Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja offtopiccia ylläpitääkseni:
JTO: Tuollainen nopeusvoimatreeni eroaa kyllä aika lailla aiemmin ehdottamistasi versioista. Olet aiemmissa teksteissä suositellut käytettäväksi pienempiä kuormia ja tekemään vähemmän sarjoja.
jto sanoi:ei siinä yhtään sen kummempia. nopeustreeneissä kannattaa vaihdella kuormaa hieman siitä riippuen, onko nopea vai vahva. sulla on ura niin alussa, että kannattaa pitää ne tehot nopeustreeneissä perustasolla eli välillä 65-80%. tee kakkosia tai korkeintaan kolmosia neljästä kahdeksaan kipaletta hyvillä palautuksilla.
nopeustreenit siis tehdään joka viikko 1-2 kertaa. maksimijaksolla myös, mutta sillä kevennetyllä viikolla esim. vain kerran että testissä sit tyrät rytkyy kunnolla . esimerkki kolmelle treenille:
ma: kova penkki ohjelman mukaan
ke: nopeuspenkki välillä 65-75%
pe: nopeuspenkki välillä 70-80%
lähestyttäessä maksimirautoja, painota nopeutta, eli hieman pienempiä rautoja (60-70%). näin saat hermostosta hieman enempi irti, eikä mee yli.
Älä ihmeessä lopeta...olen kanssasi samaa mieltä.Okei, lopetan keskustelun sitten tässä ketjussa tähän. Voitte ignoorata viestini. Jto on oikeassa. Ikävää keskustella kanssanne kun argumenttini ohitetaan ylimielisesti sanomalla, että olen tietämätön. Ammattibodarivertaus on huono, heillä ne metodit ovat todellakin loppuun asti yksilöity niin ruokavaliossa kuin lääkkeissä.
Älä ihmeessä lopeta...olen kanssasi samaa mieltä.
Nostajien olisi monasti hyvä perustaa treeninsä perusasioihin. mm. illikainen ja Karwoski ovat tyyppiesimerkkejä siitä.
Westside on vain yksi esimerkki eri treenivariaatioista...ja kovasti yliarvostettu sellainen.
USA:ssa Simmonsin porukka on kyllä nostanut k.o menetelmällä kovia rautoja...mutta lääketieteellä ja varusteilla on siellä kova osa.
Monelle riittää jopa vain kolme perustreeniä viikossa. Päälle venyttelyillat ja vaikkapa pikkuinen kävelylenkki vaikkapa sunnuntaisin.
2*3*60
2*3*75
2*2*80
2*3*65
2*1*85
2*3*75
2*3*60
217,5kg raw = tietämätön?
Mä uskon, että jto:n valmennettavat nostaisivat mahdollisesti enemmän, jos eivät tuhraisi palautumista nopeustreeniin(jossa rasitetaan lihasta).
Mutta mistäs sitä ikinä tietää mitään varmaksi kuin vain miten itsellä on toiminut.
Itse otin nopeustreenin mukaan noin vuosi sitten ja parin vuoden junnaamisen jälkeen sain raw penkkiin muutaman lisäkilon, luultavasti juuri nopeuspenkin ansiosta.
2x195 raw, oma paino 93kg.Paljonkos herran oma penkki on?
217,5kg @ 108,1kg ja 205kg @ 99,4kg.Sorry Mike, mutta dopingilla tehostettuna alle 2x oma paino tulos on vielä sen verran vaatimaton, ettei siihen paljoa tietoa vaadita.
Itse otin nopeustreenin mukaan noin vuosi sitten ja parin vuoden junnaamisen jälkeen sain raw penkkiin muutaman lisäkilon, luultavasti juuri nopeuspenkin ansiosta.