Wim Hof Method

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meinannut kuolla, mihin? Taju lähtenyt vai hypotermia?
Noita hengen pidätyksiä ei pitäisi vedessä tehdä missään nimessä, ei ainakaan yksin ollessa. Hoffi tainnut tästä myös varoitella. Että älä nyt mene kylmään järveen mitään rajoja koettelemaan, jos ei huvita hukkua sinne.

Ainakin kerran se sukelteli jään alla eikä enää löytänyt avantoa ja joku sukeltaja pelasti sen sieltä.Mä lähinnä oon siellä ihan paikallaan ja lasken hengityksiä.Huommenna mä oon siellä yli 100 hengityksen verran,siinä ei ole vielä mitään vaarallista.Se on terveellistä välillä vähän palella.

Ainakin kerran se sukelteli jään alla eikä enää löytänyt avantoa ja joku sukeltaja pelasti sen sieltä.Mä lähinnä oon siellä ihan paikallaan ja lasken hengityksiä.Huommenna mä oon siellä yli 100 hengityksen verran,siinä ei ole vielä mitään vaarallista.Se on terveellistä välillä vähän palella.
En tainnut kylmää vaaralliseksi väittää, vaan noita hengen pidätyksiä, kun on yksin vedessä. Tarkoitan siis, että ei kannata mennä mihinkään tajunnan rajamaille ettei se taju lähde ja huku.

En tainnut kylmää vaaralliseksi väittää, vaan noita hengen pidätyksiä, kun on yksin vedessä. Tarkoitan siis, että ei kannata mennä mihinkään tajunnan rajamaille ettei se taju lähde ja huku.

Niin en mä hengitystä tuolla pidätä.Mä vaan lasken aikaa.Oikeestaan sinne tajunnan rajamaille on helpompi mennä näin netti uhona,siellä paikan päällä tai viimestään siellä vedessä tulee toisiin ajatuksiin.Esim tänään laskin 100 hengitystä ja olis vielä pystynyt olemaan mutta kävi mielessä ettei nyt viitti ihan hulluks heittäytyä.Mut kyllä mä vielä aion mennä paljon pidemmälle.

On se kyllä kumma että vaikka teen joka päivä 2-3 erää tota niin se 1:45-2 min ei tule koskaa helpolla.Aina pitää "ylittää itsensä". Tuolla vedessä oleminen on helpottunut jonkin verran.Saan itteni menemään sinne ajattelemalla että mä vaan pulahdan ja tuun pois mutta kuitenkin jään sinne.Tänään olin ihan vaan 80 hengityksen verran.Jotenkin jää parempi olo kun ei suorastaan jäädytä itteään.

Tossa hengityksessä on pointtina hermostoon vaikuttaminen. Kannattaa pitää pidätykset eri treenissä.

Sydän lyö tiheämmin sisäänhengittäessä ja hitaampaa uloshengittäessä. Jos löytää oman resonanssitaajuuden niin aivoaallot synkronoituu sydämen kanssa. Tuo saattaa elimistön todella tehokkaasti rentoutuneeseen tilaan.

Kuulostaa ihan huuhaalta, mutta toi on todistettu mittaamalla aivoaaltoja samalla, kun kohteet hengittävät.

Mä oon käyttänyt muse2 laitetta kotona mittaamaan aivojen aktiteettia meditoinnin aikana. Näkee sillä hyvin nopeasti mikä toimii ja mikä ei.

Missä sä pidät ajatukset ton hengityksen aikana?
Mä huomasin edelleen että tossakin kannattaa kuunnella sitä kohinaa mikä tulee verenkierrosta kun on korvatulpat.Kun koitin pitää ajatukset siinä hengityksessä niin ne lähti pahasti harhailemaan.

Tällä hetkellä mä teen päivässä 2-3 erää tota hengitystä,meditoin 2*15 min,ja sitten oon järvessä paikallaa yli minuutin joka päivä.Mä oon niinku Wim!

Mun aamut:

3-4 x 40 hengitystä
15 min meditointia
Kylmä suihku (3-5 min)

Lisäksi kerran viikossa jääuinti (alle 10 celsius, eli kylmäallas tai meri. Talvella sit avanto) n. 3 minuuttia.

Jos haluaa saunoa, niin kylmäuinnissa on tärkeää mennä ensin kylmään veteen, sen jälkeen odottaa n. 10 min ja sit vasta saunaan. Saunan jälkeen voi mennä heti taas kylmään jos haluaa ja uudelleen saunaan, mutta aina pitää päättää koko homma kylmään. Esim. Kylmään suihkuun. Eli aloitus ja lopetus kylmällä.

Pari kuukautta nyt salilla käyty aktiivisesti ja pakkotoisto foorumi ollut mielettömän suuri apu, kiitos! Wim Hof -hengitys harjoituksia olen tehnyt puolitoista vuotta joka päivä, yleensä vähintään 3 x 30 hönkäystä ja pidätän hengitystä 2,5 - 3,5 min riippuen suuresti siitä kuinka hyvin onnistun rentoutumaan täysin. Hengitysharjoituksilla on ollut suunnattoman suuri positiivinen vaikutus elämääni monella eri tapaa. Olin vuosia opioidi koukussa ja myös sen harrastuksen kitkeminen pois elämästäni oli suurilta osin Wim Hof tekniikan ansiota. Myös motivaatio liikkumiseen tuli harjoitusten myötä. Se vaikuttaa KAIKKIIN elämän osa-alueisiin.

Minulle suurin haaste tekniikan oppimisessa hyvin oli se, etten osannut rentouttaa kroppaa sataprossasesti ja varsinkin jos hartioissa tai selässä oli pientäkin lihas jännitystä harjoituksen aikana, ei keuhkoja saa vedettyä kunnolla täyteen. Nykyään kun teen harjoituksen vedän ensin vain nenän kautta keuhkot täyteen, pidätän sekunnin pari, ja päästän ilman ulos nenän kautta ja toistan vähintään 20 kertaa, välillä vaikka 100 jos ei ole kiire, ja tämän jälkeen aloitan Wim Hof hengityksen jolloin olen moninkertaisesti rennompana. Ja toi on tärkeää, että tosiaan "päästää" ilman ulos.Meditaatio harjoituksista ollut myös paljon apua. Huomannut myös, että mitä pidempi päiväpaasto ollut niin sitä kovemman rushin saa harjoituksesta eli tyhjällä mahalla aina.
Kun olin pari kuukautta tehnyt harjoitusta ja huomannut sen potentiaalin, niin muutin melkein huomaamattani ruokailu tottumuksiani, niin että aloin pitää pitkiä päiväpaastoja ja söin vasta illalla kuuden jälkeen ja homma meni ihan "warrior -diet" tasolle ja söin vain kerran päivässä 2 tunnin ikkunassa. Jatkoin tätä melkein vuoden. Sain silloin aloitettua hölkkäämisen ja vanhana tervakeuhkona yli 10 vuotta polttaneena ihmettelin kun pari kuukautta oli lopettamisesta mennyt ja pystyi jo jopa juoksemaan ilman, että sadan metrin jälkeen oli veren maku suussa ja laatta meinasi lentää :D Jo se riitti motivoimaan niin paljon etten ole päivääkään jättänyt hengitysharjoitusta tekemättä sen jälkeen.

Yksi huomio myös, mikä on mun mielestä paljon tekniikan ansiota on, että joskus aikoinaan kun kävin salilla 10 vuotta sitten, niin salille raahautuminen vaati itsekuria ja sinne ei ihan aina huvittanut mennä, mutta meni silti. Nykyään menee salille täysin eri mielentilassa, täysin itsekeskeisistä syistä siten, että haluan saada sen euforian tunteen, minkä treeni antaa ja siksi menen salille. Alkuinnostus toki myös varmaan :)

Pari kuukautta nyt salilla käyty aktiivisesti ja pakkotoisto foorumi ollut mielettömän suuri apu, kiitos! Wim Hof -hengitys harjoituksia olen tehnyt puolitoista vuotta joka päivä, yleensä vähintään 3 x 30 hönkäystä ja pidätän hengitystä 2,5 - 3,5 min riippuen suuresti siitä kuinka hyvin onnistun rentoutumaan täysin. Hengitysharjoituksilla on ollut suunnattoman suuri positiivinen vaikutus elämääni monella eri tapaa. Olin vuosia opioidi koukussa ja myös sen harrastuksen kitkeminen pois elämästäni oli suurilta osin Wim Hof tekniikan ansiota. Myös motivaatio liikkumiseen tuli harjoitusten myötä. Se vaikuttaa KAIKKIIN elämän osa-alueisiin.

Minulle suurin haaste tekniikan oppimisessa hyvin oli se, etten osannut rentouttaa kroppaa sataprossasesti ja varsinkin jos hartioissa tai selässä oli pientäkin lihas jännitystä harjoituksen aikana, ei keuhkoja saa vedettyä kunnolla täyteen. Nykyään kun teen harjoituksen vedän ensin vain nenän kautta keuhkot täyteen, pidätän sekunnin pari, ja päästän ilman ulos nenän kautta ja toistan vähintään 20 kertaa, välillä vaikka 100 jos ei ole kiire, ja tämän jälkeen aloitan Wim Hof hengityksen jolloin olen moninkertaisesti rennompana. Ja toi on tärkeää, että tosiaan "päästää" ilman ulos.Meditaatio harjoituksista ollut myös paljon apua. Huomannut myös, että mitä pidempi päiväpaasto ollut niin sitä kovemman rushin saa harjoituksesta eli tyhjällä mahalla aina.
Kun olin pari kuukautta tehnyt harjoitusta ja huomannut sen potentiaalin, niin muutin melkein huomaamattani ruokailu tottumuksiani, niin että aloin pitää pitkiä päiväpaastoja ja söin vasta illalla kuuden jälkeen ja homma meni ihan "warrior -diet" tasolle ja söin vain kerran päivässä 2 tunnin ikkunassa. Jatkoin tätä melkein vuoden. Sain silloin aloitettua hölkkäämisen ja vanhana tervakeuhkona yli 10 vuotta polttaneena ihmettelin kun pari kuukautta oli lopettamisesta mennyt ja pystyi jo jopa juoksemaan ilman, että sadan metrin jälkeen oli veren maku suussa ja laatta meinasi lentää :D Jo se riitti motivoimaan niin paljon etten ole päivääkään jättänyt hengitysharjoitusta tekemättä sen jälkeen.

Yksi huomio myös, mikä on mun mielestä paljon tekniikan ansiota on, että joskus aikoinaan kun kävin salilla 10 vuotta sitten, niin salille raahautuminen vaati itsekuria ja sinne ei ihan aina huvittanut mennä, mutta meni silti. Nykyään menee salille täysin eri mielentilassa, täysin itsekeskeisistä syistä siten, että haluan saada sen euforian tunteen, minkä treeni antaa ja siksi menen salille. Alkuinnostus toki myös varmaan :)

Hieno kuulla. Kokeileppa niin, että ensin meditoit ja sen jälkeen heti perään WH hengityksen. Pääset syvemmille levelille, kun olet jo valmiiksi niin rentona ja olet 10-15 min jo rauhassa seurannut omaa hengitystäsi meditoidessa. WH hengitysten jälkeen sit suoraan jääkylmään suihkuun. Tämä ollut mun joka aamuinen rutiini jo pidempään.

Tosta nenän kautta hengittämisestä, niin itse olen siirtynyt kokonaan siihen. Eli koko WH hengittely nenästä sisään ja suusta päästän ulos. Tein noin vuoden ajan WH:n opastamalla tyylillä, mutta saan huomattavasti enemmän ilmaa keuhkoihin nenän kautta. Tästä puhutaan myös kirjassa nimeltä Breathe, jossa sovitaan myös tätä Wim Hof aihetta. Nenän kautta hengittämisellä saan vielä tällein melkein kahden vuoden hoffailun jälkeen kropan kihelmöimään ja kädet puutumaan alhaisimmillakin määrillä (3x30)

Lisäksi suosittelen jättämään ajastimen kokonaan pois. Et tee sillä tiedolla mitään. Tärkeämpää on pitää koko suorituksen ajan silmät kiinni, eikä vilkuilla kierrosten välillä kelloa. Paras hetki itselläni on, kun viimeisen kierroksen jälkeen päästän ilmat ulos ja jään vaan makaamaan silmät kiinni. Euforian tunne päässä ja koko kropassa on mahtava..

Oli kiva lukea tämä sun teksti, koska välillä itellä on laiska olo aamuisin, enkä jaksa alkaa hengittelee, mutta tieto siitä että joku muu tekee sitä myös joka päivä antaa itelleki motivaatioo.

Mulla jäänyt wim hof hengittelyt vähemmälle, en ole oikeen onnistunut niissä vaikka muutama vuosi takana.
Kylmät suihkut sen sijaan toimineet loistavasti. Niiden jälkeen mennyt nyt talvella parvekkeelle pakkaseen hengittelemään ja venyttelemään ehkä 5-10min. Tulee euforinen olo.
Siitä oli helppo lähteä kokeilemaan kävelylenkkejä t-paidalla ja ilman.
Viikko pari sit tein 30min mettälenkin ilman paitaa, -20 pakkasessa. Ei ollut paha, toki hanskat ja pipo.
T-paidalla tämmönen -5 ei tunnu enää missään.
Yleisesti olen pitänyt lämmöstä, mutta todella toimii nuo kylmät suihkut.
Erikoista myös niin yleensä ollut pari kolme flunssaa vuoteen, viimeiseen vuoteen ei kertaakaan vaikka salillakin tullut käytyä koko vuosi.
En sit tiedä onko osittain käsienpesusta kun ollut pandemiaa, mutta vilustunut en kertaakaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hieno kuulla. Kokeileppa niin, että ensin meditoit ja sen jälkeen heti perään WH hengityksen. Pääset syvemmille levelille, kun olet jo valmiiksi niin rentona ja olet 10-15 min jo rauhassa seurannut omaa hengitystäsi meditoidessa. WH hengitysten jälkeen sit suoraan jääkylmään suihkuun. Tämä ollut mun joka aamuinen rutiini jo pidempään.

Tosta nenän kautta hengittämisestä, niin itse olen siirtynyt kokonaan siihen. Eli koko WH hengittely nenästä sisään ja suusta päästän ulos. Tein noin vuoden ajan WH:n opastamalla tyylillä, mutta saan huomattavasti enemmän ilmaa keuhkoihin nenän kautta. Tästä puhutaan myös kirjassa nimeltä Breathe, jossa sovitaan myös tätä Wim Hof aihetta. Nenän kautta hengittämisellä saan vielä tällein melkein kahden vuoden hoffailun jälkeen kropan kihelmöimään ja kädet puutumaan alhaisimmillakin määrillä (3x30)

Lisäksi suosittelen jättämään ajastimen kokonaan pois. Et tee sillä tiedolla mitään. Tärkeämpää on pitää koko suorituksen ajan silmät kiinni, eikä vilkuilla kierrosten välillä kelloa. Paras hetki itselläni on, kun viimeisen kierroksen jälkeen päästän ilmat ulos ja jään vaan makaamaan silmät kiinni. Euforian tunne päässä ja koko kropassa on mahtava..

Oli kiva lukea tämä sun teksti, koska välillä itellä on laiska olo aamuisin, enkä jaksa alkaa hengittelee, mutta tieto siitä että joku muu tekee sitä myös joka päivä antaa itelleki motivaatioo.
Kiitos vinkeistä, Alakoukku! Olen huomannut ton saman, että keuhkot saa tupattua paremmin täyteen pelkästään nenän kautta hengittämällä. Ja euforia ja kihelmöinti, myös moninkertainen tällöin. Juu en tosiaan ole ajastimen kanssa ikinä Hoffaillut, tämä harjoitus on alusta asti ollut minulle eräänlaista meditaatiota, jossa rentoutuminen ja kehon tunnustelu on tärkeimmät pointit. Pari kertaa olen jättänyt kameran kuvaamaan, ihan mielenkiinnosta halunnut nähdä miltä harjoitus näyttää... vaikkei se nyt tietenkään miltään näytä hengittelyn jälkeen, mutta päässä tapahtuu silloin, niin paljon, että tuntuu että se voisi muka näyttääkin joltain ulkopuolisen silmin :D

Kierrosten välissä teen usein, niin että vedän keuhkot ensin nenän kautta täyteen ----> rentoudun -----> pinnistän vielä keuhot TÄYTEEN nenän ja suun kautta ----> pidätän 15-30 sec ----> päästän ulos. Tämän harjoituksen jonkinlaista variaatiota ammattisukeltajat kai tekevät, laajentaakseen keuhkojen tilavuutta.

Välillä ihmetyttänyt, kun WH:sta löytyy niin vähän keskustelua varsinkaan suomeksi mistään. Mahtavaa, että pakkotoisto foorumilla ollaan löydetty tämä. Jatketaan harjoituksia!

Mulla jäänyt wim hof hengittelyt vähemmälle, en ole oikeen onnistunut niissä vaikka muutama vuosi takana.
Kylmät suihkut sen sijaan toimineet loistavasti. Niiden jälkeen mennyt nyt talvella parvekkeelle pakkaseen hengittelemään ja venyttelemään ehkä 5-10min. Tulee euforinen olo.
Siitä oli helppo lähteä kokeilemaan kävelylenkkejä t-paidalla ja ilman.
Viikko pari sit tein 30min mettälenkin ilman paitaa, -20 pakkasessa. Ei ollut paha, toki hanskat ja pipo.
T-paidalla tämmönen -5 ei tunnu enää missään.
Yleisesti olen pitänyt lämmöstä, mutta todella toimii nuo kylmät suihkut.
Erikoista myös niin yleensä ollut pari kolme flunssaa vuoteen, viimeiseen vuoteen ei kertaakaan vaikka salillakin tullut käytyä koko vuosi.
En sit tiedä onko osittain käsienpesusta kun ollut pandemiaa, mutta vilustunut en kertaakaan.

Huh, nostan hattua! Jääkylmiä suihkuja oon ottanu jo kohta pari vuotta joka aamu, mutta ei kyllä oo käyny mielessäkään mennä sen jälkeen vielä pakkasella parvekkeelle. Täytyy kokeilla.

siis miten tämä tehdään ja mitä pitää ottaa huomioon

Tässä lyhyt opetusvideo. Itse teen noin kun Wim Hof opastaa, mutta nenän kautta sisään ja suusta päästän ulos. Ja en käytä ajastinta eli en kellota mitään aikoja. Ihan hauskaa se oli aluksi, kun näki sekuntikellosta, että pystyi olemaan keuhkot tyhjänä hengittämättä 3 minuuttia.. mutta heti kun heivasin sen sekkarin ja aloin tekemään koko harjoituksen alusta loppuun silmät kiinni, niin aloin pääsemään paljon syvemmälle. Tiedät sitten mitä tarkoitan "syvemmällä" kun alat tekemään.

View: https://youtu.be/nzCaZQqAs9I

Huh, nostan hattua! Jääkylmiä suihkuja oon ottanu jo kohta pari vuotta joka aamu, mutta ei kyllä oo käyny mielessäkään mennä sen jälkeen vielä pakkasella parvekkeelle. Täytyy kokeilla.

Sanoisin että pakkanen kylmän suihkun jälkeen (toki kuivattuna) on se helppo kohta, ei tunnu missään paitsi euforia.
Vähän sama kun avannosta nousee niin pystyy kivasti olee pakkasessa.

Hupiukko Knuuti myös kirjoitellut mielipiteensä asiasta. Hyödyt leimataan käytännössä yksittäisten ihmisten placebo vaikutuksiksi. Ja eikös tätä juttua oltu tutkittu ihan yliopistotasolla jossakin euroopassa? En nyt jaksa etsiä tarkemmin tietoa.

Mutta hienoa nähdä että on muitakin asiaan vihkiytyneitä. Onhan tämä hienoa hommaa. Kun joku aikasemmin kirjoitteli myös, niin olen itsekin hakenut erilaisista päihteistä ja lisäravinteista lisäboostia arkeen. Mutta niissäkin aina haittapuolensa. Enpä ois ikinä arvannu että tietoinen hengittely auttaa. Mulla myös parantaa suorituskykyä urheilusuorituksessa sekä poistaa ahdistusta ja stressiä. On vieläpä (ainakin toistaiseksi) ilmasta.

Tässä yks harjoite millä on päässy todella syvälle. Joskus myös harjotuksen jälkeen teen rundin tai pari istuma asennosta ja käyttäen yhtä spessutekniikkaa. Siinä mennään viimeisen hengityksen jälkeen kaksinkerroin polvien päälle puhaltaen aivan kaikki ilmat pois. Sopivan pidätyksen jälkeen noustaan ylös aloittaen jännittämällä syvimmät lantionpohja lihakset (mula bandha) ja siitä seuraavaksi sitten core lihakset (uddiyana bandha) sekä viimeisenä avaat koko rintarangan ja levität kädet jotta keuhkot tulee aivan täyteen. On myös hyvä kuvitella energian nousevan juuri chakrasta päänuppiin samaan aikaan. Eli samalla kun nouset lattialta hengittäen sisään teet nuo lihaslukot ja suoristat selkärangan. Oikeintehtynä on melko hc. En nyt löytänyt videota tekniikasta utubesta, mutta täytyy etsiskellä myöhemmin.

Itse oon vetäny monesti "pyörtymisen" rajamaille. Tai mitä itselle siinä tapahtuu on et nukahdan vaan muutamaksi sekunniksi ja sitten herään. Keuhkot kyllä jatkaa autonomisesti hengitystä.

Tässä yksi erittäin mielenkiintoinen keskustelu hengityksestä, myös wim hof tekniikkaa sivutaan jonkin verran. Olen itse vasta puolessa välissä. Mutta voin erittäin lämpimästi suositella 👍

Tässä myös toinen harjotus joka hiukan kevyempi ja nopeampi (30 hengitystä x 5, reilu pari min pidätys) Teen tätä nykyään aika paljon. Jos ei jaksa alussa pidättää tuota reilu 2 min hengitystä, niin lisää settiin vaan muutama hengenveto lisää kun pidätys ajastin on käynnistynyt.

Pidättämisen voi miettiä myös hengittämättä olemisena. Tarkoitan sitä, kun voihan sen tehdä kiskoen pallealla ilmaa sisään ja kurkulla ja vatsalihaksilla sitten vastustamalla. Eli rennosti paras, säästää happea.

Sit ajatustasolla pyrin "lakkaamaan olemasta" eli enintään niin vähin ajatuksin kuin mahdollista olen muodoton, kehoton, ajaton. Kaikenlainen nopea ajattelu, panikointi ja jäkittäminen kuluttaa hapen nopeasti. Tuon huomaa selvästi jos on joku hullu vitutus tai stressi päällä, eroa on reiluhkosti.

EDIT: Keuhkoja en purista viimeiseen tippaan tyhjäksi vaan päästän tyhjäksi ja en enää hengitä sisään.

Tätä olen tehnyt nyt 3-4 x viikko. Vedän itse nenästä sisään ja päästän suusta ulos. Erittäin tärkeää olla puhaltamatta kaikkea ulos, vaan nimenomaan päästää ulos mitä luonnollisesti tulee. Oon nyt parisen vuotta Wim Hof Methoditellut ja tän videon ohjeella oon päässy uusille leveleille. Tuntuu ku lähtis lentoon ja pääsee vikan rundin jälkeen käsiksi johonki energioihin, joita en ole ennen kokenut. Tosi vapauttava kokemus. Oon huomannut että istualtaan tää toimii mulle paremmin, vaikka normaalisti teen maaten.

En minäkään hengitys vaiheessa purista keuhkoja tyhjäksi, annan myös vaan ilmojen tulla pihalle.

Mut sit ennen pidätystä keuhkot vaan täysin tyhjäksi ettei sinne jää mtn happea lirumaan. Niin että saat tyhjiön vaikka imettyä mahaasi jos haluat 👍 toimii tehokkaammin sekä tekee myös siauskaluille hyvää. +opit myös aktivoimaan poikittaista vatsalihasta(syvin tukilihas coressa) tehokkaammin. Tällä on positiivinen siirrännäisvaikutus vaikka esim ... noh... ihan mihin vaan, urheilusta arkeen. Usein ihmisillä täysin unessa oleva lihas. Ns bubble gut lookki johtuu tuosta. Tätä voi itsekin tarkkailla että pömpöttääkö alavatsa, onko alaselkä joskus kipee? Sillon ei tva toimi kunnolla... mut alaselkä nyt tietty voi olla monesta muustakin syystä kipee mutta ei mennä siihen nyt 😅

Voisi ehkä itsekin siirtyä taas istuma-asentoon tekeen, tuntuu jotenkin tehokkaammalta nuo pidätykset 👍

Suositut

Back
Ylös Bottom