Mikä mättää: voimapyörällä menee +50 toistoa puhtaasti, seisaaltaan ei ainuttakaan. Ei jaksa hinkata enää pitempiä sarjoja polvillaan, löytyykö vinkkejä millä saisin kulkemaan tuon suorin jaloin veivaamisen? Olis paljon mukavampaa tehdä lyhyempiä mutta raskaampia sarjoja noiden pitkien kidutussarjojen sijaan.
Teet väärin. Mulla menee 10 strictiä lohikäärmelippua ihan vaakatasosta ja voimapyörällä menee maksimissaan 8 toistoa. Voi niitä toki kitkuttaa päin vittua, mutta jos panostaa tekniikkaan niin voimapyörästä saa niin raskaan liikkeen ettei sillä montaa toistoa edes polvilta tehdä. Vinkkejä:
1. Pidä kyynärvarsi lukittuna suoraksi
2. Pidä kämmenet aina olkapään edessä, vähintään
3. Pidä selkä "kyyryllä", eli lantio pikessä taaksepäin
4. Oma henkilökohtainen feivöritti: Kuvittele, että sun takana seisoo tyyppi joka nostaa sua about miekkalisäkkeen kohalta SUORAAN YLÖSPÄIN. En oikein osaa selittää mitä tää manööri tekee, mutta mulla tämä mielikuva tekee liikkeestä infernaalisen, ja kuudennen toiston kohalla tulee semmonen ällö pahoinvointi. Tähän vielä lisäksi
5. Kuvittele että viet lantiota ylöspäin, ei taaksepäin, ei edes silloin kun toisto alkaa olemaan "lopussa."
Tämä ei varmastikaan ole "oikea" tekniikka, mutta onpahan saatanallisen raskas. Youtube on täynä itseään etsiviä sankarivalmentajia jotka kitkuttaa miljoona toistoa ja hokee miten "rock hard ääbs ou jea."
Ja jos haluat alkaa tekeen suorilta jaloin niin staattisia pitoja semmosessa asennossa missä et ihan lysähä kenttään voimapyörän kans. Siinä saa olla aika nöyrä, ja pitää ajan aika lyhkäsenä ettei tuu failure. Failureksi lasketaan jos selkä tipahtaa notkolle. Staattisten jälkeen voit testata vaikka kerran tehdä negatiivistä toistoa ja pitää liikkeen tosi hitaana.
Disclaimer: En saa tehtyä voimapyörällä ainuttakaan suorinjaloin toistoa koska en malta olla treenamatta vatsoja kuin idiootti, joten minua ei ehkä kannata kuunnella ollenkaan. Kunhan höpötän.