Ärsyttääkö läskit?

Status
Viestiketju on suljettu.
En jaksanut lukea koko viestiketjua läpi.. Tulee ehkä vähän toistoa..
Muakaan eivät muuten ylipainoiset ihmiset häiritse, en vaan ymmärrä mikseivät omaa painoaan valittavat muka saa laihdutettua.. (Siis ne, joilla ei ole mitään sairauksia..)
Joka netin keskustelupalsta on täynnä laihduttavia ihmisiä ja jotkut uskovat oikeasti tv-shopin ihmelaitteisiin ja kun ne eivät toimikaan niin masentuvat ja syövät lisää.. Sama juttu joku Painonvartijat tai joku Nutrifast -laihdutusjuttu.. Nekin maksaa ihan törkeesti, senkin rahan voisi ihan hyvin säästää.. Kyllä mulle ainakin riittää liikuntamotivaation saamiseen pelkkä peiliin katsominen. Miten vaikeaa voi olla muka vähentää syömistä? Sitten valitetaan just näitä juttuja kuin: "En mä ehdi käydä lenkillä.. Hyvähän sulla on, kun sul on niin nopea aineenvaihdunta.. Miksen mä saa laihdutettua, vaikken mä syökään paljon mitään.." -ja samaan aikaan syödään joka päivä mäkissä ja juodaan ainakin kolme kertaa viikossa..
En ole itse ollut merkittävästi ylipainoinen, mutta kyllä vähän aikaa sitten laihduttamani 10 kiloakin tuntuivat aika ikävästi.. Jalat tuntui tosi painavilta:( Kyllä ne kilot lähtikin sitten pelkällä syömisen vähentämisellä.. Kyllä mulle tulee välillä paha olo todella lihavien ihmisten puolesta..:nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä voi olla jonkun mielestä ahdasmielistä ajattelua, mutta minua ärsyttää TODELLA lihavat ihmiset jotka änkeävät itsensä TODELLA tiukkoihin vaatteisiin (useimmin nämä tapaukset ovat naisia, johtuen varmaan yleisesti naisten tiukemmasta pukeutumistyylistä). Tai en tiedä, eivät ehkä ärsytä, mutta saavat minut tuntemaan voimakasta myötähäpeää. Siis tottakai kaikilla on oikeus pukeutua niinkuin itse tykkää, en todellakaan mene siitä heille sanomaan, en puhu selän takana tms., mutta jotenkin tuntuu että vaatetuksen voisi miettiä edes jollain tavalla omaan ruumiinrakenteeseen sopivaksi.

Originally posted by N.O.Kummonen
Kyllä se lihavuus on lisääntymään päin.
Lehdestä luettua ja juttu meni suunnilleen näin:
Jenkeissä lapset ovat niin lihavia ja ylipaino niin vakava ja laaja terveysriski, että ensimmäistä kertaa uudella sukupolvella on edellistä sukupolvea lyhyempi oletettu keskimääräinen elinikä.
Jengi lihoo siis nopeammin, mitä lääketiede kehittyy.
Ja oliko se iltalehdessä vai iltasanomissa, että jenkeissä vauvoillekin ja nuorille lapsille juotetaan hiilihappojuomia ja syötetään pikaruokaa. Kanadassa lapset ovat niin ylipainoisia ett hallitus on alkanut sotia pikaruokaloita vastaan, jenkeissä läskilapsia tulee yhä enemmän, ranskassa sama ongelma, englannissa..... kaikissa "hyvinvointivaltioissa"...

Mua ei sinänsä ärsytä läskit ihmiset, jos niiden kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä. Mua ärsyttää ne läskit ihmiset, jotka kauhistelevat mun laihuuttani, haukkuvat anorektikoksi ja yrittävät syöttää mulle pullamössöjään!:curs: Ja Ärsyttävintä on se, että läskejä ei saisi mollata, vaan pitäisi lohduttaa, että juujuu on ihanaa, kun on jotain, mistä ottaa kiinni, mutta nää läskiperseet ottavat oikeudekseen haukkua laihoja ihmisiä syömishäiriöisiksi. :curs: :curs: Ja pakko myöntää, että läskit vituttavat suunnattomasti, jos sellainen mursu änkee viereen julkisessa kulkuneuvossa tai tulee salilla viereiseen kaappiin vieden kaiken tilan. Ja mikä kauheinta, läskit ihmiset haisee todella pahalle. Jos salilla pukuhuoneeseen tulee läski akka, on äkkiä häivyttävä, ennen kuin se riisuu vaatteensa. Niiden laardien välistä kuin leviää kuvottava murakka juustonaksun löyhkä.:urjo:Ja pakko myöntää, että läskien ihmisten hitaus ja "leppoisuus" ärsyttää tosi paljon.:evil:

Omat läskit ärsyttää. Muiden läskit ei. :thumbs:

Tuntuu että monia ärsyttää/vaivaa tai muuten vain korpeaa lihavat ihmiset, niiden valitus, syömätavat yms. Silti onko kellään “meistä” eli (himo)urheilijoista/voimalijoistsa/kehonrakentajista “oikeutta” heittää ensimmäistä kiveä jos/kun punnitaan ruokia gramman tarkasti, dropitetaan, syödään kellon tarkasti tai muuten vaan eletään äärimmäisen kurinalaisesti. Ei varmastikaan ole sen terveellisempää tai fiksumpaa toimintaa tavallisen ihmisen vinkkelistä kuin lihavien ahmimisetkaan…

Kuinkahan montaa tavallista pulliaista tai lihavaa ihmistä ärsyttää kun kehonrakentajat tai voimailijat tai muuten vaan urheilulliset ihmiset esittelevät saavutuksiaan esim. baarissa siinä pienen pienessä topissa tai hihattomassa paidassa…

Originally posted by Mariachi
jos/kun punnitaan ruokia gramman tarkasti, dropitetaan, syödään kellon tarkasti tai muuten vaan eletään äärimmäisen kurinalaisesti. Ei varmastikaan ole sen terveellisempää tai fiksumpaa toimintaa tavallisen ihmisen vinkkelistä kuin lihavien ahmimisetkaan…
Niin tavallisen ihmisen vinkkelistä, mutta entäpä oikeasti? Kansanterveyden nykytila puhukoon puolestaan.

Originally posted by Mariachi
Ei varmastikaan ole sen terveellisempää tai fiksumpaa toimintaa tavallisen ihmisen vinkkelistä kuin lihavien ahmimisetkaan…
Aivan varmasti on terveellisempää ja fiksumpaa, jopa tavallisen ihmisen vinkkelistä. Kyllä taviksetkin tietävät pääpiirteittäin kuinka pitäisi syödä, heitä ei vain kiinnosta.

Originally posted by Phat
Aivan varmasti on terveellisempää ja fiksumpaa, jopa tavallisen ihmisen vinkkelistä. Kyllä taviksetkin tietävät pääpiirteittäin kuinka pitäisi syödä, heitä ei vain kiinnosta.

Näinpä juuri! Heitä ei vain kiinnosta...:rolleyes:

Tavalliset ihmiset on keksineet urheilijoille ja elämäntapabodareille uuden sairauden - ortoreksian. Kun ruoka määrää lihavan elämää, hän on vain ylipainoinen ja heikkoluontoinen. Kun ruoka alkaa määräämään terveen ihmisen elämää, hän on ortorektikko!

Originally posted by Jortsu
Niin tavallisen ihmisen vinkkelistä, mutta entäpä oikeasti? Kansanterveyden nykytila puhukoon puolestaan.

Totta kai se on terveellisempää, mutta koska tässä threadissa keskusteltiinkin hyvin pitkälti mitä ihmiset ajattelevat lihavista, niin halusin vain tuoda esille toista näkökulmaa.

Phat:
kyllä varmasti tavikset tietävät eron terveellisen ja epäterveellisen syömisen välillä, mutta valitettavan usein ajatellaan että kaikki isot kaverit käyttävät hormooneja ja että kehonrakennus=dropittelu, jolloin se kuva jonka "tavikset" saavat ihmisestä ei välttämättä ole terveellinen ja ennenkaikkea fiksu. Sitäpaitsi, tälläkin palstalla on keskusteltu paljon siitä miten tavalliset ihmiset EIVÄT tiedä miten syödään terveellisesti...

Originally posted by Mixu
Tavalliset ihmiset on keksineet urheilijoille ja elämäntapabodareille uuden sairauden - ortoreksian. Kun ruoka määrää lihavan elämää, hän on vain ylipainoinen ja heikkoluontoinen. Kun ruoka alkaa määräämään terveen ihmisen elämää, hän on ortorektikko!

So true! Ja siinä "sivussa" samalla sitten elämän laatu paranee. Terveellisesti syövä ihminen on paljon elinvoimaisempi, iloisempi ja onnellisempi! Ja sitten sanotaan, että hän on ortorektikko!

Toi nyt on ihan naurettavaa. Kohta kaikki määritellään sairaudeksi. Onpahan jotain, mitä pitää parantaa, niin ainakin psykiatreilla ja lääkevalmistajilla riittää asiakkaita. Sehän noissa uusien sairauksien keksimisessä on varmasti takana. Mitä hyötyä muuten olisi määritellä sairaaksi äärimmäiseen terveyteen pyrkivä henkilö??

Läskihän on suurin syy kaikenlaisille sairauksille. Läski on jopa suurin syy naisten keskenmenoille ja yks riskitekijä saada vammainen lapsi. Tosi raivostuttavaa, että läskit kehtaa olla läskejä myös lastensa terveyden kustannuksella. :curs:

Noh, en kyllä enää osaa sanoa että miten asiaa kommentoisin mutta :wall: tilasin tuossa äsken wrangelta kasan sälää ja samalla jonkun rasvaprosenttimittarin joten ilmeisesti sillä on hyvä lähteä liikkeelle. Pitää varmaankin lueskella tuolta ravintopuolelta noita dieettiohjeita ja eiköhän se siitä lähde.

No ei todellakaan lihavat ihmiset mua lihavuutensa takia häiritse pätkääkään, sitten kyllä jos tuota peseytymistä ei harrasteta säännöllisesti niin alkaa hieman korpemaan, mutta se toisaalta kyllä yhtä lailla pätee laihoihin ja lihaksikkaisiinkin. Ja mistä sitä toisaalta tietää, että huomaako ne edes olevansa lihavia, jos vaikka suurin osa kuvittelee olevansa anorektikoita, ja sitä peilistä tuijottelevaa lölleröä luullaan vain harhaksi?

Originally posted by PepsiGirl
Mua ei sinänsä ärsytä läskit ihmiset, jos niiden kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä.

- Mua ärsyttää ne läskit ihmiset, jotka kauhistelevat mun laihuuttani, haukkuvat anorektikoksi ja yrittävät syöttää mulle pullamössöjään!:curs:
- Ja Ärsyttävintä on se, että läskejä ei saisi mollata, vaan pitäisi lohduttaa
- Ja pakko myöntää, että läskit vituttavat suunnattomasti, jos sellainen mursu änkee viereen julkisessa kulkuneuvossa tai tulee salilla viereiseen kaappiin vieden kaiken tilan.
- Ja mikä kauheinta, läskit ihmiset haisee todella pahalle.
- Ja pakko myöntää, että läskien ihmisten hitaus ja "leppoisuus" ärsyttää tosi paljon.:evil:

Mutta läskit ihmiset eivät sinänsä ärsytä ?

Kuka meistä on läski ? Riittääkö jenkkakahvat, vai pitääkö olla kunnolla ihraa joka puolella ?

Originally posted by Annie Stark
No täytyy kyllä olla aika ahdistava elämä jos toisten läskitkin ärsyttää.. Mulle on ihan sama millanen ihminen niinku noin vartalollisesti on, jokainenhan omat läskinsä kantaa.

Toi on just ärsyttävää. Läskit puolustavat itseänsä sillä että: ittseppähän omat läskit kannan. Voisivat myös itse maksaa niistä aiheutuvat kulut, eikä maksattaa sitä yhteiskunnan verorahoilla. Varsinkin kun ylipaino on itseaiheutettua.

samoin tupakoijat, hjormooneilla kroppansa polttaneet ja kolmiloikassa polvensa rikkoneet urheilijat.
:rolleyes:

sairasvakuutus kaikille pakolliseksi, eipä tarvi ihmetellä kuka maksaa ja mitä ja saadaan kaupan päälle toimiva sairashuolto a'la USA (siis not...). Nykyinen Suomen sairaanhoitojärjestelmä tuntuu kyllä olevan aika henkitoreissaan.

joo, varmaan moni tarkoittaa tässä keskustelussa läskeillä sellasia tosi sairaalloisesti lihavia..kait..vielä tohon keskusteluun lisätäkseni, niin vaikka itellä ei oo mitään lihavia ihmisiä vastaan, niin mun mielestä on silti järkyttävää ettei ne ite tajua sitä kuinka vakavasti ne leikkii omalla terveydellään. Ja varsinkin se että niiden elämäntavat ja tottumukset tarttuu niiden lapsiin. Mä oon aina oikeesti kiitollinen mun äitille, joka piti viikos yhden karamelli päivän, mäkissä käytiin tyyliin kerran vuodessa ja ruokapyötäki on terveellisen näkönen . Koko perheellä hiihdettiin talvet ihan himona, juostiin kesät ja äiti ja isukki vei meitä mihin tahansa vähänki innostavaan urheiluharrastukseen.tuli kokeiltua baletit ja pesäpallot, lätkät ja voimistelut.Että thänks äiti. ei mun mielestä lasten sais antaa kärsiä siitä, mitä niiden äiti ja isi on. Niille pitäs antaa mahikset normaaliin elämään.

Seon varmaan joillekkin lihaville ihmisille vaikea laihtua jos on pienestä asti tungettu eteen kaikkea pullamössä.

Mutta ehkä olemme lihaville ihmisille vain katkeria koska he saavat syödä vapaasti jo boudarit joutuu vetää tiukkaa ruokavalioo :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom