Yrmeät kassaneidit

ringside sanoi:
Lähinnä tää juttu redusoituu silleen psykologiselle tasolle, että mä jotenkin koen silleen, että kun mä siirrään liikkeelle/ravintolalle rahaa (eli olen maksava asiakas), niin mulla on myöskin oikeus vaatia palvelua. Ja kyllä kyllä: minä todellakin äänestän aina jaloillani, mutta tässä nykysysteemissä yhden asiakkaan jalat ovat ihan hevonvitunsama, ja se tässä juuri mättääkin.
Tää on hyvä! Sinulla oikeus vaatia palvelua? Elikkä jos sinulla on huono päivä tai tuotteesi rikki tai takana huonot treenit tai riidellyt muijan kanssa niin tulet sitten liikkeeseen purkamaan huonoa mieltäsi ja myyjän pitäisi käydä lippu laskemassa puolitankoon ja kumartua polvilleen siitä hyvästä kun sinulla on joku asia huonosti johon se myyjä ei ole millään tavalla syyllinen. Näinkö sitä asiat käsität? Sillä voin kertoa kokemuksesta että näin asia suurimmalla osalla ihmisistä on. Ja kun tätä tapahtuu monta sataa kertaa päivässä ja sillä myyjällä on myös niitä omia huolia elämässään niin kyllä siinä tulee kyynises ja urautuu siihen tavalliseen ilmeettömään palveluun.
Sitten näistä takuu hommista: niiden tosiaan kunnollisten takuu asioden lisäksi tulee tosi paljon jos mitä ihmeempiä yrityksiä saada joku rikkoontuminen takuuseen että siinä kanssa tulee sellainen epäilevä/tympääntynyt olo varmaan kaikkiin takuu asioihin. Voi myös olla sitä että siinä jossain vaiheessa alkaa jo myyjääkin harmittamaan ne takuu ongelmat jos varsinkin niitä on paljon, no siihenkään ei voi myyjä mitään jos firman johto on päättänyt että silti myyt tätä :kakka: vaikka ne menee kaikki rikki.
Ikävä fakta on se että useimmiten se myyjä ei tosiaan voi näille asiolle mitään ja se on kanssa ihminen jolla on tunteet,huollet ja kunnia joiden mukaan se elää siellä työssään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ällöpylly sanoi:
Mikään ei piristä päivää samoin kuin kauniilta naiselta saatu hymy sekä muutama ystävällinen sana, vaikka samalla joutuisikin kaivamaan kukkaroaan. :)

LOL !! Minä äänestän jaloillani enkä siis aukaise lompsaa muuta kuin niissä kaupoissa joissa saa ystävällistä palvelua hymyn kera. :)

On totta että monissa lähikaupoissa henkilökunta voi olla vähän mitä sattuu. Suuremmissa organisaatioissa panostetaan enemmän henkilökunnan työnohjaukseen ja hymykin tulee sitten asiakaspalvelutilanteissa automaagisesti.

;)

Minä olen viime aikoina miettinyt sellaista asiaa, että jos joku on vaikkapa työvoimapoliittisesti pakotettu duuniin ilman oikeeta palkkaa (työmarkkinatuella) ja tämä henkilö inhoaa sitä duunia. On ehkä pikkuisen liikaa vaadittu, että pitäisi olla vielä iloinen ja ystävällinen siihen kaupan päälle.

Todennäköisesti tämä on syynä aika pienelle määrälle asiakaspalvelutyötä tekevien ihmisten käytökseen, mutta silti worth to think.

japa sanoi:
Tää on hyvä! Sinulla oikeus vaatia palvelua? Elikkä jos sinulla on huono päivä tai tuotteesi rikki tai takana huonot treenit tai riidellyt muijan kanssa niin tulet sitten liikkeeseen purkamaan huonoa mieltäsi ja myyjän pitäisi käydä lippu laskemassa puolitankoon ja kumartua polvilleen siitä hyvästä kun sinulla on joku asia huonosti johon se myyjä ei ole millään tavalla syyllinen. Näinkö sitä asiat käsität? Sillä voin kertoa kokemuksesta että näin asia suurimmalla osalla ihmisistä on..

Mistä ihmeestä sä tän päätelmän teit? Mistä? Oletko sä sitä mieltä, että mulla EI ole oikeutta vaatia palvelua. Onko sun mielestä nipoa, jos ostettuaan risan tuotteen haluaisi kuulla lauseen "olen pahoillani"? Mä en todellakaan kaada vitutuksiani myyjien niskaan. Päinvastoin: yritän aina olla mahdollisimman kohtelias. Älä nyt saatana pistä mun suuhun sellaisia sanoja, mitä mä en ole sanonut!

Hippa sanoi:
Minä olen viime aikoina miettinyt sellaista asiaa, että jos joku on vaikkapa työvoimapoliittisesti pakotettu duuniin ilman oikeeta palkkaa (työmarkkinatuella) ja tämä henkilö inhoaa sitä duunia. On ehkä pikkuisen liikaa vaadittu, että pitäisi olla vielä iloinen ja ystävällinen siihen kaupan päälle.

Hyvä ja tärkeä pointti. Valtio ja kunta työllistävät ihmisiä pilvin pimein juuri tällä tavalla ja ei siinä kysellä työmotivaation perään, laitetaan vaan joku työtön väkisin johonkin hommaan puoleksi vuodeksi.

ringside sanoi:
Mistä ihmeestä sä tän päätelmän teit? Mistä? Oletko sä sitä mieltä, että mulla EI ole oikeutta vaatia palvelua. Onko sun mielestä nipoa, jos ostettuaan risan tuotteen haluaisi kuulla lauseen "olen pahoillani"? Mä en todellakaan kaada vitutuksiani myyjien niskaan. Päinvastoin: yritän aina olla mahdollisimman kohtelias. Älä nyt saatana pistä mun suuhun sellaisia sanoja, mitä mä en ole sanonut!

No ehkä vähän liikaa yleistin, sorry. Mutta tälläistä olen vaan havainnut että ihmisillä on taipumusta purkaa sitä huonoa oloa sillä että olevinaan vaaditaan sitä "palvelua" joka on pahimmissa tapauksissa mennyt jopa yrityksiin nöyryyttää sitä myyjää. Sitä ei kuule voi edes kuvitella mitä kaikkea :kakka: myyjät nykymaailmassa saavat niskaan.
Kaikilla on oikeus vaatia palvelua, mutta mitä sitten on se palvelu? Riittääkö se että myyjä toimii ohjeiden mukaan eli on asiallinen,kohtelias ja kertoo tuotteesta faktat jne. No se ei aina riitä, sillä siinä vaiheessa kun asiakkaalla on tunteet pelissä joko huonon tuotteen tai muuten huonon päivän takia niin myyjä on heikoilla jos ei osaa lukea sitä asiakasta. Tai edelleen korostan sitä että myyjällä itsellään voi olla joku asia huonosti. Nämä on hirveän vaikeita asioita koska siinä voi olla niin kaksi erilaista ihmistä että niillä ei kriisin aikana täsmää mikään kohdalleen. Vaikka kumpikin yrittää parhaansa niin asiakas olla harmistuneena kohtelias ja asiallinen ja myyjä taas omien ohjeidensä mukaan toimia niin siitä voi jäädä kummallekin mieleen että olipa hankala vastapuoli.
Missään nimessä ei yhdestä asiakaspalvelu tilanteesta pitäisi mennä viellä sanomaan mitään, sillä ei tässä voi tietää että mikä on kummankin osapuolen tilanne siellä mielessä.

Tänään oli mun tähänasti vittumaisin kauppareissu... Kävin paikallisessa ruokakaupassa ostamassa aika ison lastin rahkaa, tonnikalaa ja raejuustoa. Otin siihen kaveriksi myös pari banaania. Asioin tässä kaupassa usein, ja noin puolessa kaikista tapauksista joutuu kassalla odottelemaan myyjää (ilmeisesti järjestelevät jotain takahuoneessa).

Ladoin väsyneenä ja pirun nälkäisenä ostokseni hihnalle ja jäin odottelemaan myyjää. Odotin 10min, eikä myyjää vieläkään näkynyt. Sitten lähdin kiertelemään ympäri kauppaa, etsimään myyjää. Löysin yhden hedelmätiskiltä ja pyysin häntä mielestäni ihan ystävällisesti kassalle. Hän ynähti siihen jotain ja jatkoi hedelmien lajittelua. Minä palasin kassalle ja luulin myyjän seuraavan pian perässä. Näin ei käynyt. Odotin 5min ja sitten paloi kiinni. Nälkä oli niin hirveä :kuola: , että nappasin ne tiskille iskemäni banaanit, ja söin ne.

Siinä sitten myyjän tullessa mässytin (tässä vaiheessa maksamattomia) banaaneja. Myyjä siihen sitten:
"mitä helvettiä sä luulet tekeväs?"
Vastasin tähän: "Jos sä olisit tullu varttitunti aikasemmin, mä olisin nyt kotonani syömässä näitä banaaneja"
Myyjä pyytelee anteeksi, ja minä sitten tarjouduin maksamaan syömäni banaanit (kuten alunperinkin oli tarkoitus). :david:

Sain ne lopulta ilmaiseksi korvauksena hitaasta palvelusta.

Tätä voisi sanoa purnaamisen ja avautumisen välimuodoksi. Monesti jauhetaan siitä että asiakaspalvelijat ovat sellaisia ja tälläisiä. Itse vuosia myymälässä ollut töissä ja joskus tuntuu että kiehuu sappi yli.

Joskus tuntuu että mikä helvetti näitä nykyasiakkaita vaivaa, on syntynyt mielestäni ihan uusi genre, tällaiset jolle ei passaa mikään. Ei vaikka itkisi, nussisi ja näkisi kuoleman unta.

Valitetaan ihan valittamisen ilosta, väittäisin että sellaiset jotka eivät ole alalla olleet eivät hirveästi tiedä millainen voi olla normityöpäivä. Tällainen jossain pimeässä kopissa työskentelevä mörkö ilman minkäänlaisia tapoja tulee säätämään ja möykkäämään. Asiakkaita voi olla kymmeniä tai satoja päivässä, kaikkien kanssa on tultava juttuun jotta pääsee kauppaa tekemään. Kuitenkin on osattava olla neutraali ettei heitä mitään tyhmää. Omia huonoja päiviään ei tietenkään näytetä asiakkaille. Toisin kuin jostain katkerat asiakkaat jotka hyvin mielellään purkavat sen myyjiin.

Ja oli tuote mikä tahansa jos se on rikki tai muuten viallinen on se luonnollisesti myyjän syy.

Päivääkään en vaihtaisi pois (tai ehkä muutaman) enkä haluaisi mitään muuta hommaa tehdä. Pitäisi vain muistaa muidenkin asiakkaatkin saavat joskus katsoa peiliin.

Pari juttua mitä on jääny mieleen:

Pasilan aseman Sampo-pankki
Mulle kieltäydyttiin avaamasta tiliä. Mä menin sinne kädessäni ulkomaalainen shekki (mulle osoitettu). Pyysin, että haluaisin lunastaa tän. Kysyivät onko mulla tiliä, no mä vaan että ei mutta mä haluun avata samalla tilin. Nainen katteli mua siinä jonkun aikaa ja hävisi shekin kanssa takahuoneeseen. Hetken päästä palasi tiskille ja tokaisi "ei me nyt kyllä avata sulle tiliä eikä lunasteta shekkiä". Pyysin selitystä, pankkineiti vaikeni. Ehkä minuutin pari siinä istuin ja tuijotin miettien mitä tehdä kunnes kyllästyin ja poistuin. Malmin Sampo suostui sitten mihin pyysin.

Forumissa joku koruliike
ilmeisesti en ollut tarpeeksi maksukykyisen näköinen asiakas, koska pyysin katsella Kalevala-korun sormuksia. Nehän on hopeeta, eikä mitään kauheen kalliita. Sain odotella joku 10min myyjää ja lopulta kun hän sormukset mulle esitti katseli hän kärsimättömänä muita asiakkaita ja vältteli vastaamistä kysymyksiini. Mä sitten tulin siihen tulokseen että paree kai jättää kai tää homma tähän ja ehkä tuun hakee toiste. Myyjä keräs kamppeensa tiskiltä ja huuteli perään "Muista että tää maksaa sit 28 euroa!!!11"

exitusletalis sanoi:
Pari juttua mitä on jääny mieleen:

Pasilan aseman Sampo-pankki
Mulle kieltäydyttiin avaamasta tiliä. Mä menin sinne kädessäni ulkomaalainen shekki (mulle osoitettu). Pyysin, että haluaisin lunastaa tän. Kysyivät onko mulla tiliä, no mä vaan että ei mutta mä haluun avata samalla tilin. Nainen katteli mua siinä jonkun aikaa ja hävisi shekin kanssa takahuoneeseen. Hetken päästä palasi tiskille ja tokaisi "ei me nyt kyllä avata sulle tiliä eikä lunasteta shekkiä". Pyysin selitystä, pankkineiti vaikeni. Ehkä minuutin pari siinä istuin ja tuijotin miettien mitä tehdä kunnes kyllästyin ja poistuin. Malmin Sampo suostui sitten mihin pyysin.

Forumissa joku koruliike
ilmeisesti en ollut tarpeeksi maksukykyisen näköinen asiakas, koska pyysin katsella Kalevala-korun sormuksia. Nehän on hopeeta, eikä mitään kauheen kalliita. Sain odotella joku 10min myyjää ja lopulta kun hän sormukset mulle esitti katseli hän kärsimättömänä muita asiakkaita ja vältteli vastaamistä kysymyksiini. Mä sitten tulin siihen tulokseen että paree kai jättää kai tää homma tähän ja ehkä tuun hakee toiste. Myyjä keräs kamppeensa tiskiltä ja huuteli perään "Muista että tää maksaa sit 28 euroa!!!11"

Ehkä sä oot vaan niin käsittämättömän epäillyttävän näkönen, et sua ei haluta palvella, ei sitte kirveelläkään :D .

Täytyy kyllä heittää esimerkki toisesta päästä, tosin kyseessä ei sitten ollutkaan suomalainen asiakaspalvelija. Oltiin kaverin kans tulossa salilta ja kun bussiin oli vielä aikaa niin poikettiin fredalla sellasessa kaupassa, joka myy venäläistä taidetta, ikoneja ja maalauksia.

Naisella oli siellä pari asiakasta, jotka kohta lähti ja hän tuli meidän luokse juttelemaan. Vaikka hän aivan varmasti teki noin 5 sekunnissa analyysin että nämä jätkät ei kyllä osta mitään, niin vastasi kaikkiin kysymyksiin asiallisesti, esitteli oma-aloitteisesti kaikkea mahdollista ja oikeastaan ihan vain kierreltiin kauppaa ja juteltiin siinä joku 10 minuuttia.

Tämmöstäkin voi tapahtua :D

Toi on hauskaa jos jossain kaupassa ei saa palvelua ulkonäkönsä vuoksi. Itse olin ostamassa itselleni uutta pistoolia. Myyjä ei oikein millään ilmeeellä suostunut kertomaan hintoja eikä neuvonut missään asioissa. No eipä siinä mitään, menin seuraavaan kauppaan ja ostin sieltä. Enpä ole siinä kaupassa enää sen jälkeen asionnut.

Zealot sanoi:
Siinä sitten myyjän tullessa mässytin (tässä vaiheessa maksamattomia) banaaneja. Myyjä siihen sitten:
"mitä helvettiä sä luulet tekeväs?"
Vastasin tähän: "Jos sä olisit tullu varttitunti aikasemmin, mä olisin nyt kotonani syömässä näitä banaaneja"

Repesin. :D

Mä olen sitä mieltä, että asiakaspalvelijan tehtävä on palvella asiakasta. Itse olen asiakaspalvelija, on tullut monenmoista asiakasta vastaan ja kaikista olen selvinnyt. Itse katson silmiin palveltavaa, sanon hyvää päivää ja kuinka voin palvella. Yleensä asiakas sanoo suoraan asiansa "minä: hyvää päivää! asiakas: pattereita " esim. Asiakas on yleensä se epäkohtelias, en sitten tiedä onko syy tähän se, että olen itä-suomesta kotoisin ja täällä Helsingissä kaikki on tottuneet kiireeseen. Sellainen tosi asia jo tulikin eteen, huono palvelu kiirii kaikkien korviin. Palvelun perusteissa on sääntö. Yksi huonosti palveltu asiakas kertoo liikkeestä 10 tutulleen jne. Hyvin palveltu taas kertoo liikkeestä kolmelle tutulleen.
Asiakaspalvelija on liikkeensä käyntikortti, jolla on suoranainen vaikutus liikevaihtoon. Onnistunut kauppa on tapahtunut vain, kun asiakas lähtee iloisena liikkeestä vaikka liike on ottanut 70% katteen myymästään tuotteesta.

grimJester sanoi:
Tapaus jonka näin joskus vuosia sitten: Noin kahden tunnin odotusaikoja, vuoronumerot käytössä. Joku oli röökillä kun sen numero tuli, käy sitten kysymässä, pääseekö seuraavana. Ei onnistunut, tuli heti (huutaen) käsky ottaa uusi lappu ja odottaa kiltisti. Muilta asiakkailta tuli jonkun verran "palautetta" tuosta, mutta paikka hiljeni kun kela-tädit uhkasivat pistää putiikin kiinni.

saa olla aika tyhmä jos pian on oma vuoro ja lähtee röökille, oma vika.

Jokipoika sanoi:
Mulle jos ei kassaneidit vastaa puhutteluun ja tervehtimiseen niin mä huikkaan aina poistuessani,että: "Olisit ihmeessä sanonut,jos sua on kielletty puhumasta!"

oletpas sinä näppärä

lej sanoi:
Indesol Hämeenkadulla Turussa :curs: :curs: :curs: . En jaksa kirjoittaa enempää, mutta uskon kaikkien siellä käyneiden tietävän mistä puhun.

:hyper: muutkin on huomannu!!! mutta miksi v"¤%%# se kauppa on siinä vieläkin... ketä piru siellä käy? itse ostan vaikka vähän kalliimmalla muualta kuin sieltä...

maxmussel sanoi:
Pitääks mun nyt sit lähteä Turkuun kokemaan toi ihan omakohtaisesti, vai voisitteko ilokseni kertoa hieman tarkemmin..? :)

katso speden "rautakauppa" sketsi... se kertoo kaiken indesolista.... eikä edes ole itse koettuna hauskaa

Hah. Minäkin olen käynyt asioimassa siellä Turun Hämeenkadun pyöräliikkeessä. Opiskelijan ainoasta perhekalleudesta, äipän vanhasta joposta, oli valtavan "lihas"massan kasvun vuoksi katkennut poljin ja se piti hitsata kiinni. Ei nyt sattunut olemaan hitsiä opiskelijaboksissa. No, se hieman hitaan tuntuinen tyyppi paukautti ensimmäisenä, ettei tuollaista kannata korjata, noin huonoa pyörää. Helvetti, se oli mun ainoa pyörä. Sain ainakin 10 minuuttia suostutella, että äijä hitsaisi sen kiinni. Suosittelen kyllä, ettei siinä liikkeessä käytetä kovin pitkiä sanoja, eikä ainakaan sivulauseita, ettei mene herralle liian vaikeaksi. Hyvä sijainti pyöräliikkeelle kuitenkin, toimii varmasti huonommallakin palvelulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom