YleX:n Ile nosti 95kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu
Aikuinen mies ottaa aika lähelle tota 95 yleensä, en tiedä miksi se teistä muksuista niin ihmeelliseltä tuntuu.
Penkkituloksella ei ole juuri paskankaan tekemistä aikuisuuden kanssa. Jos on täysin treenamaton heinäkeppi ja työskentelee jossain näppärässä toimistoduunissa, joka ei rasita kuin istumalihaksia, jää 95 kiloa kyllä ottamatta vaikka kuinka olisi aikuinen. Olkoot se teistä muksuista kuinka ihmeellistä tahansa. ;) :D

Ja näitä treenamattomia heinäkeppejä on meidän aikuisten joukossa vähän helvetin runsaasti tai oikeastaan treenaamattomia paskamahoja ehkä vielä enemmän.

// ShoGun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mullakin on semmonen käsitys että jos kadulta otetaan ihan minkä ikäsiä vaan (ei salia harrastavia) ja kokeillaan paljonko ne nostaa penkistä niin varmasti alle 5% nostaa sen satkun. Loppujen lopuksi 100kg on aika iso paino.

Eikös Bodaus-lehdessä joku voimanostaja kertonut nostaneensa elämänsä ensimmäisellä penkkikerrallaan hulppean reippaasti yli satasen. Olisiko se ollut jopa kymmeniä kiloja yli.

En ole törmännyt vielä kehenkään joka tuon satkun olisi ensiyrittämältä nostanut. Paras oli reilu 80 kg.

Ainakin meikäläinen nosti 90 kg:llä kakkosen kevyesti, kun aloittelin saliharrastusta (eli ekoja salinostoja). Satanen olisi paukkunut ihan varmasti. Tosin ikää oli jo 20.

Luulen, että täällä aika monella useamman vuoden treenitaustan ja alle 100kg penkkituloksella kirjottelevan "pieni" tulos johtuu paskojen geenien sijaan siitä, että pidetään sitä aerobista kuntoa samalla yllä, tai jopa parannetaan sitäkin puolta. Aerobinen syö salituloksia itselläni varmaan enemmän kuin viikonloppuryyppääminen. Kun massaa tulee lisää, ja halutaan pitää esim. siitä 3 kilometrin Cooper-tuloksesta kiinni, saa jatkuvasti enemmän tehdä sitä aerobista sen tuloksen ylläpitämiseksi. :)

Tai sit mä keksin taas yhden paskan syyn lisää, miksen kolminumeroisia penkkaa. :rolleyes:

Jep, ja on hivenen eri paino suhteessa tuo 100kg penkistä, onko kyseessä 50kg vai 90kg painava kaveri.

70 kiloselle tuo 95kg on aika hyvä tulos.

+pituudestra. onhan tuo kova tulos 100kiloselle jos se on 2metriä pitkä ja ikänsä istunut koneen ääressä. on nimittäin 2metriä/100kg melkoinen kuikelo :)

edit. itse oon kyllä rehellisesti sanottuna yllättynyt että tuo nosti 95kg.

Nyt romuttui mun kuvitelmat siitä, että olisin edes hieman lihaksikas..:(

nimin. 198cm/100kg

Asiaan: olen yllättynyt tuosta Ilen nostosta.

ei tarvi romuttaa haaveita, koska puhuin reenaamattomasta ihmisestä:)

Nyt romuttui mun kuvitelmat siitä, että olisin edes hieman lihaksikas..:(

nimin. 198cm/100kg

Meinasinkin tässä just alkaa sanomaan että totuuden kuulee näköjään lapsen, humaltuneen tai neutraalin suusta. :D

~198cm ja 104kg Kyniksiähän näissä massoissa vielä ollaan paitti jos kisakunnossa alkas tän verran olla niin sitten alkais olla jo vähän pohjia.

Vittu, pitäisikö tässä lopettaa treenaus kokonaan kun panos saavutettuihin tulokseen nähden on niin mitätön vrt siihen että porukka nykäsee huntteja ensiyrittämällä.

Vittu, pitäisikö tässä lopettaa treenaus kokonaan kun panos saavutettuihin tulokseen nähden on niin mitätön vrt siihen että porukka nykäsee huntteja ensiyrittämällä.

Ei vaan päinvastoin. Sunhan pitää nyt treenata kahta kauheemmin ja kohta näytät noille markan nostajille närhen värkit. :whip:

Tuo paljonko menee ensimmäisillä kerroilla riippuu niiin paljon nostajan iästä, koosta ja aiemmista harrastuksista. Omasta kaveripiiristä löytyy henkilöitä jotka ilman harjoittelua nostaa 80-90kg ja sitten kavereita jotka on saanu saman vasta treenaamalla. Tosin kokokin joskus hämää, onpa tullu nähtyä vajaa 2metrinen 135-kiloinen henkilö jolla jäi 40kg rinnalle.

Toinen suht yksilöllinen asia näyttää olevan miten hyvin aiemmat tulokset pysyy ilman treenia. Pari tiedän joilla tulos on huonontunut vain ~20kg (140kg-->120kg ja 100kg -->80kg ) vaikka taukoa muutama vuosi välissä. Sitten on taas niitä että ollaan viikko tai kaks pois salilta niin se on heti -10kg.

Itse aiheeseen, ihan hyvät lukemat ensikertalaiselta. Toivottavasti vaan jos saa salikipinän niin ei hinkkaa pelkkää penkkiä :D

Tässäkin hommassa kehittyy tasan sen verran kun siihen haluaa uhrata.
Esimerkkinä massan kasvattaminen tai tuo satasen penkki...
Vedotaan geeneihin tai nopeaan aineenvaihduntaan, kuitenkin lähes jokainen vähänkin tosissaan treenauksen ottava saa kyllä niitä näkyviä tuloksia aikaan kun pitkäjänteisesti vie hommaa eteenpäin.
Harva kuuluu siihen ryhmään, jolla on jotain elimistössä/geeneissä niin pahasti viturallaan, ettei uurastamalla tuloksia tule.
Niin ja mitä järkeä vertailla muitten tuloksia omiin ja mollata siten itseään, lopettaa sen mutrustelun ja nakkelee itelle sopivia tavotteita ja vie siten hommaa etiäpäin.

Näinhän se kauniisti ajateltuna on. Mua vaan vituttaa kun en oo päässyt treenaamaan pariin viikkoon kiitos tämän angiinan... Ei tässä sen kummemmasta ole kyse :).

Näinhän se kauniisti ajateltuna on. Mua vaan vituttaa kun en oo päässyt treenaamaan pariin viikkoon kiitos tämän angiinan... Ei tässä sen kummemmasta ole kyse :).

Joo, ei kannate murehtia, itellä meni 5 vuotta, että osas treenata pidemmän aikajakson kuin 2kk..arvaappa tuliko kovia tuloksia tuossa ajassa, 2kk treeniä ja puol vuotta taukoa ja kiekka uudestaan.:rolleyes:

Heh...Mulla oli tossa joitain vuosia sitten mielenkiintoinen tilanne. Pituus 182 ja paino 69. Penkkiä meni 10x70kg maksimin ollessa 85. Kyykyssä 3-4 settiä 20x115kg ja maksimi 150kg. Raajat on pitkät, eli sillä on varmaan aika paljon merkitystä.

Muutamalla kaverilla on kyllä penkkigeenit kohdillaan eikä mua tommonen 95kg penkkitulos ihmetytä patkääkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom