Tää on hyvä! Sinulla oikeus vaatia palvelua? Elikkä jos sinulla on huono päivä tai tuotteesi rikki tai takana huonot treenit tai riidellyt muijan kanssa niin tulet sitten liikkeeseen purkamaan huonoa mieltäsi ja myyjän pitäisi käydä lippu laskemassa puolitankoon ja kumartua polvilleen siitä hyvästä kun sinulla on joku asia huonosti johon se myyjä ei ole millään tavalla syyllinen. Näinkö sitä asiat käsität? Sillä voin kertoa kokemuksesta että näin asia suurimmalla osalla ihmisistä on. Ja kun tätä tapahtuu monta sataa kertaa päivässä ja sillä myyjällä on myös niitä omia huolia elämässään niin kyllä siinä tulee kyynises ja urautuu siihen tavalliseen ilmeettömään palveluun.ringside sanoi:Lähinnä tää juttu redusoituu silleen psykologiselle tasolle, että mä jotenkin koen silleen, että kun mä siirrään liikkeelle/ravintolalle rahaa (eli olen maksava asiakas), niin mulla on myöskin oikeus vaatia palvelua. Ja kyllä kyllä: minä todellakin äänestän aina jaloillani, mutta tässä nykysysteemissä yhden asiakkaan jalat ovat ihan hevonvitunsama, ja se tässä juuri mättääkin.
Sitten näistä takuu hommista: niiden tosiaan kunnollisten takuu asioden lisäksi tulee tosi paljon jos mitä ihmeempiä yrityksiä saada joku rikkoontuminen takuuseen että siinä kanssa tulee sellainen epäilevä/tympääntynyt olo varmaan kaikkiin takuu asioihin. Voi myös olla sitä että siinä jossain vaiheessa alkaa jo myyjääkin harmittamaan ne takuu ongelmat jos varsinkin niitä on paljon, no siihenkään ei voi myyjä mitään jos firman johto on päättänyt että silti myyt tätä vaikka ne menee kaikki rikki.
Ikävä fakta on se että useimmiten se myyjä ei tosiaan voi näille asiolle mitään ja se on kanssa ihminen jolla on tunteet,huollet ja kunnia joiden mukaan se elää siellä työssään.