No se ei ole helppo kysymys. Se on kyllä hölmön näköistäkin kun matalan painoluokan kaveri ottaa maksimileveän otteen ja kunnon kaaren ja tekee viiden sentin noston. Kieltäisin kyllä mielelläni, niin kuin moni muukin, mutta ei sille taida olla perusteita. Millä sitä mitattaisiin? En tosin ole itse paljoa parempi. Matala painoluokka, leveähkö ote ja ok kaari, mutta ei pahimmasta päästä mitä noitakin katsoo. Mutta niinhän se tuppaa kuitenkin olemaan, että mitä isompi mies, sitä pidempi nostomatka ja siitä huolimatta isommat painot. Sillähän sitä oikeaa absoluuttista voimaa on eniten, vaikka joku toinen nostaisi millaisella kaarella.
Ja sanottakoon, että kyllä mä ymmärrän varustenostossa sen tunteen minkä siitä saa kun nostaa painoja mitkä on yli sun oikean suorituskyvyn. Onhan se mukava ottaa slingshotillakin 40 kg yli raakapenkkimaksimin, mutta se on vain sellaista salihölmöilyä. Tai käytän mä sitä ihan oikeaan tarkoitukseen, eli saadakseni raakapenkkiinkin lisää rautaa, enkä pelkästään hölmöile.