^Ylätalja eteen rasittaa eri paikkaa mitä taakse tehtynä. Voihan se olla, että isoilla pojilla on syynsä siihen, että sitä tankoa ei taakse vedellä.
Itse en saa taakse vedetyssä taljassa tuntumaa oikein mihinkään. Teen sitä silti silloin tällöin lähinnä muun harjottelun lomassa/lisäksi siksi, että lavassa esiintyy välillä jotain outoa liikekontrollihäiriötä ja kuvittelen tämän liikkeen osaltaan pitävän sitä poissa. Tiedä sitten sitä, onko sillä vaikutusta. Itselläni liikkuvuus olkanivelissä ei ole mikään erityisen hyvä, mutta ei ne rajat niskan taakse vedossa tule vastaan. Varsin rauhallisia nuo taakse vedettävät liikkeet itselleni ovat.
Ylätalja on itselleni muutenkin ollut sellainen väline, että sillä oli pitkään hankala saada tulosta aikaan. Ajattelin verrata omaa tapaani, jolla saan latsiin "hittiä" ensimmäisen sivun kuviin, mutta nehän ovat huomattavan samankaltaisia. Oma mielikuva oli se, että olisin pystymmässä ja minulla olisi selkä enemmän rintarangasta kaarellaan taaksepäin. Mutta niinhän se näyttää olevan ensimmäisen sivun punttihirmullakin.
Kun etusivun ohjeessa kiinnitetään huomiota siihen, että ei vetäisi käsillä, niin tästä en saanut itse apua. Apu löytyi lopulta siitä, että salilla asian osaava hemmo nappasi kyynärpäistä kiinni ja ohjasi niitä oikeaan suuntaa. Mielikuvaksi kertoi, että piirrä niillä kyynärpäillä ympyrää ja yritä lopussa puristaa kyynärpäät yhteen. Tämän jälkeen se tuntuma alkoi löytymään