Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voimanosto ohjelma 5-6 päivälle viikossa?
Oon uus voimailussa, nyt vuoden voimaillu vähän heikolla menestyksellä (taustalla n. 3 vuotta perusbodailua). Tällä hetkellä maksimit kyykky 110, mave 110 ja penkki 55 (oma paino 55kg)...
Jotenkin vaikea hahmottaa miten voimaohjelma rakennetaan 5-6lle päivälle viikossa (3päivälle jakaminen on itelle jotenkin paljon selkeempää, mutta veri vetää salille paljon useammin..). Osaisiko joku auttaa? Ei siis mitään ohjelmaa vaan esimerkkejä niinkun miten lihasryhmät/liikkeet/apuliikkeet/volyymi yms. jaetaan voimailussa tälläiselle viikolle.
Kiitos jos joku jaksaa ja osaa vastata!
Aika HC vaihtoehtoja :D Kaikki sarjat lämppärisarjan tehosia näissä vai miten tätä jaksaa? Ja miten selkätreeni yms apuliikkeet on sijoitettu, joka päivä kulmasoutua?Itselläni ja Lähipiirissä hyvin toimineita jakoja.
Ma penkki+Kyykky
Ti penkki+veto
Ke penkki+Kyykky
To penkki+veto
Pe penkki+Kyykky
La lepo
Su lepo
seuraava viikko vedon ja kyykyn osalta toisinpäin
Ma penkki+kyykky+veto
Ti Kyykky+veto
Ke penkki+Kyykky+veto
To kyykky+veto
Pe penkki+Kyykky+veto
La lepo
Su lepo
Su lepo
Ma Kyykky+veto
Ti penkki+kyykky+veto
Ke kyykky+veto
To kyykky+veto
Pe penkki+kyykky+veto
La lepo
Su lepo
Vika ei ole ollut siinä 531:ssä, sen voin luvata. Voimanostajalle edistys kahdessakin liikkeessä samaan aikaan on jo hyvin niin kaikki kolme + pystäri voi olla liian kunnianhimoista. Leuat tuskin paljoa vaikuttaa(?).Mikä ois sellainen hyväksi havaittu treenitemplaatti jolla voi treenata joustavasti järkevän mittaisia treenejä 3-4 kertaa viikossa, edistystä pitäisi saada kyykky, penkki, mave, pystäri ja leuanveto, ja tilaa jäädä vähän vielä bodypumppailuun? Perus Wendler 531 ei oikein toiminu vaikka ihan mukava oli tehdä, 7kk väännön jälkeen voimat oli käytännössä samat kuin alussa.
Joo, ehkä mun pitäis jättää joku noista pääliikkeistä pois tai ainakin selvästi vähemmälle huomiolle. En oo kisaava voimailija, niin sillä tykkäisin kehittyä monipuolisesti, ei ole pakko painottaa isoa kolmosta. Bodailulla tarkoitan eristävämpien liikkeiden / koneiden tekemistä treenin loppupuolella pidemmillä sarjoilla ilman mitään progressiotavoitteita, ihan vaan koska se on kivaa ja helppoa :DTemplaatti on hieman sivuseikka siihen treenien ohjelmointiin nähden. Tietenki joka liikkeelle pitäs pedata mahiksia palautua riittävästi, mutta tuolla sun viiden liikkeen valikoimalla alkaa olemaan haastavaa sekin. On mulla muutama vastaava jantteri mukana. Ei mennä kyllä millään perusjaolla ja aika vahvasti pitää olla hereillä tekemisessä. Ja sit sun vielä bodailuakin pitäs tehdä? Mitäs noiden pääliikkeiden tekeminen sitten on? Lisää voimaa lisää lihasta.
1 penkki, pystäri, ojentajat
2 leuat, veto, kyykky
3 -
4 penkki, leuat, pystäri, lavat, hauis
5 -
6 kyykky, veto, hartiat
7 -
531 oli siitä hassu että samaan aikaan oli paikat liian jumiset ja silti tuntui että raskasta volyymiä tuli liian vähän / harvoin. Tästä päätellen mulle varmaan sopis voimailuun paremmin pääliikettä hieman enemmän mutta lisää varaa sarjoihin. Tyyliin 3x4 RIR2.Vika ei ole ollut siinä 531:ssä, sen voin luvata. Voimanostajalle edistys kahdessakin liikkeessä samaan aikaan on jo hyvin niin kaikki kolme + pystäri voi olla liian kunnianhimoista. Leuat tuskin paljoa vaikuttaa(?).
Lähes kaikkia ohjelmiahan voi tehdä 3-4 kertaa viikossa, minä tykkään voimailuun kaksijakoisesta. Eli lähinnä kyykkyä ja penkkiä kun en vetoa itsessään viikottain treenaa mutta saa senkin sinne jaksottain mahdutettua tiheämmin. Pienemmällä pääliikevolyymilla jää varaa tehdä enemmän bodailua ja pääliikkeisiin pohjautuvalla systeemillä vähemmän. Valintojen maailma.
Tätä kun tarkemmin katsoin niin näyttää aika miellyttävän vaihtelevalle jaolle verrattuna perus ylä/alakroppaan joka oli jo harkinnassa. Luulen ettei kävis tylsäksi.Templaatti on hieman sivuseikka siihen treenien ohjelmointiin nähden. Tietenki joka liikkeelle pitäs pedata mahiksia palautua riittävästi, mutta tuolla sun viiden liikkeen valikoimalla alkaa olemaan haastavaa sekin. On mulla muutama vastaava jantteri mukana. Ei mennä kyllä millään perusjaolla ja aika vahvasti pitää olla hereillä tekemisessä. Ja sit sun vielä bodailuakin pitäs tehdä? Mitäs noiden pääliikkeiden tekeminen sitten on? Lisää voimaa lisää lihasta.
1 penkki, pystäri, ojentajat
2 leuat, veto, kyykky
3 -
4 penkki, leuat, pystäri, lavat, hauis
5 -
6 kyykky, veto, hartiat
7 -
Toi volyymi on paha. Mulla on pari suomenkielistä voiman hankintaan keskittyvää kirjaa tossa luvussa, yhdestä niistä löytyy sinunkin kirjoituksia. Kokeneille voimailijoille suositellaan niissä sen verran isoa toistomäärää / liikesuunta / viikko, etten oo varmaan ikinä saanut edes yhdessä liikkeessä niin paljon täyteen, saati sitten kaikissa! Oliko se nyt ollut 50-100 toistoa väh. 8RM alueella viikossa per liikesuunta, en pääse nyt tarkistamaan. Aika paljon kuitenkin sarjoja tulisi.Sun tarvitsema volyymi, sarjatiukkuus jne on täysin mahdoton arvioida tässä. Kaikenlaista yleistä mielipidettä vois heitellä, mutta oikeesti se on tosi irrelevanttia. Jos meet parin toiston varalla ja et väkisin hakkaa meneen, paljon hyvää on mahdollista tapahtua.
Sepä se. Mitä pidempään katsoo muiden ohjelmia niin sen lyhyemmin esittää mielipiteenkin, yleensä kysymyksenä että ”no toimiiko?” Treenaaminen sitten pidemmän päälle perustuukin enemmän kunkin omaan ”filosofiaan” ja periaatteisiin eikä toistoihin ja sarjoihin.Yksilöllisyys, progressio, palautuminen.