Voimapyörä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu olis pari kysymystä kyseisestä liikkeestä:

1. Onko tehokas liike? Olen selaillut näitä foorumeita ja täällä (minusta) ei ole paljon puhutttu voimapyörästä.

2. Mikä on sen varsinaisen voimapyörän nimitys, johon laitetaan kädet ja rullataan sitten?

Voi kuullostaa vähän tyhmiltä noi esillepanot(:)), mutta äläkää ymmärtäkö minua väärin.

Kiitosksia kaikista vastauksista

Hyvä laite muuten,

Laitoin aluksi salilla hauistankoon 10kg kiekot (näin kun vanhemmat pojat teki niin) :wtf: ja tein sillä muutaman toiston. Nyt kävin oikein ostamassa itselle vastaavan voimapyörän kotiin, kun sain urheilukaupasta hintaan 9,90€.

Ottaa niskaan ja ojentajiin myös, tai sitten vaan en osaa tehdä oikein :rolleyes:

Hyvä laite on, kannattaa ottaa varoivaisesti pitkiä sarjoja tehdässä. Käy aikalailla myös alaselälle

Sitten kun on päässyt kunnon makuun, niin iskee jalat vaikkapa sängylle ja rytkyttää siitä menemään. Punnerrusaseto on huono, selkä kärsii liikaa. Polvet maassa (ns. naispunnerrusasento) pitkillä venytyksillä on hyvä. Varsinkin ylimmät pulikat ovat saaneet tietyssä taittokohdassa hyvän rutistuksen.

Vatsakoneen ja voimapyörän ohella kaikki muu onkin turhaa, paitsi kun haluaa syviä vatsoja treenata. Lähinnä vatsalautoja ja lisäpainoja tarkoitan.

Vatsakoneen ja voimapyörän ohella kaikki muu onkin turhaa, paitsi kun haluaa syviä vatsoja treenata.

Joo... ja jalkoja on turha treenata jos pelaa säbää... Lol... NOT.

Mitä, mitä? Mun mielestä on turhaa. Eri asia tietty jhulmin ihmetreenit sun muut.

Monipuolisuus on ihan yhtälailla tärkeää vatsatreenissä kuin kaikessa muussakin harjoittelussa. Sun mielestä asia voi olla noin, mutta sitten kun ihan oikeesti harjoitellaan niin asia ei vaan ole noin.

Monipuolisuus on ihan yhtälailla tärkeää vatsatreenissä kuin kaikessa muussakin harjoittelussa. Sun mielestä asia voi olla noin, mutta sitten kun ihan oikeesti harjoitellaan niin asia ei vaan ole noin.
No ok, mave ja kyykky vielä, liika hifistely menee jo homosteluksi. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä laite on, kannattaa ottaa varoivaisesti pitkiä sarjoja tehdässä. Käy aikalailla myös alaselälle

Toisillle voimapyörä ottaa alaselkään niinkin rajusti, että sillä ei kärsi rullailla lainkaan. Itse kuulun tähän joukkoon. Vaikka kuinka keskittyy tekemään liikkeen oikein ja tekeekin, alaselkä on ihan paskana pari kolme päivää. Tästä syystä olen itse hylännyt koko homman.

Tämä riepoo, koska voimapyörällä treenailu taatusti on yksi tehokkaimmista vatsalihasliikkeistä ja sitä niin mieluusti muuten tekisin. :(

No ok, mave ja kyykky vielä, liika hifistely menee jo homosteluksi. :D
Kysyppä huviksesi joltain valmentajalta keskikropan harjoittelusta voimailua silmälläpitäen. Kysy vaikka jto:lta. Saattaa tulla eriäviä mielipiteitä, ja perusteltuja sellaisia.

Vatsalihastreeni laiminlyödään harmittavan usein. Tai se kuitataan juurikin jollain humpuukihärpäkkeellä nylkyttäen. Sitten ihmetellään kun ei ole keskikropassa pitoa.

Toisillle voimapyörä ottaa alaselkään niinkin rajusti, että sillä ei kärsi rullailla lainkaan. Itse kuulun tähän joukkoon. Vaikka kuinka keskittyy tekemään liikkeen oikein ja tekeekin, alaselkä on ihan paskana pari kolme päivää. Tästä syystä olen itse hylännyt koko homman.

Tämä riepoo, koska voimapyörällä treenailu taatusti on yksi tehokkaimmista vatsalihasliikkeistä ja sitä niin mieluusti muuten tekisin. :(
Ihan mielenkiinnosta; teetkä polvillasi vai punnerrusasennossa?

Vatsalihastreeni laiminlyödään harmittavan usein. Tai se kuitataan juurikin jollain humpuukihärpäkkeellä nylkyttäen. Sitten ihmetellään kun ei ole keskikropassa pitoa.
No emmä nyt mitään saunabeltiä suositteliskaan, enkä kiellä etteikö omalla kropalla/oman kropan varassa tehtävät liikkeet olisi hyviä, mutta omalla kohdalla tykkään ylivoimaisesti eniten voimapyörästä, koska sillä sain aikaan tulosta, jota en kaiken maailman ihmenylkytyksillä saanut.

Edit. Pexillä on sitten paskaa tuuria.

No emmä nyt mitään saunabeltiä suositteliskaan, enkä kiellä etteikö omalla kropalla/oman kropan varassa tehtävät liikkeet olisi hyviä, mutta omalla kohdalla tykkään ylivoimaisesti eniten voimapyörästä, koska sillä sain aikaan tulosta, jota en kaiken maailman ihmenylkytyksillä saanut.

Ja mitäköhän nämä tulokset sitten ovat? Sixpäck...? :D Nyt tarkoitan ihan oikeasti keskikropan voimatasojen lisäämistä.

Oman kropan painolla voi tehdä pirusti kaikkea tosi kuormittavaa ja tehokasta. Lisäpainoilla liikevalikoimaan ja kuormitusta voidaan edelleen lisätä.

En minä nyt puhu mistään nylkytysliikkeistä. Mitäköhän sitten olet mahtanut tehdä...? Seuraavassa pari liikettä joita ei voi kovin nylkytyksinä pitää.

-Istumaannousut lisäpainoilla ilman jalkatukea tai sen kanssa
-Venäläiset kierrot levypainolla
-Jalannostot riipunnassa ja sen eri variaatiot
-Dragon Flag
-Sivuttaistaivutukset lisäpainoilla. Käsipainolla tai vaikka smithissä.
-Erilaiset pidot ja staattiset vatsat

Noilla saa jo mukavasti vaihtelua siihen vatsatreeniin.

EDIT

Empä huomannutkaan, että väittelen uhmaikäisen kanssa. Oisi pitänyt käydä vilkaisemassa ensin blogia ennen kuin yrittää vakavaa keskustelua...

Ja mitäköhän nämä tulokset sitten ovat? Sixpäck...? :D Nyt tarkoitan ihan oikeasti keskikropan voimatasojen lisäämistä.

Oman kropan painolla voi tehdä pirusti kaikkea tosi kuormittavaa ja tehokasta. Lisäpainoilla liikevalikoimaan ja kuormitusta voidaan edelleen lisätä.

En minä nyt puhu mistään nylkytysliikkeistä. Mitäköhän sitten olet mahtanut tehdä...? Seuraavassa pari liikettä joita ei voi kovin nylkytyksinä pitää.

-Dragon Flag

Ookke, ihan asiaa. Heitin ehkä miettimättä typerän kommentin, johon oli sitten kiva tarttua. Ja ohi mennen, olen joitain yllämainuttuja testannutkin...Ehkä saan sytykkeen treenata tuohon tyyliin jossain vaiheessa?
Empä huomannutkaan, että väittelen uhmaikäisen kanssa. Oisi pitänyt käydä vilkaisemassa ensin blogia ennen kuin yrittää vakavaa keskustelua...
Pitäisi kysyä sulta oliko tämä tarpeellista? Mitä nyt sitten yrität todistaa tälläkin kommentilla? Että olisin jokin kiukutteleva kakara?
Tässä taas sä todistat oman typeryytesi kuittailemalla "uhmaikäinen", liekö sitten huono provo tjms? Mitä tuolla blogissa on sitten sellaista "uhmaikäisyyteen" viittaavaa, suurin osa on puolitosissaan ja huumorilla kirjoitettua? Ensin kirjoitat asiallisesti, kunnes itse sorrut vittuiluun. :confused:

Pitäisi kysyä sulta oliko tämä tarpeellista? Mitä nyt sitten yrität todistaa tälläkin kommentilla? Että olisin jokin kiukutteleva kakara?
Tässä taas sä todistat oman typeryytesi kuittailemalla "uhmaikäinen", liekö sitten huono provo tjms? Mitä tuolla blogissa on sitten sellaista "uhmaikäisyyteen" viittaavaa, suurin osa on puolitosissaan ja huumorilla kirjoitettua? Ensin kirjoitat asiallisesti, kunnes itse sorrut vittuiluun. :confused:
Olihan tuo aavistuksen asiaton. Mutta ymmärsin ilmeisesti tuon kommenttisi reeniksessäni sitten väärin. Otin sen vittuiluna, jota se ei sitten kait ollut. Muutenkin tredien taso laskee kun lehmän häntä kun aletaan alusta asti huutelemaan ehdottomuuksia ja omia mielipiteitä sen kummemmin asiaa miettimättä tai perustelematta. Ja perustellut vastakommentit kuitataan huutelemalla, että "mulla kyllä toimii". Melko mitätön informaatioarvo sellaisella keskustelulla. Mutta eiköhän tämä ollut tässä.

-Dragon Flag

Istumaannousut on persiistä ja pitäisi kieltää lailla. Ne ei ota tasan minnekään muualle kun lonkankoukistajiin.

Voimapyörä on mahtava liike. Nyt menee jo muutamia toistoja per sarja niin että polvet on irti lattiasta. Siinä mitään selkä paskaksi mene, kun pitää sen korsetin tiukkana KOKO AJAN. Ja niskaan tuon liikkeen ei pitäisi ottaa, eli hartiat alas! Se kuka tästä valitti: Kannattaa pienentää liikerataa, eli rullaus vähän otsasta yli ja takaisin rintakehän alle, niin helpompaa hartioiden kannalta.

Ja yhtä tehokkaana liikkeenä pitäisin jumppapallon kanssa tehtäviä rullauksia (pallo nilkkojen alla -> rullaus rintakehään). Toki korsetti pitää pitää tässäkin tiukkana, selkään se käy muuten yhtä lailla jos ei muista vatsalihaksilla sitä tukea.

Istumaannousut on persiistä ja pitäisi kieltää lailla. Ne ei ota tasan minnekään muualle kun lonkankoukistajiin.
Tee ilman tukea jos et halua aktivoida lonkankoukistajia (joka sekin voi joskus olla tarkoituksellista). Kunnolla lisäpainoa niin aivan saletisti tuntuu vatsoissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom