• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Wim Hof Method

Liittynyt
29.5.2017
Viestejä
503
Meinannut kuolla, mihin? Taju lähtenyt vai hypotermia?
Noita hengen pidätyksiä ei pitäisi vedessä tehdä missään nimessä, ei ainakaan yksin ollessa. Hoffi tainnut tästä myös varoitella. Että älä nyt mene kylmään järveen mitään rajoja koettelemaan, jos ei huvita hukkua sinne.
Ainakin kerran se sukelteli jään alla eikä enää löytänyt avantoa ja joku sukeltaja pelasti sen sieltä.Mä lähinnä oon siellä ihan paikallaan ja lasken hengityksiä.Huommenna mä oon siellä yli 100 hengityksen verran,siinä ei ole vielä mitään vaarallista.Se on terveellistä välillä vähän palella.
 
Liittynyt
12.10.2010
Viestejä
893
Ainakin kerran se sukelteli jään alla eikä enää löytänyt avantoa ja joku sukeltaja pelasti sen sieltä.Mä lähinnä oon siellä ihan paikallaan ja lasken hengityksiä.Huommenna mä oon siellä yli 100 hengityksen verran,siinä ei ole vielä mitään vaarallista.Se on terveellistä välillä vähän palella.
En tainnut kylmää vaaralliseksi väittää, vaan noita hengen pidätyksiä, kun on yksin vedessä. Tarkoitan siis, että ei kannata mennä mihinkään tajunnan rajamaille ettei se taju lähde ja huku.
 
Liittynyt
29.5.2017
Viestejä
503
En tainnut kylmää vaaralliseksi väittää, vaan noita hengen pidätyksiä, kun on yksin vedessä. Tarkoitan siis, että ei kannata mennä mihinkään tajunnan rajamaille ettei se taju lähde ja huku.
Niin en mä hengitystä tuolla pidätä.Mä vaan lasken aikaa.Oikeestaan sinne tajunnan rajamaille on helpompi mennä näin netti uhona,siellä paikan päällä tai viimestään siellä vedessä tulee toisiin ajatuksiin.Esim tänään laskin 100 hengitystä ja olis vielä pystynyt olemaan mutta kävi mielessä ettei nyt viitti ihan hulluks heittäytyä.Mut kyllä mä vielä aion mennä paljon pidemmälle.
 
Liittynyt
29.5.2017
Viestejä
503
On se kyllä kumma että vaikka teen joka päivä 2-3 erää tota niin se 1:45-2 min ei tule koskaa helpolla.Aina pitää "ylittää itsensä". Tuolla vedessä oleminen on helpottunut jonkin verran.Saan itteni menemään sinne ajattelemalla että mä vaan pulahdan ja tuun pois mutta kuitenkin jään sinne.Tänään olin ihan vaan 80 hengityksen verran.Jotenkin jää parempi olo kun ei suorastaan jäädytä itteään.
 
Liittynyt
29.5.2017
Viestejä
503
Tossa hengityksessä on pointtina hermostoon vaikuttaminen. Kannattaa pitää pidätykset eri treenissä.

Sydän lyö tiheämmin sisäänhengittäessä ja hitaampaa uloshengittäessä. Jos löytää oman resonanssitaajuuden niin aivoaallot synkronoituu sydämen kanssa. Tuo saattaa elimistön todella tehokkaasti rentoutuneeseen tilaan.

Kuulostaa ihan huuhaalta, mutta toi on todistettu mittaamalla aivoaaltoja samalla, kun kohteet hengittävät.

Mä oon käyttänyt muse2 laitetta kotona mittaamaan aivojen aktiteettia meditoinnin aikana. Näkee sillä hyvin nopeasti mikä toimii ja mikä ei.
Missä sä pidät ajatukset ton hengityksen aikana?
Mä huomasin edelleen että tossakin kannattaa kuunnella sitä kohinaa mikä tulee verenkierrosta kun on korvatulpat.Kun koitin pitää ajatukset siinä hengityksessä niin ne lähti pahasti harhailemaan.
 
Liittynyt
26.7.2019
Viestejä
90
Tällä hetkellä mä teen päivässä 2-3 erää tota hengitystä,meditoin 2*15 min,ja sitten oon järvessä paikallaa yli minuutin joka päivä.Mä oon niinku Wim!
Mun aamut:

3-4 x 40 hengitystä
15 min meditointia
Kylmä suihku (3-5 min)

Lisäksi kerran viikossa jääuinti (alle 10 celsius, eli kylmäallas tai meri. Talvella sit avanto) n. 3 minuuttia.

Jos haluaa saunoa, niin kylmäuinnissa on tärkeää mennä ensin kylmään veteen, sen jälkeen odottaa n. 10 min ja sit vasta saunaan. Saunan jälkeen voi mennä heti taas kylmään jos haluaa ja uudelleen saunaan, mutta aina pitää päättää koko homma kylmään. Esim. Kylmään suihkuun. Eli aloitus ja lopetus kylmällä.
 
Ylös