Joo tosta hengittelystä näkee eri versioita. Ite teen tuolla tavalla ja hengityksenpidätykset on 3-4 min, ja olo niiden jälkeen super! Kuin olisi puhelimen laturi olla koko yön perseessä. Niin energinen olo tulee hengittelyjen jälkeen.
Noi päänsäryt on ihan normaaleja aluksi. Mulle tuli niiden lisäksi myös semmoinen lieveilmiö, että yöunet vähän kärsi ekat 3-4 yötä, mutta sen jälkeen on kääntynyt toisinpäin eli nukun nykyään sikeämmin kuin vuosiin. Tää koko Wim Hof Method on teholtaan hyvin vahva koko elimistöön ja verenkiertoon, ja vaikutukset on merkittävät. Sen takia eri ihmiset reagoi siihen aluksi eri tavalla. Kroppa ja pää mukautuu siihen hiljalleen.
Ymmärrän tuon lapsiperhe "ongelman". Hengittele aina silloin kun ehdit. Mä meen välillä autoon tekee hengitykset, jos on porukkaa kotona heti aamusta, enkä pysty rauhassa tekee. Koska mulle toi toimii samalla ikäänkuin meditaationa. Laitan usein kuulokkeet korville ja Spotifystä jotain meditation trackejä soimaan. Pystyy uppoutumaan kunnolla henkisesti ja fyysisesti. Ja toi sun mainitsema 10 min ei riitä alkuunkaan. Sun pitää varata siihen ainakin 20 min. Koska 30 syvää hengenvetoa kestää n. 3 min jos niitä tekee esim 4 settiä, ni siinä on jo 12 min + 4 x hengityspidätykset (esim. 2,5 min per kerta) = yht. 22 min. Mulla menee aina se 25 min suunnilleen. Toki jos on kiire, ni voi tehdä vaan kolme rundia. Mutta ei sitä kiiressä kannata tehdä, koska silloin et pysty rauhassa keskittymään. Jos vaikka kahtena tai kolmena päivänä viikossa löytää itselleen sen parikyt minuuttia hengittelysessioille, ni sillä saa jo aikaan ne postiiviset vaikutukset. Kylmät suihkut tietty sit joka päivä. Aamuin tai illoin, milloin ikinä suihkussa pääsetkään käymään. Pääasia on että alkaa tekemään noita juttuja systemaattisesti, aina kun vaan mahdollista.