Salli mun nauraa...
Tarkoitat ehkä ennemmin Amerikkaa? Englannissa asuvana voin kyllä kertoa, että asiakaspalvelu on täällä enemmän persiistä kuin missään muualla, paitsi ehkä jossakin entisessä itäblokin maassa.
Jonot ei liiku yhtään, kun kaksi sanaa englantia osaavat myyjät juoruaa keskenään urduksi tai punjabiksi. Kukaan ei ikinä ota mistään virheistä vastuuta, syy on aina jonkun muun. Jos yrität puhelimitse hoitaa asioitasi, joudut jonottamaan tuntikaupalla Vivaldin neljää vuodenaikaa kuunnellen ja sen jälkeen sinua pompotellaan yhdeltä asiakaspalvelijalta toiselle samalla kun puhelinlaskusi kasvaa. Jos kotiisi tuodaan jotakin tavaraa tai olet tilannut vaikkapa putkimiehen, niin sinun täytyy odotella kotona mainittuna päivänä klo 9 – 17, eikä kukaan silti välttämättä ilmaannu ikinä paikalle. Selitystä on turha odottaa. :curs:
Englantilainen kohteliaisuus on kyllä totta, mutta sen avulla pystyy myös kätevästi olemaan ylikohteliaalla tavalla supervittumainen. Tämän vuoksi englantilaiset asiakkaat ovat myös maailman vaikeimpia. Yleensä yläluokkaiset ovat vielä työväenluokkaa ilkeämpi. Jos olet myynyt niille jotakin viidellä punnalla, niin ne luulevat omistavansa sielusi...
Kaiken kaikkiaan täällä ei siis yhtään mikään toimi. Huh, kylläpä helpotti saada tämä sydämeltä!