Ylätalja, latsien varma kehittäjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nähnyt salilla kahta eri tyyliä; Selkä suorana koko ajan ja sitten sellaista että ollaan tiukassa takakenossa kun lasketaan talja rinnan päälle. Kumpi on parempi? Näyttää aika vaaralliselta riuhtomiselta toi jälkimmäinen tapa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse teen melkein 45 asteen kulmassa ja selkä kaarella näin itse saan parhaan rutistuksen latseihin. Ihan yksilöllistä tuo asento, kunhan lavat liikkuu reilusti niin silloin ollaan oikeilla jäljillä.

omasta mielestä ylätalja on ihan hyvä lämmittely ja loppuliike selkätreeniin,mutta ei sitä pelkästään tekemällä tuu isoja selkäfileitä-ellei sitten ole joku myoaktiinimutantti.
parhaimmat latsiliikkeet omasta mielestäni ovat kulmasoutu ja leuanveto.

kelpo liike kyllä. Itse olen vedellyt tätä niskan taakse ja tuntuu käsissä yllättävän paljon. Mutta kun koitin tän jälkeen vetää alataljasoutuu niin ei mitään mahdollisuuksia kun latsit oli ihan loppu :D

yksittäisistä selkäliikkeistä ylivomaisesti paras selän kehittäjä IMO

Hieno liike kertakaikkiaan.. miinuksena voidaan pitää sitä, että ylätalja ei ole niitä aloittelijaystävällisimpiä liikkeitä. Itsekin aikoinani vetelin ylätaljaa tohkeissani, mutta tietämättäni ainoastaan hauiksia siinä tuli treenattua. Hyvä niksi tosiaan tuohon hauisten minimointiin liikkeessä on se täällä jo monesti mainittu kuvittelu, että vetää kyynärpäitä alas, eikä sitä tankoa.

Onkohan syy tuohon selkälihojen haastavaan treenaukseen suhteettoman heikko hermotus lihasten kokoon nähden? Latseillekkaan ei normaaleissa arkiaskareissa mitään hurjia rasituksia tule.

mulla on ollu ongelmana juuri se että hauiksia tullu kehitettyä, nyt kuvittelen juuri vetävän kyynärpäitä alas ja latseihin koskee :thumbs:

Yks hyvä variaatio tästä kans miten saa kivan poltteen tonne latsiin ja muihin pienempiin avustaviin tossa takaolkapään ja epäkkäiden välissä on tehä negatiivisia. Pistät vaikka D-kahvan tai \/ - kahvan kiinne ja pistät painoa niin että vedät kaksin käsin ales ja sitten yhdellä kädellä todella hitaasti lasket sen takaisin ylös.
Ite sain idean tehdä tätä kun näin Utti Hietalan tekevän sitä :)

Kokeilin muuten tossa yks päevä sellasta että menin roikkumaan leuanvetotankoon jaloista ylösalaisin ja siitä sitte vetelin tankoa ylös ylätaljatyyliin. Veri menee tietenkin päähän eikä saa yhtä hyvää supistusta kuin yläteljassa tehtynä mutta pitää ny vielä kokeilla sitä, kuhan ei vaan tapa itteään sitä tehdessä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
miten alas toi pitäs saada vedettyä?tässä koneella koittelin liikettä enkä saa kuvitteellista tankoa lähellekkään rintaa.jää uupumaan jotain 10cm.salilla huomannu ihan saman.tuntuu kuin joku ottais vastaan eikä vaan mene.niiku latsit ojentajiin tai jotain..

meiän salilla n. 95 % ihmisistä tekee ylätaljan päin hevon vittua (metrin heijaus maksimaalisilla painoilla)

pitäis varmaan tulostaa tää ja teipata laitteeseen

miten alas toi pitäs saada vedettyä?tässä koneella koittelin liikettä enkä saa kuvitteellista tankoa lähellekkään rintaa.jää uupumaan jotain 10cm.salilla huomannu ihan saman.tuntuu kuin joku ottais vastaan eikä vaan mene.niiku latsit ojentajiin tai jotain..
Kokeile taaksepäin nojaamista vähäsen, mutta kumminkin niin että vartalo pysyy paikoillaan vedon aikana.

Onks kukaan muu tehnyt ylätaljaa lämmittelynä enne penkkiä? Jotenki tuntuu penkki helpommalta kun on latsit pumpissa...

Kun siis ennne penkkiä lämmittelette latseja ylätaljassa, niin teettekö siinä varsinaisen selkätreenin vaiko vaan 1 tai 2 kevyttä sarjaa tavoitteena ainoastaan saada latsit pumppiiin jotta penkki menisi paremmin ?

Edit. Sekavahko viesti, mutta saa kysyä tarkentava kysymys jos/kun joku ei ymmärtänyt :hyper:

Kun siis ennne penkkiä lämmittelette latseja ylätaljassa, niin teettekö siinä varsinaisen selkätreenin vaiko vaan 1 tai 2 kevyttä sarjaa tavoitteena ainoastaan saada latsit pumppiiin jotta penkki menisi paremmin ?

Edit. Sekavahko viesti, mutta saa kysyä tarkentava kysymys jos/kun joku ei ymmärtänyt :hyper:
Siis sun kysymys on, että onko lämmittely vain lämmittelyä vai ihan treeniä? Vastaus: Se on lämmittelyä. Eli latsit vaan pieneen pumppiin ja veri kiertämään.

Back
Ylös Bottom