Warrior diet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu
Erittäin hyvä kunto, mutta sehän ei vielä todista soturidieetin paremmuutta. Mikä oli alkukunto? Onko soturidieetillä tullut lihasmassaa ja/tai voimaa? Tuohon kuntoonhan on voitu tulla vaikka +30 kg kunnosta ja soturidieetillä sitten tiputettu 15 kiloa läskiä, jonka mukana 15 kiloa lihasta.

Löytyykö muuten lähdettä tuolle, että katabolia alkaa vasta, kun on 30-40 tuntia syömättä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei soturidiettiin liittyvä, mutta olen kuullut munkeista jotka syövät yhden aterian päivässä ja elää sinne 100 vuotiaaksi. Lihaksia nyt ei tietenkään ole, mutta tuskin ne paljoakaan syö sillä yhdellä aterialla. Mutta tää todistaa, että kyllä sitä voi yhdellä ateriallakin pärjätä. Luulisin, että on vain tottumuskysymys niin kuin tämä soturi diettikin.

Pistänpäs kokekuksia omasta "kaikki kalorit kerralla"-ruokavaliostani. En tiedä voiko puhua Warriorista sillä joskus saatoin jopa syödä makaronia tms. hiilaripaskaa, mutta kaipa pääasiassa hiilarit pyöri siinä 100g/vrk paikkeilla.

Mulla oli tarkotus tolla dieetata, ihan vaan sen takia että millään muulla tavalla en oo toistaiseksi onnistunut. Kalorit oli about 1600-1800kcal paikkailla, ja sekin tuntu välillä olevan vähän reippaasti kerralla (tai 5h sisälläkin) vedettäväksi. Olis pitäny vetää rasvaa enempi vaan vissiin ja vielä vähentää hiilareista, kun tuntu että joka kerta ku oli syöny oli ihan jumalattoman ähky ja ruokaa piti sulatella koko loppu ilta. Tosin oli kivaa vetää vaan aamulla öljyhuikka ja lähtä töihin eikä tarttenu ikinä miettii eväitä. Tuloksena tästä kokeilusta oli kuitenkin: mikään ei muuttunu pätkääkään. En laihtunu, lihasta ei tullu muttei lähtenytkään (niin kun aina kun yritän dieetata, aineenvaihdunta sanoo sopimuksensa irti ilmeisesti).

Sitten kokeilin pariks viikkoo syödä ihan oma kulutuksen verran, herättääkseni metabolian, mutta tästä seurauksena ähky oli niin järjetön aina koko illan ettei jaksa liikauttaa evääkään (kaveri kysyy lähdetkö sinne ja sinne: en voi kun oon niin saatanan täynnä:D ).

Oliko hauskaa vetää kaikki safka aina kerralla? Eipä. Hyödyttikö?+-0

Nyt oon sellasella "syö kun on nälkä"-meiningillä (käytännössä 2-3krt/päivässä, kuitenkin about kulutuksen verran) koska mihinkään hysteeriseen "pidä-miljoonalla-välipalalla-verensokeri-vakiona"-leikkeihin en enää lähde, mun maksa saa mun puolesta hoitaa ton verensokeritason ja loistavasti se on siitä suoriutunutkin.

Toisaalta jos jollain on vinkkiä mitä parantaa tota mun aikasempaa ruokavaliolta (soturia), niin otetaan vastaan. Ihan kiva olis saada vaikka lisää lihasmassaa kun mun on ihan turha yrittää kiristellä kun ei se onnistu kuitenkaan. Ja ois kiva jos ei ois karseeta ähkyä just joka kerta ku on syöny.

Voisitko Slaizer laittaa vaikka päivän syömises lyhyesti? Syötkö siis pitkälle toista sataa grammaa protskua kerralla/5h sisällä?

Viimeksi muokattu:
Mininostoa:

Miksi syödä niinkuin soturi/keisari/neandertaali jos ei ole pakko? Jos kivikauden ihminen ois voinu valita, ni se ois varmasti syöny pari kertaa päivässä lihaa ennemmin kuin vetäny jotain heinää ja miettiny että vittu ku pitää sen mammutin perässäki vielä juossa.

Dave Whitley mainitsi blogissaan, että 100 päivän WD kokeilussa hän on (kuten moni muukin, vilkase dragondooria jos täältä ei löydy tarpeeksi kokemusta kyseisestä aiheesta) hoksannut että rasva palaa ja voimatasot pysyy. Vois siis päätellä hätäsesti, että WD on tarkotettu painonpudotukseen.

Nykyihmiselle tuo on kuitenkin aika turha, parempiakin rasvanpolttodieettejä löytyy (DiPasquale: Anabolic / Metabolic Diet esmes).

Alkupostaajan aminohappopooliväite on aivan totta, ei ihmisen ole pakko sitä protua kokoajan jatkuvalla syötöllä saada, siitä on jopa haittaa ("mukautuminen on kehityksen vihollinen"). Tämmöset soturimeiningit aina välillä on hyviä horjuttamaan kehon tasapainoa, mutta ite en lähtis kovin kauaksi aikaa juuri tälle tsydeemille.

Offtopikkia pikkasen lisää: Koitin kesän ajan (3kk) sitä DiPasqualen anabolic diettiä kun satuin e-kirjan löytämään. Toimi hyvin. Paino tippu pari kiloa mutta keho oli tiukempi ku ikinä ja voimaa tuli tasasesti. Suuhun vaan tuli rakkuloita :U

Pientä nostoa:

Kai tätä on jo muutkin ehtineet kokeilemaan?
mm. Aki Loikkasen H-Limit ruokavalio suositus on hyvin samantyylinen.

Kokemuksia ja havaintoja kaipailisin...

Jossain kirjassa, tais olla 'Optimum anabolics - Steroid sized muscles through natural hormone programming' väitettiin että jos ei syö proteiinia paljon jne kuten tossa warrior dietissä pitääki tehä ja kuitenki käy salilla treenaamassa kovaa, niin testosteroni sun muut hormoni tasot nousee rutkasti. Saattaa olla täs warrior dietissä just kyse tästä et proteiini korvataan nousseilla hormonitasoilla ja sit ku saa illalla sen ison aterian niin kasvaa enemmän.

Itse olen niin sanotulla Kippari-Kalle-Bamse-nalle dieetillä jossa syödään ainoastaan pinaattia ja jymy-hunajaa.

Miksi syödä niinkuin soturi/keisari/neandertaali jos ei ole pakko? Jos kivikauden ihminen ois voinu valita, ni se ois varmasti syöny pari kertaa päivässä lihaa ennemmin kuin vetäny jotain heinää ja miettiny että vittu ku pitää sen mammutin perässäki vielä juossa.

Aamen, kyllä varsinkin tuo threadin alkupuoli menee ihan huumoriosastolle. Kaverit lukenu liikaa Asterixii ja näyttää Obelixil.

Ehkä siksi, että alkukantaisen ihmisen ruokavaliolla ihminen pysy hiton hyvässä kunnossa, siis tarkotan terveessä ja sopusuhtasessa. Ja sen ihmisen ei edes tarvinnut miettiä noita asioita ollenkaan, verratkaa nykyään, kun sopusuhtaisuus ja terveys on asioita, joita tavotellaan ympäri maailmaa mutta ovat silti kovin vaikeita saavuttaa nykyihmisellä. Näin minä ainakin ajattelen.

Aamen, kyllä varsinkin tuo threadin alkupuoli menee ihan huumoriosastolle. Kaverit lukenu liikaa Asterixii ja näyttää Obelixil.
Varsinkin ihmisen ruokavalion ja liikunallisuuden päätteleminen kuva- ja veistostaiteesta eri aikakausilla. :lol2: Anteeksi offtopic.

Onkohan kukaan kilpatasolla bodaava koskaan tälläisellä vetänyt, jos tämä oikeasti toimiva on. Joku aika sitten katsottiin historiantunnilla Rooman legioonasta kertova video. Siinäkin puhuttiin, että hyvin pitkälti syötiin viljatuotteita ja hedelmiä, koska lihaa ei ollut saatavilla usein ja se ei säilynyt. Muutenkin tuntuu, että lähinnä leffoista ja kuvataiteesta tarttunut sellainen käsitys, että muinaset roomalaiset sotilaat ym. spartalaiset olisivat olleet jotain hulluja lihaskimppuja, vaikka mikään fakta ei anna näin ymmärtää. Tai en tiedä sitä, oliko ihmisen perimä silloin niin paljon erilaisempi, että lihas kehittyi -1000 kaloreilla, ilman erillistä kunnon lihaskuntotreeniä ja päivän pituisilla marsseilla. Toki sotilaat varmasti hyvä kuntoisia olivat, ainakin keskiverto tämän päivän ihmiseen verrattuna.

Kuten joku aikasemmin tässä ketjussa mainitsikin, niin varmasti tämän dieetin/ohjelman keksijällä on jotain taloudellista silmää myös, koska nimi on ûbercool warrior diet, mikä saa jokaisen 300 -leffan katsoneen irti tuolista. Jotain suodatinta saa kyllä käyttää, kun näitä lukee.

Tosiaan mulla ei ole varaa tätä tyrmätä, koska en ole kokeillut.

Pakko vähän kommentoida. Noi Slaizerin kuvat on siis muistaakseni Sveitsiläisen jannun kuvia joka kyllä noudattaa warrioria. Eihän Slaizer missään niitä omikseen väittänytkään.

Warrior diet ei kyllä todellakaan oo "kehonrakennus dieetti tjs". Se on vaan yksi tapa syödä. Äärimmilleen vietynä jotkut vesipaastoaa 20h ja sitten syövät yhden ison aterian 4 tunnin sisällä eli käytännössä muutaman aterian. Suurin osa syö pieniä snäkejä pitkin päivää ja illalla pääateria., tämä se tyypillisin tapa. Molemmat on esitelty kirjassa.

Esimerkki ateria: aamulla pieni vastapuristettu vihannesmehu, ehkä kanamuna tai kaksi jopa raakana jos vielä uskaltaa(toiset eivät juuri proteiinia päivällä eli alisyöntisyklillä käytä) . Myöhempää vaikkapa omena tai kourallinen marjoja iltapäivällä vaikkapa kourallinen manteleita, joku ottaa pikku proteiinpaukut vaikka marjojen kera jne , eli jotenkin tällee. Illalla sitten kun työt tehty syödään pääateria ensteks iso kasa vihanneksia,sitten alku keitto sitten vaikka lihaa, kalaa kera keitettyjen vihannesten kanssa. Yleensä välillä hiilaripitoisempia päiviä jolloin vaikka kalan kanssa riisiä lisukkeeksi. Toisinaa rasvasempia iltaaterioita. Vähä siis kierrätystä. Ai niin ja alisyöntisyklillä Ori Hofmeklerin warrior milk on must. Mutta oikeastaan pitkälti kypsentämätön ruoka vihannekset, marjat, mantelit sopivassa määrin iltapäivisin on se juju

Warrior on oikeastaan harvoinsyöjän dietti eli ne ruokavalinnat sanelee Hofmeklerin mielestä enempi. On aina sanottu, että aamianen on tärkein ateria....yleensä ne jotka skippaa aamiaisen syö huonosti muutenkin. Warriorissa voi skipata aamiasen mutta kaikki ruokavalinnat on ensiluokkaisia:rolleyes: Siihen lässys lässyyn kuten detox juttuihin en ota kantaa kun ei kiinnosta eikä ole mulle se idea tässä.

Ite oon neljättä vuotta jonkinmoisella warriorilla ja ihan jees menee......siiis on kuiva, laiha sitkee 40v sissi:lol2: Mä vaan tykkään syödä tällee ja oon tyytyväinen laihuuteeni ja siihen olotilaan mitä toi päivän aikainen vähäsyötisyys tuo, ei tässä oo mitään ihmeellistä. Treenailen aktiivisesti painoilla, kahvakuulilla, kävelen ja spurttailen painoliivit päällä jne.

Veranpaine, paastosokeri ja verenkuva hyvällä mallilaan, paremmalla kuin ennen. Tosin ennen söin myös skeidaa enempi.

Tosiaan H-limit, on Loikkasen oma samantyyppinen versio. Tosin vähähiilarinen ja tajuttoman raskas kirjalukea.

Varsinkin ihmisen ruokavalion ja liikunallisuuden päätteleminen kuva- ja veistostaiteesta eri aikakausilla. :lol2: Anteeksi offtopic.

Onkohan kukaan kilpatasolla bodaava koskaan tälläisellä vetänyt, jos tämä oikeasti toimiva on. Joku aika sitten katsottiin historiantunnilla Rooman legioonasta kertova video. Siinäkin puhuttiin, että hyvin pitkälti syötiin viljatuotteita ja hedelmiä, koska lihaa ei ollut saatavilla usein ja se ei säilynyt. Muutenkin tuntuu, että lähinnä leffoista ja kuvataiteesta tarttunut sellainen käsitys, että muinaset roomalaiset sotilaat ym. spartalaiset olisivat olleet jotain hulluja lihaskimppuja, vaikka mikään fakta ei anna näin ymmärtää. Tai en tiedä sitä, oliko ihmisen perimä silloin niin paljon erilaisempi, että lihas kehittyi -1000 kaloreilla, ilman erillistä kunnon lihaskuntotreeniä ja päivän pituisilla marsseilla. Toki sotilaat varmasti hyvä kuntoisia olivat, ainakin keskiverto tämän päivän ihmiseen verrattuna.

Kuten joku aikasemmin tässä ketjussa mainitsikin, niin varmasti tämän dieetin/ohjelman keksijällä on jotain taloudellista silmää myös, koska nimi on ûbercool warrior diet, mikä saa jokaisen 300 -leffan katsoneen irti tuolista. Jotain suodatinta saa kyllä käyttää, kun näitä lukee.

Tosiaan mulla ei ole varaa tätä tyrmätä, koska en ole kokeillut.

Tämmöstä löytyi ainakin tuolta Serge Nubretin topicista:

Mielenkiintoinen asia Nubretissa on hänen ruokavalionsa tai oikeammin hänen ruokailutyylinsä. En tiedä nykypäivä, mutta n.10 vuotta vanhassa Muscle Magissa oli juttu Sergen ruokavaliosta ja sen mukaan hän söi vain yhden pitkän ateriaan illalla; kaikki +- 3000 Kcal kerralla!

Yks juttu mitä en ymmärrä. Aina verrataan näissä diettiasioissa vain "ammattibodareihin" tai 130 kiloisiin sikaniskoihin ja siihen miten ne syö tai miten semmoiseksi tulllaan. Aivan kuin se olisi ainut ruokavalion autuaaksi tekemä asia. Tämän dietin, kuten monien muidenkaan hyvien ruokavalioiden ei ole mielestäni tarkoitus tehdä syöjästään 130 kiloista massamonsteria!

Entäs ruokavalioiden terveellisyys?? Entäs helppous?? Monet kriteerit unohdetaan usein kun vertaillaan ruokavalioita. Mun mielestä hyvällä ruokavaliolla on muitakin kriteereitä kuin näyttää Arskalta tai Ronnielta, mitä en itse ikinä ainakaan koskaan haluaisi. Täällä liian usein oletetaan, että kaiken treenin tai syömisen tavoitteena on kasvattaa lihasta ja näyttää luonnottoman isolta. Muitakin tavotteita voi olla, vaikkapa voimanhankinta, yleinen pirteys ja terveys ja bonuksena pitkä sekä tervellinen elämä!

Lopuksi vielä on todettava, että en noudata warrior-dieettiä enkä koskaan varmaan tule noudattamaankaan, mutta avauduinpahan silti:D

Täällä on monella se ongelma ett ei haluta uskoa että jokin juttu voi toimia.
Ja kaikkein typerintä on just se että verrataan jotain ammattibodareita ja heidän ruokatottumuksiaan.
Kuinka moni ees ymmärtää että vaikka ronsteri ois kuollu hypoglykemiaan ja koomaan jos olisi seurannut esim. tätä ruokavaliota?

Ne kerrat mitä olen tätä kokeillut niin olo on ollut helvetin hyvä. Lihasmassan pienenemisestä en tiedä, mutta ei mulle joku muutama sata gramma lihassolukkoa ole niin tärkeää jos olo on hyvä.

Varmaan viittasitte tuossa mun viestiini, jossa en tarkoittanut, että tätä käyttävän henkilön pitäisi olla Mr. O tai muuten vain ammattilainen. Esim. olisi mukava kuulla, miten tämä pelittää natulla, kuten cbb-kisaajalla. Turha verrata johonkin päivässä rekkalastillisen roinaa vetävään kaveriin, koska kemia on myös suuri tekijä.

Pointtini oli tuolla kilpaileva bodari (kyllä, lasken tähän cbb-jannutkin) esimerkillä: jos homma on käytännössä toimiva ja vielä optimaalinenkin metodi polttaa rasvaa, säästäen myös lihasta, niin miksi tälläinen on vain tavisten suosiossa. Eikö ne, joilla on tavoitteita halua sitten käyttää sitä parhainta tai lähes parhainta tapaa polttaa rasvaa? Miksi moni kilpaileva, joka on antaa arjestaan 100% lajille menee sillä low-carbilla tai muulla normaalimmalla dieetillä, jos on tälläinen ''oikotie'' olemassa? Ei tämän warrior dietin pidä mikään kaikkien bodareiden käyttämä tapa olla, jotta se todistaisi sen toimivuuden, mutta en ole kuullut kenenkään cbb-kilpailijan käyttäneen tätä tärkeän kisadieetin aikana (käsiä ylös, kuka tunnustaa?). Kilpailutason kaverit luultavasti ottavat asioista enemmän selvää, kuin perus pakkiksen selailija ja valitsevat sen optimaalisimman tavan, mistä herää kysymys; miksi kukaan ei mene warrior dieetillä, jos on toimiva?

Toivottavasti saitte mun pointin.

Ja en edelleenkään tyrmää tätä warrior diettiä, herättää vain tuollaisia mietteitä.

Entäs ruokavalioiden terveellisyys?? Entäs helppous?? Monet kriteerit unohdetaan usein kun vertaillaan ruokavalioita. Mun mielestä hyvällä ruokavaliolla on muitakin kriteereitä kuin näyttää Arskalta tai Ronnielta, mitä en itse ikinä ainakaan koskaan haluaisi. Täällä liian usein oletetaan, että kaiken treenin tai syömisen tavoitteena on kasvattaa lihasta ja näyttää luonnottoman isolta. Muitakin tavotteita voi olla, vaikkapa voimanhankinta, yleinen pirteys ja terveys ja bonuksena pitkä sekä tervellinen elämä!
Noh, yksinkertainen tuo WD on ainakin, terveellisyydestä ja helppoudesta en tiedä. Voi ne asiat tehdä 110% oikein hankkien sporttisen kropan, mutta silti ei luultavasti näytä Ronnielle ja kasva liian isoksi, jos kaurapuuron syö ilman voisilmää. Tuskin kukaan natuna kasvaa liian isoksi, vaikka asiat tekisikin antaamuksella. Sitten ne, jotka ovat astuneet voiman pimeälle puolelle varmaan haluavatkin suurin osa olla mahdollisimman isoja.

Mä en vain handlaa, miksi pitäisi mennä hirveällä näännytys dieetillä (vaikka ei kilpailuun tähtäisikään), jos on helpompia ja ainakin yhtä tuloksekkaita, jos ei tuloksekkaampiakin keinoja.

jatkuu....

En viitannut missään nimessä viitannut mihinkään yksittäiseen postiin, vaan ylipäätään ajatukseen siitä, että kaikki mitä tehdään syömisen tai treenin suhteen perustuu vain massalisäykselle ja kehonrakentajien ihannoinnille. Eli voi myös treenata, olla vahva ja ym. ym. ilman että vetää Ehrmannia 2 tunnin välein tai että tekee pakkotoistoja jne jne. :)

Ei kai kukaan ole väittänyt, että WD olisi paras mahdollinen ruokavalio kehonrakennukseen??
Eihän kai tässä ole sitä haettukaan vaan yksi ruokavaliovaihtoehto jos ei halua koko ajan vetää ruokaa naamaan eikä tarvitse hätääntyä jos jää ateria väliin.

Lainaus kehittäjän haastattelusta: http://www.bodybuilding.com/fun/mahler50.htm

MM: Have you had anyone gain a great deal of muscle on the Warrior Diet?

OH: Great question. Yes, I myself gained 12lbs on the last year and my body fat did not change. I am between 5-6% body fat without effort. I am fifty years old and weigh close to 170lbs. More importantly I feel very strong and my sprinting ability has improved dramatically. My face looks leaner and better than ever.

I get emails all the time from people that lost body fat and gained muscle at the same time. That said, the "Warrior Diet" was never meant to be a bodybuilding diet. It is meant to get you in much better shape. If your goal is to gain muscle, it can be done on the "Warrior Diet." However, it will be much more gradual. The advantage is that your weight will not fluctuate as much and you will avoid all of the health risks.

MM: The Warrior Diet seems like it was meant for people that want to be lean and strong?

OH: : Exactly, the "Warrior Diet" is a way of life and part of being a warrior is having functional strength. You do not want to have quads that get in the way of running or impede fighting ability. Running is the first line of defense and should not be impeded by your thighs chaffing. Also keep in mind that women are more attracted to the lean and athletic build rather than the behemoth bodybuilding physique.

MM: Thus the "Warrior Diet" is not really for big bodybuilders or someone that wants to be huge?

OH: No, however keep in mind that I have nothing against bodybuilders and that some of my close friends are bodybuilders. If that is what you want to do, then go for it. It takes determination and discipline to be a big bodybuilder and I respect that. The "Warrior Diet" shows you an alternative to gain size, but not at the expense of function. "

Eli ei ole tarkoitettu kehonrakennukseen vaan treenajalle, joka treenaa voimaa, juoksua ym. moninaista suorituskykyä ilman että tarvitsee syödä koko ajan.
Ja minun pointtina on se, ettei kannata tehdä aina olettamusta että joku treeni tai dieetti on tehty vain bodausta varten ja lähteä kritisoimaan siitä näkökulmasta.

Sama jos menisin postaamaan 2x6 penkkiketjuun että eihän kukaan maratoonari käytä tuommoista menetelmää niin ei voi olla mulle hyvä kun osallistun naisten kympille:D

Ei kai kukaan ole väittänyt, että WD olisi paras mahdollinen ruokavalio kehonrakennukseen??
Eihän kai tässä ole sitä haettukaan vaan yksi ruokavaliovaihtoehto jos ei halua koko ajan vetää ruokaa naamaan eikä tarvitse hätääntyä jos jää ateria väliin.
Se on vain tekosyy ja järjestelykysymys, ettei ehdi tai pysty syödä 2-4 tunnin välein.

Mutta jos on parempia vaihtoehtoja, jotka on helppo toteuttaa, ilman mitään suuria ongelmia, niin miksi pitää ottaa silti se (mahdollisesti) huonompi vaihtoehto?

Tässä mun huono vertauskohta: ''Mennään Tallinaan uiden, laivalla matkustamisen sijasta, koska me ei olla mitään hikisiä merimiehiä. Tää uiminen voi olla myös parempi tapa.'' ;)

Sama jos menisin postaamaan 2x6 penkkiketjuun että eihän kukaan maratoonari käytä tuommoista menetelmää niin ei voi olla mulle hyvä kun osallistun naisten kympille
Noi nyt kuuluu aivan eri lajeihin (vertaa 10 km juoksu vs. punttisali), taas rasvanpoltto/kehonkoostumuksen muuttaminen kuuluu kuntosalin kanssa samaan ryhmään. Samalla tavalla harrastelijabodari haluaa saada dieetillä onnistuneen tuloksen, tosin eri mittakaavassa kuin kilpailevabodari. Meni muutenkin hiukan ohi tuo esimerkki ja en jaksa alkaa suplimaan sen syvintä olemusta.

Edelleenkään minä en puhu bodareista, en harrastaja enkä ammattilais. Se, että jos joku jaksaa tehdä asioita oli se sitten eläminen yleensö, tai treenaaminen paremmin ja tuntee olonsa paremmaksi tällaisella ruokailulla niin se on mahdollista ilman että se olisi kehonrakentajalle paras vaihtoehto.

Toi juoksu vertaus oli ilmeisesti huonosti perille mennyt karkeistus siitä, että kaikilla ei ole samat tavoitteet treenissä joten ei pitäisi olettaa, että on. Niin ja kaikki ei välttämättä halua syödä 2-3 tunnin välein, vaikka pystyisi.

Syöminen on myös yksillöllistä kuten tavoitteetkin, joten mielestäni ei voi ehdottomasti sanoa, että yksi ja ainut malli sopii kaikille.

Eli kokemuksiakin löytyy, hyvä hyvä!!
Kertokaahan tarkemmin ruokavaliostanne, fiiliksistä tuloksista ja muista faktoista ko. dietin aikana.
Tarkoituksena ei tosiaan ole saada mitään Colemanin massoja tms. vaan terveyttä, hyvää oloa ja itselle toimiva elämäntapa.

Olin vuoden verran warrior dieetillä joskus vuonna 2000 paikkeilla. Olin silloin elämäni kunnossa. Painoni tuli 106kg -> 90kg, voimani kasvoivat ja cooper kunto oli 3000+ sekä päivisin energiaa oli melkein liikaa. Ja vatsa kun oli levossa mutta energiaa oli silti, oli olo aika hieno.

Mutta se on semmoinen dieetti joka ei sovi läpipaskureille tai muuten vaan semmosille joiden pitää syödä 3h välein. Tai sitten sitä pitää osata soveltaa oikein. Suosittelen erityisesti niille, ketkä tuntuvat lihovan helpoiten ja ketkä pärjäävät vähemmällä. Tämä nostaa GH arvot ylös ja toimii loistavasti semmoisella ihmisella. Oma ohjelmani meni kutakuinkin näin:

- Aamulla glutskua (l-glutamiinia) ja aamulenkki, noin 1h. Alussa kävellen lopussa juosten.
- Päivällä glutskua 3h välein, puoliltapäivin proteiinitankkaus 60-80g veden kanssa
- Treeni töiden jälkeen noin klo 16, päälle kuuma sauna ja kylmä suihku :)
- Ruuaksi luokkaa 500g rasvatonta lihaa tai kanaa tai paketti seitä, tummaa riisiä ja ruokaa laittaessa esim yksi kurkku ja muutama tomaatti tai puolikas kukkakaali tms. Leiväksi tummaa jälkiuunileipää ilman päällisiä.
- Söin niin paljon että olin ihan täpötäynnä. ja mitä täydemmäksi söin sen enemmän nälkä oli seuraavana päivänä.

Homma toimi erinomaisesti. Toisin ku luulin, voi vatsanikin paremmin ku koskaan ilmeisesti johtuen laadukkaasta ruuasta sekä RIITTÄVÄSTÄ huomiosta ruokailussa, siinä kuola valui jo tuntia ennen ruokaa.

Oli siinä aika soturimainen olo kun energiaa vaan piisasi vaikkei mitään syönyt. Kerran kävi niin että jouduin olemaan yhden päivän syömättä. Päätin kuitenkin seuraavana aamuna heittää lenkin vanhaan malliin eikä siinä ollut ongelmia. Meninpä sitten salillekin päivän päätteeksi ja siellä sivusin ennätysrautoja vaikka huomasi että nyt alkaa puhti käymään vähiin. Piti vaan ihmetellä että melkosta glykogeenivarastoa on pukannut :)

edit: mainittakoon että lähdin tuohon hommaan ihan puhtaasti masokistisella asenteella, elämäntilanteeni oli silloin erittäin stressaava ja halusin kompensoida sitä tuommoisella extremellä. se auttoi, ei stressistä tietoakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom