Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Mun mielestä haiseminen on todella epäkohteliasta muita salilla kävijöitä kohtaan, se siinä hatuttaa eniten.

Todennäköisesti ei. Omiin hajuihin tottuu nopeasti.
Mulla oli vähän sellaista ongelmaa että aina treenatessa alkoi vähitellen kainalo haista. Tuore hikihän ei haise, mutta kyse taisi olla päivän aikana muhineista bakteereista jotka alkaa haista kunnolla kun kainalo kostuu. Ja mä kyllä huomasin sen heti ja se vitutti. Ongelma on vähentynyt oikein huomattavasti kun ostin apteekin dödöä. Mutta on se varmasti niin että jos haiset ihan koko ajan niin ei sitä huomaa. Olen tavannut muutaman tyypin jotka ei käytä dödöä ilmeisesti ollenkaan ja se kainalon haju on jo parin metrin päässä ihan hirveä. Ja kyse ei ole satunnaisesta kohtaamisesta vaan voin sanoa varmuudella että se ei ollut vahinko että sinä päivänä sattui haisemaan vaan se on joka päivä sama juttu. Hyi saatana. Se on tosiaan epäkohteliasta muita kohtaan.

Mulla oli vähän sellaista ongelmaa että aina treenatessa alkoi vähitellen kainalo haista. Tuore hikihän ei haise, mutta kyse taisi olla päivän aikana muhineista bakteereista jotka alkaa haista kunnolla kun kainalo kostuu. Ja mä kyllä huomasin sen heti ja se vitutti. Ongelma on vähentynyt oikein huomattavasti kun ostin apteekin dödöä. Mutta on se varmasti niin että jos haiset ihan koko ajan niin ei sitä huomaa. Olen tavannut muutaman tyypin jotka ei käytä dödöä ilmeisesti ollenkaan ja se kainalon haju on jo parin metrin päässä ihan hirveä. Ja kyse ei ole satunnaisesta kohtaamisesta vaan voin sanoa varmuudella että se ei ollut vahinko että sinä päivänä sattui haisemaan vaan se on joka päivä sama juttu. Hyi saatana. Se on tosiaan epäkohteliasta muita kohtaan.

Juu, nopeat muutokset hajutilanteessa huomaa kyllä, esim. juuri tuo että jos kainalo kastuu niin hajut tulee nopeasti esiin.

Mikä potuttaa salilla käynnissä? Se, että sali on kiinni, ollut jo viisi viikkoa ja on vielä viikon kiinni. Voisin tietty mennä pienen kaupunkini yksityisille saleille, mutten suostu maksamaan kk-kortista tupla tai jopa tripla hintaa varsinkin kun laitekannassa ei ole suurempia eroja ja ilmapiirikin näissä on paska. Että mua riepoo.

Vituttaa, kun yhdellä salilla jolla välillä käyn niin soi musiikki aivan saatanan lujalla. Ei siinä hyvää rockia yleensä mutta en tajua miksi jonku pitää vääntää nupit aivan kaakkoon. Salilla on kajareita melkein joka nurkassa, joten kuuluu joka puolella samalla korkeudella. Ei sen hiiren hiljalla pidä olla mutta vittu välillä tuntuu kuin olis jossain konsertissa. Eipä siinä, väännän yleensä vaa volat hiljemmalle mutta ihmettelen vaan, että onko jengi oikeesti vaan niin vitun kuuroa sakkia vai onks se joku juttu kuunnella niin lujaa, että korvat särkyy. Liekö ovat sitten kuuroja, kun niin kovalla soittavat aina...

Vituttaa kun varkaiden takia ennen 24h sali on nykyisin suljettu 21-> ja joku helvetti keksi että lauantaisin vielä aiemmin kiinni :(
Itse olen koko elämäni ollut yöeläjä, mielelläni nukun 14-18 jos mahdollista ja valvon helposti 04->, jossain 22 jälkeen monesti pirtein hetki...

Oma tohelointi. Jo kolmas kerta runsaan vuoden sisään kun jätän sormeni kiekkojen tai laitteen väliin:confused:. Jospa nyt kolmannen kerran jälkeen opin katsomaan tarkemmin mitä olen tekemässä:D

Ynnäilin tälläviikolla omaa treeni historiaa ja totesin että noin viisi ja puolivuotta treeniä ovat sisältäneen suunniilleen 4kk yhteensä aikaa jolloin on koko keho ollut kunnossa. se tarkoittaa 5v puolittaista treeniä ja puolittaisia tuloksia.
Kysymys kuluu että joko on oppirahat maksettu niin lämmittelyn, kehonhuollon ja palautumisen tärkeydestä vai vieläkö pitää hakata päätä seinään...

Kauan odotettu AMK alkaa syksyllä. Noh innoissanu sitten aloin selata lukujärjestystä syksylle. Yli puolet koulupäivistä 8:30-18, osa jopa klo 20 asti. Matkoihin menee tunti. Joka aamu herätys 06:30. Voi olla paukut aika loppu salilla. Pakko hyödyntää viikonloppuja eniten :I

Se että etuolkapäät on vissiin aika jumissa. Oon jo pitkään toistellu itelleni että "mulla on varmaan vaan luonnostaan kireät etuolkapäät". Mm. penkatessa ekan toiston lasku on aina ihan helvetin jähmeä eikä tunnu tanko tulevan alas millään, ja etuolkapäistä se kiristelee. Seuraavat menee puolet helpommin. Dipissä sama. Joudun ekan/ekat toistot hiissata ylempänä tehden vajaata liiketaraa, ja yhtäkkiä maagisesti sitten pääseekin alas asti mutkitta.

Nyt kuitenkin on sitten alkanut vähän jomotella (treenin ulkopuolella), ja mm. penkkiä tai pystypunnerrusta tehdessä lähes poikkeuksetta joka kerta, kun tekee vähänkään itselle raskaammilla, muodostuu etulkpapäihin viirumaisia mustelmia 2-3 kpl per puoli. Suurempia kipuja ei ikinä tällöin tunnu, kuitenkaan, joten olen jatkanut treeniä. Mustelmat katoavat nopeasti, viimeistään heti liikettä vaihtaessa vähemmän etuolkia rasittavaan.

Pitäisi vissiin oikeasti ottaa vakavissaan ja koittaa venytellä niitä auki.Treenin alussa käsien pyörittely, sekä liikkeen aloittaminen kevyillä lämppäsarjoilla ei näköjään riitä tässä tilanteessa.

Se että etuolkapäät on vissiin aika jumissa. Oon jo pitkään toistellu itelleni että "mulla on varmaan vaan luonnostaan kireät etuolkapäät". Mm. penkatessa ekan toiston lasku on aina ihan helvetin jähmeä eikä tunnu tanko tulevan alas millään, ja etuolkapäistä se kiristelee. Seuraavat menee puolet helpommin. Dipissä sama. Joudun ekan/ekat toistot hiissata ylempänä tehden vajaata liiketaraa, ja yhtäkkiä maagisesti sitten pääseekin alas asti mutkitta.

Nyt kuitenkin on sitten alkanut vähän jomotella (treenin ulkopuolella), ja mm. penkkiä tai pystypunnerrusta tehdessä lähes poikkeuksetta joka kerta, kun tekee vähänkään itselle raskaammilla, muodostuu etulkpapäihin viirumaisia mustelmia 2-3 kpl per puoli. Suurempia kipuja ei ikinä tällöin tunnu, kuitenkaan, joten olen jatkanut treeniä. Mustelmat katoavat nopeasti, viimeistään heti liikettä vaihtaessa vähemmän etuolkia rasittavaan.

Pitäisi vissiin oikeasti ottaa vakavissaan ja koittaa venytellä niitä auki.Treenin alussa käsien pyörittely, sekä liikkeen aloittaminen kevyillä lämppäsarjoilla ei näköjään riitä tässä tilanteessa.
Hah luulin, että olen ainoa kellä penkin ja dipin eka toisto keistää varmaan 5 sekuntia. Tuntuu, että jos pyörittelen yms. olkapäitä niin vielä enemmän jumissa.

Kauan odotettu AMK alkaa syksyllä. Noh innoissanu sitten aloin selata lukujärjestystä syksylle. Yli puolet koulupäivistä 8:30-18, osa jopa klo 20 asti. Matkoihin menee tunti. Joka aamu herätys 06:30. Voi olla paukut aika loppu salilla. Pakko hyödyntää viikonloppuja eniten :I

Mikä koulutusohjelma on paukauttanut tuollasen lukkarin?

Hah luulin, että olen ainoa kellä penkin ja dipin eka toisto keistää varmaan 5 sekuntia. Tuntuu, että jos pyörittelen yms. olkapäitä niin vielä enemmän jumissa.

No et ole ainoa. Tosiaankin kaipa sen ekan toiston laskussa penkissä 4-5 sekuntia menee kun oikein yrittää pitää edes vähän vauhtia siinä, ja kiristellen tulee.

Nyt vain uutuutena tosiaan itsellä nuo viirumaiset mustelmat mitä etuolkiin tulee tosi usein. Vinopenkissä ja pystärissä useimmiten. Pystysoudussakin tullut joskus. Liekö siellä jotain pieniä pintaverisuonia repeilee, kun lihas sen verran kireenä. Ei oo kyllä mitään kunnon kipua tosiaan ikinä vielä tullut. Ehkä jotain pientä kipumaista tuntua, mutta tosi minimaalista. Ei oo estänyt tekemistä.

No et ole ainoa. Tosiaankin kaipa sen ekan toiston laskussa penkissä 4-5 sekuntia menee kun oikein yrittää pitää edes vähän vauhtia siinä, ja kiristellen tulee.

Nyt vain uutuutena tosiaan itsellä nuo viirumaiset mustelmat mitä etuolkiin tulee tosi usein. Vinopenkissä ja pystärissä useimmiten. Pystysoudussakin tullut joskus. Liekö siellä jotain pieniä pintaverisuonia repeilee, kun lihas sen verran kireenä. Ei oo kyllä mitään kunnon kipua tosiaan ikinä vielä tullut. Ehkä jotain pientä kipumaista tuntua, mutta tosi minimaalista. Ei oo estänyt tekemistä.
Nyt, nyt, jätkät... Vähän kummastuttaa ettette ole aiemmin heränneet ja tehneet asialle jotain jos tuollaista ongelmaa on. Se voi olla että jos se on pitkään ollut tuollainen, niin ottaa myös pitkän aikaa että venyttely ja olkanivelen mobilisoinnit alkaa auttaa, mutta kyllä se varmaan kannattaa.

Yks vähän neitimäinen hiihtäjän tai juoksijan näköinen jätkä joka neuvoo muita salilla kävijöitä vaikka itse ei tiedä mistään mitään.Itse tekee aina kaikkia ihme liikkeitä esim. tosi hitaita yhden käden alatalja soutuja monella eri muunnoksella, ei ole mitään kuntoutusta tai vastaavaa.Ei koskaan mitään perusliikkeitä.Monesti sama kaveri istuskelee salin toisessa päässä ja tuijottaa.En tiedä onko joku personan trainer vai mikä mikä valmentaja mutta on selvästi hakoteillä, voihan olla että kaverilla on kaikenlaista kirjatietoa ja jotain alan koulutustakin mutta ei sitten oikein käytännön tasolla osaa tehdä mitään järkevää.Vituttaa kun tuota kuuntelee mm. yks hyvän näköinen muija joka varmaan on aika aloittelija mutta treenaa ihan tosissaan ja merkkaa treenipäiväkirjaan ym. niin sitten tuollainen pelle alkaa opastamaan.

Vituttaa kun tuota kuuntelee mm. yks hyvän näköinen muija joka varmaan on aika aloittelija mutta treenaa ihan tosissaan ja merkkaa treenipäiväkirjaan ym. niin sitten tuollainen pelle alkaa opastamaan.

Jep....vähemmästäki alkaa kyrsii :D ......ja jos se pääsee vielä "maaliin" ... ni Avot !

Oma laskenut taso. Viimeisen parin kuukauden aikana treeni on ollut sekavan elämäntilanteen vuoksi parhaimmillaankin satunnaista, ja tämäkös näkyy ja tuntuu nyt kun yritän comebackia salille. Onko muilla kokemusta, kuinka nopeasti kunto palautuu lähtötasolle tauon jälkeen?

Back
Ylös Bottom