Wim Hof Method

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koitapa tehdä hengittelyt aamulla ja heti perään meditoinnit. Loistava setti.

No joo...Tossa tulee vaan vastaan se että nuo rutiinit ei saa olla liian rasittavia ettei ne ala tuntumaan taakalta.Mulla on jo nyt joka päivä 1aamumeditointi 2venyttely, 3päivällä wim hof 4perus lyönnit ja potkut 5uinti 6iltameditointi.

Nuo menee ihan luonnostaan mutta en oo varma pystynkö lisäämään tonne mitään.

Mä kans diggailen wim hof hengittelystä, mutta teen sitä kuitenkin vain kerran tai kaksi viikossa. Normaalisti osa aamutoimia on 20 minuuttia hengittämistä tekniikalla: 4s sisään, 1s pitoa, 6s ulos, 1s pitoa settiä Ensimmäisen 10 minuutin ajan venyttelen paikkoja ja jumppaan kiertäjäkalvosimet. 10 viimeistä minuuttia hengittelen,rauhoitun ja samalla käyn kropan läpi, että onko kolotuksia, jumeja tms. Jessus, että tuo tekee hyvän olon ja hymyilyttää koko päivän. Pistää myös melko hien päälle Yllättävän rankka juttu hengitellä ja venytellä samaan aikaan :)

Tykkäsin alla olevasta videosta. Ei ole mikään lyttäysvideo. Tyyppi käy läpi, että mitä tiedettä wim hof metodin taustalla on ja miksi se toimii.

View: https://www.youtube.com/watch?v=D6EPuUdIC1E

Mä kans diggailen wim hof hengittelystä, mutta teen sitä kuitenkin vain kerran tai kaksi viikossa. Normaalisti osa aamutoimia on 20 minuuttia hengittämistä tekniikalla: 4s sisään, 1s pitoa, 6s ulos, 1s pitoa settiä Ensimmäisen 10 minuutin ajan venyttelen paikkoja ja jumppaan kiertäjäkalvosimet. 10 viimeistä minuuttia hengittelen,rauhoitun ja samalla käyn kropan läpi, että onko kolotuksia, jumeja tms. Jessus, että tuo tekee hyvän olon ja hymyilyttää koko päivän. Pistää myös melko hien päälle Yllättävän rankka juttu hengitellä ja venytellä samaan aikaan :)

View: https://www.youtube.com/watch?v=D6EPuUdIC1E

lasket sä mielessä numeroita niinku 1234,1,123456,1 jne vai miten?

Mä koitan opetella tuota hengitystä.Sen voi tehdä meditointina kun se on oikeestaan ihan sama asia.Mä meditoin niin että oon hetken hengittämättä ja sitten vedän syvään henkeä.Niitten hengitysten välissä mä kuuntelen sitä kohinaa mikä tulee kun korvatulpat on tiiviisti korvissa.Oon huomannut että ajatuksia ei helposti tule siinä kun on hengittämättä verrattuna siihen että hengittää tasasesti.

Mä koitin tota systeemiä niin 1 4 1 6 ja seuraava "kierros" hengittämättä ja sitten taas 1 4 1 6 ton videon mukaan.Ihan hyvin siinä selviää vaikka pitää joka toisen tahdin kokonaan hengittämättä.Tein tota jonkin verran yli 15min ja mulla lähti päivä tosi hyvin käyntiin. Pitää kokeilla vielä jotain muita variaatioita.

Mä koitin tota systeemiä niin 1 4 1 6 ja seuraava "kierros" hengittämättä ja sitten taas 1 4 1 6 ton videon mukaan.Ihan hyvin siinä selviää vaikka pitää joka toisen tahdin kokonaan hengittämättä.Tein tota jonkin verran yli 15min ja mulla lähti päivä tosi hyvin käyntiin. Pitää kokeilla vielä jotain muita variaatioita.

Tossa hengityksessä on pointtina hermostoon vaikuttaminen. Kannattaa pitää pidätykset eri treenissä.

Sydän lyö tiheämmin sisäänhengittäessä ja hitaampaa uloshengittäessä. Jos löytää oman resonanssitaajuuden niin aivoaallot synkronoituu sydämen kanssa. Tuo saattaa elimistön todella tehokkaasti rentoutuneeseen tilaan.

Kuulostaa ihan huuhaalta, mutta toi on todistettu mittaamalla aivoaaltoja samalla, kun kohteet hengittävät.

Mä oon käyttänyt muse2 laitetta kotona mittaamaan aivojen aktiteettia meditoinnin aikana. Näkee sillä hyvin nopeasti mikä toimii ja mikä ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitääpä kattoa jos sais tilattua jostain halvalla tollasen eeg laitteen. Tuo muse2 ei oikeen sovi tän hetken budjettiin kun roinat ja kaikki muukin maksaa.

Jatketaan tähän threadiin noita hengittelyjuttuja lisää. Semmoinenkin sydeemi on olemassa kuin holotrooppinen hengittäminen. Oikein tehtynä samankaltainen kokemus kuin psykedeelit. Yksi tunnetuimmista holotrooppisen hengittelyn kehittäjistä on stanislav grof, joka alunperin tutki psykedeelien käyttöä mielenterveysongelmien hoidossa. Kun psykedeelit kiellettiin niin grof alkoi tutkimaan noita hengitysjuttuja ja jotain mielenkiintoista ne tekee mielelle, mutta onko siitä sitten hyötyä on toinen tarina.

Mä törmäsin tuohon vahingossa yhden meditaation kautta. Tuli vahingossa hengitettyä agressiivisesti ja kun googlettelin, että mitä helvettiä oli hengittämisen/meditoinnini aiheuttama efekti niin törmäsin tuohon holotrooppiseen hengittelyyn. En ole mitenkään erityisemmin tuosta tällä hetkellä innostunut, mutta mielenkiintoinen asia niille, joilla on aikaa perehtyä ja opetella.

Muutaman kirjan olen aiheesta ostanut ja lukemisen alla. Jos tuosta oikeasti haluaa kunnolla jotain irti niin kurssin kautta pääsee paljon helpommalla kuin kotona yksin opettelemalla.

View: https://youtu.be/3ozosh2K7E0

Jos tuosta oikeasti haluaa kunnolla jotain irti niin kurssin kautta pääsee paljon helpommalla kuin kotona yksin opettelemalla.

Nuo kurssit on rahastusta.
Mä aikoinaan vähän hurahdin tohon meditointiin liittyvään uskontoon joka on nondualismi.Kuuntelin paljon echard tollen ja niiden muiden juttuja mutta lopulta havahduin siihen että ne jauhaa paskaa mutta ne tekee sen tosi vakuuttavasti samalla keräten miljoona omaisuuksia vaikka niiden mukaa raha on vaan sellanen maallinen ei tärkeä juttu joka niiden seuraajat voikin kätevästi luovuttaa niille.Hyvän näköiset seuraajat saa sitten tilaisuuden yhtyä tähän universaaliin tietoisuuteen antamalla pillua.Yhtäkkiä havahduin vaan siihen että ne pyörittelee sellasia ympäri pyöreyksiä kuten menneisyys ja tulevaisuus on harhaa ja meillä on vaan tämä hetki yms.Samalla ne myy kalliilla lippuja niiden tuleviin tilaisuuksiin vaikka tulevaisuushan on vaan harha?Samanlainen uskonto tuo on kuin muutkin.

Mä mittasin tolla laitteella aivo-aaltoja meditoidessa ja havaitsin että tuo edellä mainittu 4 1 6 1 systeemi on ton laitteen mukaan kaikista tehokkain.Lopetin kuitenkin noitten sessioiden mittaamisen koska se että yritti tavallaan rikkoa aiempaa ennätystä häiritsi keskittymistä tosi pahasti.

Musiikinkuuntelu hengittelyn aikana näkyy aivokäyrissä. Mulla on muutama kappale mitä käytän taustalla huonoina päivinä. Boostaa mukavasti tiloihin pääsemistä.

Musiikinkuuntelu hengittelyn aikana näkyy aivokäyrissä. Mulla on muutama kappale mitä käytän taustalla huonoina päivinä. Boostaa mukavasti tiloihin pääsemistä.

Miten tarkka sä oot ton hengityksen suhteen? Mä oon nyt vaan hengittänyt niin että vedän happea,pidätän,ja sitten lasken hitaasti ulos.Mikä on sun mielipide siitä että onko nuo 4 ja 6 sekunttia tieteellisesti optimaalisia vai voisko se olla jotenkin henkilökohtaista?Että miten tärkeetä se sun mielestä on opetella juuri tuo tietty rytmi?

Miten tarkka sä oot ton hengityksen suhteen? Mä oon nyt vaan hengittänyt niin että vedän happea,pidätän,ja sitten lasken hitaasti ulos.Mikä on sun mielipide siitä että onko nuo 4 ja 6 sekunttia tieteellisesti optimaalisia vai voisko se olla jotenkin henkilökohtaista?Että miten tärkeetä se sun mielestä on opetella juuri tuo tietty rytmi?

Ne on henkilökohtaisia tieteenkin mukaan. Suurin osa porukasta taitaa olla 4-7 sykliä minuutin sisällä. En ole supertarkka sen tahdin kanssa, niin lähelle kuin pääsee hermoilematta. Hengittelen sinnepäin etenkin, kun käyn lounaan päälle kävelylenkillä tai kun istun duunissa palaverissa. Hyvin tuntuu sinnepäinkin oleva hengitys tasoittavan mieltä.

Mä olin tänään järvessä kaulaa myöten paikallaan ja hengitin 80 kertaa sisään ja ulos.Vähän kangistu ja paleli.Wim sano että se on pari kertaa meinannut kuolla noissa jutuissa.Mulla on sellanen ajatus että haluan ehkä mennä lähelle sitä rajaa.Oon tavallaan utelias sen suhteen.

Wim sano että se on pari kertaa meinannut kuolla noissa jutuissa.Mulla on sellanen ajatus että haluan ehkä mennä lähelle sitä rajaa.Oon tavallaan utelias sen suhteen.
Meinannut kuolla, mihin? Taju lähtenyt vai hypotermia?
Noita hengen pidätyksiä ei pitäisi vedessä tehdä missään nimessä, ei ainakaan yksin ollessa. Hoffi tainnut tästä myös varoitella. Että älä nyt mene kylmään järveen mitään rajoja koettelemaan, jos ei huvita hukkua sinne.

Suositut

Back
Ylös Bottom