Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve.

Sain hommattua nyt leuanvetotangon ovenkarmien väliin ja laitan renkaat roikkumaan siitä tangosta. Ajattelin alkaa treenata pitkin päivää support holdia, dippejä ja leukoja. Saan ehkä raivattua keittiöönkin sen verran tilaa että saatan pystyä aloittaa käsilläseisonnan harjoittelun. Sitten jossain vaiheessa kun noi alkaa sujua jotenkin niin ajattelin alkaa treenata tolla tyylillä mistä ChildInTime kirjoitti sivulla 21.

Onkos teillä kertoa jotain hyviä kikkoja tai vastaavaa joka helpottaa eloa ja oloa myöhemmin? Eli jotain mitä vaikka itse ajattelette että hemmetti kun olisi tajunnut tehdä tätä heti alusta alkaen tai semmosta.

Onkos teillä kertoa jotain hyviä kikkoja tai vastaavaa joka helpottaa eloa ja oloa myöhemmin? Eli jotain mitä vaikka itse ajattelette että hemmetti kun olisi tajunnut tehdä tätä heti alusta alkaen tai semmosta.
Ranteiden sekä olkapäiden huolto ja vahvistaminen. Compactfitin juutuubsivustolta löytyy hyvä rannevideo, toiminu hyvin. Olkapäiden käsittelyyn ihan pelkkä tangosta roikkuminen (ido portalin -sivustolta lisätietoa) ja shoulder dislocate -harjoite luudanvarrella. Nuilla pääsee jo hyvään alkuun :)

--Onkos teillä kertoa jotain hyviä kikkoja tai vastaavaa joka helpottaa eloa ja oloa myöhemmin? Eli jotain mitä vaikka itse ajattelette että hemmetti kun olisi tajunnut tehdä tätä heti alusta alkaen tai semmosta.

Asiat jotka TuohiZ jo mainitsikin, ja niiden lisäksi olen monesti miettinyt, että olisi pitänyt alusta alkaen panostaa enemmän staattisen käsilläseisonnan harjoitteluun.

Joo täytyypä ainakin tehdä tota ranteiden ja olkapäiden huoltoa.

Vähän pelottaa että tipunko ton leuanvetotangon kanssa alas vaikka tän pitäisi kestää 100kg ja maksimi asennusleveys on 100cm. Itse painan 75-80kg ja toi ovenkarmi on vähän vajaa 90cm leveä mutta silti :D

Joo täytyypä ainakin tehdä tota ranteiden ja olkapäiden huoltoa.

Vähän pelottaa että tipunko ton leuanvetotangon kanssa alas vaikka tän pitäisi kestää 100kg ja maksimi asennusleveys on 100cm. Itse painan 75-80kg ja toi ovenkarmi on vähän vajaa 90cm leveä mutta silti :D
Hyvin on tanko pysyny kiinni vaikka painoa hieman vajaa 90kg onki. Hieman tietenki mietityttää mitenhän käy ku täyteen back leveriin ittesä tohon narujen jatkeeksi nykäsee ja alkaa lattiaa tuijotteleen :D tulis varmaan hyvä kotivideo...

Sitte tuli vielä mieleen, et kannattaa tuo overcoming gravity -kirja lukasta. Hyvää kamaa! Ja jos ei oo kaveria kattomassa tekniikoita kuntoon nii omien suoritusten videoiminen on ihan suositeltava. Senki oon ihan toimivaksi todennu.

Voitteko kertoa että paljonko teille on lihasta kasvanut tällaisella treenityylillä?

Itselläni olisi tarkoitus laihduttaa vielä noin 5 kg jonka jälkeen siirtyä matalille plussa kaloreille. Olen ihan aloittelija treenaamisessa elikkäs kesään mennessä olettaisin että jonkin näköistä tulosta kerkeää syntyä?

Riippuu ihan taustasta ja painosta että tuleeko mitään vai ei. Paremmin voidaan puhua kehonhallinnan ja,voiman kasvusta, tämä ei kuitenkaan tarkoita esim maksimipenkissä hurjia nousuja ellei lähtötaso ole alhainen. JALAT pitää reenata salilla oman kokemuksen mukaan koska esim pistoolikyykyt ovat heti todella helppoja kun saa riittävän liikkuvuuden jaloille. Okei vauhditon pituus (plyometriset) harjoitteet on hyviä räjähtävyyden lisääjiä mutta ilman vanhaa kunnon takakyykkyä ei edistystä enää välttämättä 3kk päästä tule

Tässä tai Street workout-ketjussa oli joskus muistaakseni asiaa törröttävistä lapaluista, itsellä on vähän sitä vikaa, tuntuu kuin olkapäät vetäisivät lapaluut väärään asentoon. Mistä tälläinen johtuu ja minkälaisilla liikkeillä/toimenpiteillä saisin asiaa korjattua?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävinpähän salilla treenailemassa käsilläseisontaa.

Perusvariaatioista uupuis vielä ainakin yhen tangon kässäri ristiotteella. Pitäis myöskin opetella punnertamaan noista. Ehkä ens vuonna.

Heilunta renkailla toistaseksi vielä melko karmeeta. Takaheilunnassa pitäis ainakin työntää reiluusti enempi käsillä eteenpäin ja pitää kroppa enemmän kupissa. Etuheilunnassa vetää käsillä pidempään ja levittää käsiä myöhemmin. Kait... :D

Kesä vihdoin ohi eikä tarvii enää niin usein syödä jätskiä ja juoda kaljaa :D Sen myötä painokin vihdoin laskemaan päin. Jokusen kilon vois vielä pudotella...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ekoja käsilläseisonta yrityksiä tänään seinäävasten, kuhan pelon sai karistettua pois alkoi sujumaan. Treenit kuiteskin keskeytyi JÄRKYTTÄVÄN päänsäryn takia :D Onko muilla esiintynyt ekoissa käsilläseisonnoissa samaa ja meneekö ohi vai onko seuraus jokaisista käsilläseisonta treeneistä?

Ekoja käsilläseisonta yrityksiä tänään seinäävasten, kuhan pelon sai karistettua pois alkoi sujumaan. Treenit kuiteskin keskeytyi JÄRKYTTÄVÄN päänsäryn takia :D Onko muilla esiintynyt ekoissa käsilläseisonnoissa samaa ja meneekö ohi vai onko seuraus jokaisista käsilläseisonta treeneistä?

Varmaankin verenpurkauksia päässä. Itellä oli ekat kolme vuotta aina naama pisamilla käsilläseisontatreenien jälkee. En tiiä mihin ne sit loppu - joko rupes pää tottumaa paineisii tai sit oppi olemaan pidättämättä hengitystä.

Alkanut tässä pikkuhiljaa kiinnostumaan vastaavan tyyppisestä treenistä ja nyt päättänyt siirtyä täysin kehonpainolla tehtäviin liikkeisiin. Pari treeniä ehtinyt vetämään ja ikinä ei ole ollut latsit ja ojentajat näin paskana puntin jälkeen :D Vähän hakusessa nämä liikkeet vielä, mutta osa menee ihan yllättävän hyvin. Ei oikein osaa ohjelmaa muodostaa tähän ku eroaa niin paljon punttitreenistä. Nyt varmaan alan tuota Killroy70 ohjelmalla treenaamaan eli joka treenissä:

1) planche variations
2) BL variations
3) FL variations
4) Handstand work

Näissä edetään progression mukaan ja kun alempi taso alkaa menemään hyvin (noin 60 sec?) niin siirrytään vaikeampaan.
Neuvoa tarvitsen lähinnä näille muille liikkeillä jota ohjelmassa on eli:

Day 1 - horizontal plane pushing and pulling FBE
Day 2 - curling (inverted pullup) and dipping variations (RTO dips, etc..) FBE
Day 3 - pullup and HeSPU variation FBE
Day 4 - multiplane pulling variaions + varied pressing work

eli mitä liikkeitä noina päivinä voisi aloittelija tehdä? Day 2 ja 3 on aika selkeät ja ei ongelmaa, mutta mitä liikkeitä olisi hyvä ottaa tuodon 1 ja 4? Lisäksi haluaisin ohjelmassa pitää lisäpainoleuanvedon ja maastavedon niin mihin väliin ne olisi järkevää sijoittaa?

Day 1 - horizontal plane pushing and pulling FBE
Day 2 - curling (inverted pullup) and dipping variations (RTO dips, etc..) FBE
Day 3 - pullup and HeSPU variation FBE
Day 4 - multiplane pulling variaions + varied pressing work

eli mitä liikkeitä noina päivinä voisi aloittelija tehdä? Day 2 ja 3 on aika selkeät ja ei ongelmaa, mutta mitä liikkeitä olisi hyvä ottaa tuodon 1 ja 4? Lisäksi haluaisin ohjelmassa pitää lisäpainoleuanvedon ja maastavedon niin mihin väliin ne olisi järkevää sijoittaa?

Itse kanssa siirryin muutama kuukausi sitten pelkkään rengas reeniin. Aikasemmin jonkin verran yrittänyt sekoittaa puntin sekaan näitä liikkeitä mutta eteneminen on ollut todella hidasta verrattuna nykyhetkeen kun ei ole muuta treeniä haittaamassa progressiota.
Tähän asti olen reenannut aika fiilispohjalta, mutta nyt voisi tehdä jonkun syklin ihan ohjelman mukaan. Ajattelin kanssa tehdä tämän killroy70 pohjan mukaan. Toinen vaihtoehto olisi gymnastic bodies foundation reeni, mutta tämä näyttää paremmalta koska on hieman vapautta soveltaa.

Apuliikkeet 1 päivälle ovat horisontaali veto ja työntö eli joku soutuliike variaatio ja joku punnerrus variaatio. Nelos päivälle apuliikkeet voisivat olla muscle up variaatio + vaihteleva punnerrus liike (kahvakuula pystypunnerrus). Lisäpainoleuat laittaisin 3 päivälle.
GB foorumilla taidettiin sanoa maven tai jalkareenin liittämisestä tähän omalle päivälleen eli viides päivä käyttöön.
Apuliikkeille ei kuitenkaan kannata laittaa liikaa arvoa vaan keskittyy niihin pääliikkeisiin ja niiden progressioon.
Gymnastic bodies foundation e-kirjoissa on paljon variaatioita kaikkiin liikkeisiin.

Nyt kun alkanut tajuamaan että keskittymällä yhteen asiaan kerrallaan tulee parempia tuloksia niin olisiko jollain kokemusperäistä tietoa miten päästä täyteen etuvaakaan. Nyt menee 10x6s hyvin selkäsuorana-jalat-koukussa variaatiota, mutta yksi jalka suorana ja stradle ovat vielä aika epävakaita. Pitäisikö vaan takoa tätä helpompaa variaatiota niin monta päivää viikossa kun palautuminen antaa myöten, vai onko jotain apuliikkeitä mitkä ovat sinulla auttaneet etenemään?

GB foundationissa on liikkuvuus ja peruselementit vahvana mukana ja oma mielipide on, että joko seuraa sitä ohjelmaa suurin piirtein prikulleen tai skippaa kokonaan... Siinä kun keskitytään rakentamaan pohjia niin voimiin kuin liikkuvuuteenkin progression muodossa. Itse olen kokenu tuon foundationin suht kevyenä, joten se on itsellä ns. pohjatreeninä ja sitten treenaan siihen päälle mikä ikinä onkaan mielenkiinnon kohteena.

Omalla kohdalla ideaali tilanne olisi tehdä foundation aamuisin 20-30min ma-ti ja to-la ja muut treenit ja liikunnat sitten iltapäivisin. Foundation itsessään on ainakin näin alkuvaiheessa turhan kevyt ainoaksi treeniksi.

Itse kanssa siirryin muutama kuukausi sitten pelkkään rengas reeniin. Aikasemmin jonkin verran yrittänyt sekoittaa puntin sekaan näitä liikkeitä mutta eteneminen on ollut todella hidasta verrattuna nykyhetkeen kun ei ole muuta treeniä haittaamassa progressiota.
Tähän asti olen reenannut aika fiilispohjalta, mutta nyt voisi tehdä jonkun syklin ihan ohjelman mukaan. Ajattelin kanssa tehdä tämän killroy70 pohjan mukaan. Toinen vaihtoehto olisi gymnastic bodies foundation reeni, mutta tämä näyttää paremmalta koska on hieman vapautta soveltaa.

Apuliikkeet 1 päivälle ovat horisontaali veto ja työntö eli joku soutuliike variaatio ja joku punnerrus variaatio. Nelos päivälle apuliikkeet voisivat olla muscle up variaatio + vaihteleva punnerrus liike (kahvakuula pystypunnerrus). Lisäpainoleuat laittaisin 3 päivälle.
GB foorumilla taidettiin sanoa maven tai jalkareenin liittämisestä tähän omalle päivälleen eli viides päivä käyttöön.
Apuliikkeille ei kuitenkaan kannata laittaa liikaa arvoa vaan keskittyy niihin pääliikkeisiin ja niiden progressioon.
Gymnastic bodies foundation e-kirjoissa on paljon variaatioita kaikkiin liikkeisiin.

Nyt kun alkanut tajuamaan että keskittymällä yhteen asiaan kerrallaan tulee parempia tuloksia niin olisiko jollain kokemusperäistä tietoa miten päästä täyteen etuvaakaan. Nyt menee 10x6s hyvin selkäsuorana-jalat-koukussa variaatiota, mutta yksi jalka suorana ja stradle ovat vielä aika epävakaita. Pitäisikö vaan takoa tätä helpompaa variaatiota niin monta päivää viikossa kun palautuminen antaa myöten, vai onko jotain apuliikkeitä mitkä ovat sinulla auttaneet etenemään?

Ite oon huomannut, että kun keskittyy noin 2-3 liikkeeseen kerralla niin hyvä tulee. Esimerkiksi käsilläseisonta, back lever ja front lever. Ei kannata ahnehtia liikaa ja yrittää kehittyä kaikissa liikkeissä mitä on joskus YouTubesta nähnyt. Sitten kun käsilläseisonta sujuu, niin lisää siihen käsilläseisonta punnerrukset ja kun back lever onnistuu, niin vaikeuttaa sitä lisäämällä siihen back lever vedot. Eli alhaalta ylöspäin.

Kyselit tuossa neuvoja front leveriin. Oletko kokeillut ylhäältä laskuja fronttiin esim straddlena, jalat koukussa tai suorin jaloin? Back leverin treenaaminen voi auttaa myös front leveriin. Mun mielestä kaikki liikkeet tukee toisiaan jollain tapaa.

GB foundationissa on liikkuvuus ja peruselementit vahvana mukana ja oma mielipide on, että joko seuraa sitä ohjelmaa suurin piirtein prikulleen tai skippaa kokonaan... Siinä kun keskitytään rakentamaan pohjia niin voimiin kuin liikkuvuuteenkin progression muodossa. Itse olen kokenu tuon foundationin suht kevyenä, joten se on itsellä ns. pohjatreeninä ja sitten treenaan siihen päälle mikä ikinä onkaan mielenkiinnon kohteena.

Omalla kohdalla ideaali tilanne olisi tehdä foundation aamuisin 20-30min ma-ti ja to-la ja muut treenit ja liikunnat sitten iltapäivisin. Foundation itsessään on ainakin näin alkuvaiheessa turhan kevyt ainoaksi treeniksi.

Itellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia löytää raskautta noiden Foundation-juttujen kanssa kun edetään siitä ykkösestä eteenpäin ja tekee lisäksi ne liikkuvuusharjoitukset tunnollisesti siinä mukana, etenkin jos rakentaa ohjelman siten, että samoja liikkeitä treenaa useamman keran viikossa. Oheen toki kanattaa ottaa kyykkyjä ja vaikka maveja mukaan tms. Mutta näissä on paljon yksilokotaista vaihtelua, kokeilemallahan se selviää...

Kiitos Laitinen vinkeistä. Tiputan planchen ja muscle upit pois ohjelmasta ja keskityn vain näihin kolmeen liikkeeseen. Eli tälläisellä ohjelmalla eteenpäin:
Päivä 1: BL variation + Curling and dipping
Päivä 2: FL variation + Horisontal pushing and pulling
Päivä 3: Handstand work + vertical pushing and pulling

Mitenkä loppuun olette vetäneet itsenne näillä rengasreeneillä? Jos vertaa reenin jälkeistä oloa esim. boodaus tyyppiseen punttiin tai voimannosto tyypppiseen punttiin.

Täytyy koittaa kuvata tänne filminpätkää näytille tämän hetkisestä kondiksesta arvosteltavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom