taivaskäsi
VIP
Mun puolesta ne voisi lykätä, vaikka 10 uutta ydinvoimalaa.
Sijoitetaan vaan sinne Etelä-Suomeen voi ydinvoimalat ei tänne pohjoiseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun puolesta ne voisi lykätä, vaikka 10 uutta ydinvoimalaa.
Mitäs vikaa ydinvoimaloissa on? Komeita rakennuksia ne on. Taitaa tuo turvallisuusriski olla myös aika pieni. Mulle on aivan sama, vaikka mun naapurissa olisi muutama.
No ei periaatteessa mitään vikaa. Voisi kyllä sijoittaa sinne missä niitä nyt on jo.
niinpä. mitäs tehtiin jo sillon aikanaan liian hyvällä hyötysuhteella energiaa, siihenhän nuo kioton määrät perustuu. vuoden 19xx päästölukuihin jolloin parhaimmillaan suomessa oli muistaakseni hyötysuhteet 20%-yks korkeammat kuin euroopan keskiarvot...
Ja hieman OFFTOPIKKIA...
Miksei nuiden ydinjätteiden loppusijoituspaikkoja mietittäessä ole avaruus tullut kovinkaan paljoa esille? Siellähän ne eivät tätä palloa haittaisi enää koskaan. Tuskin tuon rahoittaminen on suurin ongelma, joten mikähän on?
Tokihan nuille kuljetus sukkuloille voi aina jokin onnettomuus sattua, mutta liekö tuo onnettomuuden riski sen suurempi, kuin niiden jätteiden täällä pallolla lopullinen säilöminen? Enpä tiedä, ei koulutus riitä moiseen ajatustyöhön
Vois sijoittaa sinne missä sitä energiaa käytetään eniten eli E-Suomeen.
PS. Kyllähän tuo vituttais jos esim. 50 km päässä olisi ydinvoimala omista kalapaikoista, vaikka väitetään ettei sieltä mitään saastetta tule.
On se hyvä, että palstalta löytyy sen verta viisaita ihmisiä, että pystyvät laskemattakin kertomaan paljonko sitä ydinjätettä vuosittain tulee (esim. kiloissa/kuutioissa/mikä-tahansa-mittayksikkö) kaikista maailman ydinvoimaloista ja paljonko sen kuskaaminen palloltamme pois maksaisi. Samalla selvisi myös tuohon kuljattamiseen tarvittavien lentojen määrä vuositasolla sekä nuiden lentojen turvallisuus riskit %:na verrattuna jätteen säilömiseen.
Minä kun olen typeränä erehtynyt luulemaan, ettei se jätteen määrä ole ongelma, vaan se, kuinka se pystytään turvallisesti hävittämään (eli säilömään). Mutta hyvä että tämäkin selvisi. Kyllä Pakkis on hieno paikka, täältä löytyy ammattilaisia ratkaisemaan ongelma kuin ongelma hyvinkin pikaiseen.
Ps. mylly = mekaaninen laite jolla jauhetaan jotain murskaksi. Tuulimyllyä käytettiin viljan jauhamiseen jauhoksi. Tuulivoimalassa on roottori ja turbiini, ei myllyä.
Luetko sinä noita omia linkkejäsi ollenkaan? Tuosta tuulivoimalinkistähän käy vallan hienosti ilmi se, että vaikka tuulivoiman osuus Suomen energiatuotannosta kymmenkertaistettaisiin, se olisi silti onnettoman pieni.
Kansalaiset voivat tehdä oman osuutensa valitsemalla sähkönsä ympäristöystävällisestä sähköntuottajalta. Poliittisella tahdolla saadaan näitä ekologisiakin vaihtoehtoja kehitettyä ja lisättyä. Vaan mistä tahtoa? Ydinvoimahurmos tuntuu vallanneen päättäjät.
Anteeksi kun käytin puhekieltä. Jotkut henkilöt kutsuvat noita tuulivoimaloita jopa hyrriksi. Nyt tiedän korjata heitä, että eihän se hyrrä ole. Hyrrä on lasten lelu ja teknisissä sovelluksissa käytettävä laite (Lähde: Wikipedia). Pahoittelen kaikkia epäkorrekteja sanoja tai ilmauksia, joita olen käyttänyt tai tulen käyttämään. Pahoitteluni koskee myös teksteissäni mahdollisesti ilmeneviä kirjoitus- ja kielioppivirheitä.
Alicia sanoi:Kansalaiset voivat tehdä oman osuutensa valitsemalla sähkönsä ympäristöystävällisestä sähköntuottajalta. Poliittisella tahdolla saadaan näitä ekologisiakin vaihtoehtoja kehitettyä ja lisättyä. Vaan mistä tahtoa? Ydinvoimahurmos tuntuu vallanneen päättäjät.
PS. Kyllähän tuo vituttais jos esim. 50 km päässä olisi ydinvoimala omista kalapaikoista, vaikka väitetään ettei sieltä mitään saastetta tule.