Weber -käyttäjien oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kasikymppiin meni, kiitos olvin tuplapukin. Olisi ollut varmaan melko kuiva ellen olisi piikittänyt puolta litraa marinaadia mötkylän sisään.

Leluhommia:

IMG_1931.JPG

Kovin on hieno ketju mennyt hiljaiseksi. Vieraissa on melkein yksin pitänyt tätä hengissä..

Mutta asiaan.. Tuossa Helmikuun pakkasilla alkoi 2011 hankittu Q120 osoittamaan luovuttamisen merkkejä, joten sille pitäisi jatkajaa katella. Kävin katsomassa tuota Q1200:sta ja jotenkin se tuntui kauhean heppoiselta. Mulle jäi fiilis että nykymallissa on ainevahvuudet ehkä puolet siitä mitä tuossa mun vanhemmassa mallissa (kansi, ritilä, yms). Pitää käydä kattoon viä uudestaan, mutta pettymys tuosta pintaan jäi. On ne laatuleikkaukset tainnut Weberiinkin iskeä, tosin eipä toi nyt montaa satkua maksakkaan.

Jotenkin on kasvanut myös polte hommata kunnon kesäkeittiö ja siihen täysrosterinen built-in amerikanherkku. Vaatisi monen tonnin investointia sokkona, mut kai sitä rahansa huonomminkin vois käyttää :)

Tuo kaasulla ruuan lämmittely on itselle sen verran arkista, että ei oikein aina tule kuvailtua. Eilen nuijin pikaisesti possun fileen pihveiksi ja marinadit kylkeen. Samalla kun marinadit sait hoitaa tehtäväänsä pöyräytin vielä siemennäkkärit kyytipojaksi.

Laitetaan nyt kuvat tänne, kun satuin kuvailemaan omaan arkistoon.
2018-04-01 15.43.48.jpg 2018-04-01 15.50.59.jpg

Kovin on hieno ketju mennyt hiljaiseksi. Vieraissa on melkein yksin pitänyt tätä hengissä..

Paljon vartijana ollaan oltu.

Mutta asiaan.. Tuossa Helmikuun pakkasilla alkoi 2011 hankittu Q120 osoittamaan luovuttamisen merkkejä, joten sille pitäisi jatkajaa katella. Kävin katsomassa tuota Q1200:sta ja jotenkin se tuntui kauhean heppoiselta.

Tuon suuntauksen vempeleistä ei mulla ole käsitystä.

Mulle jäi fiilis että nykymallissa on ainevahvuudet ehkä puolet siitä mitä tuossa mun vanhemmassa mallissa (kansi, ritilä, yms). Pitää käydä kattoon viä uudestaan, mutta pettymys tuosta pintaan jäi. On ne laatuleikkaukset tainnut Weberiinkin iskeä, tosin eipä toi nyt montaa satkua maksakkaan.

Tämä puolestaan lienee nykysuuntaus - huonompaa laatua isommalla hinnalla on luvassa.

Jotenkin on kasvanut myös polte hommata kunnon kesäkeittiö ja siihen täysrosterinen built-in amerikanherkku. Vaatisi monen tonnin investointia sokkona, mut kai sitä rahansa huonomminkin vois käyttää :)

Jos vempleet himottavat ja takalisto kestää, mikä estää! Ehdottomasti homma kotiin!

Vaikuttaa kyllä näppärälle moinen langattomuus. Varsinkin talvella ei tarvi pihalla ravata ja siitä iso plussa.

Joku paistomittari tarvis hommata hajonneen tilalle, mutta on kyllä hinnoissaan tuollanen kahden anturipään vekotin. Ainakin Suomessa.

Vaikuttaa kyllä näppärälle moinen langattomuus. Varsinkin talvella ei tarvi pihalla ravata ja siitä iso plussa.

Edellinen kapistus oli muutaman kympin langaton, eikä sen toiminnassa ollut puutteita.

Joku paistomittari tarvis hommata hajonneen tilalle, mutta on kyllä hinnoissaan tuollanen kahden anturipään vekotin. Ainakin Suomessa.

iGrill-hömpät, ja kaikki muut merkkivermeet - vaikkapa 50 euron grillaushanskat - ovat täysin kohtuuttoman hintaisia. Sain lahjaksi, en olisi ostanut.

Laitteessa on ihan hauskoja toimintoja, mutta varsinaista tarvetta niille ei ole. Nyt on käytössä kaksi anturia, mikä ihan realistisesti voisi toisinaan olla tarpeen, mutta aiemmin yksikin on riittänyt mainiosti. Jos oikein heviksi menisi, niin laitteeseen voi kytkeä neljä anturia, mikä on ihan jees asia, mutta tuskin on edes ns. semi kovalle grillaajallekaan kriteeri.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hain Opalin langattoman paistomittarin. Oli alessa rapiat 11 e, katsotaan kauan kestää.

Jotta olisi suhteessa, niin pitäisi kestää ajallisesti 1/12 Wepukasta. Mun edellinen mittari on muutaman kympin laitos ja vielä sekin parin vuoden jälkeen sykkii.

Jotta olisi suhteessa, niin pitäisi kestää ajallisesti 1/12 Wepukasta. Mun edellinen mittari on muutaman kympin laitos ja vielä sekin parin vuoden jälkeen sykkii.
Muutaman tuollasen langallisen oon hajottanut parissa vuodessa. Vaikkakin se sama mittari maksaa aikalailla sen 8-15 e. Mutta ei viitsinyt enään ostaa kolmatta, kun tiesi että ei se kestä.

Koitetaan nyt tuolla. Langattomuus iso plussa grillihommissa.

Mut hei, sun Webukka piirtää hienoo käyrää luuriin. Kyllä siitä nyt voipi jotain eksttaa maksaa.

Mut hei, sun Webukka piirtää hienoo käyrää luuriin. Kyllä siitä nyt voipi jotain eksttaa maksaa.

Heh, joo.

Käyrä tosin oli melko odotetusti nousujohteinen, minkä olisi voinut ymmärtää ilman graafista esitystäkin. Pönttö oli n. 110-asteinen ja liha lähti 20 asteesta kiipeämään. Näkyi siinä toki samassa kellonajatkin, millä perusteella pystyisi suunnittelemaan mahdollisia lisukkeiden tms. valmistusta.

Piti napsaista siitä näytöstä kuva, mutten muista, mikä kommervenkki siinä yllätti ja kuva jäi nappaamatta. Täytyy seuraavalla kerralla olla valppaampi.

Grillaan niin paljon itse pihvejä joihin en mittaria käytä liiemmin. Mutta pötkylää grillatessa se on kyllä erittäin jees olla mittari.

Katsotaan mikä on seuraava uhri mittarin koeajoon.

Tarkoitus olis hommata parvekkeelle sähkökäyttöinen weberin grilli. Mihin asioihin tässä grillin hankinnassa kannattaa nyt panostaa?

Riittävä teho lienee oleellisin tekijä.
http://www.grillivertailu.com/ostajan-opas/

Toisaalta miettisin ehkä, mitä lisäarvoa sähkögrilli normaaliin hellaruoanlaittoon (parila) verrattuna antaa. Aromimaailma ei kuitenkaan vastaa hiili- tai edes kaasugrilliä.

Kuinka paljon olet aikeissa grillata? Halvimmillaan 1,5 kW Weber irtoaa 300 eurolla, paremmat maksavat 500-600 euroa, joten kasslerpihville tulee hintaa. Fiilistelyllä tosin on aina paikkansa ja aikansa, ja se on hintansa arvoista.

Mun ensimmäinen grilli oli 1,8 kW sähkögrilli. Jälkeenpäin ajatellen tehoa olisi saanut olla enemmän. Kolmessa vuodessa yhteenlasketut käyttökerrat jäivät alle kymmenen.

Mulla parvekekäytössä tilanpuutteen vuoksi Q100, eli vastaa nykyistä Q1000. Tehot riittää suht ok. Talven pakkasilla, eli siellä -25 tai -30 tienoilla alkoi vähän hyytyä. Ongelma ratkaisuun oli suuttimen poraus isommaksi.

Mutta tosiaan, älä vaan ainakaan sähkökampetta osta. Taloyhtiön parvekkeella saa lain mukaan grillata kaasulla. Ongelmaa ei ainakaan ole, jos omistat asunnon.

Jos asut vuokralla ja taloyhtiön säännöissä kielletään ruuanlaitto, niin olet hieman heikommilla. Tosin, ei sen pitäis olla vuokraisännältä pois, teetkö siellä ruokaa. Laki jokatapauksessa sallii kaasugrillin parvekkeelle sanoi taloyhtiö mitä tahansa.

Avotulta, eli hiiligrilliä et sinne saa tuupata.

6 vuotta vanha perus 2-polttiminen spirit alkoi menneenä talvena vittuilemaan. Pietso jätti muutaman kerran sytyttämättä, pistin pakkasen syyksi koska nyt keväällä on laakista lähtenyt. Tänään jätti taas sytyttämättä. Ihan susipaskoja laitteita nämä weberit.

Back
Ylös Bottom