Vyön käyttö salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete75
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä v...u siinä on kun nykyään kaverit tekee hauiskääntöjä 10kg käsipainoilla istualtaan käyttäen vyötä:eek: Olen jo tota hiljalleen seuraillut muutaman vuoden ajan ja naureskellut kavereille, kun täytyy toi elämää leveempi vyö vetää joka liikkeeseen päälle.. Näyttääköhän siinä jotenkin bodarimaisemmalta se päällä? Tänään sitten tuli viimeinen tikki, kun sattu olemaan toi MTV3 Max kanava päällä ja siellä Mentula änkytti ja esitteli jotain olkapääliikettä ja joku helvetin parrakas kaveri tuli näyttämään miten se tehdään - jä vyö päällä - voi vittujen vittu.. Herätkää nyt jo edes tuolla TV:ssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Pete

Varmaan paras kun keskittyy siihen omaan treeniin, niin ei mene turhaa energiaa muiden touhujen seuraamiseen. Muiden touhut kun ei omaan kehitykseen vaikuta.

Pakko sanoa, että olen nähnyt myös tällaisia henkilöitä. Pitävät vyötä, kun tekevät penkkiä. Kyllä tämä auttaa, mutta pitää olla aika heikko selkä vai kuinka?

Mikä siinä niin paljon harmittaa? Onhan se vähän hassun näköistä jos joku hieroo jotain rannekääntöjä vyö päällä, mutta ei minun päivä siitä pilalle mene :D

Salilla käy yks ulkomaalanen jätkä, varmaa britti.. ei todellakaa missää hyvässä kunnossa, vattaa löytyy eikä oikee lihasta.

Se käy aina yhen tai kahen kaverinsa kanssa ja AINA käyttää vyötä, AINA, oli liike mikä tahansa.. Herran ego ei myöskään salli että tiputetaan painoa ku tehää vuorotellen kaverin kanssa joten kaikki mitä se tekee menee huijaamalla ja vajaita toistoja..

onhan tuo huvittavan näköstä mutta tyylinsä kullakin, eihän se mua haittaa vaikka istuisit saunassa se vyö päällä.

Nii ja tosiaan se keskittyy siihen kälättämiseen enemmän ku itse reenaamiseen, kaverit myhäilee vaan mukana ja oikeesti reenaa xD

Mikä v...u siinä on kun nykyään kaverit tekee hauiskääntöjä 10kg käsipainoilla istualtaan käyttäen vyötä:eek: Olen jo tota hiljalleen seuraillut muutaman vuoden ajan ja naureskellut kavereille, kun täytyy toi elämää leveempi vyö vetää joka liikkeeseen päälle.. Näyttääköhän siinä jotenkin bodarimaisemmalta se päällä? Tänään sitten tuli viimeinen tikki, kun sattu olemaan toi MTV3 Max kanava päällä ja siellä Mentula änkytti ja esitteli jotain olkapääliikettä ja joku helvetin parrakas kaveri tuli näyttämään miten se tehdään - jä vyö päällä - voi vittujen vittu.. Herätkää nyt jo edes tuolla TV:ssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Pete

.... Jos teet esim. kyykkyä ja habaa vuorotellen, pitääkö se vyö ottaa pois hauiskäännön ajaks ettei se ärsyttäis sua? Ite ainaki pidän aika useinki vyötä päälle koko reenin. Turha sitä riisua jos se tuntuu hyvältä päällä.

Viimeksi muokattu:
Pakko sanoa, että olen nähnyt myös tällaisia henkilöitä. Pitävät vyötä, kun tekevät penkkiä. Kyllä tämä auttaa, mutta pitää olla aika heikko selkä vai kuinka?
No eikös se ole aika yleistäkin maksiminostoissa ainakin? Hyvähän se on pitää varmuuden vuoksi. Itse en vyötä pistä jos aloitan ohjelman penkillä, mutta jos tulen vaikka maastavedosta tekemään penkkiä, en myöskään ota vyötä pois.

Käytän mäkin penkatessa usein vyötä vaikka selkä on vahvin ruumiinosa..
Jos ottaa kaaren ku penkkaa, varsinkin siis voimanostoa harrastavat, niin vyö antaa todella hyvin tukea jos sitä osaa ja tykkää käyttää.

Vyön käytöllä estetään kätevästi tiettyjen keskivartalolihasten kehittymistä - se ei ole mikään tuki estämään loukkaantumisia vaan voimannostossa käytetty apuväline!!!!! Kattokaa kaverit vaikka noita painonnosto kisoja (tuli just Eurosportilta) ja kaverit tempaisi suorille käsille 170kg ilman vyötä!!!! Ja sitten meillä Suomessa aletaan mennä siihen suuntaan että että kun lämmitellään kyykyssä tangolla tai tehdään jalkaprässiä pelkällä kelkalla niin sitä ei voi tehdä ilman vyötä :wtf: Opetelkaa tekemään kaikki liikeett ilman vyötä (poikkeuksena max suoritukset - about >90% maximi painoista)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tommoset hauiskäännöt, viparit, prässi kevyellä kelkalla tuskin liiemmin keskivartaloa kehittää joten siis eikö ole yksilysti pitääkö silloin joku vyötä.

Toki kyykyssä, mavessa yms. suosin itsekkin, että vyötä ei olla heti alkuun tunkemassa päälle koska noista sitä ruutia saa keskiruhoon.

Vyön käytöllä estetään kätevästi tiettyjen keskivartalolihasten kehittymistä - se ei ole mikään tuki estämään loukkaantumisia vaan voimannostossa käytetty apuväline!!!!! Kattokaa kaverit vaikka noita painonnosto kisoja (tuli just Eurosportilta) ja kaverit tempaisi suorille käsille 170kg ilman vyötä!!!! Ja sitten meillä Suomessa aletaan mennä siihen suuntaan että että kun lämmitellään kyykyssä tangolla tai tehdään jalkaprässiä pelkällä kelkalla niin sitä ei voi tehdä ilman vyötä :wtf: Opetelkaa tekemään kaikki liikeett ilman vyötä (poikkeuksena max suoritukset - about >90% maximi painoista)

Aika rankasti kerrot totuutena tota.. Minkä takia sit mulla ei oo ikinä jääny pakista/keskivartalosta mikään nosto kiinni vaikka vedossa laitan vyön 140 ja kyykyssä about satkun jälkeen?
Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.
Saan varmaan esim vedosta about samat raudat vyöllä tai ilman.

Aika rankasti kerrot totuutena tota.. Minkä takia sit mulla ei oo ikinä jääny pakista/keskivartalosta mikään nosto kiinni vaikka vedossa laitan vyön 140 ja kyykyssä about satkun jälkeen?
Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.
Saan varmaan esim vedosta about samat raudat vyöllä tai ilman.

>Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.

Tota mä just tarkotin että se on apuväline max suorituksissa ei estämään mitään loukkaantumisia..

Alota vaikka lukemalla esim. toi linkki minkä laitoin.... Toki vyötä voi jokainen käyttää vaikka himassa kun imuroi, mutta se ei aina ole järkevintä..

- It's not any more complicated than this...the belt is tool, if misused they lead to injury(just like a chainsaw), if someone doesn't understand how a tool works-leave that work to those that do.

Vyö voi myös lämmittää selkää, antaa tukea, tuntuu paremmalta vetää yms.

En minä vedossa sen takia sitä vedä selkään, että kuvittelen lähteväni muuten lekurin kautta.

Etenkin jos keskiruhossa tarpeeksi on ruutia niin en käsitä mikä ongelma silloin tuossa on.

Pete75, oon siis kyl samoilla linjoilla että vyön raiskaus on todella yleistä, ja myös sitä mieltä että nostajan pitäis itse tuntea millon sitä käyttää ja millon ei. Se että vyötärö näyttää kapeammalta ei ole hyvä syy pitää vyötä :D

mut en allekirjota tota "+90"-sääntöä. Mun mielestä varsinkin esim vedossa missä lähdetään liikuttamaan kuollutta rautaa niin vyö antaa periaatteessa saman hyödyn kuin vetopuku, mutta siis paljon miedommin tietysti. Se antaa varmuuden että kun olet kiristänyt tangosta löysät pois niin voit lähteä vetään putket auki siitä.

Kyllä mä vielä paria sataa pystyn helposti pompottelee ilman vyötä, sen takia uskallankin käyttää sitä jo kevyemmissä koskta tiedän että ei heti lopu keskivartalosta jerkku..

No omalla kohdalla nämä myytit tuntuu hyvin toimivan. Mihin tuo perustuu, että myyttejä ovat?

Samahan se on kun rannesiteet lyöt niin ranteet lämpiää. Hanskat käteen niin kädet pysyy lämpösenä, pipon niin korvat ja sitä rataa.

Isket vähän pakkia vyöhön niin hyvin tukee entisestään korsettia. Vyötähän voi myös pitää muutenkin kuin mahdollisimman kireällä.

Kaikkien näiden summa antaa paremman tunteen vetää.

Jonski, oon kyl samaa mieltä että lämmittelyyn vyö ei ehkä oo paras vaihtoehto :)

Mutta periaatteessa aivan sama, jos tulee vahvemmaksi ja isommaksi eikä oo remontissa koko aika niin mitäpä väliä sillä on?

Pete75, oon siis kyl samoilla linjoilla että vyön raiskaus on todella yleistä, ja myös sitä mieltä että nostajan pitäis itse tuntea millon sitä käyttää ja millon ei. Se että vyötärö näyttää kapeammalta ei ole hyvä syy pitää vyötä :D

mut en allekirjota tota "+90"-sääntöä. Mun mielestä varsinkin esim vedossa missä lähdetään liikuttamaan kuollutta rautaa niin vyö antaa periaatteessa saman hyödyn kuin vetopuku, mutta siis paljon miedommin tietysti. Se antaa varmuuden että kun olet kiristänyt tangosta löysät pois niin voit lähteä vetään putket auki siitä.

Kyllä mä vielä paria sataa pystyn helposti pompottelee ilman vyötä, sen takia uskallankin käyttää sitä jo kevyemmissä koskta tiedän että ei heti lopu keskivartalosta jerkku..

Jep puhut ihan asiaa.. Mutta edelleen se on siis työkalu, mita pitää osata käyttää... Jos tuolla telkkarissa esim. joku iso kaveri vetää jeesus teippiä pohkeen ympärille kun se alkaa vetää leukoja niin sama villitys vaan levii kaikille.. Kaikki vaan ajattelee että noi se pitää tehdä ilman että tietää asiasta mitään ja painelee rautakauppaan ostamaan laatikollisen teippiä.. Ottakaa selvää ensin ennenkuin vaan teette jotain minkä olette nähneet toisen tekevän..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom