Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Oon tää heebo kesäsin erittäin usein. Parit treeni pökät vaan, eikä pesukonetta+taipumus yliluonnolliseen hikoiluun ihan talvellaki, eli kesällä hikoilu tasoa niagaran putoukset. Jotta välttyisin tältä joutusin rampata pesutuvalla joka pv. Täytyy kyl myös myöntää, etten oo ikinä pitänyt kenenkään hienhajua mitenkään häiritsevänä tekijänä, joten et saa edes sympatiaani =D. Se o meinaa oikeesti vartti keski tehosta urheilua mulla näillä keleillä, ni oon litimärkä.

Mä oonkin vissin little girlish tossa hygienia jutussa :). Muutaman kerran on meinannut laatta lentää kun joku on tehnyt jossain 7 metrin päässä jotain liikettä ja törkee pistävä hien haju. Mun on ollu pakko lähtee tekeen jotain muuta kauemmaksi. Eikö sitä voisi pestä ne vaatteet joka reenikerran jälkeen JA käyttää Rexonaa kainaloon.

Laita treenireleet hetkeks pakastimeen niin se tappaa ainakin pahimmat hajut. Ja ainahan noita voi pestä nyrkkipyykillä vaikka lavuaarissa.
Hikoiluun taas löytyy vaikka ja mitä apteekista. Kokemusta on. Terveisin päivän aikana kolme eri dödöä.

Voihan sitä vaikka mitä tarpeeks motivoituneena tehä, mut on se aika turhan tuntusta, ku ton sais tehä se 4-6 kertaa viikkoon ja kaikki se nähty vaiva tuhoutuu välittömästi, ku tekee jtn vähänkään sporttisempaa. Slight Offtopic Vois kyl hommaa pesukoneen ;D.
Suihkussa 2xpvs+rexonat mut hikoilua ei voi estää. Salee joku geneettinen puutostila mulla, koska en tiiä ketään, joka hikoilee yhtä paljo ku minä.

Joo ymmärrän kyllä että tota pyykkäämistä tulee aika paljon kun sporttaa usein. Sä oot noin nuorikin että ei voi olla vaihdevuodet kyseessä hikoilussa ;). Toisaalta toisinaan ihmettelen miten jotkut reenaa kesän-talven huppari tms päällä. Ainakin kesällä ei pysty..

Voihan sitä vaikka mitä tarpeeks motivoituneena tehä, mut on se aika turhan tuntusta, ku ton sais tehä se 4-6 kertaa viikkoon ja kaikki se nähty vaiva tuhoutuu välittömästi, ku tekee jtn vähänkään sporttisempaa. Slight Offtopic Vois kyl hommaa pesukoneen ;D.
Suihkussa 2xpvs+rexonat mut hikoilua ei voi estää. Salee joku geneettinen puutostila mulla, koska en tiiä ketään, joka hikoilee yhtä paljo ku minä.
Pesen treenivaatteet aina joka treenin jälkeen, yleensä käsin lavuaarissa, kun ei ole koneellinen tulossa heti täyteen. Se ei oikeasti ole kovin vaivalloista, varsinkin kun jättää ne eka likoamaan hetkeksi veteen pesuaineen kanssa. Ja en edes hikoile paljoa paitsi spinningissä jne.

Kaksi asiaa tällä hetkellä; ensimmäisenä mun kohtuuton hikoilu. Yritän aina sijoittautua eritoten veto- ja kyykkypäivänä mahdollisimman kauas muista kyykkyräkkiin ja pysyn siellä piilossa, mutta en vain oikein mahda sille mitään että kun kunnon treenit on päällä niin sitä hikeä tulee. Vaikka henkilökohtainen hygienia on huolehdittu viimeisen päälle, niin se treenihiki saattaa joskus olla melko etovaa.

Toinen, joka nyt nimenomaan kesällä potuttaa, on kuumuus. Tänään haukottelin salilla moneen otteeseen todennäköisesti kehon hypoksian vuoksi, hengitys oli helvetin raskasta ja tuntui ettei salilla kiertänyt happi ollenkaan. Syksyn ja talven vilpoisia kelejä odotellessa...

Pesen treenivaatteet aina joka treenin jälkeen, yleensä käsin lavuaarissa, kun ei ole koneellinen tulossa heti täyteen. Se ei oikeasti ole kovin vaivalloista, varsinkin kun jättää ne eka likoamaan hetkeksi veteen pesuaineen kanssa. Ja en edes hikoile paljoa paitsi spinningissä jne.

Mulla on useita treenivaatekertoja jotka menevät yhdessä pesuun. Ei tarvi jatkuvasti pyörittää konetta eikä myöskään mennä pesemättömillä salille.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Saatan lässyttää, mutta hiki ei haise periaatteessa millekään, ellei ihmisessä ole joku vika tai ole syönyt reippaasti esim. valkosipulia. Jossain tv-ohjelmassa tiedettiin, että esim. kainaloissa haisevat kuolleet bakteerit, kun ne ovat märät.

Tästä päästään samantapaiseen ilmiöön, että joillakin tyypeillä haisee juuri pestykin paita - joskus salillakin jollakulla, mutta useimmin sen huomaa ihmisten ilmoilla, vaikkapa marketeissa, tms. paikoissa, joihin kerääntynyt ihmisiä. Se lemu, meinaan voi kantaa pitkällekin. Tämä siis ei ole sama kuin kainalotapaus edellä, mutta ymmärtääkseni kyseessä on myös kuollut vaatteen bakteeristo, jota ei ole saatu kertapyykkäyksellä pois. Tähän ei auta juurikaan edes ulkona kuivatus. Minä joudun satunnaisesti keittämään joitakin t-paitoja ja joskus kalsareitakin, mutta tavallisesti auttaa vaatekappaleen pistäminen suoraan seuraavaan pyykkiin. Joskus voi auttaa tavallisuudesta poikkeava ysikymppi pesulämpötilana, jos ei ole arkoja vaatekappaleita mukana. Turha siis nuukailla pitäen ikuista 40 asteen pesulämpötilaa. Mulla on yksikin tuttu, jolle tämä asia ei mene kaaliin, vaan on pelkästään säästettävä sähköä pyykinpesussa.

Kyllähän noita suomenmestareita mahtuu ihan joka pitäjään...
Jos oletetaan suomalaisen perusretkun tähdenlennon(epäammattilaisena, päiväduuni, kaveri valmentajana eikä varsinkaan urheilijan terveydenhuoltoa, jne...)
kestävän 1-2 vuotta(ns. "prime" eli se vuosi jona sattui pärjäämään, meni asiat kohdalleen tms. ennen loukkaantumista, vaimoa tai jotain muuta muutosta), siinä ajassa kilpaillaan n. 1 lajissa ja 1 sarjassa. Lopputulos on se että suomenmestareita on vähän jokapuolella, jokavuodelta tulee liuta uusia vieläpä... Odotan innolla ku käy niinpäin että joku rupeaa valittamaan ku paikalliset junnut luulee olevansa kilpaurheilijoita, osalla muka jopa mitaleita... yksi vielä haaveili 200 penkistä :P

Yks haisuli ilmoittautuu. Mulla on kans tapana käyttää useemman kerran samoja pöksyjä reeneissä, ja oon kans tota helvetin hiki -kastia. T-paita ja sortsit päällä kirjaimellisesti valuu hiki jo lämpöjä ottaessa (puntilla ja tatamilla). Pyrin tuulettamaan käytettyjä treenivaatteita pihalla, ku omaa pesukonetta ei oo, eikä ennen tulevaa asuntokauppaa ole tulossakaan. Talvella tuo tuuletus toki toimii paremmin, ku se pakastuminen ilmeisesti vie niitä hajuja pois.

Hikoilulle ei nyt vaan voi mitään, ja mun mielestä parempikin noin. Tuntuu, et kroppa toimii, ja ei siinä kai mitään ihmeellistä oo, et ~100-kilonen mies puolella kilolla hiilaria päivässä vähän puskee hikeä :D Mulle on joku salituttu joskus huomauttanut siitä, et haisee hiki (tällöin mulla oli puhtaat kuteet ja puhdas ukko muutenki), ja mua sit taas vituttaa tuollainen kitinä. Samaa jengi kitisi intissä pitkillä leireillä, et teltassa haisee paska. Ihanko yllätyksenä tuli, et em. paikoissa voi vähän tuoksahtaa? Luojan kiitos noita hienohelmoja ei näy tatamin puolella, jossa se hiki vasta sitten virtaakin.

Kannattaa liottaa niit dunkkaavia treenikuteita ennen pyykkäystä etikkavedessä jossain ämpärissä tai vaihtoehtoisesti heittää ihan pyykin joukkoon koneeseen etikkaa. Poistaa hyvin hajua, etenkin tuo liottaminen. Tietty kuteet voi hetken aikaa haista etikalta pesun jälkeen, muttei kannata pelästyä, sillä toi haju haihtuu kledjujen kuivuessa. Sit on tietty näitä tujumpia huuhteluaineita, joilla saa vuoden vanhan treenihupparinkin tuoksumaan vielä hyvältä.

Ite "pesen" vaatteet aina salin jälkeen. Vaatteet suihkun lattialle ja hanasta niin kuumaa vettä kun tulee. Kastelen ne ihan likomäräksi, rutistan kuivaksi ja narulle yön yli. Menee viikkokin helposti samalla paidalla ennen kunnon pesua, ei ainakaan mulla haise

Treenivaatteiden(vaatteiden yleensä) hajustumiseen vaikuttaa kanssa aikas lailla materiaali. Jotkut löyhkää helposti, jotkut kestää treenihikeä. Mä en ole jaksanut ottaa stressiä hikoilustani vaikka se toisinaan treenatessa on runsasta. Hajutestin teen kotona treenikamppeita pakatessa koska en tosiaankaan laita aina treeniin bräniköitä vaatteita vaan esim. päivällä ollut t-paita menee helposti jos on muuten treeniin sopiva. Mua ei tällä hetkellä vituta mikään, kattoo sitten huomenna jos keksii jotain mistä pahoittaa mielensä:D.

Olen kuullut että pesuaine on se mikä haisee. Joku tietty fosfaatti rupeaa haisemaan hieman kissankusimaiselle kankaan kostuessa kun sen kerran on ko. aineella pilannut.
En ole nainen, joten en tiedä mitä fosfaattia tarkkailla ja mistä kohtaa pesupulveripurkkia.

Ketjussa jutellaan vain vaatteiden pesusta? :D

No ja mikä vituttaa muka enemmän kuin se ettei sieltä salilta mitään naista sitten saanutakaan?
Tai siis siitähän tuo kielii? Ettei ole ketään hieromassa väsyneitä lihaksia ja pesemässä pyykkiä, vaan se pitää pestä itse.

Jatketaan vähän vaate teemaakin. Siis miehet jotka haisevat paskalle salilla, ei mitään häpyä. Eikö ne saatana tajua löyhkäävänsä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom