Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu itsekin juuri aloitin. 25kg:lla 3x6 menee ja omalla painolla ainakin 20...

Kahdesti viikossa olis tarkotus vetää avustettuja yhden käden leukoja. Aika heikkoa on vielä, mutta jos nyt vuoden loppuun mennessä menis molemmilla käsillä edes yksi.
Yksi treeni vasta takana mutta ainakin hauistreeninä tuntuis melko tehokkaalta!

tuli tänään koitettua huvin vuoks pystyykö pitään staattisesta yhen käden leukaa ysikympin kulmassa ja yllättävän kauan pysy :wtf: vasurilla pysy siis ehkä 5 sekuntia ja oikeella ei yhtään, kun on heikompi :( ens kesään mennessä oon luvannu ittelleni saada sen ykl tehtyä :puntti:

Lopetin ite ykl treenin, rupes vituttamaan niin kovasti. Todella lähellä oli lukitseminen muutaman kerran ja vaati itellä painon pitämistä siellä 75 korvilla. Ei bodaustreenien oheen sovi niin jääköön :D

hyviä reenejä helkalta. mitäs kehtaamista noissa nyt on?

yleisesti: noita variaatioita kun tekee, se veto tulis aina lähtee mahdollisimman vähillä avuilla ja nosto aina sinne treenattavaan käteen. muuten noi ei toimi.

Josko nyt kehtaisi laittaa videoo mun yhden käden leuan treenailuista vaikka vielä se puhdas ykl tuntuukin olevan kaukana. Ykl- harjoittelua/One arm chin up training - YouTube

Samanlaisia olen itse tehnyt. Mullakin vielä matkaa riittää. Staattinen pito 90 asteen kulmassa menee nykyisin helposti, eli jotain kehitystä on tapahtunut. Itse olen todennut vastuskuminauhan hyväksi avustajaksi.

Ite pystyn vetämään molemmilla käsillä yhen käden leuat, ja parhaimpana päivänä vedin vasurilla kolme. Mun mielestä parhaita treenejä tätä liikettä ajatellen ovat leanveto isoilla lisäpainoilla tai paksulla tangolla (jossa peukalo ja muut sormet ei yllä toisiinsa) ja yhden käden ylätalja paksulla D-kahvalla.

Yks asia mikä on pistäny silmään monen ykl-toistoissa on se, että jengi vakuuttaa itselleen että pelkkä positiivinen vaihe on ykl. Ihan mielenkiinnosta, miksi näin, ku ette kuitenkaa laske normileuoissa pelkkää ylösmenoa yhdeksi toistoksi?

Toi on hyvä! Ootko muuten miettiny sitä, miksi mainittua liikettä kutsutaan leuanvedoksi - tankoahan siinä vedetään itseen päin! Näissä hommissa olis paljon korjattavaa ahkeralle korjaajalle :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:D Tuo on kyllä eeppinen video!

Mulla on itse asiassa ollut hyvin samankaltainen idea jo parin vuoden ajan. Eli ykl loppuasentoon litran maitopurkin kanssa ja siellä litra ykkösellä alas. Ei oo vaan vielä kunto riittänyt moiseen suoritukseen! Ehkä ensi kesänä :) Tai varmaan puolikin litraa raakamaitoa riittää.

mä uskon, että se litran kietaasu ykl:n aikana on se kovin juttu tossa ;) yks kauneimpia alan videoita kyllä.

Tässä vähän pidempää treenipätkää.

Tavoitteet vetäville lihaksille tärkeysjärjestyksessä:
1. Lisäpainoleuanveto 1RM
2. Strict One Arm Chin up
3. Full Front Lever
4. Hypertrofia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaatii sellaasta minuutin lukkua tua litran täysmaito :) Vaikiaa ku kaulaa myären yläruppi jännitykses ja happia saa vaan nenän kautta silloon ku juaa :) Jos menöö väärähän kurkkuhun niin kovimmakki äijät putuaa puusta :D

Tässä vähän pidempää treenipätkää.

Tavoitteet vetäville lihaksille tärkeysjärjestyksessä:
1. Lisäpainoleuanveto 1RM
2. Strict One Arm Chin up
3. Full Front Lever
4. Hypertrofia

Mikä noissa 113kg:lla tehdyissä "nykytyksissä" on ideana? (disclaimer: aidosti kysyen, ei vittuillen :D)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
The Monkey: Liikkeestä käytetään nimeä "Scapula pulldown", "Scapular pulls", "Scapula depression" jne. Liikkeessä tapahtuu lapaluun depressio, joka on liikeradaltaan melko pieni. Aloittelijalle hyvä liike selän lihasten aktivaatioon roikunnassa (hyvä leuanvedon tukiliike).

Ite oon nyt uutena liikkeenä ottanut tuon tukiliikevalikoimaan ja sen tavoitteena on totuttautua koviin rautoihin ja vahvistaa rhomboideuksia ja trapeziuksen alaosaa.

kirjoittelenpa tänne nyt sitten ekaa kertaa.. Yhdenkäden leuiosta kun puhutaan.
Sain pariviikkoa sitten vedettyä yhden kappaleen yhdenkäden leukoja oikealla ja yhden vasemmalla..
Leuat olivat puhtaita (ainakin mielestäni) ja siten vedin, että toinen käsi oli vapaana sivulla ja en mitenkään sillä auttanut. Olen järjestelmällisesti treenannut ko liikettä vajaana, eli kun en saanut sitä ylös asti aikaisemmin.
Archer pull upit ovat mielestäni eräs parhaista treeneistä ko liikkeeseen, sekä lisäpainoleuat.
Mutta pikkuhiljaa se sieltä tuli. Samalla tavalla sain toteutettua flagin, eli vajaana aluksi ja siitä sitten.... oma painoni on 82kg

Suositut

Back
Ylös Bottom