Kehtaako kysyä, että millä tavalla olet huomannut korkeamman frekvenssin treenin paremmaksi, kuin harvemman treenin? Miten on ilmennyt kehityksessä? Onko jotain esimerkkejä tuloksista?
Omakohtaisia esimerkkejä kehityksestä on vaikea antaa. Olen ollut huono treenipäiväkirjan pitäjä. Lisäksi tuloksiin vaikuttavat niin monet muuttujat. Mutta menköön:
Viimeisin treeniputki lähtee viime helmikuulta, jolloin sain kotisalin käyttöön. Sitä ennen oli rakentamisen, muuttojen ym. takia ollut vajaassa kahdessa vuodessa kaksi puolen vuoden taukoa. Nyt kymmenessä kuukaudessa tulokset ovat nousseet näin: penkki 8*60 => 10*105, kyykky 2*8*120 => 2*6*175, sjmv 2*8*130=> 2*5*180. Oma paino on noussut tässä n. 10 kg, ja on nyt satasen huitteilla Taukoa noiden sarjojen välillä on n. minuutti. En ole käyttänyt vyötä enkä varmistajaa, kyykyssä jälkimmäisen puute jätti ainakin viimeisen sarjan pari viimeistä toistoa vähän korkeiksi.
Penkki poikkeaa joukosta. Penkkiä olin tätä ennen tehnyt järjestelmällisemmin 80-luvulla. Olkakipujen ja sivusta katsotun penkki-intoilun kypsyttämänä tein sitten vuosikaudet vain sarjan silloin ja toisen tällöin. Nyt sitten vanhemmalla iällä olen innostunut tällaisiin villin avantgardistisiin treenimenetelmiin, kuten frekvenssiohjelmiin ja tänä vuonna myös penkkiin :D
Penkissä muuten olkapäähän muuten sattui helmikuussa, mutta nyt ei enää. Voi se näinkin päin mennä, kun fiksusti tekee.