Pari kuukautta nyt salilla käyty aktiivisesti ja pakkotoisto foorumi ollut mielettömän suuri apu, kiitos! Wim Hof -hengitys harjoituksia olen tehnyt puolitoista vuotta joka päivä, yleensä vähintään 3 x 30 hönkäystä ja pidätän hengitystä 2,5 - 3,5 min riippuen suuresti siitä kuinka hyvin onnistun rentoutumaan täysin. Hengitysharjoituksilla on ollut suunnattoman suuri positiivinen vaikutus elämääni monella eri tapaa. Olin vuosia opioidi koukussa ja myös sen harrastuksen kitkeminen pois elämästäni oli suurilta osin Wim Hof tekniikan ansiota. Myös motivaatio liikkumiseen tuli harjoitusten myötä. Se vaikuttaa KAIKKIIN elämän osa-alueisiin.
Minulle suurin haaste tekniikan oppimisessa hyvin oli se, etten osannut rentouttaa kroppaa sataprossasesti ja varsinkin jos hartioissa tai selässä oli pientäkin lihas jännitystä harjoituksen aikana, ei keuhkoja saa vedettyä kunnolla täyteen. Nykyään kun teen harjoituksen vedän ensin vain nenän kautta keuhkot täyteen, pidätän sekunnin pari, ja päästän ilman ulos nenän kautta ja toistan vähintään 20 kertaa, välillä vaikka 100 jos ei ole kiire, ja tämän jälkeen aloitan Wim Hof hengityksen jolloin olen moninkertaisesti rennompana. Ja toi on tärkeää, että tosiaan "päästää" ilman ulos.Meditaatio harjoituksista ollut myös paljon apua. Huomannut myös, että mitä pidempi päiväpaasto ollut niin sitä kovemman rushin saa harjoituksesta eli tyhjällä mahalla aina.
Kun olin pari kuukautta tehnyt harjoitusta ja huomannut sen potentiaalin, niin muutin melkein huomaamattani ruokailu tottumuksiani, niin että aloin pitää pitkiä päiväpaastoja ja söin vasta illalla kuuden jälkeen ja homma meni ihan "warrior -diet" tasolle ja söin vain kerran päivässä 2 tunnin ikkunassa. Jatkoin tätä melkein vuoden. Sain silloin aloitettua hölkkäämisen ja vanhana tervakeuhkona yli 10 vuotta polttaneena ihmettelin kun pari kuukautta oli lopettamisesta mennyt ja pystyi jo jopa juoksemaan ilman, että sadan metrin jälkeen oli veren maku suussa ja laatta meinasi lentää :D Jo se riitti motivoimaan niin paljon etten ole päivääkään jättänyt hengitysharjoitusta tekemättä sen jälkeen.
Yksi huomio myös, mikä on mun mielestä paljon tekniikan ansiota on, että joskus aikoinaan kun kävin salilla 10 vuotta sitten, niin salille raahautuminen vaati itsekuria ja sinne ei ihan aina huvittanut mennä, mutta meni silti. Nykyään menee salille täysin eri mielentilassa, täysin itsekeskeisistä syistä siten, että haluan saada sen euforian tunteen, minkä treeni antaa ja siksi menen salille. Alkuinnostus toki myös varmaan