Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
^ En ole voimanostoa harrastanut, eli ei tästä vääntöä tule, mutta hienoa että sinäkin olet oivaltanut asian tärkeyden :)

Keskivartalon hallinta on tärkeä osa treeniä vaikkei isoilla panoilla harjoittelisikaan.

Salilla näkee kaikenlaista harrastajaa, aina ei jaksa mennä sanomaan että nyt menee päin peetä, mutta usein on tullut neuvottua. Moni on myös kiitellyt ohjeista.

Mikä koulutusohjelma on paukauttanut tuollasen lukkarin?

Sairaanhoitaja. Oon lähihoitaja nyt joten saan hyväksluettua n. vuoden pois ja siks syyslukukausi tiukkaa tykitystä kun tammikuus yhdistytää lukiolaisten kans jotka käyny sillon jo vuoden. Eli käydää periaatteessa puolessa vuodessa se, mitä ne käy vuodessa. Onneks kevätulukukausi ei oo noin tiukka.

Ite kävin koulussa vaan kuuntelemassa niiden sh kanojen pakolliset kullijuorut kerran viikkoon. toki 3v opsi, koska olin laiska. Hirveästi eroja noissa koulujen läsnäolopakoissa

Mistä sä tollaista höpöhöpöä olet kuullut? Lukaisepa vaikka tämä: http://strengtheory.com/the-belt-bible/ niin ehkä ymmärrät hieman enemmän vyön käytöstä.

Meidän salilla kukaan ei käytä vyötä, toki sitä väillä näkee mutta oikeesti - todella harvoin. Ja meidän sali ei ole voimanostajien mesta, vaikka siellä käy myös tosi kovakuntoisiakin treenaamassa. Yksikään urheilu-fysioterapeutti ei ole suositellut vyön käyttöä, päin vastoin. Voimanostajat on sitten eri asia.

Mistä sä tollaista höpöhöpöä olet kuullut? Lukaisepa vaikka tämä: http://strengtheory.com/the-belt-bible/ niin ehkä ymmärrät hieman enemmän vyön käytöstä.
Salilla jolla käyn tuntuu olevan aika yleistä pitää vyötä koko treenin päällä riippumatta likkeestä, eikä mitään aikomusta paineistaa... ilmeisesti eletään käsityksessä että vyö auttaa pelkästään pitämällä sitä. Itse oppin ottamaan paineet kunnolla vasta kun kokeilin vyön kanssa, enään mukana vain raskaissa sarjoissa mavessa ja kyykyssä.

Salilla jolla käyn tuntuu olevan aika yleistä pitää vyötä koko treenin päällä riippumatta likkeestä, eikä mitään aikomusta paineistaa... ilmeisesti eletään käsityksessä että vyö auttaa pelkästään pitämällä sitä. Itse oppin ottamaan paineet kunnolla vasta kun kokeilin vyön kanssa, enään mukana vain raskaissa sarjoissa mavessa ja kyykyssä.
Mä olin just tulossa sanoon samaa, että ei se mikään ihme ole jos joillakin on tuollaisia käsityksiä, koska peruspunttaajalla ei ihan välttämättä ole minkäänlaista käsitystä siitä miten vyötä käytetään. Siinä mielessä Volodja on ihan jäljillä, että silloin se kyllä luo valheellisen turvallisuuden tunteen.

20160807_090237~01.jpg Screenshot_20160807-090729~01.png Screenshot_20160805-175636.jpg

Kukkahattuni värisee sätänä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mua ärsyttää jo, jos samaan tappiin on ladattu ensin kakskymppisiä ja päälle viistoistasia. Toi sais mut varmaan vaihtamaan salia.
Sama juttu ärsyttää muakin. Olen huomannut ihmeellistä paikallisuutta siinä miten painot pidetään järjestyksessä, vaikka ihmisten luulisi olevan joka paikassa keskimäärin samanlaisia. Nykyisellä salilla painot ovat kyllä pääosin telineissä, mutta aina sekaisin. Saattaa olla vitosia alla ja kymppejä päällä jne ja mitkään painot tuskin ovat niillä paikoilla mitä telineeseen on merkattu. Sit taas synnyinpaikkakuntani salilla missä kävin nuorena kollina, kaikki painot oli aina juuri omilla paikoillaan ja järjestyksessä ihan viimeisen päälle. Se sama sali on vielä nykyäänkin hengissä ja siellä tulee käytyä hyvin harvakseltaan ehkä kerran vuodessa ja olen joutunut ihmettelemään kun järjestys on yhä edelleen samanlainen ja painot just siellä missä kuuluu. Mä en ymmärrä miksi se menee näin.

Nykyään omallakin salilla alkanu käymään jotain ihan idioottiväkee. Levypainoja ja niiden telineitä on tarpeeks joka varmaa johtaa siihen ettei ne painot mene tyhjään telineeseen vaan jäävät juuri tollain nojailee siihen. Käsipainotkin saattavat olla lattialla juuri sen oman telineensä edessä yms. Hyvät lämpät saa kun vähän yrittää itse siirrellä takaisin.

Jotkut varmaan ajattelee, että maksaessaan salikortista saa oikeuden jättää ne painot kaikkialla hujanhajan. Pitäisi kyllä noilta ottaa se kortti pois ihan sama onko vielä kuukausi jäljellä korttia. Ymmärtää sen, että joskus ne painot voi unohtua johkin laitteeseen tai tankoon mutta tämä ilmiö on kyllä ollut niin voimakas tässä kesän mittaan, että oikeen ihmetyttää. Onhan siitä epäily ketkä ne jättää sinne..

Muikkelit ketkä "treenaavat" porukassa. Meidän salilla on yks kyykky/mave nurkkaus, johon mahtuu kerrallaan kaks ihmistä tekemään. Yksi leidi kyykkää smithissä ja kolme kaveria istuskelevat lattialla ringissä toljottomassa ja kannustamassa, eivätkä tee itse mitään. Kun pyydät kauniisti saisiko tilaa tulla mavettamaan, tulee tuhahduksia ja silmien pyörittelyä. Nousevat kyllä pois tieltä, mutta kukaan ei sano sanaakaan. Kyykkäävä leidi tekee vielä yhden sarjan, jonka jälkeen painot jätetään telineeseen ja lähdetään porukalla toljottelemaan, kun eräs toinen henkilö porukasta tekee jalkaprässiä...

Painojen jättäminen laitteisiin, joka ainoa kerta kun tarkoitus tehdä pohkeita, on laitteen ympäristö miinoitettu levypanoilla ja loput tietysti jätetty laitteeseen. Jos ne jaksaa kantaa sinne, niin miksi niitä ei vaan voi viedä takaisin :oujee:. Seinällä on jopa laput muistuttamassa asiasta ja itse sitten niitä saa olla korjailemassa takaisin räkkiin..

Muikkelit ketkä "treenaavat" porukassa. Meidän salilla on yks kyykky/mave nurkkaus, johon mahtuu kerrallaan kaks ihmistä tekemään. Yksi leidi kyykkää smithissä ja kolme kaveria istuskelevat lattialla ringissä toljottomassa ja kannustamassa, eivätkä tee itse mitään. Kun pyydät kauniisti saisiko tilaa tulla mavettamaan, tulee tuhahduksia ja silmien pyörittelyä. Nousevat kyllä pois tieltä, mutta kukaan ei sano sanaakaan. Kyykkäävä leidi tekee vielä yhden sarjan, jonka jälkeen painot jätetään telineeseen ja lähdetään porukalla toljottelemaan, kun eräs toinen henkilö porukasta tekee jalkaprässiä...

Edellisellä salilla täysin vastaavaa.. Jotkut 15-16v tytöt tulevat "treenaamaan" kolmen hengen porukassa ja valtaa koko smith telineen. Yks tekee sarjaa ja keskustelee siinä kesken sarjan jostain seiska lehden juoruista sekä puhuu paskaa jostain randomista tyypistä 2 muuden kanssa. Kaiken kruunasi vielä 100 desibelin hihitykset. Koita siinä nyt sit itse oikeasti reenata vieressä :D

4/10 ensimmäinen oikeesti PASKA treeni salilla koko kevään/kesän aikana. Ihmettelinki, ku meni hyvin nii pitkään.
Lievä shokki, ku sain vihdoin vaa'an himaan: puntari näyttää 64.2kg yhessä kohtaa lattiaa & 66.0kg toisessa kohtaa.
Aiemmin kuitenki paino ollu siellä 68kg-vähä päälle 70kg, eli just siellä maastossa missä oon sitä halunnut pitääkin toistaseks.

Erikoista, koska A)voimatasot kuitenki tällä hetkellä semi lyhyen urani selkeesti parhaimmat about kaikessa & massaaki esim. selkään/rintaan on tullu ihan selkeesti. B) Oon mättänyt kaikkee paskaaki suht usein suuhun. C) En oo ees liikkunu paljo paskaakaa, paitsi treenannu & rumpuja takonut lähinnä. Ihmetellykki, miks kroppaan ilmestyny kaiken maailman suonia & vatsat näkyny ihan liian selkeesti. En tiiä pitäiskö tähän olla vaan tyytyväinen, ennenku varmistuu oliko tän päivänen katastrofi treeni vaan jtn tilapäistä jumitusta vai voimahävikkiä.

Sivuhuomiona tosin myös se, että en oo kerenny tänää viel syömään lähellekkään kaikkea sitä mitä syön, eli vatsa ei oo täyttä nähnykkää.

Olen kyllä itsekin huomannut saman että vaaka heittää ihan helkkaristi eri alustoilla vaikka olisikin tukevasti maassa eikä "klappaisi".. Olen alkanut vaakaa nykyään itse ottamaan suoraan wc:n epätasaiselta lattialta viereisen huoneen laminaattilattialle ja näyttää hieman todellisempia lukuja.. Yks ilta ihmettelin ku iltapaino 90kg ja aamupainot huidellu 86kg tienoilla enkä ollut edes mitään erityisempää syönyt/juonut ennen sitä. No heti ku laitto sen paremmalle alustalle niin paino putos 2kg :D

4/10 ensimmäinen oikeesti PASKA treeni salilla koko kevään/kesän aikana. Ihmettelinki, ku meni hyvin nii pitkään.
Lievä shokki, ku sain vihdoin vaa'an himaan: puntari näyttää 64.2kg yhessä kohtaa lattiaa & 66.0kg toisessa kohtaa.
Aiemmin kuitenki paino ollu siellä 68kg-vähä päälle 70kg, eli just siellä maastossa missä oon sitä halunnut pitääkin toistaseks.

Erikoista, koska A)voimatasot kuitenki tällä hetkellä semi lyhyen urani selkeesti parhaimmat about kaikessa & massaaki esim. selkään/rintaan on tullu ihan selkeesti. B) Oon mättänyt kaikkee paskaaki suht usein suuhun. C) En oo ees liikkunu paljo paskaakaa, paitsi treenannu & rumpuja takonut lähinnä. Ihmetellykki, miks kroppaan ilmestyny kaiken maailman suonia & vatsat näkyny ihan liian selkeesti. En tiiä pitäiskö tähän olla vaan tyytyväinen, ennenku varmistuu oliko tän päivänen katastrofi treeni vaan jtn tilapäistä jumitusta vai voimahävikkiä.

Sivuhuomiona tosin myös se, että en oo kerenny tänää viel syömään lähellekkään kaikkea sitä mitä syön, eli vatsa ei oo täyttä nähnykkää.
Ymmärsinkö oikein että et ole syönyt tänään niin paljon kuin yleensä ja sit punnitsit itsesi? Onko se ihme jos paino on eri kuin normaalisti? Jos painoaan haluaa seurata niin se pitäisi ottaa aina mahdollisimman samanlaisissa olosuhteissa, esimerkiksi aamulla ennen kuin on syönyt tai juonut mitään ja aina samalla alustalla. Ja siitäkin huolimatta paino voi heittää kilon pari suuntaan tai toiseen riippuen edellispäivän syömisistä eikä yhden päivän painomuutoksesta kannata stressata.

Taitaa olla ykkös vitutukset laitteita varaavat ryhmät, ihmisten paskan haju, painojen jättäminen laitteisiin ja hujanhajan sekä? Listaa voi jatkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom