Voimapyörä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon saanut ihan hyviä tuloksia vatsalihastreenissä voimapyörällä.
Olen normaalisti tehnyt esim 5x15 polviltaan ja nyt viimeaikoina 10 kilon lisäpainolla muutaman sarjan alkuun jonka jälkeen pari sarjaa vielä ilman. Kannattaisko lisäpainot vai kannattasko seuraavaksi ottaa fokukseksi suorilta jaloilta toi voimapyöräily?

Meidän salilla vain harvat kykenee tekemään voimapyörällä liikkeen oikein, polvillaan ja käden suorana, Vaikka olisi tosi lihaksikas, se ei kaikilta onnistu. Mulla menee kevyesti 3-4x10 :)

Polvillaan tehtävästä pääsin ite ehkä kolmessa kuukaudessa (ruokavalio oli tosin umpipaska ja ryyppäsin monta kertaa viikossa) tekemään seisaaltaan lyhyitä sarjoja, kun tein osatoistoja pyrkien joka treenissä pidentämään liikerataa. Tein about 5 x 4 sarjat 1-2 kertaa viikossa ja joka sarja failureen paitsi viimeinen, jonka loppuun tein negatiivisen toiston alas asti (jos onnistui).

Itse olen viimeaikoina tehnyt seisaaltaan ja stoppi seinää vasten. Haastavuutta saa lisää ihan vaan siirtymällä kauemmas seinästä. Voin jopa suositella kokeilemaan.

Mistä johtuu, että voimapyörää tehdessäni alkaa vasenta hauista vihloa niin paljon, etten pysty tekemään sarjaa loppuun? Kipu on hauiksen alaosassa lähellä kyynärpäätä. Onko muilla ollut samoja probleemia ja miten ne ovat selätetty?

Siitä syystä teenkin voimapyöräilyt yleensä ojentajapäivän päätteeksi, että ne saattaa kipeytyä hieman pelkästä voimapyörästäkin. Ja onpahan ojentajat jo valmiiksi lämpimänä.

Mulla sama ojentajien kanssa.

Kun treenata monipuolisesti, koko kroppa huomioiden, on uusien liikkeiden haltuunotto helpompaa.

Teen dieetillä vatsat ainoastaan voimapyörällä. Sarjoja aina kolme, kolme krt viikossa. Aluksi pystyin tekemään vain pieniä nytkytyksiä muutama toisto. Parin viiko jälkeen huomasin että sain yhden toiston maahan asti ja ylös. Sitten sainkin jo pian 3x1 toistoa suorana, ja joka kerta pystyin lisäämään yhden toiston joka sarjaan. Neljässä viikossa olin jo päässyt 3x10 tulokseen suorana. Nyt aloitin taas alhaisista toistoista siten että työvaiheessa hengitän ulos, eli kun olen suorana niin ilman on puhallettu ulos. On aika paljon raskaampi ja ilmeisesti ottaa syviin vatsoihin enemmän. Tällä jatkan kunnes taas 3x10 menee; viimeksi meni treenissä 3x4.

Kaiken kaikkeaan ollu todella hyvä liike dieetille, vatsa ei pömpötä ja korsetti on kasassa.

Hei. Minulla on ollut tavoitteena jo noin vuoden pystyä tekemään voimapyörällä seisaaltaan. Polviltaan menee aivan kevyesti pitkääkin sarjaa, joten otin vuosi sitten seuraavaksi tavoitteeksi seisaaltaan tehdyn toiston, mutta en ole sitä vieläkään saanut tehtyä. Olen treenannut seisaaltaan negatiivista vaihetta eli alaslaskemista ja koittanut pysyä kasassa alas asti. Parhaimmillaan pääsenkin alas asti suorituksen hajoamatta, mutta ylös pääseminen tuntuu mahdottomalta. Onko siis jotain kevennettyä versiota seisaaltaan tehdystä voimapyörästä, vaikka progressiota mahdollistavaa jotta seisaaltaan tekeminen joskus onnistuisi. Omalla menetelmällä junnaa paikallaan eikä homma edisty.

^ Smithin tanko sopivalle korkeudelle, siitä kuminauha lantion ympäri. Avustusta voi säädellä kuminauhan jäykkyydellä ja tangon korkeudella. Toinen sit niin, että asetut sopivalle etäisyydelle seinästä, niin että voimapyörä tökkää seinään, jolloin teet vajaata liikerataa. Progerissota sit luonnollisestikin siirtymällä kauemmas seinästä.

Itse suosisin smithiä, koska mun mielestä tuntuu oudolta lähteä seinään tökättyä stopista uudelleen liikkeelle. Smithissä liike on sulavaa.

Jos löytyy "vatsalauta" ja puolapuut, niin tekee seisaaltaan vinoa pintaa vasten, ei tule tuota seinään tökkäystä ja suunnanvaihto pitää tehdä itse kontrolloidusti. Kehityksen myötä voi sitten vinoutta laskea puola kerrallaan kunnes ollaan taas tasaisella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Terve kaikille! Tässä tulis mun eka viesti pakkikseen. Varmaa kymmenen vuotta on täällä käyny pyörimässä ja lueskelemassa juttuja. :D
Mutta siis asiaan. Voimapyörää tehdessä mulla kertyy kauheet paineet päähän ja tuntuu, että silmät pullahtais ulos päästä.
Viimeksi tänään tein voimapyörää, ja näkö sumeni jonkin verran aina sarjojen jälkeen. Näkö palautui normaaliksi muutaman minuutin jälkeen liikkeen lopettamisen jälkeen.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia?

Terve kaikille! Tässä tulis mun eka viesti pakkikseen. Varmaa kymmenen vuotta on täällä käyny pyörimässä ja lueskelemassa juttuja. :D
Mutta siis asiaan. Voimapyörää tehdessä mulla kertyy kauheet paineet päähän ja tuntuu, että silmät pullahtais ulos päästä.
Viimeksi tänään tein voimapyörää, ja näkö sumeni jonkin verran aina sarjojen jälkeen. Näkö palautui normaaliksi muutaman minuutin jälkeen liikkeen lopettamisen jälkeen.
Mulla keräs myös aluksi kovasti painetta päähän (hampaat kipeyty sekä tuli verenpurkautumia kasvoihin) korjasin tekniikkaa niin tämä jäi kokonaan pois.
View: https://youtu.be/LODLuCEp3qs
noilla ohjeilla eteenpäin...

jännitätkö niskaa huomaamatta? mulla samaa vikaa jos jännitän, kun opin rentouttaa niskan niin et se on suorana eikä taaksepäin jännittyneenä ni johan helpottu elämä :D

Eipä ole tullut edes mieleen että kyseessä olisi joku niskan jännitys. Olen tähän asti vain kuvitellut kyseessä olevan niin raskas liike, että pää on paineessa väkisinkin. Polviltaan tehtynä ei vielä kerrytä ihan älytöntä painetta, mutta suorin jaloin ja varsinkin lisäpainon kanssa tehtynä kyllä huomaa naamasta että voimapyörä on kuulunut päivän ohjelmaan. Helppo keino saada itselleen pisamat.

Täytyy miettiä kanssa tuota niskan jännitystä; kaikki keinot on tervetulleita. Mun mielestä kuitenkin yks parhaista vatsaliikkeistä. Tietää aina seuraavana päivänä tehneensä jotain.

Mutta se paine on nii epämukava, että melkein täytyy jättää pois, jos ei ala helpottamaan.

Niskasta tuossa jo puhuttiinkin, mielestäni kannattaa myös varmistaa että on "hartiat alhaalla", ts. ei korvissa. En oikein tiedä miten tästä kertoisi esimerkin, mutta tavallaan ei saisi päästää olkapäitä kohti korvia vaan yrittää pitää niitä "alhaalla".

Suositut

Back
Ylös Bottom