Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yhden käden leuka on ottanut harppauksen eteen päin. Oikealla negatiivinen tulee jo melko hallitusti, vasurilla tosin melko pommi vielä. Oikealla kädellä saan vedettyä mustan kuminauhan avustuksella nyt ensimmäsitä kertaa. Viime aikoina ykl-treenit on tullut tehtyä 50-50-renkailla ja siitä oonkin saanut lisää innostusta tähän haastavaan liikkeeseen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=582GAH-mitY

Ajattelin ottaa yhden käden leuan projektiksi tähän tuleville kuukausille. 81kg/186cm mitoissa maximina meni 50kg, eli hieman yli sen 60% omasta painosta mitä jossai mainittu "vähimmäismääräksi". Negatiivinen tuli molemmilla käsillä todella nopeasti alas, ei nyt ihan vapaapudotuksella kuitenkaan.

Yleensä oon treenannut 1-jakoisella, leukoja vetänyt myötäotteella melkeen joka treenissä 3x sen mitä menee. Nyt viimeset 6-8vviikkoa vedellyt vastaotteella lisäpainolla (15-20kg) vitosen tai vajaan sarjoja. Tuntuu, että vastaotteella voimaa etenkin ykkösiin löytyy huomattavasti enemmän kun myötäotteella. Kannattaako siis myötäotteen "heikkoutta" yrittää parantaa, vai treenata vastaotevariaatioilla ja miettiä myötäotetta sitten kun se 1-käden leuka vihdoin menee?

Treeniksi ajattelin 3-5 sarjaa molemmille käsille avustettuna 3x viikossa ja joka toinen kerta 3 sarjaa jotain hauiskäännön variaatiota päälle.
Esimerkkitreeni 1:
1x 1-sormella avustettuna 2kpl
2x 2-sormella avustettuna 3kpl
2x 3-sormella avustettuna 6kpl

Esimerkkitreeni 2:
2x negatiivinen leuka 1kpl
3x 1-käden leuka avustettuna 3kpl (joko pitämällä kiinni tangon yli menevästä narusta jossa painoja, jäykällä kuminauhalla tai pitämällä toisella kädellä alhaalta jostain kiinni)

Miltä kuulostaa? Saa ja olisi suotavaa antaa parannusehdotuksia, ei ole hirveästi kokemusta omien ohjelmien soveltamisesta.

kunhan nostat siihen työkäteen, etkä avustavaan tai väliin, menee suht ok. kaikki yhden käden variaatiot on toimivia, kunhan muistaa tarkkailla niitä noston heikkoja kohtia erityisesti. noissa eritasoissa ja muissa ongelmaksi voi muodostua alaosan liika auttelu. siihen sitten osatoistoja vaikkapas. tee nyt eka tota pläniäs kuukausi pari ja näät mitä tapahtuu. ellei kehity mitenkään, teet jotain väärin. se varsinaisen liikkeen (ykl) heikkojen kohtien kartoitus ja seuranta on se avain. mitään vähimmäismäärää kahden käden lisäpainoilla ei ole, että ykl menis tai vois mennä. liian erilainen liike. toki auttaa mitä enemmän kahdella kädellä nousee.

Kolme tärkeintä liikettä ykl saavuttamiseen on itse liikken suorittamisen yrittäminen, yhden käden passiivinen ja aktiivinen roikkuminen ja yhden käden ylätalja. Lisäksi kannattaa alussa tehdä negatiivisia ja puolitoistoja, mutta kun saavuttaa jo pari toistoa näistä tulee aika turhia.

Sitte ku vetää semmose 6 toistoo ni kannattaa tehä "nelosia" eli vetää vaan konsentrisen vedon, ottaa toisel kädel tällö kii ja laittaa jalka maaha. Toistoja tehää 4 niin nopeesti ku mahollist. Sitte ku niitä toistoja tulee enemmä ni sit tietty lisätään toistoja sarjaan eli tehään "vitosia" jne.

Ennen tätä itseasiassa kannattaa tehä toistopyramideja eli 1,2,3,2,1 yms kunnes saa sen neljä vedettyy.

Sit ku saa sen 8 ni sit kannattaa treenaa myös lisäpainoilla semmosella 1-2 toiston alueella, vaik kerran viikossa jos tekee ykl 3 kertaa viikossa.

Suosittelisin twhä näitä peukalottomalla otteella koska sillon yleensä saa käytettyy enemmän voimaa, ja siksi koska omasta kokemuksesta kämmeniin on tullut vähemmän repeämiä ja rakkuloita.
Sit viel päätteeks kaikki puhe siitä, että vain kevyet ja vähärasvaiset voivat näitä tehä on täyttä paskaa, ite oon semmone 16-18% kehonrasvaa 80kg 17 vuotias ja vedän semmone 10 yhenkäden leukaa semi tiukoilla säännöillä.

Ei se ykl semmosen kummempi oo.

Kolme tärkeintä liikettä ykl saavuttamiseen on itse liikken suorittamisen yrittäminen, yhden käden passiivinen ja aktiivinen roikkuminen ja yhden käden ylätalja. Lisäksi kannattaa alussa tehdä negatiivisia ja puolitoistoja, mutta kun saavuttaa jo pari toistoa näistä tulee aika turhia.

Sitte ku vetää semmose 6 toistoo ni kannattaa tehä "nelosia" eli vetää vaan konsentrisen vedon, ottaa toisel kädel tällö kii ja laittaa jalka maaha. Toistoja tehää 4 niin nopeesti ku mahollist. Sitte ku niitä toistoja tulee enemmä ni sit tietty lisätään toistoja sarjaan eli tehään "vitosia" jne.

Ennen tätä itseasiassa kannattaa tehä toistopyramideja eli 1,2,3,2,1 yms kunnes saa sen neljä vedettyy.

Sit ku saa sen 8 ni sit kannattaa treenaa myös lisäpainoilla semmosella 1-2 toiston alueella, vaik kerran viikossa jos tekee ykl 3 kertaa viikossa.

Suosittelisin twhä näitä peukalottomalla otteella koska sillon yleensä saa käytettyy enemmän voimaa, ja siksi koska omasta kokemuksesta kämmeniin on tullut vähemmän repeämiä ja rakkuloita.
Sit viel päätteeks kaikki puhe siitä, että vain kevyet ja vähärasvaiset voivat näitä tehä on täyttä paskaa, ite oon semmone 16-18% kehonrasvaa 80kg 17 vuotias ja vedän semmone 10 yhenkäden leukaa semi tiukoilla säännöillä.

Ei se ykl semmosen kummempi oo.

En tiedä onko tämä nyt tosissaan kirjoitettu vaiko "trolli", mutta silläkin uhalla vastaan. Äkkiseltään aikamoista "velitiedettä", vaikka onhan tuossa pari hyvääkin neuvoa, kuten puolitoistot ja aktiivinen roikunta, toki negatiivisillekin on paikkansa. Tiedä sitten miten siitä yhtäkkiä voi vetää 6 yhden käden leukaa...

Mahdollisten sekaannusten ja väärinymmärrysten välttämiseksi tässä vielä mestarin taidonnäyte.

Älkää nyt vaan uudet ja nuoret ottako näitä kymmenen yhdenkäden leuan vetelijöitä tosissaan. Meillä on sentään muutama tällä foorumilla, jotka pystyy omat suorituksensa videolla todistamaan.

Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tämä nyt tosissaan kirjoitettu vaiko "trolli", mutta silläkin uhalla vastaan. Äkkiseltään aikamoista "velitiedettä", vaikka onhan tuossa pari hyvääkin neuvoa, kuten puolitoistot ja aktiivinen roikunta, toki negatiivisillekin on paikkansa. Tiedä sitten miten siitä yhtäkkiä voi vetää 6 yhden käden leukaa...

Mahdollisten sekaannusten ja väärinymmärrysten välttämiseksi tässä vielä mestarin taidonnäyte.

Älkää nyt vaan uudet ja nuoret ottako näitä kymmenen yhdenkäden leuan vetelijöitä tosissaan. Meillä on sentään muutama tällä foorumilla, jotka pystyy omat suorituksensa videolla todistamaan.

Olin kännykällä joten en voinut/jaksanut kirjoittaa kaikeka mitä tiedän, mutta suurin osa tuli kyllä mainittua.
Jos haluat voin kyllä laittaa videota tulemaan, mutta en varmaan laita toistomaksimia vaan normi treenisetin, koska ykl toistomaksimit vie energiaa seuraavalta treenikerralta.

Ja kyllä on paljon velitiedettä, koska enhän minä nyt jaksa alkaa researchia tekemään, koska laiskuus, vaan kaikki mitä kirjoitin on siis täysin omasta kokemuksesta.

Ja enkä ole trolli. Olen saanut myös ykl +12kg joka on noin 91-92kg total.

Olin kännykällä joten en voinut/jaksanut kirjoittaa kaikeka mitä tiedän, mutta suurin osa tuli kyllä mainittua.
Jos haluat voin kyllä laittaa videota tulemaan, mutta en varmaan laita toistomaksimia vaan normi treenisetin, koska ykl toistomaksimit vie energiaa seuraavalta treenikerralta.

Ja kyllä on paljon velitiedettä, koska enhän minä nyt jaksa alkaa researchia tekemään, koska laiskuus, vaan kaikki mitä kirjoitin on siis täysin omasta kokemuksesta.

Ja enkä ole trolli. Olen saanut myös ykl +12kg joka on noin 91-92kg total.

10*80 setillä max vain 92? Outoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täs ois yks sarja "kahtatoista" eli periaatteessa 12 sarjaa ykköstä mahd. nopeesti. Tarkoituksena siis oli keskittyä vain konsentrisiin vetoihin ja kuten näette pudottauduin heti vedon jälkeen maahan.
Tasapainon treenaaminen ois sitten ensikerralle. Ja kuten näette liikerata oli vain "semi-tiukka" eli käytin vähän käsiä apuna mutta pyrin minimoimaan jalkojen heilautuksen.
Elikkä tää on yks metodi miten mä sain 10 ykl yhessä kunnollisessa sarjassa. Olis ollu pari toistoo vielä tankissa mutta ei ollu tarkoitus vetää nappiin.
Leukakin taisi kaikissa toistoissa mennä tangon yli mutta video saattaa hämätä.
Vinnkinä myös kaikille niille, jotka tätä yrittää:
Omasta kokemuksesta sanoen ennenkuin vetää sen ykl ni kannattaa puhaltaa suurin osa ilmasta keuhkoista pois, oon huomannut sen edistävän tasapainoa suorittaessa liikettä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ZERJTlj7OP4

Viimeksi muokattu:
Damn tajusin just tossa mun videossa yhen mahdollisesti ison virheen, kuten näette alotan vedon melkein semmosella soutuvedolla, enkä täysin pystysuoraisella vedolla...
Voi olla että vaikutti tuloksiin mutta olkoon nyt

Täs ois yks sarja "kahtatoista" eli periaatteessa 12 sarjaa ykköstä mahd. nopeesti. Tarkoituksena siis oli keskittyä vain konsentrisiin vetoihin ja kuten näette pudottauduin heti vedon jälkeen maahan.
Tasapainon treenaaminen ois sitten ensikerralle. Ja kuten näette liikerata oli vain "semi-tiukka" eli käytin vähän käsiä apuna mutta pyrin minimoimaan jalkojen heilautuksen.
Elikkä tää on yks metodi miten mä sain 10 ykl yhessä kunnollisessa sarjassa. Olis ollu pari toistoo vielä tankissa mutta ei ollu tarkoitus vetää nappiin.
Omasta kokemuksesta sanoen ennenkuin vetää sen ykl ni kannattaa puhaltaa suurin osa ilmasta keuhkoista pois, oon huomannut sen edistävän tasapainoa suorittaessa liikettä.

Vitun kova. Teetkö lisäpainoleuanvetoa? Tuloksia?

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa. Olit sanojesi mittainen mies ja epäilykseni olivat vääriä, kova suoritus. Tyylistä voisin valittaa, mutta ei taida olla sekään paikkani kun itse en saa yhtä ainutta millään tyylillä. Jotenkin sitä vaan on asettanut itselle omaan mieleen jonkinlaisen standardin kyrööläisen tekniikan mallin mukaan kun on niitä vetoja katsellut ja kaikki muut, mitkä jää sen alle tuntuvat "pliisuilta".

Tein jokunen vuosi sitten 3 yhen käden leukaa per käsi. Homma loppu siihen kun toisesta kädestä repesi vähän rustoja. Eli kun vedätte yhenkädenleukoja niin pitäkää "paketti" kasassa. Ite päästin yhdessä toistossa olkapään nousemaan korvan yli hartia tentona, jolloin myös lapa nousi ylös. Kova veto siitä asennosta loppui vihlaisuun, joka johti leikkaukseen ja vuoden kuntoutukseen.

Aloitin tänään treenaamaan yhden käden leukaa "vastapainon" avulla. Yllättävän hyvin liikkui 10kg ja 5kg. Saa nähdä, jos tässä kuussa onnituisi vetämään ensimmäisen yhden käden leuan. Olen siis treenannut liikettä aikaisemmin kuminauhoilla.

Kuinka usein voi tehdä natuna negatiivisia yhen käden leukoja? Tein noita ekaa kertaa nyt parin kuukauden taljajumpan jälkeen ja neljän päivän päästä oli vielä tukossa, joten vedän tähän väliin kevyen viikon. Eli nyt kun muutenkin alkaisi piikkailujakso niin tottuuko keho esim kahteen tai kolmeen negatiivi reeniin viikossa vai pitäiskö mennä yhdellä tiukalla ja pari variaatioreeniä? Tavote puolen vuoden sisään molemmilla kädellä yksi ja nyt nousee puoleen väliin.
Ja toki yksilöstä kiinni, mut itsellä kun ikääki jo kertyny kuoleman puolelle niin palautuminen tuppaa olemaan aika hidasta yleisellä tasolla.

hyvin yksilöllistä ja muusta tekemisestäkin kiinni, mutta pääsääntönä on tehdä usein, mutta helppoja varsinkin alkuun, niin kroppa ehtii tottumaan tekemiseen ja oppii asioita. joka toinen päivä on aika jees, mutta pidä helppoina ja stoppaile myös 3-4 kohdassa laskua 2-3 sekunniksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom