaan. Lopulta tämä ko. henkilö oli paisunut lievästä ylipainosta melkein sairaalloiseen tilaan juuri istumatyön, raskauden, liikunnan hylkäämisen ja ruokailutottumusten repsahtamisen seurauksena. Ajattelin auttaa ystävääni ihan hyvää tarkoittaen, kun hänen puheestaan sai sen käsityksen että se itse tiedosti ongelmansa ja halusi muutosta. Kun ehdotin asiaa et katottas vähä ruokapolitiikka ja reeniä nii ystäväni suuttu silmittömästi ja sanoi ettei koskaa kukaa oo loukannu noi pahasti. Eli olehan varovainen, asiasta huomauttaminen voi olla arka asia ja muutenkin ylipaino ongelmaiselle paha paikka.

Originally posted by Missukka
Yksi parhaista ystävistäni on reilusti ylipainoinen mutta ei kyllä
Toisaalta taas sellaiset ylipainoiset jotka jatkuvasti naputtaa omista ja toisten kiloista ovat rasittavai... siis ne kateelliset ja vittuilevat...

Siinäpä sinä kirjoitit minun ajatukset puolestani :). Turha valittaminen pois! Jos haluaa laihtua niin sitten on vaan ruvettava laihduttamaan, ei se sen vaikeampaa ole. Itse olen melkoisen runsaasti painoa pudottanut ja vielä kohtuullisen kivuttomasti. Pitää vaan ottaa tehtäväkseen muuttaa niitä elintottumuksia. Dietin jälkeen ei voi palata vanhaan arkeen, ainkaan jos mielii pysyä linjoissaan.

Originally posted by Mixu
jenkeissä vauvoillekin ja nuorille lapsille juotetaan hiilihappojuomia ja syötetään pikaruokaa...

Itsekin olen monesti nähnyt Suomen Mäkissä noin vuoden ikäisiä lapsia isineen ja äiteineen syömässä. Välillä suussa lapsella hamppari, välillä ranskalaista ja välillä tutti...

Itselläni on siis vajaan vuoden ikäinen tytär.
Kävimme naiseni tutun luona kylässä ja tämä tuttu oli heti kahvipöydässä antamassa pillimehua meidän tytölle ja kun sitä ei juonut niin jäätelöä suklaakastikkeella sekä kermavaahdolla oli tarjoamassa. No kun sitäkään emme halunneet syöttää tytöllemme niin vielä ois ollut tarjolla "lasten keksejä"... :curs:

Ja anoppi yrittää estää hyvän rasvan (öljyjen) lisäämisen tyttären ruokiin. Vaimoni tekee lapselle itse aina välillä soseita ja totta kai sinne laitetaan mukaan myös rypsäriä vähän. Kasvava lapsi jos kukahan nyt hyviä rasvoja tarvii.

Ja aamuisin minun rahkamössö maistuu tytölle paremmin kuin vaimoni hänelle tekemä puuro. :D Hyville ruokatavoille oppii pienestä pitäen.

Originally posted by Hannibal
Siinähän onkin sulle vertailukohtaa. Taitaa olla jo yli 15 vuotta aikaa siitä, kun Vellu oli ensimmäisissä bodikisoissaan, mitähän lie painanut silloin. Puolitoista kiloa lihasta per vuosi ja Hulkkihan on v. 2018 raskaassa sarjassa mitaleilla.
Toi olisikin hienoa jos tarpeeksi pitkään tasaisesti kehittymällä olisi edes mahdollista päästä tollaisiin massoihin. Valitettavasti natumaksimi tulisi mulla viimeistään puolessavälissä vastaan.

Originally posted by Hannibal
Siinähän onkin sulle vertailukohtaa. Taitaa olla jo yli 15 vuotta aikaa siitä, kun Vellu oli ensimmäisissä bodikisoissaan, mitähän lie painanut silloin. Puolitoista kiloa lihasta per vuosi ja Hulkkihan on v. 2018 raskaassa sarjassa mitaleilla. Vai malttaako hidastella noin? :)

Vellu kilpaili ekaa kertaa v.86 junnuissa ja tuli neljänneksi raskaassa (+80), kilpailijoita taisi olla viisi. V.97 voitti sitten raskaansarjan kultaa, ja siihen väliin mahtui monta kunnon rökäletappiota ja uskoisin, että puuko oli tuttu kapine selässä. Kuitenkin hyvä osoitus siitä, että pitkällä miehellä on pitkä ja kivinen tie kehonrakennuslavoilla ja Vellun kohdalla se ainakin ulkopuolisen silmin kannatti, sillä mielestäni parempaa kokonaispakettia ei 97 jälkeen olla SM-lavoilla nähty ja harvoin sitäkään ennen.

Rasvaprosentista ja painosta sen verran, että Tom Princen mukaan kilo rasvaa tuo mukanaan kilon nestettä. Eli kun painoa putoaa 10 kiloa, niin se on 5kg läskiä ja 5kg nestettä. Veikkaisin, että hyviä esimerkkejä 3-5 rasvaprosenteista löytyy esim. MM-kisoista sarjoista -65 ja -70.

Originally posted by MissFlightattendant
Mitäs sä tuolla halusit sanoa?...Ettäkö itse aiheutettua...Saada vamma loikassa...:rolleyes:

Katsopa "tosissaan" nuoruudessaan urheilleita ihmisiä, aika suurella osalla on joku paikka (usein nimenomaan polvet) paskana.
Sinänsä itse aiheutettua, istumalla kotona ja polkemalla kuntopyörää ei ois tullu vammautumisiakaan.

Kutsutaan sarkasmiksi.

Originally posted by mass
Katsopa "tosissaan" nuoruudessaan urheilleita ihmisiä, aika suurella osalla on joku paikka (usein nimenomaan polvet) paskana.
Sinänsä itse aiheutettua, istumalla kotona ja polkemalla kuntopyörää ei ois tullu vammautumisiakaan.

Kutsutaan sarkasmiksi.

No, itse en kyllä näkisi asiaa ihan näin... johtunee ilmeisesti juurikin siitä, että olen itse leikkausta odotteleva kolmiloikkaaja..
Jos katsastelen asiaa sillä silmällä, että olisin tosiaan istunut kotona ja polkenut kuntopyörää sen sijaan, että olisin treenannut monipuolisesti lapsesta lähtien ja kehittänyt lahjojani kolmiloikkaajana ja juoksijana, niin tuskin minun luustoni ja polveni olisivat näin vahvat.

ps. Leikkaus ei muuten liity millään tavalla polviini! :D

Omat läskit ärsyttää suunnattomasti, muiden läskit vain pikkuisen.
Siis tulee paha mieli kun näkee lihavia ihmisiä ja tietää, että heillä voisi asiat olla paremmin jos vaan jaksaisivat tehdä itselleen jotain. Vaikkei välittäisikään ulkonäkökysymyksistä, niin läskit haittaavat varmasti jokapäiväistä elämää. Autoon meneminen ja sieltä pois nouseminen, bussin perässä juoksu, portaiden nousu, kenkien sitominen. Nämä kaikki ovat varmasti laihalle paljon helpompia kuin lihavalle. Eli luulisi lihavan vitutuskäyrän olevan jatkuvasti laihaa ihmistä korkeammalla.
Niin ja silloin kun itse yrittää laihduttaa ja on nälkäinen, niin kaikki mäkki-possut ärsyttää suunnattomasti.;)

Kattoko joku muuten eilen sen dokumentin jostain ranskalaisesta anorektikosta? Hyyihyihyi... Oli aika karmaisevaa nähtävää.

Kyllähän kehonrakennuskin voitaisiin luokitella jonkinlaiseksi syömishäiriöksi siinä missä ylensyöminen ja syömättömyyskin. Ja nyt tarkoitan sellaisia tyyppejä, jotka piikittävät kehoonsa kaikenlaista epäterveellistä p...aa vain lihasten kasvun takia. :offtopic:

Kuinkakohan moni läskeistä itse nauttii omasta olotilastaan? Luulisi, että heitä itseään ärsyttää oma olotila ja hitaus vielä enemmän, vaikka eivät sitä välttämättä avoimesti myönnäkään...

Originally posted by cartman74
Itsekin olen monesti nähnyt Suomen Mäkissä noin vuoden ikäisiä lapsia isineen ja äiteineen syömässä. Välillä suussa lapsella hamppari, välillä ranskalaista ja välillä tutti...

Itselläni on siis vajaan vuoden ikäinen tytär.
Kävimme naiseni tutun luona kylässä ja tämä tuttu oli heti kahvipöydässä antamassa pillimehua meidän tytölle ja kun sitä ei juonut niin jäätelöä suklaakastikkeella sekä kermavaahdolla oli tarjoamassa. No kun sitäkään emme halunneet syöttää tytöllemme niin vielä ois ollut tarjolla "lasten keksejä"... :curs:

Ja anoppi yrittää estää hyvän rasvan (öljyjen) lisäämisen tyttären ruokiin. Vaimoni tekee lapselle itse aina välillä soseita ja totta kai sinne laitetaan mukaan myös rypsäriä vähän. Kasvava lapsi jos kukahan nyt hyviä rasvoja tarvii.

Ja aamuisin minun rahkamössö maistuu tytölle paremmin kuin vaimoni hänelle tekemä puuro. :D Hyville ruokatavoille oppii pienestä pitäen.

tietenki...mutta raja kaikella. Eihän sitä paskaruokaa koko ajan tarvi syöttää mutta voihan sitä välillä vähän herkutella.

Jaaha...meillä on kaksi muksua ja yksi karkkipäivä viikossa. Joka aterialla on salaattia ja kaikkea ruokaa pitää maistaa. Eli suhteellisen terveelllistä elämää vietetään. Tämähän johtuu siitä että molemmat treenaamme. Vaimo enemmän ja minä hieman vähemmän (johtuen polvi ja selkävammasta).

Tuosta läskien ärsytyksestä että ei arsytä muissa tapauksissa (joka on jo tullut monta kertaa esille)kuin että lihavien pitää valittaa lihavuudestaan.

Kyllä se on omasta mielestä ja elämän tavoista kiinni. Itse olin vuonna miekka ja kivi (n20v sitten) hieman ylipainoinen. Äitini ei muuttanut ruokavaliotani mitenkään koska tiesi että tulen kasvamaan pitkäksi pojaksi(näin hän sen minulle selitti). Ja paikkanhansa se piti.

Nykyään melkein 2m ja painoa reilu 100, pahimmallaan ;) sama pituus ja painoa 74kg, joten voitte vain kuvitella ettei ollut kaunis näky...

ei mua läskit ärsytä ellei ne valita että ei voi laihtua vaikka mitä teen ja mättää vaan hampurilaista naamaan , kaikki laihtuu se on vaan itsekurista kiinni.

Kuinkahan moni muu googletti? :rolleyes:

Kaikenlaista sitä löytää...

Mitä ihmettä sä tuolla tarkoitit?! :rolleyes: ...sorry, jos mä en ihan nyt pysynyt mukana...:(...???.... :confused:

Originally posted by MissFlightattendant
Mitä ihmettä sä tuolla tarkoitit?! :rolleyes: ...sorry, jos mä en ihan nyt pysynyt mukana...:(...???.... :confused:

No kuten olet varmaan huomannut niin moni täällä Pakkiksella on "ärtynyt" joistain kommenteistasi jne...

Kun noita viestejäsi on lukenut niin sinusta on saanut "tietoja" ja laskemalla yhteen 1+1+1 on voinut vetää tiettyjä johtopäätöksiä ja sitten google laulamaan ja mitä löytyykään? Kaikenlaista...

Eli saatoin kuvasi netistä löytää tai sitten en... Enhän minä tiedä kuka sinä olet...

Tämä niinq näin vaikeesti sanottuna but who cares... :jahas:

Eli saatoin kuvasi netistä löytää tai sitten en... Enhän minä tiedä kuka sinä olet...

Tätä on odotettu enemmän kuin sitä erästä, jota on lupailtu jo pitkään tulevaksi maanpinnalle kuolevaisten sekaan eli :kuvia: OR STFU!11loikkaankolmesti!1

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom